Předměty

Belendalův odkaz Hodnocení: Kvalita

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 29

Skupina: Artefakty

Popis:

Ne všechny artefakty musí nutně vznikat v dílnách mistrů theurgů. Mnozí dobrodruhové se domnívají, že mocné artefakty z nich udělají legendární hrdiny. Opak je však pravdou, neboť legendární hrdinové dávají život mocným artefaktům. Důkazem toho budiž Belendal Kamenná pěst.

Belendal Kamenná pěst

Tohoto trpasličího hrdinu netřeba zdlouhavě představovat, neb každý slyšel o Belendalovi. Ačkoliv už není mezi živými tohoto světa, jeho činy žijí dále v písních potulných bardů a kronikách říší. O jeho smrti se dodnes vedou spory. Někdo tvrdí, že zemřel po té, co se vsadil o to, že vypije všechnu vodu z Umrlčího jezera a svoji sázku vyhrál. Další tvrdí, že prohrál svoji duši v kostkách s ďáblem. A ti ostatní věří, že jen usnul, unaven věčnými bitvami a když bude světu nejhůř, opět se probudí. To, jak přesně zemřel se asi nikdo nedozví, ale o tom jak žil, mnoho vypoví jeho legendární výbava:

Špínoplášť

Tento plášť za stovky let Belendalova života stačila pokrýt špína a prach snad všech koutů světa.


Vlastnosti:
  • Plášť je zcela nepromokavý díky vrstvám mastnoty, která slouží jako impregnace.
  • Plášť dává jeho nositeli bonus +1 k obranému číslu při útoku ze zadu, za což může zatvrdlá špína.
  • Plášť dává bonus skrývající se postavě. Má totiž těžko specifikovatelnou barvu, neboť je poznamenán špínou všech prostředí a tak se zdá, jakoby s nimi splýval.
  • Špínoplášť je díky nánosům špíny několikanásobně těžší než normální plášť.

    Vždyprázdný měšec

    Na první pohled je to obyčejný váček na peníze. Za Belendalova života v něm nikdy nebylo mnoho peněz. Po většinu času zel prázdnotou, protože trpaslík byl velký hýřil a tak peníze, které zrovna měl, dokázal velmi rychle propít nebo prohrát v kostkách.


    Vlastnosti:
  • Cokoliv je do měšce vloženo po krátkém čase zmizí (jakoby na věc bylo sesláno kouzlo Zmiz). Váček je totiž zvyklý na to, že byl vždy prázdný a tak uvnitř sebe nic dlouho nesnese.

    Belendalovy šťastné kostky

    Belendal byl vášnivým hráčem hazardních her. Slabost měl zvláště pro hru v kostky. Ovšem nevěděl, kdy přestat a tak vždy prohrál veškeré peníze. A tak jeho kostky nikdy nepoznaly výhru a nutno dodat, že tím jsou značně poznamenány.


    Vlastnosti:
  • Kdokoliv na kostky pohlédne a neupěje v hodu proti pasti (Int 4), ovládne ho neodolatelná touha si s nimi zahrát.
  • Ze začátku budou kostky majiteli přát až nabude pocit, že s nimi nemůže nikdy prohrát. V momentě, kdy půjde o hodně, ho však kostky zradí.

    Opasek mořské panny

    Jedná se o opasek z kvalitní kůže se stříbrnou sponou ve tvaru mořské panny. Původním majitelem byl obávaný pirátský kapitán Rudovous. Jelikož byl Belendal veliký proutník, tak tento opasek rozepínal opravdu hodně často.


    Vlastnosti:
  • Kdykoliv nositel opasku zahlédne osobu opačného pohlaví, která se mu líbí, opasek se sám rozepne (což většinou vede i k pádu kalhot).

    Skřetí Boty

    Tyto boty získal Belendal od mrtvého skřetího hejtmana Křivohuba. Boty mají okované špičky a uvnitř jsou zatepleny kůží z jeskynního medvěda. Od doby, kdy si je Belendal nazul, už je nikdy nesundal. Díky tomu se uvnitř bot nakumuloval nepředstavitelný zápach.


