Předměty

Dračí zbroj Hodnocení: Kvalita

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 17

Skupina: Artefakty

Kvalita zbroje: 9

Sféra: 19

Váha: 1000 mn

Popis:

Dračí zbroj

Anotace: Zbroj draky inspirovaná a k boji proti nim určená, aneb, co vy na to páni draci?

"Darlane, slíbils nám poklad." Ajaj, je to tu zas. On věděl, že je sebou nemá brát. "Jo slíbil a taky ho dostanete, jen trochu trpělivost, už musíme být blízko." "Hele nekrm nás blbostma, už to tu prolejzáme dobrý tři hodiny a máme prdlajs." "A jestli nesklapneš, tak ani nic mít nebudeš." To ho usadilo. Sice ne na dlouho, za chvíli si zas bude stěžovat, ale prozatím mlčí. A to bylo vše co potřeboval. Opět se začal soustředit. Snažil se zachytit nějaké stopy magie, pomocí udělátka, co si včera koupil od jednoho vydřiducha.

Pak sebou věcička v jeho ruce zaškubala, právě když se otočil čelem k chodbě. Darlan vyrazil s pěti společníky za zády. Tunel brzy vyústil do prostorné jeskyně, v jejímž stropě zel velký otvor. A uprostřed ohromná hromada zlata, drahých kamenů a všelijakých dalších drahoceností. Jeho společníci zavýskli a vrhli se do blyštivé hromady. Jeskyně se naplnila radostnými výkřiky.

Darlan zlato nevnímal. Jeho pozornost upoutalo množství brnění, zmrazených v ledu a rozestavených kolem stěn. Zvláště mu učarovala nádherná rytířská zbroj hrající všemi barvami duhy. Darlan přišel blíž. Zbroj byla vyrobená z různě velkých šupin a šupinek. Víc ji Darlan nezkoumal a jal se jí vysekat z ledu svým obouručákem. Zahodil svoji starou kroužkovku a navlékl se do objeveného skvostu. Popadl obouručák a celý šťastný ze svého objevu se šel pochlubit ostatním.

Bum. Vzduch se otřásl. Bum. Otvorem ve stropě se do jeskyně snesl obří drak, jehož šupiny hrály všemi odstíny modré. "Zloději." procedil drak mezi zuby. "Nesnáším zlodějě." Víc nemluvil, nadechl se a vypustil z tlamy proud mrazivého vzduchu. Darlan si sotva stačil zakrýt obličej. Pak vítr ustal. Rozhlédl se. Kolem něho leželi jeho společníci. Mrtví. Ale on žil. Žil a cítil obrovskou moc. Začala se ho zmocňovat zuřivost. Nepřemýšlel. Popadl obouručák a s divokým rykem zaútočil na draka. Nepozastavoval se nad tím, že jeho zbraň i ruce planou ohněm, nazarazilo ho, že jeho meč prochází drakovou kůží, drtí mu kosti a spaluje maso. Byl rozzuřený a bojoval.

Když se probral, ležel v oné zlaté hromadě. Vedle ní byl drak. Mrtvý.

Historie

Dračí zbroj vznikla zhruba před dvěma tísíci lety, v období Velkých válek. V té době skřetí hordy ovládaly téměř všechny rudné doly. Trpaslíci ještě spolu s elfy, ve snaze nahradit železo něčím dostupnějším, experimentovali se spoustou různých materiálů.

A tak se stalo, že během svých pokusů objevil trpasličí kovář Dunmer Hromové Kladivo se svým elfským přítelem Neredasem Flamefistem způsob, jak spojovat dračí šupiny. Bohužel, dračí šupiny není snadné získat, a tak byl z šupin nakonec sestaven pouze jediný exemplář brnění. Dunmer s Neredasem jí vyrobili pro svého společného přítele a bývalého spoludobroduha, barbara Dragomira. Dragomir byl v té době důstojníkem císařské armády a nedlouho po obdržení Dračí zbroje nalezl smrt v bitvě. Dračí zbroj se ztratila poprvé.

Přibližně o 200 let později jí objevil elfský theurg a sběratel Derek Darkstar. Ten měl zrovna "menší" spor s několika moudrými draky (přesněji řečeno, několikrát se mu pomocí sfér podařilo překazit plány a měl zatím dost štěstí, co se unikání týče). Po nalezení zbroje proto neváhal, vybrakoval svojí pokladnici a zásobu magenergie a s pomocí mnoha podpůrných prostředků vyrobil svůj třetí artefakt. Vzhledem k tomu, že Derek opravdu nešetřil, podařilo se mu do zbroje povolat velice silného a zároveň poměrně poslušného démona. Bohužel, ani on se ze své zbroje netěšil nijak dlouho. Silně totiž podcenil dračí schopnosti a zbroj po dlouhá léta zdobila síně ledového draka.

O mnoho staletí později se do dračí sluje dostala skupinka dobrodruhů, vedená lidským válečníkem Darlanem. Objevili v ní spoustu vzácných předmětů a mezi nimi i zbroj. Zapomněli na draka, a uchváceni nádherou předmětů, začali se jimi přehrabovat. Darlan se rozhodl vyzkoušet si Dračí zbroj, což mu později zachránilo život. Jako jediný díky ní přežil drakovo běsnění a s velkou dávkou štěstí ho udolal. Během času pak Darlan ke zbroji přidal ještě další dva artefakty, které dohromady vešly ve známost jako Darlanova drakobijecká trojice. Darlan byl ve své zbroji pohřben a pokud jí někdo neukradl, leží v jeho hrobce dodnes. Ovšem, kde ta se nachází, to vědí snad jen sféry a bohové.

Démon

Nal'Drius vznikl jako odpověď sféry Leuviah na počínání jistého nejmenovaného drakodlaka. Ten jejích schopností, díky své moci, dokázal velice dobře využívat, nebo spíše zneužívat ve svůj prospěch. Když však drakodlak přinutil sféru opatřit mu schopnost, která mu umožňovala měnit jiné tvory na draky, pomyslný pohár trpělivosti přetekl. Sféra sice nedokázala nevyhovět, ale ani drakodlak nemohl být spokojený. Jím vytvoření draci byli značně nespolehliví a měli značně velkou úmrtnost. A aby toho nebylo málo, stvořila sféra Nal'Driuse a poskytla ho prvnímu vhodnému zájemci (Derekovi).

Jelikož byl Nal'Drius stvořen jako nástroj boje proti drakům, nemá naprosto žádné emoce a poslouchá rozkazy postavy. Není ovšem hloupý a pokud usoudí, že postava se úmyslně vyhýbá boji s drakem, ve kterém by podle jeho názoru měla šanci zvítězit, dá jí telepaticky ultimátum. Buď bude bojovat s drakem, nebo jí přestane pomáhat. Ovšem pokud se postava do boje s drakem pustí, zjistí, že je to nad její síly a ustoupí, démon jí trestat nebude, protože se alespoň snažila. Nicméně i kdyby démon postavě svojí pomoc odpíral, proti drakovi pomůže vždy a podle zásluh postavy se může rozhodnout, že postavě zase začne pomáhat i za normálních okolností.

Vzhled

Dračí zbroj je rytířské brnění vyrobené z různobarevných dračích šupin všech možných tvarů a velikostí. Na hrudi je zlatý čtvercový plíšek, na kterém jsou runovým písmem vyryty iniciály DHK a NF. Plíšek je srdcem artefaktu. Nevýhodou použitého materiálu je jeho poněkud větší hmotnost, zbroj váží plných 1000 mincí.

Materiál

Díky použitému materiálu má zbroj základní KZ 9. Dále tato zbroj dává svému nositeli 10% šanci na odolání magii (jakékoli kouzlo nějak ovlivňující postavu má 10% šanci, že neškodně vyšumí, pokud se jedná o plošné kouzlo, vztahuje se tato odolnost jen a pouze na postavu) a snižuje zranění způsobené popálením, omrznutím či poleptáním o 25% a dračím dechem o 10%, přičemž tyto odolnosti se nedají kombinovat. Pokud zbroj zmírňuje zranění dračím dechem, použije se 10% redukce, i kdyby šel druh zranění klasifikovat jako omrznutí (popálení proudem ohně atd.), protože dračí dech je oproti klasickým omrzlinám mnohem silnější. Tyto schopnosti má zbroj díky použitému materiálu a fungují nezávisle na démonovi.

Tvaroměna

Hlavním problémem, který musel Derek vyřešit, pokud chtěl zbroj nosit, byl její typ. Theurgové jak známo mohou používat nejvýše šupinovou zbroj. První schopností, kterou se proto rozhodl po sféře požadovat byla změna tvaru. Díky tomu se démon ve zbroji pokusí přizpůsobit jakékoli postavě, která si jí nasadí, tzn. změní jí na nejsilnější tip zbroje, která dotyčná postava umí používat a přizpůsobí se její velikostí, pokud se tato nachází v rozmezí velikostí A - C. Takto přeměněná zbroj vypadá jako klasické brnění, kromě barvy a struktury. Pokud je to jen trochu možné, zachovává si zbroj strukturu dračích šupin. Srdce artefaktu zůstává stejné. KZ přeměněné zbroje se rovná KZ zbroje, jejíž podobu má +2. Zbroj se nedokáže přeměnit v obyčejné oblečení (kouzelnickou róbu atd.) a nezávisle na tom jakou má formu stále váží 1000 mincí.

Elementy

Dračí zbroj, respektive Nal'Drius ve zbroji zakletý, disponuje schopností pohlcovat některé druhy elementárních útoků (proud ohně, vody, lávy atd...), pokud tento útok není pevného charakteru (takže žádné padající kusy ledu). A ano, Nal'Drius zvládne pohltit i dračí dech (resp. je to jeho primární funkcí, pohlcování ostatních útoků je spíš příjemný bonus). Postava se na zachycování musí soustředit.

Existují dva tipy pohlcování. Jeden na obyčejné elementární útoky (prou ohně, pád do kyseliny) a druhý pro dračí dech. Samotné pohlcení pak funguje takto: za element si normálně hodíme na útok, ale postava si nehází na obranu a její OČ je rovno nule. Takto určíme sílu útoku. Pak si postava zachytávající útok hodí proti pasti roz~(síla útoku/5[20 dračí dech])~ zachytila celý útok/zachytila pouze část útoku. Jak velkou zjistíme když hod postavy vynásobíme pěti (dvaceti). Zbytek útoku projde a zraní postavu. Jako roz se bere rozdíl mezi sférou démona a úrovní (žvt) útočníka. Za každých dvacet životů zranění, které postava pohltí, se zbroj nabije takzvaným elementem (E). Maximálně může být ve zbroji 20E. V případě, že se postava pokusí zachytit větší útok než může zbroj zvládnout, mohou nastat dva případy. První, kdy zbroj neobsahuje maximální množství E, ale pohlcením by se nad limit dostala. V tom případě zbroj zachytí jen takovou část útoku, který je schopna udržet. Zbytek zranění projde. Druhou variantou je případ, kdy se postava pokusí zachytit útok, i přes to, že se ve zbroji nachází maximální počet E. V tomto případě je postava normálně zraněna a všechny E které měla pohltit naopak ze zbroje ubydou. Tímto způsobem nelze snížit E zbroje níže než na nulu a toto případné snížení už nemá žádný další efekt.

Pokud postava zachytává útok a nezachytí ho celý, vztahuje se na zbytek útoku redukce zranění zbrojí.

