www.Dracidoupe.cz
Fórum ¤  Ankety ¤  Chat ¤  Moudrá sova ¤  Soutěž O Hlavu Zlatého Draka ¤  Co je to Dračí Doupě? ¤  Tvůrci a Redakce ¤  Uživatelé ¤  Dračí líheň ¤  Novinky ¤  Čekající díla ¤  Dračí manuál ¤  Otázky a Odpovědi ¤  Vyhledávání ¤  Rekordy a statistiky
Chat
Moudrá sova
Dobrodružství
Hřbitov
Fórum
Články
Rozvoj DrD
Bestiář
Předměty
Kouzelník
Kouzelník
Alchymista
Alchymista
Válečník
Hraničář
Hraničář
Zloděj
Nová povolání
Nové rasy
Dovednosti
Downloady
Galerie
Fotogalerie
Linky
Seznamka
Inzerce

SNAGA Průvodkyně – čepele bez návratu 
Příprava pro tisk (tisknuto 2067x)
Autor: Vedro
Přidáno: 19:12:54 08.02.2006
Skupina: Artefakty
Síla zbraně: 6/+7
KZ / OZ: +2
Délka: 1-2
Váha: 40 mn
Průměrné hodnocení: 4.22
Popis:

*Námět a materiály z ukázek o Drussovi jsem čerpal z knih Davida Gemmela.

SNAGA Průvodkyně – čepele bez návratu

Temný a nesmírně mocný artefakt opředený bájemi legendami. Velká obouruční sekera s dvěmi čepelemi ve tvaru motýlích křídel. Podobnou zbraň nenajdete v žádném železářství a pochybuji dokonce že by ji mohl vlastnit nějaký obyčejný kupec nebo šlechtic. Je to zbraň nejmocnějších králů a císařů, slavných válečníků a hrdinů.

Legenda

V dobách temnot, kdy se ze země ještě valila láva a vzduch byl plný síry a popela, vykoval tuto zbraň mistr kovář Hornas, přezdívaný též šílený Hornas. Stvoření tohoto smrtícího nástroje mu zabralo plné tři roky, ale když po této dlouhé době konečně utichlo bušení v kovárně, stál měsíc právě v novu. Den nato dorazil ke kovárně Hornův bratr a přítel, Koberon mistr temného umění a strážce páté brány pekelné. Jeho služebníci s rudýma očima hnali před sebou zástup vojáků z poraženého vojska krále Olmara prvního. Během příštích třiceti dnů trvajícím rituálu, kdy zbraň procházela ohněm a byla máčena v krvi válečníků, padlo přes osm stovek mužů v rozpuku života. Poté co s výkřikem skonal poslední z nich se zjevil sám lord Prastiklanatos, démon pekelný a sestoupil do mocné zbraně, aby v rukách silného vládl světu a pil krev poražených...

Historie

Zbraň překonala staletí. Sloužila v rukách mnoha mužů i žen, a každého za čas proměnila v bezduchou loutku toužící po krvi a zabíjení.. Nikdo neodolal dlouho její moci ani hlasům psů války. Nakonec byla pohřbena v hrobce krále Naraka osmého – vládce zlatých písků, spolu se svým posledním majitelem a na dlouhá léta zapomenuta. Jak se klima měnilo, kdysi poušť zarostla pralesem a ožila hlasy ptáků a zvěře. Jednoho dne se přes prales prosekával drenajský hrdina Bardan se svými dvěma přáteli na cestě do opálových dolů. Na ruiny hrobky narazili náhodou a její prozkoumání zaplatili Bardanovi přátelé životem. Ne tak mladý Bardan. Ten nalezl nádhernou sekeru a ta si spolu s ním našla cestu ven do světa živých. Po několika letech se už po celém kontinentě mluvilo o strašlivém Bardanovi zabíječi. Byl to nemilosrdný vrah, loupežník a mordýř. Jeho malé vojsko táhlo krajem jako stádo kobylek, pustošilo, ničilo a zabíjelo vše živé a krásné. Nebyl nikdo, kdo by se mohl Bardanovi postavit a přežít. Králové byli proti jeho zlu bezmocní, protože se pokaždé nečekaně objevil zabíjel a zase zmizel. Jedinou světlou chvilkou Bardanova života byla chvíle, kdy ve vypálené vesnici nalezl v seníku schovanou krásnou mladou ženu. Chvíli si ji prohlížel a pak ji popadl za ruku a odvlekl do svého tábora. Mnohokrát ji během příštího měsíce zneužil, ale pokaždé ji nechal ošetřit, a dal jí najíst. Také nikdy nedovolil jiným mužům se k ní přiblížit. K jeho přeqapení mu felčar po měsíci sdělil, že je ta mladá žena, které se ani nikdy nezeptal na jméno těhotná. Porodila mu dítě a při porodu zemřela. Bardan pojmenoval synka Bress a dál terorizoval svými nájezdy celou zemi. V posledních létech Bardanova života, se ho báli už i členové jeho bandy. Bardan měl černé fleky po celém obličeji, oči podlité krví a pohyboval se tiše jako démon. Když byl v poslední bitvě konečně zabit, jakoby i nebesa chtěla smýt hanbu jeho činů spustil se velmi silný liják a smáčel vyschlou zemi. Do deště vyběhl Bardanův, tehdy dvanáctiletý, syn Bress a poklekl u rozsekaného těla svého otce. Zabalil do hadrů těžkou sekeru a dal se na útěk do lesů.
Byl to jeho první útěk, ale on utíkal celý život. Všude ho pronásledoval strach a pověst jeho otce. Lidé ho pronásledovali a vyháněli od svých prahů. Po čase se přece usadil a oženil s krásnou Arithé. Stal se tesařem a výrobcem šperků. Arithé mu dala synka, kterého pojmenoval Druss. Nic ale nevydrželo věčně. Bresse jednoho dne poznali lovci lidí, jako syna zabíječe Bardana a vrhli se na něho. Vždy tak mírumilovný Bress nájezdníky pozabíjel holýma rukama poté co oni zabili krásnou Arithé. S děťátkem v náručí musel pak opět uprchnout, tentokrát do pohraničí Skodských hor. Z Drussa se stal mezitím mladý silák a dřevorubec a Snaga odpočívala ukryta pod podlahou v Bressově domu.. Drus byl čerstvě ženatý, a právě kácel stromy v horách, když do vesnice vtrhli lovci otroků. Všechny vesničany pozabíjeli a mladé ženy unesli do otroctví. Když se Druss vrátil do vsi, nalézá svého otce ještě dýchajícího ale se smrtí již na jazyku.
Bress pověděl synovi o ukryté sekeře a o jejím temném dědictví. Tak začala cesta nejslavnějšího nositele sekery – Drusse Sekerou. Jeho hledání ztracené ženy trvalo dlouhých sedm let, které strávil v cizích bojích a válkách. Na svých cestách se seznámil s básníkem Siebenem, který o něm později napsal ságu, a tak můžeme o jeho činech slyšet i dnes. Nakonec si Druss svoji milou odvádí zpět do hor Skody, ale nikdy už pak nevydržel doma dlouho. Vždy se nechal naverbovat do nějakého vojska a cestoval se svojí sekerou světem. Drusse sekera nepřemohla, byl silnější nežli její démon. Pronásledovalo ho celý život dědictví jeho předků. Nikdy nechtěl být vrahem jako jeho děd ani stále utíkat jako jeho otec. Někteří říkají, že byl démon za Drussova života ze sekery vypuzen a někteří se tomu jen smějí. Druss zemřel při obraně největší drenajské pevnosti Dross Delnochu, a jeho sekera prý s ním byla spálena na hranici. Pravda je však taková že ji neznámo kam odnesl Drussův bývalý přítel slavný válečník Skilgannon.

