www.Dracidoupe.cz


Předměty


Murphyho klíče 
Příprava pro tisk (tisknuto 2230x)
Autor: UnknowN
Přidáno: 16:19:43 04.01.2014
Skupina: Kouzelné předměty
Síla zbraně: 3/-2
KZ / OZ: -3
Délka: 1
Cena: 5200 zl.
Sféra: 13
Váha: 10 mn
Popis:

"Murphyho klíče" jsou vzácný věčný kouzelný předmět, který má podobu objemného svazku roztodivných klíčů.

(Zdroj: http://pandodaily.files.wordpress.com/2013/04/lots-of-keys.jpg?w=584&h=438)

Vzácnost "Murphyho klíčů" je důsledkem jejich jedinečného způsobu vzniku - vznikají samovolně v oněch zřídkavých případech, kdy přírodní erupce surové magie umožní esencím metaforických představ sídlících v astrálu vstoupit do našeho světa a přiodít se hmotnou podobou. Jiný vznik "Murphyho klíčů" není zdokumentován. Theurgové, kteří se pokoušeli o jejich stvoření zmizeli za nevyjasněných okolností.

(Není vyloučeno, že podobným způsobem mohou vznikat i jiné předměty či dokonce živí tvorové)

"Murphyho klíče" však nejsou zvláštní pouze tím, jak vznikají - mají totiž jednu vlastnost, která je činí v jistých kruzích velmi žádaným předmětem: "Murphyho klíče" totiž dokáží otevřít jakýkoliv nemagický zámek. Celá věc má pochopitelně jeden háček, který spočívá ve velmi specifickém rituálu, jakým musí uživatel při použití "Murphyho klíčů" projít - Uživatel musí nejprve ve svazku najít klíč, který podle něj bude do zámku nejlépe pasovat a pokusit se s ním daný zámek otevřít, což ale nepůjde. Potom musí u daného zámku postupně vyzkoušet všechny klíče ve svazku. Tento bod rituálu je poněkud flexibilní - většina lidí se shoduje, že stejně dobře poslouží i občasné opakované zkoušení těch samých klíčů, nebo jejich přepočítávání a tiché mumlání ve stylu "tenhle už jsem zkoušel, tenhle je od sklepa, tenhle od pokladničky, tenhle od skříně...". Teprve až po šesti směnách intenzivních interakcí s "Murphyho klíči" může uživatel opět sáhnout po tom klíči, který zkoušel jako první, a ten teď bude jako zázrakem pasovat a zámek skutečně otevře (je tedy opravdu důležité, aby postava na poprvé vybrala klíč, který by se do zámku mohl alespoň zdánlivě hodit).

Kromě toho je samozřejmě "Murphyho klíče" použít jako tupý předmět dle tabulkových parametrů.

"Murphyho klíče" se tak hodí do situací, kdy není po ruce zloděj, případně mohou posloužit jako zápletkový předmět, který budou postavy hledat místo nějakého nenávratně ztraceného unikátního klíče od super složitého mechanického zámku.

Netradiční způsob vzniku je důsledkem mé snahy o stvoření kouzelného předmětu, jaký by si postavy podle mého neměly mít možnost pořídit jen tak když se jim zamane, ale čistě jako odměna (nebo zápletkový předmět) od PJe.


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 10
Ikonka uživatele Akiros    [pošta] NEW     8:29:21 08.01.2015
Myslím, že by stačilo, kdyby byl na klíčích čistě náhodou "právě ten pravý klíč", tedy při odemykání nového zámku by přibyl. Tím by svazek klíčů nabíral časem více a více klíčů a nabíral by i na váze. Protože existuje kouzelná flétna a vztahuje se to pouze na nemagické zámky, nebylo by to pravidlově až tak mocné, rostoucí váha by ale mohla kdekoho odradit... Jinak se mi to líbí už proto že momentálně hraju postavu jménem Murphy:)

