www.Dračí Doupě.cz


Soutěž O Hlavu
Zlatého Draka

--
Aktuality
Novinky
Uživatelé
Vyhledávání
Rekordy a statistiky
--
Chat
Fórum
Ankety
Moudrá Sova
--
Články
Rozvoj DrD
Dobrodružství
Hřbitov
--
Bestiář
Předměty
--
Válečník
Hraničář
Hraničářská kouzla
Kouzelník
Kouzla
Alchymista
Alchymistické předměty
Zloděj
--
Nová Povolání
Nové Rasy
Dovednosti
--
Galerie
Fotogalerie
Downloady
Linky
--
Seznamka
Inzerce
--
Co je to Dračí Doupě?
Dračí manuál
Otázky a Odpovědi
--
Tvůrci a Redakce
--
Čekající díla
Dračí líheň

Předměty

Kudlak ***
Příprava pro tisk (tisknuto 1766x)
Autor: Nikdo
Přidáno: 20:48:46 10.11.2010
Skupina: Artefakty
Síla zbraně: 2/0
Délka: 1
Sféra: 11
Váha: 5 mn
Průměrné hodnocení: 3.27
Popis: Tento předmět je určený postavám 6. – 15. úrovně, což je skutečně brzy. Snahou PJ by mělo být, aby si vůbec nevšimli, že je Kudlak kouzelný a už vůbec ne, že se jedná o artefakt. Pokusil jsem se ho vytvořit co nejnenápadnější, proto neobsahuje žádnou složitou historii a ani dokonalá kouzla. Snad to pochopíte.

Popis

Kudlak vypadá jako úplně normální dýka s dřevěnou rukojetí. Do ní je z obou stran vypáleno její jméno, jen čepel je jako srdce artefaktu vždy ostrá a nerezatí. Nic dalšího v tom prostě není.

Historie

Kudlak byl původně vytvořen speciálním magickým rituálem, který provedl vlkodlak Lítos. Tento lykantrop byl na svou rasu až neobvykle chytrým a ani ne tak zlým, což se však projevilo na jeho ostatních vlastnostech. Působil ve svém hvozdě jako druid/šaman mnoho let, než se tam nastěhovala velká tlupa lapků. Nenechali se k odchodu slušně přesvědčit a ani prudký útok s nimi nehnul. Bezradný Lítos se obrátil o pomoc ke svým lesním bohům, zda snad oni budou vědět, jak mu pomoci. Tu noc se mu zdál sen, ve kterém jednomu z lapků ukradl dýku, a pak s ní provedl složitý rituál u nejstaršího dubu v lese. Ráno to tak udělal, ale spolu s kouzlem vstoupila do zbraně i část jeho duše. Takto vyzbrojen se vydal lapky vyhladit a byl skutečně mile překvapen, když dobrovolně odešli. Moc dýky však působila jen na ně a nepomohla mu před nadutým bojovníkem, který ho v noci přepadl a zabil. Pak Kudlak putoval v rukou mnohých známých i neznámých hrdinů, druidů, skřetů a zlodějů.

Schopnosti

Všem lapkům, loupežníkům a zlodějům se nositel dýky jeví, jako by měl charisma 21/+5. Při bližším setkání si pak hází proti pasti Roz + Int ~ 7 ~ nic / zmámení. Zmámený zloděj jedná s držitelem jako s nejlepším přítelem a udělá pro něj kromě vlastní smrti vše. Zmámení pomine po třech směnách od rozloučení, ale zloděj si ho nebude vědom a pořád si bude myslet, že se setkal s velmi zajímavou osobností. K tomu všemu dodává část Lítosovy uvězněné duše Kudlaku zvláštní schopnost vlkodlaků nakazit zasaženého lykantropií. Šance, že se to stane je ale jen 15%. Nad tímto artefaktem také drží ruku velcí lesní bohové a proto se k ní hvozd chová, jakoby nebyla železná.

Poděkování

Na tomhle dílku mi opravdu pomohl Fafrin, za což mu patří můj vřelý dík. Odvedl na tom opravdu kus práce.

Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
Počet zobrazených příspěvků: 1-6 / 6
Ikonka uživatele Fafrin *   [pošta] nové     21:55:44 13.11.2010
S dílem jsem svým způsobem dost pomohl. Takže se vzdám hodnocení.
Musím však autora pochválit za původní nápad, který je rozhodně zajímavý a za přehledné, smysluplné a pravidlově kompletní zpracování.
Dílo by šlo samozřejmě rozvinout(lépe napsaná legenda, eteričtější zpracování lykantropie - je přece jen přenesená pouze duchem...), ale myslím že v této podobě mu nic nechybí, ani nepřebývá a to je důležité.

K diskuzi o dílu, je třeba zajímavé si uvědomit, že dýka z postižených nedělá plnohodnotné vlkodlaky, ale pouze ony nakažené nemocné, kteří na tom nejsou zas tak skvěle, co se schopností týče - pro nějakou sovisející zápletku to může být zajímavý moment.

Ikonka uživatele Sccion *   [pošta] reputace: 1
nedohledatelné: +1
nové     12:20:03 12.11.2010

K onomu: "... jen 15%," bych možná zmínil, že se nejspíš jedná o sníženou past pro nakažení lykantropií, která je popsána v pravidlech (PPZ 1.6, str. 134) a činí 20%. Proto je tam to slůvko "jen".