Vzhled zbraně

Jak již bylo řečeno, má Snaga podobu dvoubřité sekery ve tvaru motýlích křídel. Spodní konce čepelí jsou poněkud bizardně prodloužené do tenkých nožů, které lze protivníkovi zarvat při bitvě do měkkých oblastí. Tento chvat se v pozdějších dobách poněkud rozvinul u halaparten a sudlic a bývá používán ke stažení jízdy z koní. U Snagy je jezdec z koně častěji odseknut nežli stažen. Čepele jsou vyrobeny z dnes již neznámého druhu oceli a zdobeny jemnými rytinami. Listy sekery se nikdy nepoškodí ani neotupí, to ovšem není jen materiálem, hlavní zásluhu na tom má zakletý démon. Každá čepel je opatřena dvěmi u toporu posazenými otvory, kterými při máchnutí prudce proudí vzduch. Ostré vnitřní hrany otvorů tak způsobí, při každém seku kvílející zvuk. V jedné básni, Drusova přítel barda Siebena o tom nalézáme dokonce zmínku.

Kde Druss stojí v lítém boji
jako bouře dravá, divá
žádný pancíř neobstojí
tam kde jeho Snaga zpívá

Jak její píseň slyšet jest
hrůza všechny obchází
válečnická smrt i křest
Snaga duše provází...

Sekera má pochopitelně i hrot, který umožňuje výpad a na tupém konci je zakončena ocelovou hlavicí. Tyto součásti zbraně jsou lehce narudlé, vypadá to jako by v rytinách byla sekera jemně natřena rudou barvou. Zbývající část sekery je topor. Ten kupodivu není dřevěný, ale kovový. Je ovšem z nějakého neznámého tmavého materiálu, který je velmi lehký, až to budí skoro dojem že je snad topor dutý. Černý topor je po celé svojí délce velice jemně rýhovaný jako imitace dřeva, to samozřejmě může napoprvé zmást, ale při bližším zkoumání to neobstojí. Sekera není žádný drobeček, oproti podobným zbraním tohoto druhu je až nestvůrně veliká a působí skutečně majestátně. Její základní bojové hodnoty shrnuje následující tabulka, přidávám i obrázek.

Snaga průvodkyně - čepele bez návratu

DRD
Dosah Síla zbraně Útočnost Obrana
1 - 26 + 7 + 2
DRD+
Potř. síla Délka Útočnost Zranění Kryt
+ 10 3 5 + 12 4
Obrázek zbraně