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     21:46:34 14.01.2014
No, chtěl jsem prostě jen dát důraz na to, že za schopnost otevřít jakýkoliv zámek se platí větší časovou daní, než jen nějakým drobným desetiminutovým nepohodlím, a že to není předmět do situací, kdy třeba postavy potřebují během noční akce odemknout zámků hned několik. Účelem je to, aby Murphyho klíče nebyly vždycky první volbou při řešení problému jak se někam dostat, ale aby se postavy nejprve pokusily o nějaké kreativní řešení. PJ by jim mohl dejme tomu do cesty postavit celkem tři zámky, ale pouze tolik času, aby si mohli dovolit použít Klíče jenom jednou (s tím že už to jedno použití je dostane do časového presu). Pokud tohoto efektu bude PJ chopen dosáhnout i s rituálem kratším než šest směn, potom té redukci časové náročnosti nic nebrání ;-)

Ikonka uživatele Hamster    [pošta] NEW     21:18:10 14.01.2014
Ehm, nepřijde ti hodina moc? Prohledání celé místnosti trvá směnu a mumlání na svazkem klíčů trvá směn 6?

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     15:09:55 07.01.2014
Vedro:

Oh ano - což mi připomíná, že jsem zapoměl na postih alespoň -20% ke zlodějské schopnosti "Tichý pohyb" a zařadit nositele klíčů do tabulky pro "Naslouchání" ;-)

Ikonka uživatele Vedro    [pošta] NEW     8:31:14 07.01.2014
Dobrý den
Mě by se líbilo, kdyby svazek ještě navíc dovedl samovolně protivně chřestit a dával při používání určitou šanci ostatním členům družiny že jim ujedou nervy a neschopného mumlajícího pana klíčníka něčím bací.

VEDRO

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     13:08:55 06.01.2014
Hrdlodus: To už je ovšem záležitost jiného předmětu, a sice "Murphyho kabátu" případně "Murphyho kalhot" ;-)

...ačkoliv je pravda, že by "Murphyho klíče" mohly být náchylné k samovolnému ztrácení, v kterémžto případě by jejich opětovné nacházení mohlo být opět provázené nějakým podobným rituálem (Kde jsem je jenom nechal? Pod gaučem už jsem se koukal...) :-D

Ikonka uživatele Hamster    [pošta] NEW     12:27:32 06.01.2014
hezký příspěvek. jen ta hodina mi přijde moc.

Ikonka uživatele Ithildur    [pošta] NEW     17:28:15 05.01.2014
Ďalší veľmi slušný príspevok. Páči sa mi ten nápad, aj to ako si k tomu pristúpil. Oceňujem, že si to nepojal ako magický predmet s X magmi, ktorý má 7 unikátnych kúziel, ktoré odomykajú, zamykajú, liečia rakovinu aj zapisujú myšlienky. Nejasný vznik je v poriadku, ponecháva to fantáziu vo fantasy, ktorá je často prevalcovaná dvomi stranami histórie a výrobného postupu. Čísla pre boj vyzerajú ok, možno by som dal SZ 2 a útočnosť -1, predsa len polkilový zväzok kľúčov asi nebude tak šikovný, ako obušok. Návrh zápletky je tiež fajn, úplne si tú situáciu dokážem predstaviť.

Ďakujem za príspevok, páči sa mi to.

S pozdravom
Ith

Ikonka uživatele Hrdlodus    [pošta] NEW     11:45:11 05.01.2014
Velikost svazku ovšem u postav běžné velikosti znemožňuje rituál "Prohledávání všech kapes a nalezení v té první"

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     16:19:43 04.01.2014
Tak tu máte další samoschvalku od pana NeznámÉho. Přeji dobrou chuť!



Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


Novinky
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
0 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
Limit (minut):
15 | 45
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.15432596206665 sekund.
© 2002 - 2005 Almad, James Timqui a Alcator design © 2002 - 2005 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována,
publikována ani jinak využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků. Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu.