Popis: |
Věhlas: +5
Historie:
V době, kdy byly staré postupy výroby nejmocnějších artefaktů zapomenuty, v době, kdy již dodýchal i ten nejposlednější tajemný elfí či trpasličí či jiný kovář, se jeden muž rozhodl opět přivést k životu zašlou slávu zapomenutých artefaktů. Ten muž byl školený v mnoha magických vědách - kouzlení, přivolávání démonů a dalších... Jeho rozsáhlé vědomosti však byly pokrouceny zahráváním si s temnými silami pekel a smrti.
Jeho plán byl prostý - vzkřísit ducha bájného prastarého meče a zaklít ho do jiného "těla"... Snad jen on sám věděl, proč si vybral právě ten a ne jiný. Jeho pokus se však nevyvedl tak jak měl... Ducha mrtvé zbraně se mu vzkřísit podařilo, avšak když se ho pokusil zaklít do připraveného meče, jeho ubohý materiál - byť ho onen muž považoval za to nejmocnější magické médium - nevydržel a rozplynul se... Avšak podivná a neopakovatelná reakce mocných sil uvolněných během rituálu, magických vlastností materiálu a síly démona zapříčinila, že duch zbraně zůstal přítomen v naší sféře bytí a pochva, která obsahovala rozplynuvší se meč, byla ovlivněna svou blízkostí k probíhající nadpřirozené události a došlo u ní k vytvoření jakéhosi pouta s přivolaným duchem meče.
Není důležité, co se událo dál... Důležité je, že se tento přízračný meč určitě zase jednou objeví.
Popis:
1. Meč
Ze všech stran vypadá jako bledá, průhledná silueta řemeslně dokonale vyrobeného meče, kterou do vzdálenosti přibližně 2 coulů v klidovém stavu obkružují kotouče světlounce šedé mlhy, které se zcela rozplývají přibližně ve vzdálenosti 5 coulů... Je-li mečem švihnuto či jinak pohybováno, kotouče mlhy ho s drobným zpožděním následují. Navíc se zdá, jakoby meč slabě zářil, avšak jeho světlo, i když je ve tmě vidět, nic neosvítí.
2. Pochva
Byla vyrobená z tmavě hnědé kůže a doplněna o mosazné kování, nyní však ani zdaleka nevypadá obyčejně. Mosazné kování je potemnělé a zašlé, odolává veškerým pokusům o vyčištění či vyleštění a kůže získala tmavé žíhání... Zvláštní je ale to, že toto žíhání je jako živé... Neustále se mění a přelévá po povrchu kůže jako tmavý dým. Při bližším zkoumání není patrný spoj mezi kůží a kováním - zdá se, jakoby pochva byla z jedno kusu. Váží 10 mincí.
(celá pochva je srdcem artefaktu)
Vlastnosti:
1. Dotkne-li se obnažené části meče kdykoliv jakkoliv kterákoliv bytost, zmocní se jí chlad, podobně, jakoby jí prošel duch a hází si proti pasti Odl + Roz ~ 3 ~ nic/omdlení trvající 1 směnu (do Roz počítej s číslem sféry, ze které je démon meče = 19)
2. Meč až na pár výjimek nereaguje na hmotu v jakémkoliv skupenství, která jím projde, jakoby nebyl. Jednou výjimkou je pochva, která meč bez problémů udrží ve svých útrobách, jako by byl normální - jinak ale na meč také nereaguje. Druhou výjimkou je rukojeť. Pokud jí vlastnoručně uchopí inteligentní bytost (int větší nebo rovno jak 2), může meč z pochvy bez potíží vytáhnout, jako by byl skutečný (avšak stále pro ni platí bod 1).
3. Dále na meč nemají vliv žádná běžná kouzelnická ni hraničářská kouzla, ani jakkoliv vysoké či nízké teploty.
4. Pokud postava meč svírá v ruce, nemůže ho žádným způsobem pustit - jediným způsobem je zasunout meč do pochvy, teprve poté je to možné. Je-li ruka držící meč utnuta, meč na ni přestane reagovat a začne se přímou cestou rychlostí 4 míle / hodinu vznášením přemisťovat k pochvě (klidně bude třeba i procházet zdmi). Jakmile k ní dorazí, tak se do ní i sám zasune. Během cesty nemá meč nic ze svých útočných schopností a působí pouze následky vyplývající z kontaktu (viz bod 1.). Cestou je možné meč uchopit (avšak pouze za rukojeť) a začít ho používat - avšak opět nepůjde pustit, dokud nebude navrácen do pochvy.
5. Meč v ruce působí, jakoby vážil 25 mincí, avšak jeho skutečná váha je nulová (zasunutý v pochvě spolu jako celek váží pouze 10 mincí = hmotnost pochvy)
6. Meč nikdy sám od sebe nevyklouzne z pochvy - k tomu je zapotřebí zapříčinění inteligentní osoby, která ho z pochvy vytáhne vlastní rukou. Pokud by ho nevytáhla zcela, meč se do pochvy sám pomalu zasune.
7. Proti meči není možné se bránit zbraní či zbrojí - ani jedno nemá účinek. Pochopitelně, ani tímto mečem se nelze "bránit zbraní". Výjimku mohou tvořit některé mocné magické zbraně/zbroje, na které reaguje, jakoby byl i on z pevné hmoty - z toho vyplývá že KZ takové zbroje či OZ takové zbraně se započítává do obranného čísla toho, kdo se proti přízračnému meči brání a naopak - když se přízračný meč brání takovým zbraním, má OZ = 0. Na meč mají dále vlivy různá ochranná kouzla (např. magický štít).
8. Hmotným bytostem působí pouze stínové zranění - zasažený nepociťuje bolest, ale pouze chlad a lehkou nevolnost. Navíc však způsobuje dočasné vysávání úrovní - každý úspěšný zásah sníží o 1 úroveň zasaženého na 1 směnu - musí se však jednat o živou bytost (neúčinkuje tedy na nemrtvé). Pokud by do uplynutí 1 směny od prvního zásahu ztratil všechny úrovně, postupuje se stejně, jako by byl zabit přízrakem. Takto vytvořené přízraky pak sice mají svobodnou vůli, zároveň je však něco neodolatelně s pomstychtivými úmysly přitahuje k tomu, kdo jim smrt způsobil a budou ho všude pronásledovat a třeba se i sdružovat za společným cílem. Cestou přitom většinou útočí na vše živé, co se jim připlete do cesty a aby to bylo ještě o chloupek zajímavější, sluneční světlo na ně nemá rozplývající účinky.
- Na úspěšný zásah je dále nutné aplikovat "hod na omdlení" - viz bod 1.
- Je-li cíl v mdlobách na následky bodu 1, další zásah ho neprobere - místo toho ho ve stavu mdlob udrží ještě jednu směnu (pozn.: nesčítá se - je-li postava již v mdlobách, další zásah jen jakoby "vynuluje" odpočet do probuzení)
9. Bytostem nehmotné povahy působí nejen skutečné, ale navíc ještě dvojnásobné zranění. Nejedná se tedy o magické tvory všeobecně - příkladem by mohl být duch, stín, přízrak a nevidění.
10. Pokaždé, když meč upije úroveň, získává démon v meči 1 bod kontroly, který si po jeden měsíc udrží (jejich účel bude vysvětlen níže). Když uživatel meč drží, je jakoby pod vlivem larvy z 19 sféry - ta se ho snaží různými způsoby přimět k co nejčastějšímu používání meče (většinou vyvolává příjemné pocity - pocit, že z meče do postavy proudí tajemná síla, pocit sebedůvěry, pocit moci, obdivování tajemné krásy přízračné čepele...). Její působení trvá ještě tolik kol po uložení meče, kolik "bodů kontroly" meč obsahuje. Navíc je na začátku každé směny držení meče šance tolik procent, kolik "bodů kontroly" meč obsahuje, že uživatel na 1-6 kol propadne moci démona. Pokud by někdy počet bodů kontroly v meči přesáhl horní hranici životů aktuálního uživatele, dostává se tento pod vliv démona meče natrvalo. Takto posedlých uživatelů přitom může být několik.
Pozn.: Démon vždy pro bytost, která ho používá, maskuje svou přítomnost... Dokonce i ve chvílích, kdy nad ní přebírá kontrolu tak činí přes napojení na její mysl a všechny akce jí rovnou zdůvodňuje - posedlá postava si pamatuje, co všechno dělala během doby, kdy byla posedlá, ale pro všechno bude mít nějaký uvěřitelný důvod... Teprve ve chvíli, kdy je posedlá na trvalo, je její mysl brutálně zotročena a až tehdy si uvědomí, že v některých chvílích byla ovlivněna démonem. Konečné posedlosti démonem se však může vyhnout, pokud jí před pravou podstatou meče někdo včas varuje a ona bude dostatečně silná a moudrá, aby se posedlosti mečem zbavila.
11. Pokud uživatel zemře během používání meče nebo během období, kdy je natrvalo ovládán démonem, stává se z něj přízrak, jehož vůle je však už svobodná.
12. Je možné, že se někomu podaří meč zapudit - Ať už nějakým složitým kouzlem či rituálem. Ale dokud existuje pochva, je poměrně snadné meč znovu přivolat. Proces se podobá theurgskému povolávání démonů a může ho provést pouze dostatečně kvalifikovaný theurg, který naváže kontakt s astrální sférou Leuviah (19.) a pokud ta vyhoví jeho přání, meč se znovu zjeví v pochvě, která bezpodmínečně musí být přítomna při kontaktu se sférou.
13. Co se informací o meči, které mohou poskytnout astrální sféry, týče:
Do 19. sféry poskytují v rámcích své kompetence informace pouze o tom, co je o meči známo od doby jeho prvního "vyvolání", o všem ostatním sféry mlčí. Od 19 sféry (včetně) výše, se informace postupně rozšiřují, přičemž až 27 sféra bude ochotná prozradit vše.
|