Předměty

Rampouchy z hory Januzuka Hodnocení: Nic moc

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 13

Skupina: Zbraně

Síla zbraně: 4/-2

Kvalita zbroje: -2

Délka: 1

Cena: 1000

Váha: 5 mn

Popis:

Rampouchy z hory Januzuka

Pakliže je někde ve vašem světě místo, kde se hory tyčí až k nebeským výšinám, kde vládne věčná zima a stoletý sníh pokrývá rozeklaná horská úbočí už odnepaměti, pak se tam možná nachází i hora Januzuka (hora-co-je-největší)... Místo, kde temný čaroděj Rozestuplos vybudoval svůj hrad, ve kterém by mohl v klidu provozovat své černé umění... Pokud ve vašem světě taková hora je, nezáleží na tom, jestli už jsou z hradu jen trosky, nebo jestli jeho věže stále vrhají hrozivé stíny na okolní hřebeny... Na čem záleží, jsou ta množství temné magie, která se stihly do hory vsáknout a z hory, která se od těch ostatních příliš nelišila, učinit horu prokletou... Všechno, co na té hoře je, je prokleté...

Tak například rampouchy pocházející z této hory:

Jejich barva je bílá, s nádechem do zelena. Ve tmě slabě zeleně světélkují. Magie, která do nich z hory přešla, se dá vydestilovat - z jednoho rapouchu až 30 magů. Po destilaci se z něj ale stává rampouch obyčejný.

Prokletost se projevuje v okamžiku, kdy je někdo rampouchem bodnut. Zasažený si hází proti pasti:

Odl ~ 6 ~ zranění za 2k6+2 ž (jedová podstata) / zmražení*

*Pro zmraženou bytost platí stejná pravidla jako pro bytost proměněnou v kamennou sochu - s tím rozdílem, že bytost může být pod vlivem mírného tepla rozmražena. Nejkratší bezpečná rychlost rozmrazení je jeden den.

Rampouch, jakmile je použit, se začne hned po zásahu rozpouštět a je znovu nepoužitelný. Kompletní rozpuštění trvá jedno kolo. Dokud není použit, rozpouští se stejně rychle, jako normální led. Z toho důvodu jsou rampouchy přechovávány ve speciálních "termoskách".

Je-li rampouch použit k obraně zbraní, je šance 90% že se rozbije - a tudíž se stane nepoužitelným. Zbytek hrotu lze však použít například jako hrot šípu. V tomto případě je ale nebezpečnost výše uvedené pasti pouze poloviční a způsobené zranění je 1k6+1 (pozn.: z jednoho rampouchu není možné vyrobit více rampoušků... při obrábění svou sílu ztrácí.)

Rampouch je možné připevnit rozličnými způsoby na rozličné násady - Tak aby se výsledná zbraň podobala například kopí, oštěpu, či krumpáči. V případě hodně majetných tvůrců zbraní, by se hroty daly nasázet do kyjů a dalších zbraní... Je však třeba dbát na to, že rampouchy nedokážou přímo projít kovovými zbrojemi - lámou se. Proto nejpoužitelnější variantou zůstává rampouch samotný - jako nástroj pro zákeřné vrahy.

Pozn.: Obsah magenergie znemožňuje zakletí démona.

"Termoska":

K výrobě termosky je zapotřebí zručného kováře a alchymisty. Kovář vytvoří potřebnou nádobu se zdvojenými stěnami (nejlépe z litiny) a alchymista do prostoru mezi nimi vloží tepelně izolační materiál...

výroba termosky: 30 zl (izolační materiál), 1 den
suroviny: 15 zl
magenergie: 5 mg
výroba: 1 hodina
trvání: stále
souhrnná cena: 55-60 zl.

Termoska udrží předmět do ní vložený přibližně v takové teplotě, jakou při vložení měl (změna teploty předmětu vlivem vzduchu v termosce by měla být ve většině případů zanedbatelně malá) a to po neomezenou dobu (dokud není poškozená nebo otevřená).

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 13

Autor:

Diskuze

 Uživatel úrovně 5

Na to jak je dílo krátké, tak je v něm velmi mnoho nedodělků, nejasností a nepřesností.

Opakovat po ostatních nemá cenu, hodnotím za *.


 Uživatel úrovně 0

Takže tu máme VELMI zajímavý nápad se spoustou nedostatků.
Co se týče termosky, tak si může každý spočítat, že to, co je uvedeno jako prodejní cena je silně pod výrobní cenou. Co si mám představit pod pojmem izolační materiál za 30zl? Peří? Za 30 zl? Neví tu snad někdo, že nejlepším izolantem je vzduch(vakuum). Autorovy bych se doporučil vrátit ke koncepci termosky se skleněnou vnitřní nádobou, nebož je pro středověký technický rozvoj výrobně zvladatelnější než dvojvrstvá kovová láhev z odizolovaným spojem u šroubovacího hrdla.


 Uživatel úrovně 0

Dílko je zbytečně krátké a nepříliš použitelné. Bohužel jen za dvě.


