Předměty

Automatická Kuše v. 47 Hodnocení: Průměr

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 17

Skupina: Artefakty

Síla zbraně: 6

Malý dostřel: 15

Střední dostřel: 25

Velký dostřel: 35

Sféra: 10

Váha: 40 mn

Popis:

Historie

Jednoho dne vyrazil vášnivý lovec Michail na lov černé. Po pěkném čase stráveném v lese dokonce jednu pořádnou svini zahlédl. Hned natáhl kuši a vystřelil. Trefil, ale svini to neskolilo a utekla, než stihl znovu nabít. To Michaila tak dožralo, že se rozhodl sestrojit lovecký nástroj hodný jeho pověsti – takový, se kterým uloví cokoliv.

Vznik:

Léta pracoval se svými nejzkušenějšími kováři na mechanismu kuše, který by mu umožnil rychleji nabíjet a střílet, až dospěl k vzoru č. 47, který mimochodem počítal se zásobníkem na 47 šipek a byl schopen opravdu velké zátěže, kterou požadovaná rychlost střelby vytvářela. Tehdy se jal uplatnit své alchymistické nadání a přetvořil svou kuši na trvalý artefakt démonem, který byl schopen ji sám natáhnout (jméno není důležité, je z 10. sféry).

Věhlas: – 4

Legenda o vzniku a vytvoření Michailovy Automatické Kuše v. 47, jakožto nejlepší lovecké zbraně v historii bude pravděpodobně zmíněna v nějaké místní kronice, ale jelikož nebude zajímavou ani pro lidovou slovesnost, nebude oblíbená ani v pohádkách dětí přímo v daném kraji bydlících. Ovšem Michail samotný, jako úžasný lovec nebojící se draků, hyder a jiných mnohých potvor (a jeho trofeje vystavené např. v blízkém zámku) opěvovány budou (kdyby měly věhlas, byl by + 4).

Popis

Automatická Kuše v. 47 (zkráceně AK47) je na první pohled delší než normální těžká kuše. Tento dojem vytváří hlavně dlouhá pažba z kalašového dřeva (vypadá jako mořený ořech, ale je pružné proti ranám, přitom relativně tvrdé na povrchu), která je určená k zapření do ramene. Stejným dřevem je obložené i místo uchycení druhé ruky pod lučištěm kuše. Lučiště samo je ze slitiny mithrilu a pružné oceli, zbytek kuše je pak z umně vyvedeného železa.

Ramena kuše jsou více zahnutá, než bývá obvyklé a více tak přiléhají k tělu kuše. Oproti zbytku kovových součástek (které jsou natřené na černo nekvalitní barvou) se stříbrně lesknou.

Nejzajímavější na AK47 je však dlouhý plochý zásobník na šipky uložený pod kuší a vypadá tak jako zvláštní ploutev. Je lehce zahnutý směrem vpřed, což zlepšuje podávací manévr zásobníku. Jednoduchým pohybem lze vysadit z kuše, aby do něj mohl uživatel naskládat šipky.

Funkce:

Chce li postava použít AK47 ke střelbě na cíl, musí ji nejprve zapřít do ramene a jedno kolo (adekvátně 2 akce v RSS) mířit, teprve poté může začít střílet. Bez tohoto manévru je AK47 velice nepřesná (lze brát jako snížení ÚČ na 1).

Ve chvíli, kdy započne střelbu, střílí Automatická Kuše 5 šipek za kolo (na tuto střelbu je nutné se soustředit – v daném kole nemůže postava dělat nic jiného, více útoků za kolo nehraje roli), které se pro účely zranění terče berou jako 5 samostatných útoků. V takto jednou započaté střelbě na jeden cíl lze pokračovat až do vyčerpání zásobníku bez dalších nutností mířit, ale snižuje to přesnost střelby (každé kolo-1 ÚČ). Pokud je cíl změněn, je opět potřeba jedno kolo na něj mířit.