Vlastnosti sekery

Při popisu dalších vlastností Snagy vám jako příklad nabídnu některé výtažky z života jejího nejslavnějšího nositele, hrdiny Drusse. Jak jsem se již zmínil, do sekery byl zaklet mocný démon lord Prastiklanatos. Moc se toho o něm neví, je i mezi démony tak trochu legendou. Vlastně se ani neví z jaké byl sféry. Říká se, že existuje jen jeden takový démon a tedy ho nelze nijak vyvolat, není to ale pravda. Pokud hrdinové seženou alespoň 500 zdravých mužů s vojenským výcvikem a při správné konstalaci hvězd je všechny obětují na krvavém kameni, mohou tohoto démona uvěznit v nějakém celokovovém předmětu, nejlépe zbrani, který zabije každou z obětin. Mezi jednotlivými popravami musí pokaždé zbraň projít ohněm a pak být ponořena v mrtvém těle. Pochopitelně materiál této zbraně nesmí být ledajaký, aby požadované zatížení vydržel. To je třeba provést během třiceti dnů a nocí, je tedy třeba i pořádně plánovat a pro takový rituál by měl být theurg alespoň na třicáté úrovni. Vyvolávací formule tohoto rituálu a návod na něj nenajdete v městské knihovně, ale určitě budou někde zapsané. Stačí je jen najít. Démon se po ukončení rituálu vpraví do zbraně (nebo do zbroje, ale zkuste utlouct menší vojsko zbrojí, byť plátovkou) a zůstane v ní navěky. Nemůže být vymícen, jediná cesta jak ho poslat do jámy pekelné je nalézt člověka s neuvěřitelnou duchovní silou a vůlí, který bude ochoten tuto zbraň nosit při sobě po celý svůj zbývající život a který nepodlehne jejím svodům. Takový člověk pak musí zemřít v míru a stejně čistý jako když zbraň obdržel. K démonovi Prastiklanatosovi lze dále říci také to, že chrání v boji nositele Snagy před kouzly na bázi ohně, aby se tohoto efektu dosáhlo, musí právě proto zbraň během rituálu procházet ohněm. Zajímavé také je, že zbraň není nikdy zašpiněna od krve. Krev je vždy stejně jako oheň pohlcena.

U zábradlí vedle kormidla se objevil muž v rozevlátém zeleném hávu. Byl štíhlý a vysoký, s vlasy navoskovanými tak, že mu těsně přiléhaly k lebce. Zvedl ruce. Sieben zamrkal. Vypadalo to, že ten muž drží dvě koule ze zářící mosazi, ne, uvědomil si básník, to není mosaz, ale oheň!
"Za tebou, Drusse!" zařval z plných plic.
Čaroděj mávl rukama a směrem k mladému bojovníkovi vylétly dva pásy plamenů. Snaga vylétla vzhůru a plameny narazily na její stříbřité hlavy.
Čas jako by se pro básníka zastavil. Ve zlomečku vteřiny uviděl scénu, kterou nikdy nezapomene. V okamžiku, kdy plameny narazily na sekeru, objevila se nad Drussem příšerná postava s ocelově šedou, šupinatou kůži a dlouhými, svalnatými pažemi zakončenými rukama s pařáty namísto nehtů. Plameny se otočily kolem tvora a vyrazily zpět k čaroději. Tomu vzplálo roucho a hruď se mu propadla, v trupu se mu objevila zející díra, skrze niž Sieben viděl oblohu. Čaroděj se zřítil z paluby a démon zmizel.
"Dobrá matko Cires!" zašeptal Sieben. Obrátil se k Milu Barovi. "Viděls to?"
"Jo! Ta sekera ho krásně zachránila."
"Sekera? Tys neviděl toho netvora?"
"O čem to mluvíš, člověče?"
Sieben cítil, jak mu buší srdce. Všiml si, že z lanoví dolů leze Eskodas, a rozběhl se k němu. "Cos viděl, když se ty plameny dostaly k Drussovi?" zeptal se a cloumal lučištníkovi paží.
"Viděl jsem, jak je odráží sekerou. Co je s tebou?"
"Nic. Vůbec nic."

Další zajímavou vlastností sekery je to jak působí na ostatní lidi. Většina ji bere jen jako ohromný a nestvůrný nástroj k zabíjení, ale lidé kteří jsou velmi dobří, poctiví a obzvláště ti kteří rozvíjí svého ducha, tedy básníci, léčitelé, mudrci nebo duchovní, cítí ke zbrani štítivý odpor a ve vypjatých situacích zahlédnou pravou tvář Snagy jako například Sieben v námořní bitvě. Lidé, kteří splňují předchozí kritéria a zabývají se navíc magií a nebo duchovními cestami mohou na Snagu průvodkyni působit jako hrozba a ona může zareagovat sama. Každopádně pro takové lidi jako jsou dobří kouzelníci, lesní druidi, moudří alchymisté, nebo svatí kněží, je dotyk Sekery přímo zraňující.

"Děkuji ti, synu. Přeji ti úspěch ve tvém hledání. Je tu ale ještě jedna věc, o níž si musíme promluvit. Jde o tvoji sekeru."
"Co je s ní?" chtěl vědět Druss, náhle ostražitý, a rukama objal topor.
"Je to prastará zbraň, a já si myslím, že na čepele bylo uvrženo kouzlo. Někdo s velikou mocí, kdysi v dávné minulosti, použil čáry, aby tu zbraň posílil."
"Takže?"
"Existovalo mnoho způsobů. Občas kouzlo jenom vyžadovalo, aby byly čepele postříkány zbrojířovou krví. Jindy se používalo vazebné kouzlo. To sloužilo k tomu, aby ostří zůstávalo nabroušené, a dodávalo větší sílu při sekání. Tohle ale byla jen malá kouzla, Drusse. Občas mistr tajemných umění převedl své síly do zbraně, obvykle ji pak nosil nějaký král nebo vznešený pán. Některé čepele dokázaly léčit rány, jiné prosekly i to nejlepší brnění."
"To dokáže i Snaga," podotkl Druss a sekeru potěžkal. Čepele se v měsíčním světle zaleskly a kněz se rychle odtáhl. "Neboj," řekl Druss. "Já ti neublížím, chlape."
"Já se nebojím tebe, můj synu," pravil kněz. "Bojím se toho, co žije v těch čepelích." Druss se zasmál. "Tak někdo před tisíci lety seslal kouzlo! Je to pořád jenom sekera." "Ano, jen sekera. Ale kolem těchto čepelí byla spletena největší kouzla, Drusse. Byly použity čáry s velikou znalostí. Tvůj přítel Sieben mi vyprávěl, že když jsi zaútočil na korzáry, seslal na tebe nějaký čaroděj kouzlo, ohnivé kouzlo. Když jsi zvedl sekeru, uviděl Sieben, jak se objevil démon, šupinatý a s rohy. To on odrazil oheň zpátky."
"Nesmysl," prohlásil Druss, "ten se prostě odrazil od čepelí. Víš, otče, neměl bys věnovat velkou pozornost tomu, co říká Sieben. Ten chlap je veršotepec. Sestavuje svý příběhy dobře, ale vyšperkovává je a dodává jim šmrnc. Démon, no tohle!"
"Nepotřeboval to vylepšovat, Drusse. Vím o Snaze Průvodkyni. Protože když jsem našel tvou ženu, dozvěděl jsem se také něco o tobě a o zbrani, již nosíš. Je to Bardanova zbraň. Zbraň Bardana Zabíječe, řezníka nemluvňat, násilníka a vražedníka. Býval hrdinou, že? Ale potom byl pošpiněn. Zlo se prožralo do jeho duše, a to zlo pocházelo odtamtud!" prohlásil kněz ukazuje na sekeru.
"Tomu nevěřím. Já nejsem zlý a tuhle sekeru už nosím skoro rok."
"A nevšiml sis na sobě náhodou nějaké změny? Netoužíš snad po krvi a zabíjení? Necítíš potřebu třímat tu sekeru, i když není na dohled žádná bitva? Copak nespíš s ní po boku?" "Ona není posedlá!" zařval Druss. "Je to skvělá zbraň. Je to moje..." neohrabaně se odmlčel.
"Jako přítelkyně! To jsi chtěl říci?"
"A co když ano? Jsem válečník, a ve válce mě udrží naživu jedině tahle sekera. Je lepší než přítelkyně, ne?" Za řeči sekeru zvedl... a ona mu vyklouzla z prstů. Kněz rozhodil rukama, jelikož mu Snaga mířila přímo na hrdlo, ale v té chvíli Druss udeřil levičkou do toporu a kněz odstrčil lesklé čepele. Sekera narazila na kameny, až z pazourků zapuštěných do dlažebních kvádrů vykřísla spršku jisker.
"Bože, to mě mrzí. Vyklouzla mi!" omlouval se Druss. "Není ti nic?"
Kněz vstal. "Ne, neškrábla mě. A ty se mýlíš, mladý muži. Ona nevyklouzla. Chtěla mě mít mrtvého, a nebýt tvého rychlého zákroku, také bych již mrtev byl."
"Byla to nehoda, otče, opravdu."

Kněz se na něho smutně usmál. "Viděl jsi mě, jak rukou odstrkuji čepele?" "No a?" opáčil popleteně Druss.
"Tak se podívej," vyzval ho kněz a pozvedl ruku dlaní k Drussovi. Svaly měl popálené a zčernalé, kůži ohořelou a z rány se řinula krev. "Buď opatrný, Drusse, ta šelma uvnitř bude chtít zabít každého, kdo ji ohrozí."
Druss sebral sekeru a couval od kněze. "Ošetři si tu ránu," prohodil. Pak se obrátil a dlouhými kroky odešel.

Snaga ale nemá jen zlý vzhled. Na svého nositele může působit i velice povzbudivě. Ten kdo ji třímá v rukou necítí nikdy v boji únavu, ať už ten trvá jakkoliv dlouho. Po boji, když ji odloží, dopadne na něj sice prožité vyčerpání jako kladivo, ale je lepší být vyčerpaný nežli mrtvý. Krom povzbuzujících účinků na dobu boje vykypěná krev válečníkovi zvedne sílu i obratnost o dva body (ne bonus), platí i pro DRD+. Pokud by chtěl hrdina provést jinou akci a zachovat si tento bonus, musí v boji Snagu držet vždy alespoň jednou rukou například udeřit nepřítele pěstí. Snaga dává tuto sílu ze dvou prostých důvodů. Aby mohla vládnout, nesmí se stát že její nositel padne, a tak ho prostě posílí. Druhým důvodem je pomalé a nenásilné uvěznění vůle nositele sekery. Ten cítí že mu Snaga pomáhá a že se při jejím doteku cítí silnější a mocnější. Na to si každý snadno zvykne a těžko odvyká, peklo tak samo maže lidská ústa i oči sladkým medem, kterým většina lidí prohlédne, když už není cesty zpět. Následující ukázka zastihuje Drusse Velikého, chvíli poté co utekl z vězení bandity Cajivaka.

Eskodas natáhl tětivu... a zarazil se. Za stupínkem se objevil jakýsi muž, vlasy a vousy měl zcuchané a špinavé, obličej celý černý od zažrané špíny. Rozběhl se dopředu a ramenem vrazil do opěradla Cajivakova křesla, které se převrátilo a srazilo velitele banditů ze stupínku. Ten po hlavě dopadl na stůl, na němž stál Sieben.
Špínou pokrytý válečník sebral třpytící se sekyru a jeho hlas zaduněl sálem: "A teď, chceš, abych prosil, ty mizernej parchante?"
Eskodas se uchechtl. Uvědomil si, že v životě jsou chvíle, které stojí za zapamatování. Když Druss zvedl sekeru a ucítil v ruce chladný, černý topor, naplnila ho síla. Měl dojem, jako by mu žilami do každého svalu a šlachy proudil oheň. V té chvíli se cítil jako nový, jako znovuzrozený. Nic v životě nemohlo být tak úžasné. Měl lehkou hlavu a cítil se plný života, jako ochrnutý muž, který znovu získal vládu nad svými údy.
Jeho smích zaduněl sálem a on shlédl na Cajivaka, který se mezi talíři a číšemi spěšně škrábal na nohy. Náčelník banditů měl zakrvácený obličej a zkřivená ústa.
"Ta je moje!" zařval Cajivak. "Vrať mi ji!"
Muže kolem něho zřejmě jeho reakce překvapila. Tam, kde čekali zuřivý vztek a násilí, spatřili svého obávaného pána, jak natahuje ruku a skoro prosí. "Pojď a vem si ji," vyzval ho Druss.

Snaga Průvodkyně je zbraň opředená tou nejmocnější magií. Lze s ní bez problému útočit na jakéhokoliv magického tvora, na všechny nemrtvé, hrůzy, duchy dlaky atd. V blízkosti takových nestvůr čepele začnou zářit nachovým světlem jak červená barva v žilkování ožije netrpělivým očekáváním boje se sobě rovným. Při přímém boji s tak zvanými „volnými“ démony uštědřuje zbraň dokonce dvojnásobná zranění, démon Snagy lord Prastiklanatos nesnese odpor z vlastních řad.
Pokud Snaga zaútočí na postavu zakouzlenou nějakou magií, je zde každým zásahem šance, že magii zruší. Vztahuje se to i na předměty „pasivní obrany“, tedy při úspěchu vyžene magii z prstenů, amuletů, a ostatních kouzelných předmětů. Magické ochrany se ruší najednou nejdříve (proti, démonům, ďáblům, nemrtvým, kouzlům…atd), pokud je ochrana proti démonům a odolá (viz níže), všechna další rušení odpadají. Když jsou prolomeny, dalším úderem se ruší všechna aktivní kouzla a dalšími jednotlivé magické předměty. Magické předměty každopádně nemůže Snaga zrušit naráz, ale s každým zásahem provede protivník Snagy (většinou PJ) hod na úspěšnost zrušení (viz níže) a v případě úspěchu vyžene magično jen z jednoho předmětu. Zato ale natrvalo.
U všech magických bariér a kouzel seslaných na protivníka Snagy je pravděpodobnost zrušení při zásahu 50%, výjimkou jsou kouzla a svitky ochrany proti démonům. U nich pak, stejně jako u všech magických předmětů s démonem, úspěch či neúspěch řeší hod proti pasti. Past není lehké určit, protože jak již bylo řečeno není přesně známo z jaké sféry lord Prastiklanatos pochází. Můžeme ale démona Snagy směle zařadit někam do sfér úplně nejvyšších a dívat se na něj jako na zabijáka démonů, a proto je hod proti pasti : 1K10 + úroveň démona předmětu ~ 30 ~ vyžene/nevyžene. U kouzla nebo svitku ochrany proti démonům je použitelnou vlastností konstantní číslo 25. Mimochodem v pravidlech je napsáno, že se kouzlo ochrany ze svitku zruší při boji tváří v tvář. Při boji se Snagou to neplatí, kouzlo vpustí Snagu k zakouzlenému a přetrvává i v boji jako by se nechumelilo. Musí ale překonat hod proti pasti zrušení při prvním útoku. Pokud se tak stane, zvýší tato ochrana OČ (nebo kryt u DRD+) napadeného o 5. Už tento fakt nám naznačuje, že Snaga je asi více démonem nežli zbraní.
Ochranný svitek je tedy jediná trochu slušná možná ochrana před účinky Snagy. Pokud ochrání nositele, žádný další úder nebude v tomto boji vyhánět magii z předmětů a kouzla nebudou zrušena. Když by nějaký, magický předmět překonal hod proti pasti, démon tohoto předmětu nebude vyhnán a Snaga bude příštím útokem napadat předmět jiný. Pravidlem je ale, že začne napadat v předmětech ty nejsilnější démony. Snaga je zbraní nesmírné síly a moci.

Věrní vojáci předváděli neuvěřitelnou srdnatost, když se vrhali šelmě do cesty a bez účinku po ní bodali. Pokaždé, když ostré drápy sjely dolů, rozstřílela se po tábořišti krev. Ve chviličce tu bylo nejméně dvacet mrtvých či zmrzačených vojáků. Bestie Chaosu rozervala dalšímu vojákovi hrudník, zvedla ho a hodila do skomírajícího ohně. Sieben slyšel, jak muži praskla žebra, a viděl, jak se za ním vlají střeva jako potrhaný praporec, když mrtvola letěla vzduchem.
K příšeře vykročil Druss se sekerou v ruce. Vojáci před obludou couvali, ale stále tvořili hradbu mezi bestií a císařem. Druss vkročil Kalithovi do cesty a vypadal proti němu maličký a křehký. Měsíc jasně svítil na noční obloze, takže se mu třpytily ramenní chrániče a strašlivé čepele Snagy se jasně leskly.
Bestie Chaosu se zarazila a zdálo se, že si mužíčka před sebou prohlíží. Siebenovi vyschlo v ústech a cítil, jak mu prudce buší srdce.
A Kalith promluvil hlubokým, dunivým hlasem. Jelikož měl stopu dlouhý jazyk, trochu šišlal. "Ustup, bratře," řekl. "Pro tebe jsem nepřišel,"
Sekera začala zářit rudě jako krev. Druss neustoupil a Snagu držel oběma rukama. "Ustup," zopakoval Kalith, "jinak tě musím zabít!"
"Leda ve snu," ucedil Druss.
Tvor vyrazil kupředu a obrovskou prackou se rozmáchl proti bojovníkovi. Druss klesl na koleno a švihl krvavě rudou sekerou. Čepel bestii zasáhla na zápěstí a prorazila kůži i kosti. Pracka s ocelovými drápy dopadla na zem vedle bojovníka se sekerou a Kalith ucouvl. Z rány netekla krev, ale do vzduchu se začal řinout olejnatý kouř, vlnil se a rozšiřoval. Příšeře z tlamy vyrazily plameny a ona se znovu vrhla na smrtelníka před sebou. Druss však, místo aby uskočil, se jí vrhl vstříc, rozmáchl se Snagou vysoko nad hlavu a ťal smrtícím obloukem, takže se čepele zarazily Kalithovi do prsou, rozdrtily mu prsní kost a rozsekly ho od hrdla po slabiny.
Z obludy vyšlehly plameny a úplně bojovníka zahalily. Druss se zapotácel a Kalith se zřítil na záda. Jak obrovské tělo dopadlo na zem, dokonce i Sieben, dobrých třicet stop daleko, ucítil, jak se země zachvěla. Zvedl se vítr a kouř zmizel.
A po Kalithovi nebylo ani stopy...
Sieben se rozběhl k místu, kde stál Druss. Bojovník měl lehce ožehlé obočí i vous, ale jinak nebyl vůbec popálený. "U všech bohů, Drusse," křičel Sieben a poplácával přítele po zádech. "Tohle bude píseň, která nám oběma přinese slávu a bohatství!"

Nebudu u Snagy uvádět magenergii potřebnou pro stvoření, byla relativně nízká tedy vlastně stejně velká jako počet obětovaných vojáků. Denní magenergii Snaga nemá, je to artefakt s trvalým účinkem, nemusí se tedy ani nijak dobíjet.

Shrnutí vlastností
  • Snaga se nikdy neztupí.
  • Snaga pohlcuje kouzla na bázi ohně a krev.
  • Snaga působí na dobré lidi odpudivě, duchovně žijící dobří lidé mohou vidět její podstatu a dobré lidi pracující s magií nebo duchovnem popálí ohněm na dotyk (zranění za 1K10).
  • Snaga v boji odstraní účinky únavy a zvedá na boj sílu a obratnost o dva body.
  • Snaga rudě září při setkání s magickými tvory a démony.
  • Snaga zraňuje všechny magické tvory, démony dvojnásobně. Je zbraní proti démonům.
  • Snaga každým zásahem má šanci zrušit kouzla na protivníkovi. Ruší i pasivní magii.
  • Snaga způsobuje závislost, hrdina se jí nebude jen tak ochoten vzdát.
  • Snaga se zažírá do duše svého nositele dokud ho zcela nepohltí.

Nechápete poslední vlastnost sekery? Vzpomeňte si na co udělala s vůdcem banditů Cajivakem, co udělala z hrdiny Bardana – Bardana zabíječe a co udělala s každým ze svých nositelů s výjimkou Drussa Velikého. Snaga zde není aby lidem sloužila, Snaga je zde aby vládla. Každý, kdo ji vlastní a používá je pod velikým tlakem na svojí vůli, čestnost a odhodlání. Vydrží jen nejsilnější.

Prokletí sekery

Pro potřeby DRD proto k této sekeře její nositel potřebuje rozšířenou tabulku přesvědčení. Pokud získá tuto sekeru chaosu, PJ si určí pro sebe úroveň přesvědčení na které se hrdina nachází. Snaga působí na svého nositele dlouhodobě a tedy po čase si hrdina začne házet proti pasti zda podlehne vlivu sekery či nikoliv. Dobu působení sekery určují tři faktory. Povolání hrdiny, doba vlastnictví zbraně a počet zabitých nepřátel. Systém funguje stejně jako sbírání zkušeností, tedy pokaždé když máte dost, řeší se přestup k jinému přesvědčení. Ten proběhnout může ale také nemusí. Zde záleží na vůli, štěstí a herním chování hráče. Napřed ale podrobněji rozeberu sbírání bodů. Za každý den vlastnictví sekery získá hrdina jeden bod. Za zabití protivníka Snagou jsou další body podle povolání hrdiny. V základních pravidlech smí těžké zbraně používat jen válečník, Snaga se ale velmi dobře ovládá a jak již bylo napsáno výše je pro svého nositele lehká. Myslím tedy, že pokud to bude jeho přáním, mohl by ji používat bez postihů i hraničář (válečná sekera je v pravidlech uvedena jen malá, tedy jako střední zbraň). V DRD+ si smí používat kdo chce co chce, proto zde uvádím tabulku všech povolání.


Tabulka bodů za každé zabití Snagou
Bijec 18
Barbar 16
Gladiátor 15
Válečník (obecný) 13
Šermíř 12
Kondotiér 10
Rytíř 9
Zloděj 8
Hraničář 7
Čaroděj 5
Theurg 3
Kněz 2

Hodnoty pro obecného válečníka, tedy hráče válečníka v základních pravidlech jsou poněkud nižší, aby byly vyvážené s ostatními postavami. V Drd+ to již není tolik potřeba, hráči bojovníků si svým výběrem volí vlastní zaměření a životní cestu. Určitě si všimnete, že všichni válečníci jsou v horní části tabulky a mají tudíž největší počet bodů za zabití. Tento systém řazení jednotlivých povolání vznikl více než podle jejich dovedností, podle vztahu jaký mají archetypy povolání k boji, smrti a zabíjení. Všimněte si, že pro DRD+ nejsnáze podlehne Bijec (tedy zuřivý pološílený bojovník) a nejobtížněji rytíř (tedy válečník s nějakým morálním kodexem). Tedy i zloděj, který má blíže k „černému“ řemeslu, je nad hraničářem i když ten by jistě sekerou vládl lépe. Možná si ještě řeknete, že theurg má k boji blíže nežli čaroděj, tam ale zase zapůsobil fakt, že alchymisté se lépe vyznají s démony a se zacházení s nimi.

Na začátku sbírání bodů PJ řekne hráči, že čím déle bude sekeru vlastnit a čím více nepřátel s ní pobije tím bude tato zbraň mocnější. Je to pochopitelně pravda, ale i velká zrada. Pj bude hráči během hraní naznačovat kruté detaily bitev a povzbuzovat ho v mrzačení a vraždění (jako pravý démon), může mu dokonce za dobré hraní zlotřilostí dávat bonusové zkušenosti. Pokud dosáhne hráč „malého“ přestupu (počítá si zkušenosti sám), Pj mu sdělí upravené hodnoty při boji, popřípadě náležitosti změny povahy. Když dosáhne „velkého přestupu“ (jsou v tabulce přesvědčení zobrazeny tučně), odkrývá PJ Rozšířenou tabulku přesvědčení a ukáže hráči jeho temnou budoucnost. Tabulku přesvědčení mohou používat i ostatní hráči, pokud si chtějí přesněji definovat svoji povahu. Hodnoty z tabulky se k základním hodnotám zbraně na všech úrovních přičítají. Zajímavé je, že velmi kladnému hrdinovi budou jeho schopnosti s dobou nošení Snagy slábnout až do chvíle než překoná pomyslný práh neutrálního přesvědčení. Většina hrdinů je zmateně dobrých (nebo se snaží být) a nejčastěji bych je umístil do pozice „Obětavý“. Z tohoto důvodu je tento práh nulový a lepší přesvědčení krátkodobě mohou pocítit útlum sil, ale ony i základní parametry Snagy jsou dobré, tedy neměl by ho onen případný útlum od návykové Snagy odradit.


Rozšířená tabulka přesvědčení
Přesvědčení DRD+ DRDProjevuje se…
Útočn. Zranění Kryt Síla zbraně Útočnost Obrana
Zákoně dobrý 6 5 4 7 3 3 Bojuje za vyšší cíle a principy
Svatý 5 4 4 6 3 3 Bojuje pro mír
Chrabrý 4 3 3 5 2 2 Bojuje za svoji zemi
Dobrý 3 2 3 5 2 2 Bojuje proti zlu
Šlechetný 3 2 2 4 1 2 Bojuje proti bezpráví a útlaku
Obdivuhodný 2 1 2 4 1 1 Bojuje jen z nutnosti
Zmateně dobrý 2 1 1 3 1 1 Bojuje za svoji rodinu
Úctyhodný 1 0 1 2 0 1 Bojuje pro své přátele
Čestný 1 0 0 1 0 0 Bojuje pro čest
Obětavý 0 0 0 0 0 0 Neprojevuje se
Velmi slušný 1 0 1 1 0 1 Bojuje rád za peníze
Slušný 1 1 1 2 0 1 Boj považuje za umění
Neutrální 21 2 2 1 1 Bojuje s chutí
Nepříjemný 22 2 3 1 2 Bojuje s citem
Falešný 32 3 3 1 2 Rád zabíjí
Prolhaný 43 3 4 2 2 Často zabíjí
Nečestný 43 4 5 2 2 Zabíjí s láskou k boji
Zkažený 5 4 4 6 2 3 Zabíjí i nevinné
Zmateně zlý 6 4 5 7 2 3 Vyžívá se v bolesti
Špatný 6 5 5 8 3 3 Týrá nevinné
Krutý 7 5 6 9 3 3 Vyžívá se v mučení
Zlý 8 6 6 11 4 4 Zabíjí nepřátele napotkání
Bestiální 9 6 7 12 4 4 Zabíjí civilisty napotkání
Ďábelský 10 7 8 13 5 5 Útočí bez rozmyslu
Zákoně zlý 12 8 9 15 6 5 Zběsile útočí na vše živé

*Dobrovolný nositel Snagy s dobrým přesvědčením nemůže být nikdy zraněn popálením.

A nyní jak funguje samotný výpočet přestupu. Hráč, pokud nosí Snagu a dosáhl body potřebné pro první úroveň podle tabulky úrovní (tedy 80 bodů), musí provést hod proti pasti, aby zjistil zda ho zbraň pokazila, nebo ne.

DRD : (1K10 + Int(bonus) + úroveň hráče - úroveň přestupu) ~ 20 ~ změní přesvědčení
DRD+ : (2K6+ + Inteligence + Vůle - úroveň přestupu ) ~ 15 ~ změní přesvědčení

Pokud hráč neuspěje a past nepřehodí, sníží se mu podle tabulky přesvědčení a pokračuje sbíráním bodů na další úroveň. Změní se mu také úpravy pro boj se Snagou podle tabulky. Pokud uspěje, zůstávají mu přesvědčení a bojová čísla stejná, a pokračuje na další úroveň sbírání bodů. Ze Snagy lze démona herně vypudit, jen tak pokud hráč uspěje proti všem z 26 hodům, zachová si přesvědčení, své zbraně se pak vzdá a zemře v míru. Pokud někdo dosáhne úrovně zákonně zlé postavy, už pro něj není záchrany, sekery se nikdy nevzdá a stane se dalším z dlouhé řady vrahů a mordýřů, jimž vládne démon sekery Snagy průvodkyně.