 Uživatel úrovně 0

2*
Nápad dobrý, ale špatné zpracování a mnoho chybějících údajů srážejí příspěvek do podprůměrných hodnocení.

PinHead


 Uživatel úrovně 8

Termoska: Její izolační schopnosti jsou dány tajemnou alchymistickou substancí, kterou alchymista vkládá do meziprostoru zdvojené stěny nádoby... K tomu ostanímu pak nemám moc co bych dodal, neboť jsou to výtky oprávněné...


 Uživatel úrovně 0

Vzdávám se hlasování, musel bych dát 0, ale to bych musel odůvodnit nějakýmy důvody, které již řekli ostatní za mě. A více důvodů s k tomuto absolutně nedodělanému dílu dodat nemá. Neumím si představit (snad nakonec nemám tak dobrou fantasii), jak se dá s rampouchem zaútočit na protivníka. Bodnout ho? Takový obyč rampuch zastaví i kus kůže. Trvání tohoto předětu je mizerné a zpracování také. Využití téměř mizivé, pro použití navíc nutné většinu fakt doplnit. A mnoho dalších (daleko určitějších) problémů. Jsem moc zvědav, jak se k této práci postaví ostatní.


 Uživatel úrovně 4

Jen eště jednu připomínku k jedové povaze rampouchu. Nikde v příspěvku jsem nenašel jak a zda působí rampouch na svého majitele. Tedy musím se rampouchem říznout nebo pouze dotnout? V příspěvku je rampouchem bodnut takže asi rovnou do krve i když mohlo by to být i jinak.

K termozce jen poznamenám že z litiny se dělají třeba radiátory a to hlavně proto že dobře vede teplo. Navíc si dost dobře nedovedu představit jak by taková litina musela být tenká aby nebyla příliš těžká a naopak trlustá aby nebyla moc křehká. Sklo by i době DrD byl mnohem lepší materiál.

Jako izolace se většinou používá vakuum. Colkoliv jiného má v současné době horší vlastnosti.


 Uživatel úrovně 4

Máme tu novou zákeřnou věcičku pro nejrůznější vrahy a další záludně útočící jedince. Samotná myšlenka předmětu se mi celkem líbí, ale ve zpracování podle mě chybí dost podstatné informace:

1) Rampouch je sice prokletý, ale píše se tu o "jedové podstatě" zranění. Takže alchymista uplatní nebo neuplatní svůj bonus na odolávání jedům nebo ne? Jedové zranění je anorganické nebo organické povahy - tohle je informace využitelná pro případný pokus pyrofora získat z předmětu jed pro jiné účely. Na druhou stranu, spíše než o jed zde jde asi o prokletí... každopádně není problematika povahy zranění příliš přehledně popsána.

2) Jistě by se hodilo i využití jedovaté prokleté vody z roztátého rampouchu v podobě slabší varianty rampouchu samotného. Na druhou stranu by tak zmizel podle mého zajímavý prvek nutnosti uchování předmětu v chladu, což může bez termosky, kterou postavy mohou najít třeba až časem, být zajímavou komplikací dobrodružství. U termosky se mi moc líbí, že je uvedena celková cena, která PJ pomůže v tom, za kolik mohou hráči případně termosku zakoupit.

3) K termosce: kolik se do ní vejde rampouchů? Jak je velká? Je vůbec možné přenést v jedné termosce více rampouchů? Koli váží termoska mincí, když je z litiny, tak to asi nejmíň nebude.

4) A v neposlení řadě: jak je vlastně samotný rampouch velký? 1 je délka zbraně, ale to je jak dýka, tak široký meč.

5) Lze destilovat magenergii i z rampouchové vody?

6) Jak se lze jinak zbavit efektu zmražení? Jako efektů jiných kouzel?

7) Jak připevnit kus ledu na zbraň? Jak docílit toho, aby se na ní hned neroztál? To je pak potřeba nosit i to kopí v nějaké termosce nebo tak?

8) Bodnutí rampouchem... jde tedy o to, aby se dostal led do kontaktu s krví? Nebo je možné zmrazit třeba i nemrtvého? Draka? Stačí malý rampouch na něco velikosti E?

Celkově: předložený výsledek se podobá spíše zajímavému návrhu, pro vyšší hodnocení by bylo zapotřebí doplnit dost podstatných věcí. Hodnocení si ještě promyslím.


 Uživatel úrovně 8

Past je opravdu velká, to je ale způsobeno tím, že jsem tuto zbraň chtěl koncipovat jako "věc s epizodní úlohou" - jako velmi vzácný a drahý jednorázový prostředek na likvidaci cíle, použitelný jak CPčky tak postavami - ale jak říkám: Takový rampouch by se ve hře neměl objevovat každou chvíli.
Ono zmražení má být opravdu horším efektem jedu.

Kovové zbroje vs. kožené... Zde jsem bohužel opoměl uvažovat o zbrojích kouzelných apod. Původní myšlenka byla taková, že vycpávanou a koženou zbrojí projde a kovovými už neprojde - správně bych tuto myšlenku měl vztáhnout ne na typ zbroje, ale na její KZ - bylo by to tak obecnější a vztažitelné i na přirozenou KZ nestvůr...

Co se roztávání týče: Chtěl jsem jen zabránit tomu, aby bylo možné zamraženého "rozmrazit" příliš rychle - mírné teplo tak mělo znamenat pouze to, že ho necháme pomalu roztávat přibližně za pokojové teploty.

Co se popisu rampouchu týče... Rampouchy mohou vypadat různě a mohou mít rozličné tvary. Já uvažoval o rampouchu přibližně o velikosti tesáku (od čehož jsem i přibližně odvozoval parametry zbraně).

Co se zasazování do hrotů týče: Důležité je, že nejsou použitelné všechny střípky, ale pouze ten kousek, který tvořil hrot rampouchu. Z jednoho rampouchuh je tak získatelný pouze jeden hrot.

Zalomení technicky nemá význam, neboť rampouch nezůstává v ráně ale během jednoho kola se po zásahu úplně rozpustí.

Přiznám se, že o rozmrzlém rampouchu jsem neuvažoval, neboť jsem měl prostě představu jedovaté ledové zbraně.

Abych shrnul a zkritizoval svůj vlastní příspěvek:

- Velmi silné účinky, na druhou stranu je rampouch ale drahý a navíc pouze na jedno použití.
- Příspěvek byl i na mé poměry spíchnutý poměrně horkou jehlou a nenechal jsem ho v dílně dostatečně ustát, což vysvětluje níže zmíněné (a třeba i ty ještě nezmíněné) nedostatky.


 Uživatel úrovně 5

Zdravím autora…

Nejprve bych se chtěl omluvit za dobu, po kterou dílo leželo nehybně v čekárně – za to může můj kolega Krtecek (ano, budu to házet na něj :o)

1) Úvodní „textová sekvence“ je stylisticky příšerná – ach ty tečky… :o)

2) Samotná past na zmrazení se mi jeví jako docela přesílená – asi bych ji snížil na 4 a jedový efekt bych redukoval nebo zrušil úplně. Led a jed k sobě moc nejdou (můj názor). Nic ti ale nebrání v tom natřít si ten rampouch třeba kurare.
Také se naskýtá otázka – proč jed nepůsobí, pokud postava proti pasti neuspěje? To je to zmražení „tím horším“ efektem jedu nebo je to něco, co se jedu netýká? Podle mě by mělo zranění jedem být i při zmražení.

3) Proti kovovým zbrojím se láme, dobře. Co proti kožené zbroji? Co proti srsti zvěře? Co proti kůži obra?

4) Když tak přemýšlím, nemyslím si, že při útoku mečem vždycky rozsekneme kovovou zbroj a zraníme tak protivníka. My spíš hledáme nechráněná místa a úder do zbroje podle pravidel zbroj neničí (respektive pro to nejsou pravidla). Takže ne každý úder rampouchem proti týpkovi v kovové zbroji znamená zlomení rampouchu. Možná se zdám jako náročný, ale zde by se fakt hodila tabulka šance na zlomení rampouchu podle typu zbroje protivníka.

5) Jaké teplo je třeba, aby zmrazený tvor roztál? Píšeš „mírné teplo“ – to je jako co? Kdybych měl brát ještě v potaz rozdíl mezi teplem a teplotou, asi byste mě ukamenovali :o)

6) Chybí zde popis rampouchu – jeho rozměry (co je to délka 1? 1 co?). Známe tedy jenom váhu.

7) Střípky po rozbití jdou zasadit jako hrot šípu – má tento šíp i možnost někoho zmrazit? Nebo má pouze onu jedovou vlastnost s poloviční silou? Pokud by takový šíp byl schopen zamrazit protivníka, pak by takový chodec s toulcem podobných šípů byl ultimátní zbraní proti kouzelníkům (ti tu odolnost moc velkou nemají).

8) Jaký efekt by mělo zalomení hrotu rampouchu v těle protivníka? Vzhledem k chatrnosti rampouchu je logické tuto situaci uvažovat. *toto neber jako chybu, spíše to ber jako připomínku či nápad*

9) Představme si následující situaci – vememe rampouch a vyjdeme s ním na slunce. Rampouch necháme rozpustit na vodu. Je tato voda jedovatá jako rampouch? Pokud ano, účinkuje tento jed při požití nebo při styku s krví? Má tato voda mrazící účinek? Nebo je tato voda normálně čistá a pitná?

10) Termosku beru jako pěkný bonus. Týká se předmětu jenom okrajově, proto chyby v tomto „alchymistickém předmětu“ nechám na uživatelích.




Celkově:
Dílu by prospěla návštěva Moudré Sovy. Odstranila by se zkratkovitost informací a pravidlové i formální chyby. Dílo však nijak extra nebortí zašlou koncepci a dle mého mínění se určitě vejde do našeho pětistupňového rozsahu hodnocení.

Mé hodnocení: Lépe dáti lepší 1* než horší 2* (zkratkovitost vzala za své).

S p. a ú. … z.