    Vlastnosti:
  • Kdykoliv si nositel sundá alespoň jednu ze Skřetích bot, uvolní se zápach vyvolávající prudkou nevolnost, slzení očí a postavy, které jsou blíže jak 1,5 sáhu a neuspějí v hodu proti pasti na odolnost (nebezpečnost 5) upadají do mdlob na 1-3 směny.
  • Pomocí Skřetích bot lze změnit pachovou stopu nositele. K tomu, aby byla pachová stopa změněna, stačí povolit šněrování bot.
  • Každé použití Skřetích bot má rovněž za následek snížení charismy nositele o 2 stupně po dobu 3 směn (což ocení např.válečníci při zastrašování) a naopak stoupá šance na odhalení skrývající se postavy, která boty použila.

    Soudek prapodivného obsahu

    O tom, že se Belendal velice rád napil, ví každý. Trpaslík za svého života stačil ochutnat všechny druhy alkoholu, ale žádný z nich pro něj nebyl dostatečně silný. A tak do svého soudku namíchal ty nejsilnější dryáky, které může svět nabídnout. Belendal tak nevědomky vytvořil velice silný lektvar.


    Vlastnosti:
  • První hlt ze soudku vyléčí postavě 1k6+2 životů
  • Druhý hlt působí na postavu jako lektvar obří síly
  • Třetím hlt působí jako lektvar sovích očí a netopýřího sluchu
  • U čtvrtého hltu si postava hází na past Odol-8- ztráta 1k6+2 životů/ztráta 2k10 životů, slepota
  • Po pátém hltu posedne postavu démon alkoholu
  • Po každém hltu se na 3 směny sníží inteligence postavy o jeden stupeň a navíc si hází na past proti odolnosti: u prvního hltu je nebezpečnost 5 a u každého dalšího hltu stoupá nebezpečnost o 1. V případě, že hráč neuspěje v hodu proti pasti, postava ztratí 2x(počet hltů) životů- lektvar vyvolá prudké zvracení a nebude mít žádný efekt (neplatí u 4. hltu, dále ano).

    Belendalův pivní štít

    Na první pohled je to obyčejný dřevěný šít posetý nespočtem jizev od čepelí mečů, ostří seker a hrotů šípů, který vypadá, jakoby se měl při každém dalším úderu rozpadnout. Na šítu je namalován vybledlou barvou korbel piva. A právě pivem smýval trpaslík zaschlou krev nepřátel ze svého štítu. Štít prošel stovkami bitev a jakoby se do něj vryl každý Belendalův obranný pohyb z těchto bojů.


    Vlastnosti:
  • V boji se štít chová tak, že se pohne vstříc ráně, která míří na jeho majitele. Proto má KZ 2.
  • U bodných a sečných zbraní je 20% šance, že se do štítu zaseknou a jejich majitel je nebude schopen vytáhnout.
  • Štít musí být po každém boji pokropen pivem, jinak ztrouchniví a rozpadne se.

    Sečhlav

    Zdánlivě normální obouruční válečná sekera, jejíž ostří je lehce narezlé a topůrku beze zbytku poseté malými zářezy. Belendal jí vládl jednou rukou a do řad svých nepřátel s ní rozséval zkázu. On a sekera byly jedno tělo a jedna duše. Vztek a zuřivost z válečného běsnění se přelévala z trpaslíka do jeho zbraně. Jen díky této zbrani si uchoval zdravý rozum z nekonečných bojů a ovládl svoji touhu po krvi, kterou vkládal do jejího ostří.


