www.Dračí Doupě.cz


Registrace
--
Zapomněl jsem heslo --
Nick:  
Heslo:

0 přihlášených uživatelů.
0 uživatelů je na chatu.
 
Soutěž O Hlavu
Zlatého Draka

--
Aktuality
Novinky
Uživatelé
Vyhledávání
Rekordy a statistiky
--
Chat
Fórum
Ankety
Moudrá Sova
--
Články
Rozvoj DrD
Dobrodružství
Hřbitov
--
Galerie
Fotogalerie
Downloady
Linky
--
Bestiář
Předměty
--
Nová Povolání
Nové Rasy
Dovednosti
--
Válečník
Hraničář
Hraničářská kouzla
Kouzelník
Kouzla
Alchymista
Alchymistické předměty
Zloděj
--
Seznamka
Inzerce
--
Co je to Dračí Doupě?
Dračí manuál
Otázky a Odpovědi
--
Tvůrci a Redakce
--
Čekající díla
Dračí líheň
--
Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold

Předměty

Růženinova Vlaštovka ***
Příprava pro tisk (tisknuto 1674x)
Autor: Danixxx
Přidáno: 18:49:29 13.05.2010
Skupina: Artefakty
KZ / OZ: 5 (
Délka: 20
Sféra: 1
Průměrné hodnocení: 3.13
Popis:

Popis:

Růženinova Vlaštovka je zhotovena z narůžovělého tvrdého papíru o velikosti 30x20 coulů, jenž je potažen speciální vrstvou vosku, zabraňující vodě, aby prosákla do materiálu a víc než obyčejné skládačce se podobá skutečnému ptačímu zástupci. Jediné, co není zhotoveno z papíru, jest vlaštovčin zobáček, který je ze dvou malinkatých plížků stříbra.

Využití:

Na tuto vlaštovku je možno napsat vzkaz, který bude následně dopraven příjemci. Rozkaz pro vlaštovku, jenž se napíše do záhlaví dopisu, by měl vypadat následovně: (Jméno a příjmení), (adresa), (stručný popis: věk, barva vlasů). Vlaštovka se rozletí a bude neúnavně hledat příjemce, dokud jej nenajde (rychlost let = 60km/h). Jakmile se dostane na místo určení, kde by měl příjemce údajně bydlet, zaklepe stříbrným zobáčkem na okenice či dveře a čeká, dokud někdo neotevře (max. 3 dny). Pokud se náhodou stane, že se cílová osoba odstěhovala nebo prostě není přítomna, vrátí se ke svému odesilateli.

*Není přímo dáno, že se vlaštovka nikdy nesplete. Pokud by nějaká postava použila například lektvar Metamorfóza, vydávala se pod falešným jménem a vyskytovala se na dané adrese, je docela dost dobře možné, že by se ji podařilo dopis ukořistit!

Past na rozložení/složení vlaštovky:
Rozložení: Int~15~rozložení, složení/přetrhnutí

*Každým rozložením a složením (bráno jako 1 akce) se nebezpečnost snižuje o 1. Po roztržení vlaštovky artefakt ztrácí celou svou moc.

Příklad: Amanda Brouzdilová dostala poprvé dopis díky Růženinově vlaštovce. Aby si jej přečetla, musela si hodit na past Int~15~rozložení/přetrhnutí. Dopis ji tak nadchl, že obratem posílala odpověď. Jakmile si zkontrolovala pravopis, složila dopis Int~15~složení/přetrhnutí a vyslala vlaštovku zpět. Pro příště už bude Amanda opatrnější a past jí bude dělat Int~14~rozložení, složení/přetrhnutí.

Možnost Výskytu:

Tato Vlaštovka by se měla vyskytovat údajně někde okolo vysokých míst v Abertside (město vytvořené pro příběh viz. níže) nebo kdesi za hranicemi Hammershiru. Neplatí na ni žádné uspávací jedy, jediný způsob, jak ji chytit, je síťka na motýly.

