Předměty

Dýka z rudého křemene Hodnocení: Něco to má do sebe

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 32

Skupina: Artefakty

Síla zbraně: 2

Délka: 1

Sféra: 13

Váha: 3 mn

Popis:

Popis

Srdcem tohoto artefaktu je rudý křemen, hrubě opracovaný do tvaru čepele dýky. Rukojeť je dřevěná, ale kompletně obalená tou nejkvalitnější kůží, která se v té době dala sehnat a která je ošetřená i protivzplanoucím kouzlem, které zvyšuje hranici její výdrže.
Tak, jako každý artefakt, i tato dýka, má své zvláštní schopnosti. Dýka z rudého křemene se vždy v pravé poledne dobije na 10 magů, díky kterým pak umí vysílat kouzla, mimo to se může dobíjet i když zrovna není pravé poledne a to rychlostí 1 mag za směnu. Musí být ale položena v ohni.
Stejně jako může dýka magy získávat, může je i ztrácet. Za každé kolo, co je mokrá ztrácí 1 mag.

Kouzla

Kouzla tohoto artefaktu jsou:

Ohnivá koule

viz. Pravidla pro Pokročilé (PPP).

Ohnivý blesk

Magenergie: 3 magy
Dosah: 10 sáhů
Rozsah: 1 místo (1 tvor)
Vyvolávání: 2 kola
Trvání: ihned
Z čepele dýky vyšlehne ohnivě rudý blesk a zapálí to, do čeho narazí, ať je to tráva nebo tvor. Je-li zapálena postava, oheň jí způsobuje zranění za 2-7 životů dokud není uhašen. Poňevadž blesk letí z dýky vždy rovně, postava, co dýku drží, musí mířit. Při míření na pohyblivý cíl si musí hodit proti pasti Obr ~ 5 ~ trefí se / netrefí se, zapálí něco jiného.

Rozpálení čepele

Magnergie: 3 magy za kolo
Dosah: 0
Rozsah: jen čepel artefaktu
Vyvolávání: 1 kolo
Trvání: dle dodané magnergie
Po vyvolání tohoto kouzla čepel dýky absolutně zrudne, rozpálí se na obrovskou teplotu, a bude silnější než obvykle. Je-li Dýka z rudého křemene pod vlivem tohoto kouzla, přičítá se útočníkovi při hodu kostkou +1k6.
Má to ale jednu vadu: Tím, že je čepel tak rozpálená, i rukojeť pálí, a jen díky už zmíněnému protivzplanoucímu kouzlu sama nechytne. Za každé kolo funkčnosti kouzla se bonus za obratnost postavy, co dýku drží, snižuje o 1 (a zvyšuje postih).

Ovládej oheň

Magenergie: 1 mag za 3 kola
Dosah: 20 sáhů
Rozsah: 1 oheň
Vyvolávání: 1 kolo
Trvání: dle dodané magnergie
Tímto kouzlem dokáže postava, co artefakt drží ovládat jakýkoli oheň, i zrovna vycházející z drakových úst. Může mu přikázat tři druhy příkazů:
Rozhoř se (oheň začne růst rychlostí 1 sáh čtvereční za kolo, nedostane se ale přes vodu), vypař se (oheň začne mizet - doporučuji u draků) a přesuň se (oheň se začne pohybovat určitým směrem rychlostí 1 sáh za kolo - nechává za sebou zuhelnatělou stopu, nepřejde přes vodu).
Další zvláštní schopností této dýky je to, že způsobuje částečnou imunitu proti obyčejnému ohni, dračímu dechu a ohnivým kouzlům. Díky ní je pouze šance 50% že začne hořet, nebo že se zraní.
Pokud se čepel dýky dotkne jakého-koli jiného křemene, vyletí jiskra dost silná, aby zapálila ohniště plné suchého klestí.
Držitel dýky je imunní proti telepatickému nepovolenému vniknutí.

Legenda

Za časů řek a lesů, v době, kdy ještě ani lidé neexistovali, dělili se o tuto část světa tři druhy inteligentních bytostí: elfové, lykantropové a kentauři.
Tato legenda vypráví o městě obývaném elfy, zásobovaném kentaury a často navštěvovaném právě lykantropy. Toto město se postupně stalo středem celé této přátelské společnosti, ale ani ta největší síla lykantropů a ani ta nejčaromocnější magie elfů nedokázala město zachránit, když se to stalo...
"Ú cubi Subi, žfi ki meti uciv." zvolal kněz a přidal obětovanou krev do misky.
Tento modlitební rituál pro ochranu bohem Subem prováděl kněz každý týden, ještě stále není jasné, jak je možné, že se stal přesný opak toho, co kněz chtěl:
Z mísi začali vystupovat duchové a všelijaké přízraky snažící se zabít co nejvíce přítomných. Většina zdejších elfů ještě naštěstí stihla utéct z chrámu a zapečetit kouzly dveře tak, že se žádný duch nedostal ven.
Ve městě rychle rostl zmatek, elfové chtěli utéct, ale věděli, že kdyby se přízraky přece jenom dostali ven, mohl by je pak někdo zneužít. Nakonec přede všemi vystoupil Ť-jiařh, pro složitost jména přezdíván pouze Ďovňo - Podivín. Studoval totiž svá zvláštní kouzla daleko v cizině.
"Elfové! My sami jsme zatím na duchy krátcí, nechme je těm, co přijdou po nás! Proroctví přece říká, že v budoucnu budou silnější zbraně a čas zrození nové rasy, jejíž členové budou silnější a odolnější než my, se blíží! Necháme jim tu zprávu - nechme jim tu naši nejsilnější zbraň: Dýku z rudého křemene, neboli...
Zde končí poničená listina s legendou. Více jak 1000 let šla pouze ústní podobou mezi lidmi, než se jí pokusil kdosi sepsat. Tato legenda se v ústní podobě vykládá i teď, určitě je už ale hodně pozměněná.
Podle ní je město někde v pralesích uprostřed kontinentu.
Ve středu města je prý kamenný podstavec, na kterém je vyrytý vzkaz, (jinak řečeno zkrácenina legendy). Dýka je položená přímo na něm, má to ale háček: podstavec nahoře hoří věčným ohněm. Dobrého nepálí, střední tam má neprostupnou bariéru, a pro zlého je to prý jako normální oheň.
Věčný oheň samozřejmě nejde uhasit.

Poděkování

Musím hlavně poděkovat Karlu Dolečkovi a Plžovi, kteří na tomto díle neúnavně pracovali. Moc mi pomohl ale i Findred z Celenu a zerafel.

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 32

Autor:

Diskuze

 Uživatel úrovně 8

No, nejvíc na mne zapůsobil ten materiál, a potom trošku ta legenda. Dýka z rudého křemene? To musí být pěkné, když měsíční svit prosvítá čepel dýky, která se ještě více zčervená, pod náporem slunce. Legenda je ucházející, trošku jsi ji utnul, ale co. Ovšem co dosti nechápu je význam oné dýky k legendě. Jak se k ní váže? Ano, dýka má jisté kouzla, ovšem jak ty mohou pomoci, proti duchům? Ostatně žádnou spojitost s dýkou a legendou jsem nenašel, až na to ža ta dýka těm lidem patřila...což je ovšem dosti málo na to, aby jsi k tomu psal legendu, ale co...
Artefakty se většino vyrábí originální a specifické. Je to i v pravidlech. Já ti to nevnucuju, ani ti to nevyčítám, ale zkus se nad tím alespoň trošku zamyslet. Theurgové dokáží vyrobit 3 artefakty za život což je dosti málo, takže většinou se jedná o dobré nápady a originální věci. V pravidlech se píše, nejdříve si všechno prober s PJ, potom si vše trošku opiluj, zapracuj nad tím a teprve potom vytvoř artefakt. Proč to říkám? Protože atrefakty by měli býti v něčem specifické. Ojedinělé, něco co z nich dělá artefakt. Dokonce i theurgy poutá k artefaktům určité pouto. A jak to vidím já? Dýka z křemene, co má nějaké kouzla na den ( to už tu vše bylo ), nějaká legenda a popis. To je vše. Proč by to proboha theurg dělal? Vždyť by mohl vyrobit magickou zbraň se skoro stejnými schopnosti a dal by do toho méně práce, magů času i duše. Tak proč? Ovšem toto u tvého díla nehodnotím, jen mě to zarazilo. Víš, ono je lehké napsat někam artefakt, ale vytvořit artefakt, o kterém by jsi se to nebál hrdě prohlásit, to už je něco jiného. Toto je pouze obyčejná dýka s pár kouzlama...
Jak to vidím já? Nic moc nového, stručný popis a kozla, legenda mi tam moc nesedí a do dobrodružstvý by sem to maximálně dal nějaké příšeře jako zbraň, nikoliv jako něco, co stojí za větší pozornost. Hlasovati nebudu, protože z toho nejsem moc moudrý a něja nevím kolik by jsem dal hvězdiček. 1, 2? Nevím. Pro příště, až budeš dělat artefakt, snaž se najít nové řešení a originální nápady, ne jenom okouzlit dýku. S pozdravem anarion


 Uživatel úrovně 0

Myslím si že je to dobré dílo ale postrádá duši.


 Uživatel úrovně 0

No přemýšlel jsem mezi 1 enbo 2*, nakonec jsem dal 2, lae to jen za snahu :-)
Jian kse mě dílo vůbec nelíbí, je sice prezentováno jako artefakt, ale nemá originalitu, kterou u artefaktu čekám. Jen obyčejná dýka do který je je nahuštěno co nejvíc schopností.
btw s tím dračím dechem, jak to dělá když každej drak má jinej? :-)


 Uživatel úrovně 0

Človíček si udělá trochu času a mrkne se do své oblíbené rubriky a co tu nevidí .)

Gryff

Možná, že bylo i trochu štěští, že se to promazalo, bo tahle práce s nápisem artefakt, je opravdu slabá.

Zdá se, že se to tu v rubrice už moc nedrží, ale i tak se ptám:

1 - Denní magenergie? Jestli jsem z textu správně pochopil, tak se ptám, jak to, že 10?

2 - Celková magenergie? Docela důležitá věc pro alchymisty ve světě, kteří náhodou narazí na magické předměty a pod.

3 - Démon? Já vím, v pravidlech není nikde "přesně formulováno" že by mělo jméno démona uvádět, ale i tak mrkni na popisek démona meče.

4 - Dobíjení je zaprasené a přesílené, nehledě na to, že by jsi stále měl vycházet z toho, že jakýkoliv magický předmět lze dobít jen jednou za den.

5 - Ty schopnosti dýky, hmm, jak to říct - nijka extra zajímavé? Ano, jsou silné, ale to je tak všechno - mrkni se do alchymisty co se tam píše u artefaktů a proč je dělat.

6 - rozpálená čepel a vzápětí s tím i rukojeť je pitomost. Tedy, je logické, že se rozpálí, ale každejk racionálně myslící člověk by ji okamžitě zahodil a věř mi, mám s tímhle zkušenosti.

Celkově slabá a nemastná práce, kterých jsem tu viděl hromadu a stejně jako ostatní, nepřináší nic nového ani zajímavého.

T.


 Uživatel úrovně 0

Dradol: Původně jsem měl v úmyslu vytvořit 20 artefaktů a ty vložit v jednom příspěvku s názvem: Zbraně elfích bohů, když jsem kvůli vadě na disku o 5 z nich přišel, vzdal jsem to a dodělal jen tu dýku, kterou jsem měl naštěstí ještě v MS.

Gryffintom


 Uživatel úrovně 1

Tento článek jsem už viděl v dílně a osobně se mi moc líbil.
Kouzla jsou dobře zpracovány, nápad je dobrý, legenda se mi také líbý.

Jenom si už po několikáte nemohu odpustit myšlenku, že by bylo zajímavé, kdyby si zpracoval zbraně i ostatních elementů...


 Uživatel úrovně 0

Nevím, ale zdá se mi to trochu silné... Že by byl potom částečně imunní proti dračímu dechu... Opravdu bych to asi nějak omezila... Nemám moc v lásce silné věci.


 Uživatel úrovně 5

Bruce Wayn
Nesohlasím vždy s úkony Zombieho jako redaktora, ale jestli někdo skopčil kouzlo z pravidel do příspěvku, tak si myslím že je dobře, že to redaktor smáznul. To že tam red. následně ani nedopsal "viz PPP" je druhá věc.

To se omlouvám - nic jsem neověřoval a uživatele jsem si spletl s jiným. Je to má chyba, že jsem z lenosti nevypsal uživatelův profil a příště si na to dám pozor.

Alifargonos
Jsem jen poukazoval na absurditu "neomezeného" trvání hoření. Jinak uhasit se v rožhaveném písku je akce typu z deště pod okap.


 Uživatel úrovně 0

Folcwine:
Vyjádřím se jen k bodu 1.).
To, že tam napsal, že dýká má kouzlo Ohnívá koule, což je v pravidlech není snad nic špatného. Sice je to možná trochu podprůměrné, ale Zombie prostě neměl právo to smáznout a nenapsat tam alespoň že to je z pravidel! Jak už řekl Plž, Zombie prostě tohle dělá pořád a to, že už tady byli na něj útoky mu asi moc nevadí.(Kdyby tohle udělal v mém příspěvku,požadoval okamžité smazání díla a stěžoval bych si jeho redaktorskou práci)

Jo a fakt jsem nepochopil toto "Až příště dostaneš další nápad nechej jej tak týden uležet a pak se sám sebe zeptej, zda má cenu jej zrealizovat. Nevidím jinačí možnost, jak by jsi se jinak mohl dostat ze začarovaného kruhu podprůměrných děl.
Tím tě samozdřejmě nechci odradit od další tvorby...
"
Tohle je jeho druhé dílo, a to první bylo NADprůměrné, takže než začneš něco psát tak si to ověř.


 Uživatel úrovně 0

Folcwine: To, že má piesok na poľudnie teplotu väščiu ako 100 stupňov C, ešte neznamená, že stráca schopnosť zabraňovať kyslíku v prístupu k ohňu.