Útok na postavu střílející z AK47 probíhá jako útok na nehybnou postavu. Pokud je tato postava zraněna alespoň za 10 životů, musí znovu mířit. Stejně tak může být postavě zbraň standardním způsobem vyražena z rukou.

Jiným způsobem není možné z kuše AK47 střílet.

Pokud postava bez přerušení střílí 3 kola v kuse, je nebezpečí 2% že se přetrhne tětiva, tohto nebezpečí roste o 2% za každou další vystřelenou šipku a mizí, pokud se na konci ucelené střelby stále nepřetrhlo.

Srdcem artefaktu je malý mechanismus ozubených koleček zajišťující opětovné natahování kuše umístěný v těle kuše nad spouštěcím mechanismem.

Démon není nijak omezen v počtu vystřelených šipek za den. Má ale jednu zvláštní schopnost – dokáže zjistit a zapamatovat si výrobní postup šipek pro jeho kuši. K tomu stačí vzít (nemagickou) šipku a vložit ji samotnou do zásobníku a nechat ji tam 24 hodin. Šipka se během této doby 100% rozplyne a démon tak získá informace o ní. Spí-li pak majitel s kuší pod hlavou, démon ho ve snu navštíví a hovoří s ním (a řekne mu, že takto spolu mohou komunikovat a že zná výrobní postupy různých šipek). Pokud se ho ve snu nový majitel zeptá z čeho je kuše vyrobena, odpoví „Ani kalaš, ani kov.“

Démon však není zrovna nejlepší myslitel a jeho popisy tak pochopí jen technicky alespoň trochu zkušená postava s nadprůměrnou inteligencí (int>13).

Zásobník

Zásobník má rozměry 30x20x5 coulů (délka, hloubka, šířka při pohledu zezadu při zasazení do kuše), prázdný váží 10 mincí (zahrnuto v celkové váze) a jak již bylo zmíněno, je lehce prohnutý vpřed. Šipky jsou v něm poskládány ve dvou řadách a podávány jsou střídavě. Samotný zásobník je tak technicky trochu složitější zařízení a případná výroba by tak měla připadnout spíše nějakému pyroforovi, nebo kováři s mnohými zkušenostmi při výrobě mechanických zařízení.

Šipky

Šipky do této kuše jsou ale naprosto atypické a jejich výroba je tedy dvojnásobně dražší, než výroba šipek klasických, které z této kuše střílet nelze. Od špičky se rozšiřují a poté prudčeji zužují (jako neotevřený klobouk hnojníku), následuje tenké kovové tělo, které se ke konci opět rozšiřuje a přechází ve směrová křidélka šířky hlavice. Šipky mají shodně 15 coulů. Přidávám soupis několika základních typů šipek (cena se vztahuje k 10ti kusům).


Tyto vyrobí dle návodu šikovnější kovář:

Základní
Váha: 2mn
Cena: 1zl
Popis: Standardní šipky
Zranění: B

Stříbrné Váha: 3mn
Cena: 10zl
Popis: Standardní šipky stříbrné
Zranění: B, D
Snižují dostřel o 1/2/5 sáhů

Zlaté
Váha: 3mn
Cena: 100zl
Popis: Standardní šipky zlaté
Zranění: B, D+
Snižují dostřel o 1/2/5 sáhů

Průrazné
Váha: 3mn
Cena: 12zl
Popis: Průrazné šipky-1 KZ obránce
Zranění: B
Snižují dostřel o 1/2/5 sáhů

Tyto vyrobí dle návodu pyrofor:

Zápalné
Váha: 3mn
Cena:100zl

Popis: Celá hlavice je uzavřena ve skleněné zkumavce s tekutinou, po vystřelení se tato rozbije a šipka okamžitě vzplane bílým plamenem. Hoří tři kola, při zásahu dává každé kolo zranění 1k10 ohněm. Každá šipka je samostatně zabalena před vložením do zásobníku v kovovém pouzdře, podobném tomu na doutníky. Rozměrově je stejná jako ostatní šipky, kovové pouzdro po vystřelení šipky z kuše vylétne vpravo (zhruba půl sáhu daleko), vyplatí se je recyklovat – úspora 1 zlatý za každé potěší.
Zranění: B, G
Snižují dostřel o 1/2/5 sáhů

Výbušné
Váha: 5mn
Cena: 2500zl (každá obsahuje 10 magů – jsou v ceně)

Popis: Šipky nesou v hlavici silnou výbušninu, která je odpálena po zásahu. Pokud neprorazí brnění (tj. se započítáním KZ nezpůsobí terči zranění, ale bez něj by zranění způsobila), vybuchne silou 15/5/3/1.
V případě, že ale terč zasáhne (projde brněním a vybuchne až v oběti), výbuch dává zranění 15 + 1k6 x KZ kterým pronikla (nepočítá se štít).
Zranění: B, G
Snižují dostřel o 5/7/10 sáhů

Otrávené
Váha: 2mn
Cena: 15zl

Popis: Šipky nesou v hlavici prostoru, která po zásahu vypudí svůj obsah. Lze je naplnit jedy z pravidel.
Zranění: B, H (dle jedu)
Navíc je theurg schopen vyrobit všelijak okouzlené šipky zakletím démonů do nich, tyto varianty jsou však již velmi drahé.
Vymýšlet můžete mnohé další varianty šipek, démon si je zapamatuje – pro inspiraci doporučuji „Šípové projektily pro pokročilé“ od UnknowNa.

Pokud máte pocit, že Automatická kuše v. 47 vám nějak nesedne do DrD, není nic lehčího, než si artefakt pojmenovat např. „Kuše lovce Michaila“ či „Samostřílející samostříl“.

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 17

Autor:

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

Kibe: Tvým dílem jsem se nijak neinspiroval - ostatně seznam šipek zde je spíš ilustrující. Byť, když jsi na něj nyní upozornil, můžu jedině doporučit všem, kteří by chtěli tento artefakt použít.

UnknowN měl podobný podrobný seznam šipek v Dílně, když jsem dával dílo ke schválení (myslím).

T.


 Uživatel úrovně 0

tak u tohohle semse bavil jako málo před tím. Takovou blbost to snad měl redaktor dobrej den :-D


 Uživatel úrovně 0

Jěště bych zmínil, že ohnutý zásobník by naopak způsoboval zhoršení nabíjení a rozměrově by byl větší než nezahnutý. (reálné AK-47 má zahnutý zasobník právě proto, že zadní část náboje je větší než přední a tím se šetří místo).

Co se šipek týče, tak mi to přijde jako že jsi spíš vycházel z mého díla "Luky, šípy a jejich výroba". Nehledě na to, že jsem u Unknowna žádné takové dílo nenašel.


 Uživatel úrovně 0

Zombie:

Omezení dlouhého luku ovšem nijak nevyvrací fakt, že žádné třídy střelných zbraní nejsou. (Opět jde o unikátní výjimku.)

Pravidlová přímá střelba je logickou redukcí reality - zkrácení dostřelu se projeví mimo jiné stejně tak například snížením síly útoku při stejné vzdálenosti (a obráceně).

Za komolení přezdívky jsem se již omluvil, tebe poprosím, abys neprovokoval k negativním kritikám a stejně tak nerozdával reputaci za upozorňování na neexistující chyby (nepochopení).

S pozdravem
T.


 Uživatel úrovně 5

Tuvy:
Mýlíš se ve věci, že je Těžká kuše z hlediska zařazení unikátem - dlouhý luk (a možná i ta těžká kuše) má také omezení, tentokrát na třídě velikosti.

I když střela letí "po přímce", pořád se pohybuje po balistické křivce a platí pro ni zákony zachování anergie a tak dále. Proto mne zaráží, že ignoruješ mnou dobrovolně rozepsaný fakt, že pomalá střela dává obránci více času uhnout, tedy má menší útočné číslo (spojení Zasáhni a Proraž zbroj). Zcela odlišuji "Přímou" a "Nepřímou" střelbu z hlediska pravidel DrD a tento předmět spadá do první škatulky. Doufejme.

Prosím, nekomol moji přezdívku, já tu tvoji také nechávám na pokoji (Dizkuze - útok na člověka - argumentum ad hominem).


 Uživatel úrovně 0

Ad otázka zařazení kuše: Je to střelná zbraň. Žádné další kategorizace se nekonají - zvlášť vyjmutá je pouze těžká kuše (ne však jako kategorie "těžké střelné" ale jako jedna unikátní zbraň) - zařazování je tedy nesmysl a kuše zařazována nebyla (čemuž odpovídá pochopitelně i možnost jejího používání).

Ad Chybějící doba nabíjení zásobníku: To samé. Proč bych měl rozepisovat něco zbytečného??? Nabíjení standardní střelné zbraně trvá určitý počet akcí - stejně tak samotné nabití zásobníku jedním projektilem (šipkou).

Ad Zombákovy otázky změny dráhy - dle DrD pravidel probíhá střelba standardně po přímce - ne po balistické křivce (to dodávají až pravidla nepřímé střelby). Zbytek argumentace na toto téma tak není třeba rozebírat.

Folci: Váha staví na dvojnásobku lehké kuše. V čem je s tímto problém?

Krti: Někde v překladu se asi ztratila hodnota útočnosti.

S pozdravem
T.


 Uživatel úrovně 5

Fafrin Vok atd. + reputace za upozornění na chybějící zařazení zbraně (lehká/těžká kuše)
Folcwine + reputace za upozornění na chybějící dobu nabíjení.


 Uživatel úrovně 5

Tuvy:

8) Těžkou kuší může střílet pouze válečník. Lehkou pak ostatní povolání kromě kouzelníka. To tím chtěl Fafrin zřejmě říct.


 Uživatel úrovně 0

1) Popis považuji za dostatečný. Všeobecně mu asi nepřikládám takovou důležitost - zvláště pro možnost širší aplikace předmětu samého.
3) Srdce artefaktu nemusí být tvořeno jedním nerozložitelným předmětem - zde jde o pevně spojený mechanismus (velikostně vyhovuje).
4) Kalaš je obyčejné vzácné dřevo - s dílem tato informace nesouvisí, nehodlal jsem ho tím nafukovat.
5) Proto taky jedna stojí víc, než potřebuje člověk na rok života.
6) Průrazné šipky nemají problém - pokud se ti moje řešení otázky jejich užití nelíbí, klidně použij svoje - jak bylo několikrát řečeno - herně to je naprosto jedno.
7) Zásobník (rozměry vč. hmotnosti jsou uvedeny) je standardně popsán - u mečů také neuvádíš cenu náhradní pochvy.
8) Nechápu - v čem je komplikace či co jsi chtěl říci?
T.


 Uživatel úrovně 0

Hodnotím. Příspěvek mě tak leda pobavil (to hlavně) a inspiroval.
1) Popis historie je mizivý, ačkoliv to je u artefaktů to hlavní, co z nich dělá ARTEFAKTY
2) Zvláštní hodnoty kuše (uč, dostřel, hmotnost) nejsou nijak rozumě odcozeny ani doloženy. Zvláštěš hmotnost působí poněkud nekonzistentně s čímkoliv.
3) Srdce artefaktu naní tvořeno jedním drobným a nerozložitelným předmětem, navíc je uvedeno na špatném místě.
4) co je to dřevo kalaš? (vím, že je to fór, ale i tak, když je uvedeno, musí být vysvětleno)
5) problém výbušných šipek - technická náročnost výbuchu po proražení zbroje a daslší vyplívající složitosti
6) problém průrazných šipek - řešení SZ +1, útoč -1 by vše vyřešilo ke všeobecné spokojenosti (šance na zásah/proražení zbroje se zvyšuje, celkové zranění zůstává ve všech případech, kromě mezního stejné)
7) problém hmotnost, ceny a výroby zásobníků
8) zařazení kuše do kategorií zbraní (střelná stejně náročná jak těžká kuše, jak běžná kuše)