Zajímavosti:

Vlaštovka je artefaktem z jednoho prostého důvodu. Je tvořená dvěma démony první sféry a to démony Calisou a Ashem (viz. níže). Text na vlaštovce se po přečtení smaže přesně v 17:33, dodnes nikdo neví proč, avšak experti se domnívají, že je to přesný čas, kdy se Richard a Amanda poprvé střetli pohledem.

Historie (Pro PJ):

Richard Růženin byl mladý Theurg, patřící do rodu šlechticů v Hammershire, jehož hlavní sídlo bylo v malebné vesničce Abertside. Tento mladý princ byl odstaven od celé společnosti z jednoho prostého důvodu: vesničané mu podle jeho otce Alfréda nebyli hodni. Avšak jednou, bylo to podle záznamů tamní kaple někdy v horkých dnech jarních žní, pořádala šlechta benefiční oslavu s cílem přispět církvi na stavbu nové kaple. Hosté přijeli ze všech koutů hrabství a tam na bále potkal Richard poprvé svou vyvolenou. Byla to Amanda Brouzdilová, nádherná, plavovlasá dcera jednoho z kupců, jež dlouhá léta obchodovali se zámkem. Avšak jejich lásce nebylo přáno. Ihned, když se o tomto vztahu dozvěděl Richardův otec, nechal syna uzavřít do kopky pod zámkem a samotné Brouzdilovy, jako přisluhovače nemodré krve, vyhostil z Hrabství. To Richard nemohl nechat jen tak, proto ve své laboratoři později sestrojil tuto speciální vlaštovku a to ze dvou prostých důvodů: Zaprvé byla o moc spolehlivější než obyčejný poštovní holub a zadruhé byla ČISTOTNĚJŠÍ. K sestrojení tohoto vynálezu musel vynaložit Richard všechno své úsilí, až se mu to nakonec podařilo. Přiměl dva démony první sféry, aby mu dopomohli získat srdce jeho vyvolené tak, že je pobláznil svou zaláskovanou hrou na lyru. Jeden démon obstarával to, že písmo na pergamenu po čase vybledlo a druhý zase to, že vlaštovka dokázala létat a neztratila směr. A tak plynul čas dál a dál a Richard a Amanda spolu udržovali stálou korespondenci, plnou zamilovaných anekdot, přestože už oba dva měli jiné partnery. Bylo tomu na sklonku 44. roku Richardova života, když jeho otec zemřel a on se měl chopit trůnu. To co Richard posléze zjistil ho velice šokovalo. Jeho otec byl tyran. Za hranicemi Hammershiru vládla genocida a všichni přisluhovači cizích ras byli postupně vražděni. Richard se s tím nemohl dlouho smířit, ale nakonec si zvykl. Ostatně neměl na vybranou, jinak by ztratil trůn a vše co s ním souviselo. O tom, co dělal, se Amandě nezmínil, i když se toho po nějakém čase sama dovtípila. Její manžel byl Půlelf a i na něj došlo, takže si pro něj jednoho chladného rána přišli Richardovi muži a odvlekli ho. Ač to Amanda nikdy nepřiznala, svého muže milovala víc, než samotného Richarda a rozhodla se ho zachránit, což samotnému Richardovi samozřejmě nemohla sdělit, jinak by ji mohl v návalu vzteku nechat odvést společně s manželem. Richard stále stárnul a čím dál víc mu docházelo, že pokud se nerozvede teď, tak už nikdy. A tak naposledy vyslal svou vlaštovku směrem k Amandě, nechal se rozvést a ve svém nejlepším oblečení se vydal své milované vstříc. Měl s sebou nádherně zdobený stříbrný prsten s démantem, který budil pozornost všude, kudy Richard se svou kolonou projel. Ale co se nestalo? Amanda den před odletem vlaštovky sebrala kuráž, nasadila si špičaté elfské uši zhotovené z vosku a proklouzla mezi strážemi do věznice, kde byl vězněn její muž. Bohužel nepočítala s tím, že její muž měl být již v ten den popraven. Vlaštovka mezitím letěla a letěla a div si nevyklovala zobáček o okno Amandiny ložnice, avšak Amanda byla již dávno pryč. Jakmile Richard přicestoval na místo Amandina posledního bydliště a ona tam nebyla, dovtípil se toho, co se asi tak mohlo stát, jelikož dobře věděl, že Amandin muž byl Půlelf. S ohromným strachem se ihned vydal k věznici, kde byl Amandin muž vězněn. Prodral se přes stráže a míjel jednu věznici za druhou, až se dostal k osudné šibenici. Už zdálky viděl jakési siluety, ale odmítal tomu uvěřit. Teprve až se dostal na dvacet sáhů od pódia, uzřel, že na provazech se mezi tuctem míšenců houpala i jeho milovaná, zašpiněná od hlíny a zmrskaná bičem. Cestoval vniveč, jeho láska zemřela a on již neměl důvod žít. Navíc poprvé viděl to, co sám zpravoval, tu hrůzu, kteří jeho lidé páchali na elfech, trpaslících, hobitech a dalších… Zlomeně se vracel ve svém konvoji za deště domů, když jeho kočár přepadli trpasličí partyzáni a on byl i se svými strážemi zabit. Tak vymřel rod Růženinů po meči.

Co se stalo s Vlaštovkou? Cestovala zase zpátky domů a jelikož byl Richard zabit po cestě a do svého sídla, zůstala létat mezi jeho domem v Abertside a Amandiným úkrytem za hranicemi Hammershiru. Dodnes bezvýsledně.

Pro PJ: Stačí, když některému z hráčů přiřknete, že jeho předek (Amanda) měla něco společného s dávnou genocidou, která tak rapidně přispěla ke snížení populace té či oné rasy. Takhle můžou vzniknout rozpory v družině a onen hráč s přiřknutou minulostí se může pokusit o očištění jména svého a své rodiny. Důkazy by měli být následující: Ožehnuté pergameny se záznamem o jarních žních, kde se Richard a Amanda poprvé střetli (stará kaple Abertside) Samotná Růženinova Vlaštovka, která je stále popsaná posledním Richardovým dopisem. (Někde mezi Abertside a hranicí Hammershiru) Úmrtní list Alfréda Růženina (Hrad v Abertside, kronika) Oddací list Amandy Brouzdilové a Lionela Andého (starý úkryt Amandy za hranicemi Hammershiru v rámečku na stěně) Z těchto čtyř důkazů by měli stačit alespoň tři. Pokud si děláte hlavu, jak tyto názvy apod. zařadit do příběhu, tak si je jednoduše přejmenujte a dejte jim jména podle vlastní úvahy.

*Vlaštovka jde samozřejmě po přečtení opět popsat, tedy až písmo v jejich křídlech v daný čas vybledne.


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  »»»
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 23
Ikonka uživatele darkkkn *   [pošta] nové     0:28:49 22.05.2010
Ascella: U mnohých děl jsem pozoroval tvoje kritiky, a tvoje názory jsou velmi podobné těm mým. Takže je mi zatěžko nepřidat sem tam jednu hvězdu :), ale... Nic by se nemělo přehánět.

No každý má svůj názor na to jak hodnotí dílo. Ale podle mě je lepší říct autorovy kde by se mohl zlepšit, než mu předhodit plný počet a říct že dílo má dobrý nápad a to je vše na čem záleží. Jen bych všechny rád poprosil, aby se zamysleli pořádně nad svým budoucím hodnocením. Není nic špatné pochválit nápad, ale myslím že 2 hvězdy jenom za nápad je dost, natož čtyři.

Jako obvykle se omlouvám za případné nedorozumění, nebo nesmyslnost mého textu. Prostě kdyby to nedávalo smysl. :) Hodně štěstí do dalšího hodnocení.

Ikonka uživatele Ascella *   [pošta] reputace: 1
Nathaka: +1
nové     13:47:25 20.05.2010
Opravdu pěkný nápad. Možná až takový, že je přes hezký příběh uplatnitelný i jako neartefakt. Dát možnost tvořit Posla i alchymistům, nejen čarodějům či prostřednistvím mámení zvířat hraničářům je pěkné. Motiv papírové vlaštovky se mi skutečně zamlouvá. Diskuzi jsem četla jen první stránku, tak asi budu opakovat výtky přede mnou, ale co mi opravdu nesedí: Past. Přehodí ji jen maximálně inteligentní elfí čaroděj, když hodí desítku. Nepřijatelné. Možná by adresovaný příjemce mohl čelit spíše pasti na obratnost, že roztrhne psaní, ale jinak jej otevřít automaticky. jinak jako kouzlo Zašifruj pro nepovolaného čtenáře.
Artefakt, chápu jeho smysl, ale na artefakt mi to přijde opravdu slabé ve smyslu chápání artefaktu v DrD, pokud jsi to myslel jako "Unikátní předmět, Jediný svého druhu" ale nikoli s epičností artefaktu, asi to chtělo zmínit. Od "pravého" artefaktu se čeká něco víc. Ale proč ne, je to milé. Nicméně, pokud by to mělo artefaktové schopnosti, dokázalo by to ze sfér vycucnout znalosti, aby mohlo vyhledat nositele prakticky kdekoli na světě (v některých světech i mimo něj), oblbnout Metamofrózou by se to asi taky nedalo.
Parametry , respektive chybějící parametry. Obranné číslo 5 to nezachrání. Jistě, toto je nejmenší a většina PJ si to v případě potřeby domyslí...

Takže:opravdu se mi nápad hodně líbí, až tak, že jej použiji, nicméně nejspíš jako "obyčejný" alchymistický předmět původem ze zemí, kde je doma origami.
Poctivé 3*, s promyšlenějším zpracováním bych sáhla po 4.


drakkkn: I já občas sáhnu po motivační hvězdičce, většinou z 0 udělám 1, nebo z 1 dva, vesměs když se jedná o dvanáctileté autory, kteří motivaci potřebují, (nebo takové, kteří píší jako dvanáctiletí a ani soudný hodnotící to nepozná :-) Dělám to v případě, že dílko má aspoň nějaký nápad, něco, co u slabého dílka zaujme a překvapí, po revizi zbytku je uplatnitelné. Naopak, několikrát jsem dílka i podhodnotila, když obsahovala nějaký aspekt, který pro mne byl nepřekousnutelný a podvědomně jsem si našla další věci, které mi neseděly. Hodnocení každého z nás je a bude subjektivní, každý máme nastavenu škálu jinak, někteří jako ty se snaží o objektivitu, každý s jinými výchozími hodnotami, co od dílka čekat. A jste tím známí, proto si tvých 5ti hvězdiček vážím podstatně víc než někoho, kdo je rozdává na potkání. Každý, kdo se tu chvíli pohybuje zjistí, kdo je kdo, co od dílka čeká a jak hodnotí, jakou má jeho hodnocení váhu (ať obecnou nebo pro hodnoceného subjektivní). A každý hodnotící vyzrává...(nebo skoro každý :-)

Ikonka uživatele Fafrin *   [pošta] nové     17:01:26 19.05.2010
to Spize: Jenže, jak vyčteš třeba z mé kritiky, to jediné číslo není to jediné, co je blbě. Z pravidlového a pro pravidlovou hru dílo opravdu stojí za starou belu. To, co dílo táhne nahoru je pouze nápad a pěkná omáčka.
Nemáme vůbec popsáno vnitřní fungování předmětu. (V zajímavostech je poznámka o dvou démonech, někde v příběhu je ukryto že jeden démon je zodpovědný za to, že vlaštovka létá a "neztratí směr". Z diskuze jsem se dozvěděl, že to nejspíš znamená, že komunikuje se sférami a sbírá střípky "Vědění toho, co je", asi.)
Veškeré údaje, potřebné pro případ, že by postavi chtěli takovouto vlaštovku chytit spíše chybí. (špatně umístěné KZ/OZ to nezachrání. - nebo bylo v odesílacím formuláři OČ?)
Tímto nechci nijak více kritizovat dílo.

Ikonka uživatele Spize *   [pošta] nové     9:11:30 19.05.2010
Já hodnotim tak vysoce, protiže se mi moc líbí ten nápad.

Přestřelená past mě zas tak nevadí, protože stejně nehraju Dračák, takže kdybych to použil, tak bych pravidlovou aplikaci musel stejně vymejšlet sám.

(Obdobně tu past snížit nebo vypustit může každej doma sám, je to jedno blbý číslo. Uznávám, že je to jediný blbý číslo v celym zatracenym příspěvku a je blbě, ale mý hodnocení to nezmění.)

Ikonka uživatele Nathaka *   [pošta] nové     7:23:42 19.05.2010
Danixxx: Asi myslíš subjektivní, a to máš pravdu.
darkkkn: Já s tebou docela souhlasím, v tomto konkrétním případě se i mně osobně zdá, že je dílo malilinko nadhodnocené. Ale je to můj a tvůj osobní názor, jiní čtenáři zřejmě oceňují jiné hodnoty než my a to je asi v pořádku, dokud to nepřerůstá únosnou mez. A neměj strach, překračování mezí (a takovým je i fanatická nula účelově pro snížení průměru, prostě se to nesmí) redaktoři hlídají, napravují a trestají.

Ikonka uživatele Danixxx *   [pošta] nové     19:08:31 18.05.2010
re darkkkn: možná máš pravdu, možná ne. Je to hodně objektivní. Podle mne je stejná hranice mezi 3 a 4 hvězdičkami, jako mezi 4 a 5 hvězdičkami. (pokud nechápeš co tím myslím, tak to neřeš :D )

Ikonka uživatele darkkkn *   [pošta] nové     16:47:31 18.05.2010
Lidi nelíbí se mi jakým způsobem to hodnotíte, ačkoliv s tím nic neudělám musím na to upozornit že mi to je proti srsti. Přečtěte si jiná díla která mají 4 hvězdy a uvidíte ten rozdíl. Tohle je podle mého malého skromného názoru 3 hvězdové dílo, proto si myslím že 4 hvězdy jsou přehnané.

Jednou se najde nějaký fanatik, a kvůli vašemu hodnocení dá autorovi nulu, aby tak snížil celkové hodnocení. Přemýšlejte než začnete hodnotit.

Omlouvám se předem všem kterým se můj názor nelibí, ale když vidím některé autory jak uměle motivují "5 hvězd" autora k tvorbě dalšího díla, i když to dílo stojí za starou belu. Tak mě to místy pěkně naštve. Nechci nikoho pošpinit ani říkat jak máte hodnotit, tohle je pouze rada vyplývající z mého osobního názoru.

Ikonka uživatele Danixxx *   [pošta] nové     9:21:38 18.05.2010
re Samurai: pravděpodobně, že si to zasloužím :-) Díky Ertexi

Ikonka uživatele Ertex *   [pošta] nové     20:22:35 17.05.2010
Je to docela zajímavé a hlavně originální. Po nějakých drobných úpravách i použitelné. Za zásluhu dávám 4

Ikonka uživatele smycma *   [pošta] nové     17:46:02 17.05.2010
Zvláštní to nápad, i dílo je trochu zvláštně zpracované ale líbivé, je to celkem zábavné, co říci než hratelné, zaujala mě past na rozložení a složení vychytané :-),
snadno použitelné, i docela čtivé ale na můj vkus slohové zpracování příběhu by šlo udělat poutavěji ale co na plat mě se to líbí je to takové oživení, originální.
Autor se dílo od díla zlepšuje o tom žádná má dobré nápady ale chce to neusnout na vavřínech :-).

Závěr- fakt dobrý

s pozdravem
smycma

  »»»



Vygenerováno za 0.089514017105103 sekund.

© 2001 - 2004 Almad, James Timqui a Tomash, design © 2001 by James Timqui Skin by melkor unlimited.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR

Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách