Předměty

Ichintarovy podkovy Hodnocení: Kvalita

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 24

Skupina: Artefakty

Popis:

Společné vlastnosti podkov

Popis: Podkova vypadá tvarem jako obyčejná podkova, avšak není obyčejná: na jedné straně má vyraženy runy, a materiál, ze kterého jsou vyrobeny, je železo, ale ze svých původních vlastností si mnoho neponechává.

Podkovy jsou 4, každá je unikátní a každá má jiné schopnosti. Základní tři vlastnosti jsou pro všechny stejné:

  1. Nosí štěstí: pokud postava má podkovu u sebe (v ruce, v kapse, ve vaku, torně...), má štěstí. Herně se to projeví tím, že si na každý hod hodí navíc za každou Podkovu a vybere si ten hod, který chce. Hodem se rozumí házení pro jednu činnost (např. při útoku padne 6 a 5 a počítá se to jako jeden hod). To se týká i všech jiných živých tvorů (tj. všichni kromě nemrtvých, magických a neviděných), pokud ji „mají“ u sebe. Nevztahuje se ale na hody vyvolané kouzly, lektvary, jinými artefakty a podobně (např. hod na zranění u blesku), na hod na seslání kouzla, zásah kouzla či výrobu lektvaru či jiných předmětů však ano.
  2. Pokud je kůň podkován alespoň jednou z těchto podkov, zvyšuje se mu inteligence na 2, a je tedy schopen víceméně inteligentního uvažování, byť na nízké úrovni.
  3. Pokud jsou podkovy (1 nebo více) přikovány na koni, srovná se hmotnost každé podkovy na 35 mincí, jinak je hmotnost ta, která je popsána u každé podkovy.

Vlastnosti jednotlivých podkov

Pod položkou "Bytost" je popsán účinek pro libovolnou živou bytost (= kromě nemrtvých, magických a neviděných) kromě koně.

Pod položkou "Kůň" je popsán účinek pro libovolného živého koně (= e pro nemrtvé či magické koně).

Bílá podkova

Hmotnost: 40 mincí
Popis: Tato podkova vypadá jako neustále leštěné stříbro, dokonale se leskne, nikdy se nepoškrábe a nikdy se nezašpiní. Jejím základem je život.

Bytost

Pokud je podkova přiložena na jakékoliv zranění, je vyléčena polovina životů způsobena tímto zraněním a zranění jako takové zmizí a zmizí také veškeré postihy či snad bonusy vyvolané tímto zraněním (například popálenému člověku byla na souvislou popáleninu obličeje přiložena Bílá podkova. Popálenina zmizela, zmizel i postih k charisma (pokud jej PJ určil ) a byla vyléčena polovina životů touto popáleninou způsobených).

Kůň

Koni, který je touto podkovou podkován, je regenerován 1 život za směnu. Pozn. autora: ano, je to hodně, ale vemte v potaz, že taková podkova je jediná na světě.
Nikdy se mu nezlomí ani nijak neporaní ta noha, která je Bílou podkovou podkována (věřím v inteligentního PJ, který rozumně popíše danou situaci - např. kdyby někdo chtěl po koňově noze seknout sekerou, sekera se samozřejmě nezastaví, ale projde neškodně nohou, ale nic se nestane atd, atd.).

Šedivá podkova

Hmotnost: 25 mincí
Popis: Tato podkova má matně olověný vzhled. Neleskne se příliš, pouze je vidět, že je nasvícena. Je-li poškrábána, škrábance se objeví, ale po několika chvílích se opět zacelí. Jejím základem je odolnost a houževnatost.

Bytost

Pokud se tato podkova nějak dotýká zbroje, zvyšuje „odolnost“ zbroje, a proto je méně náchylná k proražení, a proto si její nositel počítá KZ o 1 vyšší. To platí i o tzv. „žádné zbroji“, kdy se musí podkova dotýkat oblečení nebo kůže/srsti, aby bonus mohl být započítán.

Pokud se dotýká živého těla, „zisk“ bodů únavy tohoto těla je po dobu doteku Šedivé podkovy o 1/4 nižší. V praxi se započítávají BÚ normálně a pak se výsledný „zisk“ (=až se PJ bude chtít to spočítat a hráčům oznámit) sníží o 1/4.

Kůň

Kůň dokáže bez odpočinku ujet o 1/3 větší vzdálenost, než normálně (= má o 1/3 více bodů pohybu).

Červená podkova

Hmotnost: 15 mincí
Popis: Tato podkova má velmi ostrý lesk, který blíží rychlým, podle nasvícení někdy i jiskřivým zábleskům. Jinak je její povrch na předním oblouku červený a směrem dozadu přechází v podélných rovnoběžných linkách do tmavě oranžové. Jejím základem je rychlost a svižnost. Projeví se to i při naprosto obyčejných jevech. Například když jen normálně upadne, dopadne na zem mnohem dříve, než je přirozené a každému se to bude zdát přinejmenším zvláštní.

Bytost

Kdokoliv nebo cokoliv živého (stejně jako u štěstí), co u sebe „má“ tuto podkovu je obdařeno vyšší rychlostí (myšleno tak, že urychluje ten pohyb, který sama zároveň vykonává s bytostí - běhat bude rychleji, ale krev v žilách proudí stále stejně rychle). Projeví se to tak, že rychlost pohybu je o 1/2 vyšší (například normálně má bytost rychlost 4 sáhy za kolo, s podkovou to bude 4+2(=1/2x4)=6 sáhů za kolo) a v boji má o 1/2 více útoků i obran, v RSS se to řeší tak, že si hráč normálně hodí na iniciativu a po započtení všech bonusů a postihů a jiných efektů se výsledné číslo ještě zvětší o 1/2 (např. kouzelník je pod vlivem Rychosti (=+6 inc.) a hodí na kostce 5, dohromady tedy 11, a nakonec, protože má u sebe Červenou podkovu, je to 11x1,5=16,5=17 (zaokrouhluje se podle klasických pravidel zaokrouhlování v matematice)). Stejně tak i pokud postava padá, při dopadu se projeví podkova tak, jako by postava padala z výšky o 1/2 větší. S tím také souvisí o 1/2 větší "zisk" bodů únavy.

Podkova se dá také použít jako vrhací zbraň, potom bude mít tyto parametry:

SílaÚtočnostDostřel
MalýStředníVelký
2+1132135

Kůň

Kůň takovou rychlost, jako by byl pod vlivem kouzla Rychlost (*hyperio*), avšak jen pokud kůň chce (pozor, ne jeho pán/majitel, ale sám kůň – má přeci int. 2). Taktéž je zisk bodů únavy dvojnásobný.

Hnědá podkova

Hmotnost: 20 mincí
Popis: Podkova má barvu hlíny. Stejně tak se i „leskne“. Jejím základem je síla. Veškerý pohyb, který je s ní konán posiluje (neurychluje, ale posiluje, jakoby to víc táhne) ve směru toho pohybu. V praxi se to projeví takto:

Bytost

Pokud je podkova přidělána (například přivázána) ke zbrani (stejně tak může být držena v ruce, pokud jde o pěst), zvedá se síla zbraně i útočnost o 2 (SZ proto, že prorazit zbroj bude snazší, ÚT proto, že při kontaktu s tělem bude oddělování materiálu dokonalejší).

Kůň

Pokud je kůň podkován touto podkovou, je jeho útok kopyty posílen o 3 k SZ i ÚT.

Příběh (historie)

Ichintar byl kovář v jedné relativně bezvýznamné vesnici. Jeho dcera Feilin pro něj byla vším. Jednoho dne, když Ichintar pracoval ve své kovárně, přiběhla za ním Feilin a plná štěstí povídala: „Tati, musím ti povědět jednu důležitou novinu – budeme se s Melwinem brát.“ „Tak Melwin je tvůj milý? A milujete jeden druhého?“ zeptal se Ichintar. „Ano, položila bych za něj život a on za mě jistě také.“ odpověděla Feilin. „Máš tedy mé svolení a požehnání.“ „Děkuji ti otče, mám tě moc ráda!“ a objala svého otce. „Ještě než odejdeš,“ zadržel ji ještě Ichintar, „pověz mi prosím, kdy se budete brát?“ „Bohužel, asi až za měsíc – Melwin dnes musel na dlouho odjet do hlavního města.“ „Dobře, teď běž a raduj se.“ Druhý den vstal Ichintar brzy ráno. Zašel za Ilidanem. „Ilidane, jsi tam?“ zabouchal na dveře. „Ano, ano, už jdu…co bys potřeboval?“otázal se ho starý muž. „Kdysi, když jsi mi ukazoval tvou sbírku knih, zmínil ses o jedné, která, jak jsi tehdy říkal, obsahuje postupy a techniky runového kovářství. Mohl bych si ji vypůjčit?“ „Ale jistě, ale nejprve mi pověz: proč ji potřebuješ?“ chtěl vědět Ilidan. „Feilin se chce vdát, chtěl bych jí k této příležitosti dát dárek, který ji i ochrání.“ odpověděl mu Ichintar. „To je správná věc. Jen si tu knihu vem a klidně si ji i nech. Já jsem již příliš starý na to, abych studoval runové kovářství.“ řekl Ilidan, podávajíce mu tlustou knihu s kovovými deskami. „Děkuji ti.“ poděkoval Ichintar, převzal knihu a odešel k sobě do kovárny. Vzal si kus papíru a na něj napsal „Prosím nerušit, věnuji se náročné dlouhodobé práci.“ a pověsil tento nápis na dveře své kovárny. Z kovárny se začaly ozývat údery kladiva, hučení výhně, otáčení stránek knihy a různá slova, kterým nebylo přes dveře rozumět. Takto pracoval téměř nepřetržitě, jen s přestávkami na odpočinek, jídlo a pití, asi dva týdny. Po dvou týdnech vylezl ven a šel spát. Spal dlouho. Druhý den vstal a šel opět do kovárny. Sáhl do vědra s vodou a vytáhl 4 překrásné podkovy. Zabalil je do bílého plátna a uložil do své truhly. Přišel den Feilininy svatby. Celá vesnice se sešla. Feilin kráčela vedle Melwina ke knězi…“a teď první manželský polibek.“ řekl kněz. Stalo se. Vesničané zatleskali. Ichintar přišel k Feilin a Melwinovi a povídal: „Zde máš, má dcero, jakýsi dárek k tvé svatbě,“ podal jí podkovy zabalené v plátně, „nechť tě také ochraňuje před nepřízní osudu. Žijte šťastně.“ Následovala hostina a pak noc. Ráno, když se Feilin upravila, šla za otcem: „Dnes po poledni odjíždím s Melwinem asi na 5 dní pryč. Přišla jsem se rozloučit.“ „Ale ještě než odjedete, stavte se prosím u mě. Podkovám vám koně tvými podkovami.“ Za hodinu byl kůň podkovaný všemi čtyřmi podkovami. Feilin s Melwinem vyrazili na cestu. Kůň běžel užasnou rychlostí a s dokonalou elegancí. Jeli zrovna lesem, když tu koně zasáhla šipka z kuše do krku. Kůň zastavil a padl k zemi. Na Feilin a Melwina se vrhli loupežníci. Melwin vytasil meč a bránil Feilin, ale nakonec padl. Loupežníci je obrali o všechno co měli. Všimli si i podkov. Dorazili koně a sebrali je. Feilin byla loupežníky zajata. Její osud je stejně nejasný jako osud podkov. Loupežníci byli poslední, kteří viděli podkovy pohromadě.

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 24

Autor:

Diskuze

 Uživatel úrovně 1

V DRD nejsou zase tak důležitá čísla, tabulky a hody kostkou, ale je to nápad, nápad je to ce mění DRD na něco lepšího, na něco co je radost hrád.

A tento nápad je velmi dobrý


 Uživatel úrovně 0

Dle mého názory je to dobrý nápad.V některých částech díla jsem sice vše úplně nepochopil,ale to se po pár minutách usilovného čtení vytratilo.Historie se mi nezdá dvakrát propracovaná.Příběh má dobrý,jen to dát někomu,kdo lépe ovládá psaní(nic proti autorovi).Některé zvláštní schopnosti se mi zdály,ostatně jako téměř všem,přesílené,hlavně Bílá podkova.
Jinak je to dobré dílo,ale na 5* to nebude ba ani na 4*(podle mne).Dávám 3* za nadprůměrné dílo.:)

Nechť vás provází světlo
Astrak


 Uživatel úrovně 5

Další artefakt, další z mnoha, tak s chutí do toho.

1)Nesedí mi faktor štěstí na útok a obranu. Pochopil bych ho na pasti proti jedům, pasti proti nemocem, proti pastím, ale ne pro útok. Ve většině případů nejde při útoku o štěstí, ten hod symbolizuje něco jako element vedení úderů to se vším všudy. Třeba 5 je údr vedený na odkryté místo a tak.

2) Proč se koni zvyšuje inteligence na 2? V podstatě to znamená, že je schopen “lidské“ komunikace, logického uvažování a má vlastní hlavu. Ale v podstatě je to stále zvíře. Tohle se mi vůbec nelíbí. Udělat pomocí podkovy z koně, který je schopen myslet jako “humanoid“.

3) Proč se hmotnost podkov srovná zrovna na 35 mincí? Nejsem odborník přes koně, tak tu jen nastíním svoji představu. Řekněme, že normální podkova má jinou hmotnost, to pak bude kůň “nevyvážený“. Nemělo by to být tak, že se podkova srovná na hmotnost té normální? Pokud normální-obyčejná podkova váží 35 mincí, tak je vše v pořádku.

4) Chápu-li správně funkci Bílé podkovy na Bytost, je to nádherný oživovací předmět. Samozřejmě jen ve specifických případech. Válečník podlehne sečnému zranění v oblasti hrudníku, které mu způsobilo ztrátu 30 životů, přiložím Bílou podkovu a 15 vyléčím. A náš válečník je opět na nohách. V textu není výslovně uvedeno, že by to takto nesmělo být použito.

5) Neexistuje nějáké omezení na počet vyléčených životů? V podstatě je to neomezený léčicí předmět, pro celou družinku. Sice se to nezdá, ale polovina životů je docela dost.

6) Bílá podkova u koně, je podle mě blbost. Ano to léčení životů, proč ne, to, že si nezlomí nohu, je taky fajn, ale to s tou sekerou mi přijde uhozený. Proč by měla podkova něčemu takovému bránit. To se mi nezdá. Proč?

7) Může šedivá podkova u bytosti, přidávat oba bonusy, řekněme, že mám jen košili a podkovu mám na krku (je to sice extrém tahat 1kg kus železa na krku, ale proč ne) a dotýká se jak mě, tak i košile, tudíž mám dle napsaného +1 k KZ a ještě BÚ snížené o ¼.

8) Když mám červenou podkovu, proč získávám o ½ více bodů únavy? Proč je to jako kdybych padal z výšky 1,5h? Jsem-li rychlejší neznámená to, že se rychleji unavím. To že padám rychleji než normálně se neprojeví tím, jako kdybych padal z výšky o ½ větší. Tohle mi přijde divný.

9) Proč nejdou vrhat i ostatní podkovy…? A dostřel skoro jako krátký luk? To je dost silný. Chápu je to magický předmět, ale nechtěj mi nakecat, že letí sám do sebe takhle daleko.

10) Jedna podkova dokáže ovlivnit pohyb celého koně? Ovšem pokud souhlasí. To mi nesedí s třema věcma. Již výše zmíněná inteligence. Pokud má na koně stejný kouzlo Rychlost, proč má zisk BÚ dvojnásobný, když u tohoto kouzla to není popsáno. Pravdila verze 1.5. A třetí věc, má-li tato podkova vliv na celého koně, proč bílá, která hop chrání před zloemní, chrání jen jednu nohu? Tady si podkovy malinko nesouhlasí.

11) Podkova přidělaná na zbraní. Přidělat si na zbraň 20 miníc, ji učiní silně nevyváženou. A tudíž de facto nepoužitelnou. Co znamená to oddělování materiálu?
12) Povídka je psána ve stejném stylu jako povídka u Elařina oživení. Tedy v nečitelném stylu, nebudu hodnotit.

13) Ichintar byl kovář, a tedy nemohl vytvořit artefakt.

14) Chybí srdce artefaktu a sféra.

Celkově to na mě působí jako klasický artefakt, který posiluje a zlepšuje buď koně nebo postavu. Rovněž se mi nezamlouvá dvojí využití, respektive dva účinky, jak na koně tak na postavu. Je to dle mého nedomyšlené a artefakt není ničím originální. Snad jen nápadem podkovy. K tomu ještě chybí základní pravidlové věci. Proto hodnotím tak jako hodnotím.


 Uživatel úrovně 5

Odcházíme od tématu příspěvku, pokračování doporučuji vést u stolu Alchymie ID 1779 nebo Předměty ID 1684.
Kolonka na sféru je součástí vkládacího formuláře.


 Uživatel úrovně 0

Tak tohle si mi docela líbí mozná až na tu bílou ta je trochu přesílená, ale jinak je to vážně dobrej nápad


 Uživatel úrovně 5

Artefakt má být vyjímačná nepochopitelná zvláštní věc. V DrD je to obrácený na hlavu (minimálně z pohledu hráče, který četl pravidla), protože přesně ví jak se dělá, jak přibližně odpočítat jeho vlastnosti atd.

Nejlíp to dokládá tahle diskuse, kdy ví jeden líp než druhej co je to artefakt a co bz měl splňovat.

Nedivim se že v podobné atmosféře může mít člověk odpor postupovat podle pravidel pro theurga. Stejně, pokud to právě nevyrábí hráč theurga, nemá nejmenší smysl to dělat... resp. je to jenom pravidlová masturbace kdy si člověk dokazuje že umí vytvořit předmět podle pravidel pro theurga a že se mu je povedlo pochopit.

Pro tvorbu podle těchto pravidel je jediný rozumný důvod a to ten aby nezkušený PJ podle sféry původu potencionálního démona odhadl jak je silný a na jaké úrovni ho družině poskztnout bez vlivu na rovnováhu. Proto by u vsech kouzelných věcí měla být kolonka "potenciální sféra původu", kterou by ale nemusel nutně vyplňovat autor. Např. redaktor by to mohl odhadnout poměrně rozumně.

Každopádně všechnz ostatní důvodz proč to jinak vázat na theurga mi přijdou k smíchu.


 Uživatel úrovně 0

Gandalv: pokud bys to dal jako obyčejný přednět a napsal k tomu, že je unikátní, tak po tobě srdce a démona nikdo nevyžaduje... a pokud přispíváš na dracidoupe.cz tak se řiď pravidly drd a ne vikipedií... tady nejde o definici artefaktu, ta je pro drd daná

ad síla: nejde o to, že by to nemohlo být moc silé... ale zrovnatak můžeš udělat meč s parametry 20/+20 a tvrdit, že je to artefakt a tím se to vysvěltuje... pochop, že i atrefakty musí zapadnout do systému, i když jsou unikátní... navíc si myslim, že tvůj příspěvek rozhodně nepotřebuje být přesílený, aby byl dobrý

ad démoni z pravidel: v sekce theurga i příručkách PJ je nejméně třikrát řečeno, že seznam démonů je puze orientační a není problém vymyslet démony nové... o tom, jak ja zařadit se píše zase u příslušných sfér... tady nejde o to, používat staré známé schopnosti, ale jak řekl folcwine: vymylset něco nového

ad pravděpodobnost nálezu artefaktu: copak se v drd na nalezení artefaktu hážou procenta??? ne! buď se PJ rozhodne, že to tam dá, nebo ne. takže se tu neoháněj nějakou pravděpodobností a tím, že to stejně nikdo nenajde


 Uživatel úrovně 5

kdyby to fungovalo jen na koně bral bych to všemi deseti...
( použití pro koně se mi zdá dobře a vyrovnaně provedené(teda až na do doplňování životů), zvýšení Int na 2 taky beru a navíc si mylím že je to dobrý nápad )

podívej se na popis tvorby artefaktu (je to někde v pravidlech u achymysly mám dojem v PPE, nevím stranu), artefakt by měl být unikátní v typu použitých schopnostech ( tzn. používají démony, kteří v pravidlech nejsou popsáni a ani žádný popsaný démon se jim moc neblíží - takový artefakt by ode mne může dostat *4 nebo *5 )


 Uživatel úrovně 0

Zombie: v žádnym případě. Z wikipedie: Artifact (fantasy), in the fantasy genre, is usually a magical object with such great power that it cannot be duplicated or destroyed by ordinary means.

Artefakt je prostě "něco", co je unikátní. Nesouhlasim s tak striktním "dodržováním" "terminologie"....

DrD neni matematika!!! Vylez z tabulek mezi normální lidi!!

Folcwine: čistě náhodou ten jouda, kterej to najde, nebude zprvu vědět, co která umí, a navíc ty přínosy sou spekulativní.
Proč je neplatná? To není pravda. Artefakt = unikát = jediný na světě = méně než 1% šance, že to ten který člověk najde, získá atp... = jakási "neškodnost" přesílenosti. Navíc, schopnost zvedat int 1 na int 2 není normální vlastnost, vzhledy podkov taky nejsou tak uplně normální, hmotnosti podkov a jejich chování taky neni tak úplně normální....


 Uživatel úrovně 5

Gandalv
- kdyby čitě náhodou někdo podkovy našel, pochybujum že by je "montoval" na koně, protože když si je "nechá" má to pro něj daleko větší přínosy
- argumentace typu, však je jen jeden na světě ( a je ště s celým vláčkem vykřičníků = to vypadá jako bys kritikovi nadával ) je u artefaktů neplatná ( tato argumentace platí pro speciální schpnosti, které žádný normální démon nená, určitě ta argumentace neplatí pro obhajování "přesílené" věci )
- nevím jsestli ti budu kritizovat další dílo, protože ty jsi schopný za kritiku co se ti nelíbí i zabíjet :-)
- zkus se podívat do pravidel na nějaký artefakt, mám dojem, že se jmenuje Bizara z Půrí ( u artefaktů bych si představoval nezvyklé schopnosti a nehromadu starých známých v jednom )