    Vlastnosti:
  • Následující vlastnosti platí pouze po dobu trvání jednoho boje.
  • Za každých 10 ubraných životů touto zbraní se útočnost zbraně zvýší o 1.
  • V momentě, kdy majitel sekery jejím prostřednictvím ubere více jak 50 životů, změní se v berserka.
  • V momentě, kdy majitel sekery jejím prostřednictvím ubere více jak 100 životů, posedne jej démon touhy po krvi.
  • Zbraň jakoby naváděla ruku majitele, aby vedla většinu útoků na hlavy protivníků. Stínání hlav byl Belendalův oblíbený druh útoku. Odtud také jméno Sečhlav.

    Chlupatá zbroj

    Tahle neobyčejná kroužková zbroj napomohla Belendalovi k pokoření ledového draka Felemaxia, pána severních plání. Každým dnem Belendalova života rostly i jeho vousy. Za stovky let narostly do úctyhodných rozměrů a začaly se proplétat mezi jednotlivými kroužky jeho zbroje. Díky této symbióze získala zbroj následující vlastnosti:


    Vlastnosti:
  • Zbroj je brána jako zimní oblečení
  • Silný mráz (např. ledový dračí dech, mrazivá kouzla) způsobí nositeli zbroje jen poloviční zranění.
  • KZ zbroje je 6.

    Helma Ušnice

    Helma je značně zdeformována, stejně jako Belendalova lebka. Je vidět, že snesla pěknou řádku úderů, o čemž svědčí i ulomený jeden z dvojice ozdobných dračích zubů. Zvláštností téhle přilby jsou podivné klapky na uši, které si vyrobil sám Belendal. Málokdo ví, že právě tento zlepšovák mu zachránil život v boji s harpyjí královnou.


    Vlastnosti:
  • Klapky mohou být kdykoliv sklopeny. V takovém případě nositel helmy nic neslyší. To znamená, že je odolný proti jakémukoliv útoku založeném na zvuku (např. harpyjí zpěv).

    Skleněné oko

    Belendal přišel o oko při obraně města Slunohrad proti nemrtvým hordám černokněžníka Azriela. Právě on ho zasáhl černým bleskem přímo do pravého oka. Trpaslík si s tím příliš nelámal hlavu a prázdný důlek zaplnil obyčejnou skleněnou kuličkou. Během desítek let skleněné oko začalo fungovat jako zdravé. Možná to způsobila právě Azrielova magie přetrvávající v Belendalově očním důlku.


    Vlastnosti:
  • Kdokoliv se skrz skleněnou kuličku dívá, může použít schopnost Odhad soupeře (bojovníkova schopnost z PPE). V takovém případě se postupuje, jako by byl bojovník na 16. úrovni. V případě, že oko používá válečník, postupuje se, jako by byl o 16. úrovní výše.
  • Kdokoliv se dívá skrz skleněné oko, vidí, jako by měl trpaslíkovo infravidění.

    Kamenná pěst

    Když Belendal zasadil poslední ránu strašlivému baziliškovi z Hadích močálů, stalo se něco, co dalo vzniknout jeho přízvisku. Paže kterou vedl rozhodující úder se téměř celá proměnila v kámen. Ovšem i nadále s ní mohl hýbat a co víc, jeho stisk byl pevnější než kdy před tím. A od chvíle, kdy porazil sněžného obra Mrakohrba v páce, mu nikdo neřekl jinak než Belendal Kamenná pěst.


    Vlastnosti:
  • Po Belendalově smrti se paže změnila v nerozbitný kámen. Belendalova Kamenná pěst jakoby stále něco svírala. Pěst lze rozevřít pouze za pomoci kouzla Odčaruj zkamenění. Jedině tak může být odhaleno Belendalovo největší tajemství...

    +A-

  • Přidáno:

    Přečteno: 0

    Hlasovalo: 29

    Autor:

    Diskuze

     Uživatel úrovně 0

    Asi by tam mělo být na konci napsáno, co myslíte vážně a co ne. :D


     Uživatel úrovně 0

    Ahoj.
    Dílo se mi líbilo. Oceňuji nápad. Trochu mi tam chybí nějaká čísla (hmotnost, sféra), jejichž absence dílu v očích začínajících PJ poměrně dost uškodila. Místy je to vtipné. Některé předměty jsou trochu přesílené. Jinak se mi líbila vysvětlení, proč mají předměty kouzelnou vlastnost.
    Celkově si myslím, že dílo je povedené, ale má své mouchy. Přesto je kvalitní, takže za 4 hvězdy.
    S pozdravem Bonbón.


     Uživatel úrovně 0

    Já nevím. Obvykle hodnotím podobné příspěvky vysoko, ale tohle je prostě takové divné. Jistě, jedná se o mnoho použitelných a občas i vtipných předmětů, ale nedokážu si je představit v ryze konzervativních hrách, které hrajeme po shlédnutí filmů jako je třeba Království prstenu (na motivy Písně o Nibelunzích).
    3* jsou stále nadprůměrné. :)

    Koveras


     Uživatel úrovně 8

    Dílo je dokonalou učebnicí, jak nakládat s inspirací. Jeho účel vidím v tom, že ukazuje, jak málo stačí k oživení celé hry jen za zhmotnění symboliky. Až na několik výjimek to nejsou nijak extra silné předměty, ne, ale jsou zajímavé a unikátní, vycházející z každodenního života skutečného hrdiny.

    Tento účel dílo plní a za to patří Aramirovi minimálně pochvala. :)


     Uživatel úrovně 8

    Stůl Kritika & hlasování
    by Firefanatic
    Jak píšete kritiku, co rozhoduje o známce, kterou příspěvku dáte, rady nováčkům na toto téma.
    ID stolu: 1735

    --- Přesun. Pokud to redaktor uzná za vhodné, může mou předchozí reakci na Plže smazat. Anebo ještě lépe, pokud to Aramir uzná za vhodné, smažu to sám.


     Uživatel úrovně 4

    Dle mého skromného názoru obsahje dílko vše pro mě potřebné. Navíc má další přednosti v podobě krátkosti, přehlednosti a jednoduchosti. Dalším velkým kladem je pro mě absence zbytečných blbostí v podobě řešení málo pravděpodobných situací. Z těchto důvodů jsem se rozhodl pro mé zcela subjektivní hodnocení v podobě pěti hvězd.

    Co se týče kritik ostatních tak s nimi jak už to u mě bývá nesouhlasím. Přiděláním naprosto nepodstatných přesných časových termínů, pastí a principů, stejně jako váhy nebo veliskosti "některých bonusů" by dílo zbytečně prodloužilo, rozmělnilo samotnou myšlenku a tím vlastně dílo ochudilo a snížilo jeho kvalitu.

    Jen škoda, že podobné věci musí být jako soubor v jednom příspěvku neb místní kritika by je jako jednotlivé předměty rozcupovala.

    Plž


     Uživatel úrovně 0

    Teď mě tak napadlo jak by vypadaly takové Mořské boty a Opasek skřetí panny :)


     Uživatel úrovně 0

    Tak po zamyšlení za zpracování asi taky ne. Je to perfektní dílo, inspirativní a použitelné. Ale dost toho v něm chybí. A i to je zpracování.


     Uživatel úrovně 0

    Musím ti strhnout za pravidla. Ne snad kvůli tomu, že artefakty nevyrobil theurg, či za to, že tu nejsou sféry(což by se občas hodilo), ale protože chybí mnohá čísla, hmotnosti či míry bonusů. Škoda.
    Jinak samozřejmě za nápad, za zpracování, za použitelnost a za dobrý dojem. V jednoduchosti je síla.
    (Odhad soupeře je "nově" k dispozici od PPZ)
    (Nejsem si moc jistý úspěšnosti kombinace Opasku mořské panny a Skřetích bot. ;) )


     Uživatel úrovně 0

    Myšlenka vyslovená v anotaci je velmi jednoduchá, ale současně geniální. Takhle mají vypadat artefakty!