Když už jsem začal odpovídat za autora, potom bych se ještě zmínil, že množství takto nakažených (kudlakem) nebude tak veliké, jak by se mohlo zdát. Myslím, že je správně, že autor už na začátku popsal způsob využití kudlaku, jakožto předmětu o kterém se nemá vědět. Myslím si, že když už někdo někoho napadne se zbraní v ruce, potom pravděpodobně chce i dotyčného zabít, nikoliv jen poranit. Počet zabitých kudlakem nejspíš bude větší, než těch poraněných. Z těch poraněných to bude jen 15%, kteří budou lykantropií nakaženi. Rozdíl mezi tím, kolik lykantropů vznikne na základě kousnutí skutečným vlkodlakem, nebo zranění kudlakem, opravdu nebude velký.

Proto je důležité a jsem opravdu rád, že to autor výslovně uvedl, aby se o něm nevědělo.

V momentě, kdy by postavy poznaly schopnosti dýky, je to už předmět poměrně nebezpečný a šlo by ho nejspíš i zneužívat za účelem rozšiřování lykantropie (zní to možná divně, ale vynalézavost hráčů nezná mezí, o tom jsem hluboce přesvědčen).

Ostatně, z tohoto hlediska je možné vést i zápletku pro hru, jakýsi Boj o dýku, kdy se skupina lykantropů dozví o schopnostech dýky a bude ji chtít získat. Proti nim se postaví druidé, kteří naopak budou chtít kudlak bezpečně uschovat ve hvozdu, odkud pochází, znovu ji nabídnout lesním bohům, aby si svůj dar vzali zpět. Protože se jedná o takřka obyčejnou dýku, myslím si, že by vzbudilo poměrně velkou zvědavost hráčů zjišťovat, proč o ni vlastně obě skupiny tolik stojí.


Ikonka uživatele Danixxx *   [pošta] reputace: 1
Samurai: +1
nové     6:37:04 12.11.2010
Napřed bych se chtěl omluvit, že jsem nereagoval hned. Měl jsem tady družinu a tohle dílko jsem si četl ve chvilce, kdy jsem se k ničemu ve hřenemusel vyjadřovat. Proto jsem některé věci zmatečně přeskočil, špatně pochopil atp.

Neříkám, že je dílo špatné, o co víc, líbí se mi, ale víc než artefakt bych z něj možná udělal alch. předmět, který by však byl zbavený schopnosti zvyšovat charismu na 21/+5 proti zlodějům apod. Když už tuto výhodu nositelům dýky poskytnout, tak ne s omezením na tyto terče (zloděje). Připadá mi zvlásčtní, že démon, duše či co to tam vlastně je, dokáže rozlišit zloděje třeba od obyčejného člověka apod. Neleze mi to prostě do hlavy.

Legenda je celkem hezká, ale nedá se zakomponovat do příběhu, když byl Lítos zabit těsně po stvoření dýky a válečník, který mu ji uzmul si beztak ani nebyl vědom, jakou má v ruce zbraň atp. Ale jako zkazka o tom, jak byla dýka vytvořena, proč ne?

A ještě: 15% k nakažení lykantropií? To se Lítosova duše musela sensakramentsky roztrhnout.

Celkově se mi dílko líbilo, ale svým vznikem atp mi trochu připomíná má první díla jako Hůl Všehosměrka nebo Dračí zub (tímhle si fakt nedělám žádnou reklamu :P)

Ikonka uživatele Rooz *   [pošta] nové     15:29:18 11.11.2010
Pokud bude znát účinky této věcičky, může z různých důvodů použít ji. Ne všude jsou zbraně povoleny, dýka se dá schovat nejsnadněji. Dýka se dá také vrhat a použít v kombinacích. Je dost důvodů, proč může válečník užívat dýku.

Ikonka uživatele Rooz *   [pošta] nové     13:11:13 11.11.2010
K tomu všemu dodává část Lítosovy uvězněné duše Kudlaku zvláštní schopnost vlkodlaků nakazit zasaženého lykantropií. Šance, že se to stane je ale jen 15%

"Jen"? 15% je dosti, je to více než každý sedmý zásah, co dělá z oběti vlkodlaka, což je značně přehnané. V rukou schopného válečníka či zloděje by kraj byl za chvíli vlkodlaky zaplaven... Myslím si, že tak 3% by bylo tak akorát...

Jinak je to celkem použitelné dílko.

Ikonka uživatele Brubeaker *   [pošta] nové     7:13:24 11.11.2010
Jednduché a použitelné. Kombinace změny základní vlastnosti s pastí vyvažuje artefakt do rovnováhy, což je důležité. Přestože si myslím, že by se dalo dílo trochu rozvinout, tak si myslím i to, že tato dílka jsou narozdíl od jiných (dlouhých) použitelná ihned bez jakýchkoli studování a příprav. U takových děl, je potřeba jít s laťkou dolů a proto hodnotím nadprůměrně.



Registrace
--
Příhlášení:
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo
--
Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold
--
20 přihlášených uživatelů.
0 uživatelů je na chatu.


Vygenerováno za 0.039093017578125 sekund.

© 2001 - 2004 Almad, James Timqui a Tomash, design © 2001 by James Timqui.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR