Předměty

Namuranovy Náušnice (náušnice Těžké hudby) Hodnocení: Něco to má do sebe

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 15

Skupina: Artefakty

Popis:

"Věnováno všem těm, kteří se bez metalu ve sluchátkách neobejdou a také těm, kteří ty prvně jmenované nesnáší"

Autor artefaktu: Namuran Nac'Tecllin, Šílený bard z Krobosu

Stáří artefaktu: 25 let

Historie

Tento velice mladý artefakt je jedním z nejpodivnějších magických předmětů, se kterými se kdy kdo setkal. Namuran Nac'Tecllin, známý spíše jako Nac Tec, zpěvák uskupení Krobosských bardů jménem Heavy Morkhal (podle Temné bohyně hudby a umění múzického) totiž nebyl ani theurgem. Pokud jsou o něm nějaké informace, potom ho řadí spíše mezi zloděje, válečníky a podobná individua. Každopádně byl, a v některých severských krajích ještě je, velice populární. V době, kdy byla sláva „bandy uřvaných pobudů“-Heavy Morkhal nejvyšší, se na jednom jejich koncertě vyskytla válečnice, jejíž jméno sice prameny neuvádějí, ale jejíž úloha ve vzniku Namuranových náušnic je klíčový. Právě její už dříve magické náušnice (prý měly funkci zbystřování sluchu) se transformovaly zcela bez příčiny do velice mocného artefaktu. Říká se, že v sobě zachytily Namuranův zpěv a hudbu Heavy Morkhal. Zdá se, že sama Bohyně Morkhal dala svým oblíbencům něco, co je udrží v povědomí všech po zbytek věků. Od doby jejich vzniku se vystřídali dva majitelé. Rekborg Krvavý Meč a Keyla Nargranor. Oba dva prosluli svou bojovou dovedností a – bohužel i nedoslýchavostí a nepozorností.

Vzhled:

Náušnice ze zlatého drátku smotaného do jakési kulaté klícky, v každé je zasazen vltavín mistrovsky vybroušený do podoby papouška. (drahokamy jsou srdcem artefaktu) Na první pohled je patrné, že se náušnice chvějí a drahokamy jakoby pulzovaly. Náušnice váží asi desetinu mince.

Vlastnosti:

Namuranovy náušnice mají následující vlastnosti

Výhody:

Nositeli zní v uších povzbuzující hudba, kterou slyší pouze on a která mu přidává bonus +2 k útočnému i obrannému číslu. (krollům dokonce+4, Barbarům a trpaslíkům+3).

Nevýhody:

Nositel si na náušnice po určité době navykne tak, že je ani nesundává a nehodlá se jich vzdát. Doba za kterou závislost propukne je: (2 x Odl + Int)dní. Jakmile je postava závislá, její bonusy se zvyšují o 1 (u Krollů na +5, u trpaslíků a barbarů na +4 atd....)

Nositel náušnic má postih -75% na naslouchání a použití sluchových schopností.

Nositel je nápadný, jak samotnou Hudbou, tak pobrukováním, mručením a zpěvem. Nápadnost je od 30 do 50% při běžných činnostech, 100% při řeči. Dotyčný se neslyší, tudíž velice nahlas řve na ostatní. Šepotu není schopen a tichý hovor je pro něj věcí naprosto neznámou.

Za určitou dobu Nositel zcela ohluchne, slyší jen hudbu z náušnic. Tato doba je rovna bonusu za odolnost nositele v měsících (pokud má Nositel na odolnost, postih, odečítají se týdny z prvního měsíce. Takže například postava s odolností 5 -3 ohluchne už po dvou týdnech nošení náušnic. Krollové takto přijdou též o svůj ultrasluch. Tato hluchota je léčitelná pomocí implantátů nebo kouzla Uzdrav nemocného. Sluch se sice navrátí, ovšem pokud se Nositel nevyléčí ze závislosti, o znovuzískaný sluch díky neustálému nošení Náušnic znovu přijde.

Kouzelník, který má právě na uších Náušnice Těžké hudby má postih -15% k sesílání kouzel. Alchymista (včetně oborů) má postih -15% na výrobu předmětů a vyvolávání démonů.

Kouzelník i hraničář získají zaostřením vůle/meditací o 10% méně magenergie. Hraničář musí navíc vynaložit na každé své kouzl o deset procent víc magů (zaokr. nahoru).

Hraničářova pravděpodobnost získat psa se snižuje o 15%. Šance na získání určitého druhu psa získáš tak, že snížíš momentální maximální hodnotu o 5%. veškeré hraničářovy pasti při telepatii se zvyšují o 1, při pyrokinezi a telepatii se vzdálenost snižuje o na devadesát procent původní hodnoty (zaokr. dolů).

Zlodějova pravděpodobnost schopností Tichý pohyb se počítá jako u zloděje o osm úrovní níž, pravděpodobnost úspěchu schopnosti Schování se se počítá jako u zloděje o pět úrovní níž, pravděpodobnost úspěchu schopností Převleky a Vybírání kapes se snižuje na hodnotu o tři úrovně níž. Lupičská Nenápadnost a Napodobení hlasu se snižují o osm úrovní. Poznámka: Pokud pokud při odpočtu úrovní vyjde celkově záporné číslo nebo nula, umí zloděj tuto dovednost na nulté úrovni. pravděpodobnost se rovná 0% + bonus uvedený v tabulce zvl. schopností zloděje ve sloupci Závisí na. V případě, že se jedná o zvláštní schopnost lupiče/sicca a "úroveň" zloděje dosáhne na nižší než šestou úroveň, zloděj tuto schopnost dále neovládá až do doby, kdy postoupí na dostatečnou úroveň/zbaví se Náušnic.

Každý závislý, bez ohledu na povolání a rasu se stává automaticky velice snadno zapamatovatelným a nápadným. Je pravdpodobnost čtyřicet procent, že si postavu někdo zapamatuje.

Každý, kdo se pokusí vzít závislému jeho náušnice riskuje rozpoutání pravého pekla. Závislý nositel si totiž hází proti pasti na změnu v berserka, přičemž prvotním cílem bude ten otrava, který se pokusil vzít náušnice. Nebezpečnost pasti se liší podle rasy. U krollů je to 7, u trpaslíků a barbarů je to 6, u lidí, elfů a kudůků 5 a u hobitů 4. (hobiti mají přecijen klidnější hlavu).

Závislý je mnohem unavenější než ostatní postavy, musí spát a odpočívat o polovinu (zaokr. nahoru) déle než normálně.

V případě ztráty náušnic se je bude závislý jedinec snažit získat za každou cenu.

Léčba:

Je možnost závislého uspat pomocí kouzel, lektvarů, omráčit a náušnice odebrat Kouzlo hypnóza ovšem nepomůže, postava je na náušnicích tak závislá, že se sejmutí náušnic řadí do kategorie nesplnitelných příkazů. Závislost odezní po dvojnásobku doby potřebné k jejímu vzniku. Během této doby se postava nesmí setkat s žádným podobným hudebním stylem(těžkou hudbou).

PŘÍKLAD: Kroll Grw (Odl 21+5, Int 6-2) odvyká už desátý den závislosti na Namuranových náušnicích. Jeho kamarád kroll válečník Drobek ho ale přemluví ať s ním jde do krollí putyky na koncert kapely Krollic Slops. PJ ví, že žádná hudba na světě není tvrdší než tato a Grwova závislost se tudíž obnovila. Náš kroll se nejspíš musí začít léčit od začátku.

Výskyt:

U mrtvol dobrodruhů, na tržišti, popřípadě odměna od kněží Morkhal (či jiného temného božstva hudby) atd...


Poznámka autora: Pokud nemáte ve svém světě Krolly, můžete je nahradit jinou primitivní rasou orientovanou na hrubou sílu, kupříkladu trolly nebo poloobry, orky, skřety... Pokud ve svém světě nemáte Těžkou Hudbu, tak vás hluboce lituji...

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 15

Autor:

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

Já bych dal k hlasité mluvě/řvaní past na inteligenci, přece jen osoba poslouchající metal si může uvědomit že sama sebe neslyší a proto mluví nahlas... (vlastní zkušenost) Možná by nebylo od věci i ostatní postihy podmínit pastí (přiměřeně vysokou), i závislý kouzelník by si mohl uvědomit že ho hudba ruší a na pár minut náušnice sundat


 Uživatel úrovně 0

Já osobně bych dal nejvyšší bonus barbarům, trpaslíkům a krollům o jeden nižší a ostatním ještě o jedno méně. Vycházím z toho, že metal je hudbou typickou v první řadě pro skandinávii (vznikl v Británii, pravda, ale na severu se uchytil daleko více). Tuto oblast historicky obývali vikingové, kteří jsou v podstatě jedním z ekvivalentů barbarů v DrD, proto by právě je měla těžká hudba nakopnout nejvíce. Krollové a trpaslíci jsou barbarům podobné typy, proto by i oni mohli mít o něco vyšší bonus.


 Uživatel úrovně 0

Mě se jen nelíbí že krollové mají mnohem větší bonus než ostatní . Myslím si že to že mají větší sílu by mělo být dost uspokojující pro milovníky krollů . Takže by podle mě nejlepší bylo kdyby měli všichni bonus stejný .

Hnutí za krátké a kvalitní příspěvky.


 Uživatel úrovně 0

Mě se to líbí, urče je nechám někoho z mé družiny brzo najít.


 Uživatel úrovně 0

Vidím že autor je metalista(jako já),ale zároveň tak trichu šílenec.Tohle bych do hry rozhodně nezaváděl.je vidět že si to tvořil s metalem v uších.Ndokážu si představit taklhe tvrdé bardy ani jejich bohyni.Dokonce ani nevím proč je to artefakt když je to tak primitivní a vzít si to může uplně každý.Navíc nevím proč to nahlavu nasouká jak kroll stejně dobře jako hobit.A nevím proč by to mělo dávat + ÚČ jak válečníkovy tak kouzelníkovi nebo alchymistovi,který je zásadně proti násilí.Udělal bych to třeba tak, že kouzelníci se hůř soustrředí na kouzlení nebo že alchymistům se třese ruka.Dále se mi zdá příliš ukvapené že postava hned řve.Proč tam není třeba hod proti pasti unešení hudbou/soustředění se na konverzaci ?Dále nechápu proč by hned měla hluchnout.To si je neumí sundat.A proč nmají logičtější společné bonusy(třeba že tvrdá hudba podporuje odolnost a výdrž)?A proč je závislák unavený?Prostě to bych všecko škrtl.1* i když mi to jako metalistovi trhá srdce:(


 Uživatel úrovně 1

Ono jestli dílo hodnotit jako vážně míněné, či jako vtipné zpestření hry, nebo dokonce čirý hlod je sakra zbytečné. V každém případě je to ubohé. Omlouvám se, že nejsem schopen autorovi patřičně zkritizovat nedostatky a navést ho tak k zamyšlení a jejich eliminaci, jenže toho je strašně moc (Neustálé odlišování krollů, trpaslíků, neřádně či nesprávně odůvodněná čísla - zaprvé jde o smysl a herní projev, až potom o provedení v číslech). Pokusil jsem se zamyslet nad nápadem naušnic, které fungují jako sluchátka. A netvrdím, že něco takového by zpracovat nešlo, ať už více či méně vážně. Suchar vážně nejsem, ale tohle mi vyvolalo zprvu ironický úškleb, potom úděs a z poslední věty pohrdání.


 Uživatel úrovně 0

Nathaka: Částečně ano, proto říkám, že z mého pohledu se nic nestalo. Na druhou stranu, občas to může mít zásadní vliv na chápání díla - zrovna v této rubrice to není až zas tak aktuální. Toto může být značné spíše u poezie nebo složitějších povídek, kde se často promítají prvky z autorovy osobnosti, z jeho života, z jeho okolí, a pro správnou a úplnou interpretaci může velmi pomoci, pokud čtenář autora osobně zná.


 Uživatel úrovně 1

P.S.: Není to tak správné, soustředit se na dílo a autora si v zájmu objektivity nevšímat? :-P


 Uživatel úrovně 0

Já musím souhlasit s UnknowNem. Mě se to líbí jako takové odlehčující dílo. Je pravda, že pokud chcete vést tuto rubriku zcela seriózně, pak se sem nehodí, na druhou stranu si nemyslím, že by takovéto dílo mělo místo v ČaE - Hlod.
Podle mě je škoda, že si každý chce vést svou rubriku takto přísně, protože tím nedává místo pro zábavná díla, která by se dala použít pro odlehčení hry (za takové dílo Namuranovy Naušnice považuju) a zároveň pro pobavení uživatelů serveru.
Každopádně Quido tam udělal několik nepřehlédnutelných chyb, proto 3*.

Nathaka: U mne je omluva přijata, z mého pohledu se nic nestalo. Dříve bych se spíš zlobil na Folcwina za "Axel psala", ale za současné situace to chápu:-D


 Uživatel úrovně 1

Folcwine: Touché. Celou dobu jsem měl za to, že to psal axel. To protože jsem se soustředil na tvou, a ne vlastní nepozornost. :-D

Hlavně se omlouvám Quidovi a axelovi, že jsem to takto popletl. :-)