Kouzla

Níže zmíněná kouzla sesílá zbroj právě za výše zmíněné elementy.

Antimagická střela

energie: 1E
dosah: 0
rozsah: 1 projektil
vyvolání: 1 kolo
trvání: ihned

Při sesílání kouzla musí postava držet v ruce nemagický projektil (takže žádné rachejtle a torpéda) o maximální velikosti oštěpu. Okolo projektilu se vytvoří antimagické pole, které umožní tomuto projektilu ignorovat jakékoli magické ochrany (projde pásem bezpečí i kouzelnickými kouzly. Na sražení (odražení) projektilu pomocí Chodcova meče nemá toto kouzlo vliv.

Dračí dech

energie: viz text
dosah: viz text
rozsah: viz text
vyvolání: 1 kolo
trvání: ihned

Při tomto kouzlu začne postava chrlit z otvorů v přilbě (případně úst, pokud je zbroj ve formě, která nemá helmu) jeden ze zraňujících typů dračího dechu. Pro dech platí naprosto stejná pravidla jako pro draka, akorát dosah dechu je cca čtvrtinový. Za každý E použitý na seslání kouzla dá toto zranění 2k6 zranění. Ovšem démon dokáže vytvořit pouze ten typ dechu, se kterým je zevrubně obeznámen, tzn. alespoň jednou už ho zachycoval.

Oko draka

energie: 6E
dosah: pohled do očí
rozsah: 1 tvor
vyvolání: 1 kolo
past:int ~7~ odolá/neodolá
trvání: viz text

Po seslání tohoto kouzla oči postavy nepřirozeně zablesknou a tvor, který se jí v ten moment dívá do očí a neuspěje v hodu proti pasti, je zmámen stejně jako účinkem drakomluvy, se všemi z toho vyplývajícími důsledky(z toho vyplývá, že pokud dotyčnou nestvůru nelze zmámit drakomluvou, kouzlo na ni neúčinkuje).

Dračí proměna

energie: 5E
dosah: 0
rozsah: všichni tvorové, kteří kouzlo vidí
vyvolání: 3 kolo
past:int ~8~ prohlédne/neprohlédne
trvání: směna

Toto kouzlo vytvoří komplexní iluzi přeměny postavy na draka (centrem iluze je právě postava). Tato iluze se chová nezávisle na postavě a snaží se zastrašit nepřátele. Pokud osoba pozná, že se jedná pouze o fikci, vidí kromě draka i postavu v jejím středu. Všichni draci mají proti pasti bonus +5 a pokud se postava pokusí vykouzlit tuto iluzi v prostoru pro draka nedostačujícím, všichni okamžitě poznají podvod, protože iluzi bude chybět hlava, ruka atd. (nevejde se do prostoru).

Dračí spáry

energie: 2(4)E
dosah: 0
rozsah: pouze zbroj
vyvolání: 2 kolo
trvání: směna

Toto kouzlo přetvoří rukavice zbroje v zmenšenou obdobu dračích končetin. Tyto spáry mají SZ 4/0, OZ -2 a počítají se jako kouzelná zbraň. Pokud je zbroj ve formě, která nemá rukavice, vytvoří nejdříve tyto, pak teprve spáry a kouzlo stojí 4E. Tyto spáry jsou přímo vytvořeny k pronikání dračí kůží, proto si drak při obraně nepočítá KZ. Pokud útočí spáry na obyčejné nemagické brnění, každý úspěšný zásah sníží její KZ o 1.

Dračí postava

energie: 5(7)E
dosah: 0
rozsah: pouze zbroj
vyvolání: 3 kolo
trvání: směna

Kouzlo přemění vzhled zbroje ze standartní humanoidní do podoby humanoidního draka, tzn. narostou ostny, změní se vzhled hlavy atd. Tento efekt přidává válečníkovi 20% k zastrašení. Pokud postava užívající zbroj není válečníkem, získává tímto schopnost zastrašení jako válečník na první úrovni s charizmou 2. Toto ovšem platí pouze pro rytířské a plátové brnění, pokud je zbroj momentálně kroužková či horší, musí kouzlo přesunout víc materiálu a navíc ho uzpůsobit tak aby postavě nebránil v pohybu, proto stojí v tomto případě kouzlo 7E místo obvyklých 5E.

Dračí křídla

energie: 4E + 1E za každou směnu letu
dosah: 0
rozsah: pouze zbroj
vyvolání: 3 kolo
trvání: dle dodané magenergie

Na začátku působení vytvoří kouzlo z materiálu zbroje (-1KZ) plně funkční obdobu dračích křídel. Na let pomocí těchto křidel se postava nemusí soustředit, démon je během kouzla napojený na mysl postavy a řídí let podle jejích podvědomých příkazů. Při prvním použití tohoto kouzla si musí postava na toto spojení směnu zvykat. Pohyblivost postavy ve vzduchu je 20(drak).

Drakobijec

energie: 20E
dosah: 0
rozsah: postava se zbrojí
vyvolání: 5 kolo
trvání: hodina

Toto kouzlo udělá z postavy smrtelného nepřítele draků. Během jeho sesílání musí postava vidět draka, se kterým má bojovat, nebo si jeho představu udržet v mysli. Proti tomuto typu draků pak dostává postava +7 k ÚČ a OČ, dech tohoto draka jí ubírá pouze stínové životy a stínové zranění nemá na postavu po dobu působení kouzla žádný efekt. Nicméně pokud má postava po skončení kouzla víc stínového zranění, než životů, upadá do mdlob, ze kterých se probírá 1k6 směn nezávisle na odolnosti. Ruka i zbraň postavy se nabije energí, která drakovi nejvíce škodí (přidává zbrani třídu zranitelnosti, kterou je drak nejzranitelnější).Po celou dobu působení má postava postih -7 k ÚČ i OČ proti všem ostatním druhům draků. Aura zůstává zaměřená na druh draka, který byl předmětem seslání. Její konkrétní účinky na ten který typ draka závisí na jeho zranitelnosti.

Závěrem

Pokud se vám jakékoli z výše uvedených kouzel zdá příliš silné, vemte prosím v potaz že, 1E je roven 20 životům o které by jinak postava přišla, takže podle pravidla 1 život = 2 magy má jeden E sílu 40 magů. Jak je vidno, nejlevnější kouzlo má sesílací cenu 40 magů (dračí dech seslaný za 1E) a nejsilnější 800 magů (Drakobijec).

Ano, přiznám se, inspiroval jsem některými díly, konkrétně Zbrojí hrůzy a Magrenionovou zkázou, ale jak já říkám: "Dokonalost inspiruje". Aldenovi tato inspirace nevadí, ptal jsem se ho.

Chtěl bych poděkovat několika človíčkům, kteří přispěli svými radami a připomínkami. Jsou to: Nathaka Warrior, Spize a Samurai. Speciální dík pak patří Aldenu Nahlilaironovi, jednak za jeho obsáhlou kritiku a spousty rad, jednak za jeho toleranci k mé inspiraci.

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 17

Autor:

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

No... podle mně je to od každého trochu. Omezuje jak váha tak i ostatní "efekty". Přece jen v plátovce (ať sebelíp udělané) je mnohem těžší udělat neslyšný krok než v kožence. Už jen kvůli té váze, o materiálu ani nemluvim.

S pozdravem
Demonic - The Lonely Warrior


 Uživatel úrovně 0

UnknowN: Já osobně si myslím, že jde v pravidlech spíš o to, jak se v tom dokáže postava hýbat. Nemyslím si, že by zlodějovi vadilo tahat kroužkovou zbroj, ale vzhledem k chřestotu a tuhosti by se asi moc potichu neproplížil, nebo nedělal kopy z otočky/s výskokem. Naopak na co by takovej bojovník tahal šupiny, když se nasouká do plechovky(rytířská zbroj) a pak tak vzít něco těžkýho a zašlapat ho do země. Myslím si, že pravidlově neni domyšlený pořádně rozdíl mezi rytířskou a plátovou zbrojí co se nositele týče, ale myslím si, že už hmotnost brnění čítající 1000 mincí je dostatečnou kletbou na nositele, což kompenzuje možnost změny tvaru. I lehce nadprůměrný zloděj by jí nosil asi sotva do každodenní roboty.
Spíš si myslím že u neplátových povolání je to určené pro boj výhradně proti drakům, nebo proti velké přesile.


 Uživatel úrovně 8

Samurai: Reálně snad ano. Pravidlově je to takhle (pro velikost B):

Vycpávaná: 50 mn - může válečník, hraničář, alchymista a zloděj
Kožená: 80 mn - může válečník, hraničář, alchymista a zloděj
Šupinová: 170 mn - může válečník, hraničář a alchymista
Kroužková: 350 mn - může válečník a hraničář
Plátová: 400 mn - může pouze válečník
Rytířská: 500 mn - může pouze válečník

V okamžiku, kdybychom začali uvažovat pohodlí nositele a ne toto pravidlové rozvrstvení, tak by se to úplně rozbilo - hraničáři by klidně chodili v plátech apod.

Proto si myslím, že pro účely DrD je vhodné vycházet z této tabulky a zpřístupňovat zbroje podle hmotnosti a nikoliv podle toho, jaká je konstrukce zbroje.


 Uživatel úrovně 5

Tak ...

A kdyby zbroj umožnila draka "pohodově" zabít, budete lamentovat, že je to mocl ehký, zabít nekoho tak drsného jako je drak.

Takhle si aspoň dobrodruzi okusí pocit pravého boje.

Jinak jsme rád, že jsem se objevil v poděkování, ale, nejsem si jist, jestli jsem vůbec něčím přispěl :)

UnknowN:
k těm váhám zbrojí:
Kvalitní vycpávka je těžší než kožnená. Šupiny jsou těžší než kroužková košile. A pláty jsou srovnatelné s kroužkovkou. Nejpohodlněji se nosí pláty - a víte proč? váha se rozloží na pas,ramena,ruce a nohy. Ale třeba taková kroužkovka, ta visí jen na ramenech.


 Uživatel úrovně 0

Mno abych se vyjádřil,

pořád tady tak nějak lítají všemožné příklady atd. Já bych debatu ohledně příkladů uzavřel s tím, že se nedá vymyslet nějaký objektivní příklad. Jak dokazuje Tuvy, lze vymyslet příklad, kdy nebude mít bojovník šanci vůbec a Jak dokazuje Folcwine, lze vymyslet příklad, kdy jeho šance budou poměrně slušné. Ale žádný objektivní příklad prostě vymyslet nejde.

Ano, uznávám, tak jak je zbroj napsána neplní původní účel, který jsem zamýšlel. A ano, jsem si vědom toho, že tam jsou chyby, halt artefakt dělám poprvé. Z výtek se určítě poučím, ovšem kdy tu přistane můj další artefakt, jestli vůbec nějaký, to netuším. Jsem tvor dost přelétavý, a tak napíšu, co mě zrovna napadne a netvořím

Tuvy: Dobře beru. Jenom jestli mohu, nic proti tvé kritice, ale opravdu na mě po prvním přečtení zapůsobila dost demotivujícně. Ani né tak výtky samotné, jako spíše stil jakým byly podané.

S pozdravem
Demonic - The Lonely Warrior


 Uživatel úrovně 5

Jen pár poznámek k diskuzi:

Základ pravidel, na kterých dílo staví by mělo být pouze DrD 1.6 PPZ, PPP a PPE. Pokud je použito house-rule (vlastní pravidlo), vlastní svět, či nějaké rozšíření, jako například Asterion nebo nedejbože DrD+, mělo by to převzaté pravidlo být tak popsané, aby bylo pochopitelné a jednoznačné přímo z díla (odkaz na jiné dílo uveřejněné na serveru je dle mého také akceptovatelné řešení).

Elementární zranitelnosti jsou dosti problém, protože DrD, nic takovéhoto nemá. Je nutno definovat, které typy zranitelností se sem řadí (příklad zápisu G, H, K).

Tuvyho počty jsou skvělé, ale s mečem dragonslayerem (bastard s útočným démonem proti drakům z 8. sféry) a pytlem beztíže jsou ty staty proti drakovi o něco lepší, získávám ÚČ cca 30, což je za kolo cca 40 zranění (počítám s 3 útoky za kolo a kouzlem rychlost a drakově souhrnném AC 20 včetně rozdílu za velikost). Bojovník trochu draka pozraňuje, kouzelník/pyrofor by také měl odvést kus práce. Lepší závěr než, že dračí zbroj je nepoužitelná by tedy byl, že zbroj je proti drakům hůře použitelná, než je zamýšleno (tj. je to nástroj, který draka umožní "snáze" zabít, nikoli pohodově zabít).

Demonic se určitě z výtek poučí a příští dílko bude o hodně lepší. Teď jsem dvakrát zaokrouhloval nahoru, takže příště budu v případě pochyb zaokrouhlovat dolů.


 Uživatel úrovně 0

Shadowmage: Nemůžu sloužit v komparaci, nemám posledních řekněme padestá příspěvků přečtených. Ale ve sronání s těma prstenama Nywilien je to opravdu o trochu lepší, nevím ale jestli o celou hvězdu.


 Uživatel úrovně 4

Tuvy: zařadil bys tedy toto dílo mezi jedno z pěti nejhorších za posledních dejme tomu padesát příspěvků v Předmětech? Když předpokládáme, že dnes bys hodnotil za 1?


 Uživatel úrovně 0

Demonic: Nesnažím se tě demotivovat, ale naopak motivovat k tomu, aby tvá další díla vykazovala větší kvalitu. Stejné kritiky jsem dostával za svá první díla i já sám a jakkoliv mi to tehdy přišlo demotivující, ve výsledku jsem se naštval a řekl si "já jim (mu) ukážu!" Řekni si to taky a pokud na to máš, bude mi jednou ctí hlasovat pro tvé dílo v OHZD.
T.


 Uživatel úrovně 8

Tvaroměna:

Jak už jsem řekl, nemyslím si, že záleží na typu zbroje. Hraničář může nejvýš kroužkovou, protože je to ta nejtěžší (tedy ne s nejvyšším KZ), kterou ještě celkem pohodlně unese.

Vymysli dostatečně lehkou "rytířskou", a i hraničář ji bude moci nosit bez potíží. Udělej stokilové šaty, a kouzelníkovi bude jedno, jestli má na sobě sto kilo pancíře nebo sto kilo látky.

Jasně stručně: Myslím si, že to, co povolání omezuje ve výběru zbroje, není její typ, ale její hmotnost. To že tímto omezením vypadnou určité typy zbrojí je dáno pouze tím, že platí:

Vycpávaná je lehčí než kožená, ta je lehčí než šupinová, ta je lehčí než kroužková, ta je lehčí než plátová a ta je lehčí než rytířská.

Tudíž, pokud hraničář unese kroužkovku ale už neunese pláty, potom někde mezi hmotností kroužkovky a plátovky je hranice, která říká "Maximální hmotnost zbroje, kterou jsem schopen nosit bez potíží".

Takže ještě jednou:

Nezáleží na typu. Nezáleží na KZ. Záleží na hmotnosti.

Tedy alespoň podle mě.