Tabulka úrovní
Úroveň Body Úroveň Body
1 80 14 2550
2 220 15 2700
3 500 16 2820
4 700 17 2950
5 950 18 3100
6 1200 19 3200
7 1400 20 3280
8 1580 21 3350
9 1750 22 3410
10 1900 23 3460
11 2050 24 3500
12 2200 25 3520
13 2400 26 3550

V tabulce úrovní je jasně vidět, že s každou úrovní je obtížnější odolat síle sekery. Je-li si postava moci sekery plně vědoma, například obeznámí –li ji s ní nějaký mudrc, měl by hráč ke každému hodu při přestupu dostat od PJ 2-5 bodů. To samé platí pokud se postava chopila sekery s úmyslem zabránit se jejího zmocnění zlu s rizikem vlastního života, nebo s úmyslem přemožení démona.

Závěrem...

Tak co milý Pane jeskyně, jsi ochotný dát své družině tento starodávný artefakt v plén? Bezesporu se jedná o zbraň velmi silnou, určitě jednu z nejmocnějších. Nosit ji ale dlouho nemůže každý. Rozhodnutí je jen na Tobě, ale věz že tím dáváš všanc život svého hráče, vlastně jen pouhý zbytek jeho života. Snaga tedy může být velkou odměnou i velkým trestem.

Námět a materiály z ukázek o Drussovi jsem čerpal z knih Davida Gemmela.

Vytvořil VEDRO


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  Další
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 40
Ikonka uživatele Gurni    [pošta]      10:31:30 08.06.2006
No měl bych několik přpomínek k tomuto, jinak velmi zdařilému předmětu:
legenda:
Nic moc originálního, ale dobře popsané. ale ti služebníci s rudýma očima? copak je to důležité, že měli rudé oči?

historie:
Dost mi to připomíná Dědictví krve od R. Knaaka, no ale nevadí. Jedna faktická poznámka: Množství kobylek se neměří na stáda, zní to dost divně.

Vzhled zbraně:
Hodně se mi líbí ta báseň, velice dobře se tam vyjímá. Parametry jsou neskutečně monstrózní, je z nich cítit neskutečná moc této zbraně.Fajn je, že jsi připsal i parametry pro DrD+.

Vlastnosti sekery:
Ochrana proti ohni funguje vždy stoprocentně? Co třeba dračí dech?
Ten zvýšený účinek proti démonům je dobrý nápad.
Použití této sekery hraničářem se mi vůbec nelíbí. Nechal bych ji jako ryze válečnickou záležitost…..koneckonců je uváděná jako obrovská a majestátní, takže je asi větší než obyčejná válečná sekera.

Viděl bych to celkem tak na 4*

hodně štěstí do další tvorby

Ikonka uživatele Tungdil    [pošta]      17:24:35 06.04.2006
Perfektní věc... Moc perfektní... Co dodat.

Ikonka uživatele Konan    [pošta]      14:22:56 30.03.2006
Fakt suprové!!!!!!Jen více takových věcí!!!!

Ikonka uživatele Alhiom    [pošta]      17:36:59 27.03.2006
Celkom zaujímavé.Sekera,ktorá môže zničiť svojho nositeľa alebo aj spraviť z neho hrdinu.Zaujímavý nápad a aj spracovanie.Moc sa mi to páčilo.Vidno,že si si dal záležať.

Ikonka uživatele Karbous    [pošta]      17:48:18 03.03.2006
Pokud vím, tak je 79% 4* a pokud tu byla i nápaditější díla, tak to je o důvod víc proč dát 4*

Ikonka uživatele Firefanatic    [pošta]      18:55:21 19.02.2006
Je to velice dobré dílo a po kritikách ostatních uživatelů nemá cenu se nějak rozepisovat, akorát bych chtěl požádat autora, aby mi osvětlil tu poslední tabulku – nějak jsem ji nepochopil. Každopádně:

Nápad: 60%
Zpracování: 98% … Chápu, že ty to chápeš, ale z textu to musí pochopit i ostatní, myslím poslední tabulku. Jinak skvělé.
Použitelnost: 80%
Celkem: 79% … 5* … Byla tu i trochu nápaditější díla, ale to nic nemění na celkovém hodnocení.

Jen tak dál, není co dodat.


Firefanatic

Ikonka uživatele Vedro    [pošta]      17:01:28 15.02.2006
Vážený pane Sargolde

Hodnoty v tabulce se k základním hodnotám skutečně přičítají, pochopil jste tedy vše správně. V souhrnu je napsané, že znaga pohlcuje kouzla na bázi ohně a krev (nikoliv kouzla na bázi krve). Znamená to jen pouhý fakt, že démon v sekeře veškerou krev vstřebá a na sekeře nikdy neulpěje ni skvrnka (jakési hygienické pravidlo :-) ).

Nepouštím se moc do diskuzí o svých předmětech. Kdo ale chce znát můj názor na většinu připomínek, nechť si přečte hodnocení pana Sargolda, shrnuje zhruba to co si myslím i já.

S pozdravem
VEDRO

Ikonka uživatele Sargold    [pošta] reputace: 1
Schullin Koulle: +1
     12:00:40 15.02.2006
Knihy Davida Gemmela mám hodně rád, nejen ty o Drussovi, přestože patří k mým nejoblíbenějším hrdinům. Mám ale dojem, že v jedné z knih ("Kroniky o Drussovi"?) se toho démona podařilo vyhnat, když Druss sestoupil do podsvětí. To jen tak na okraj.

Samotný příspěvek se mi velmi líbí, i když celkový dojem poněkud kazí množství překlepů a pravopisných chyb. Myslím, že se autorovi podařilo dobře zachytit charakter zbraně i to, jak postupně mění svého nositele.
Několik věcí mi ovšem uniká, možná je to jen má nedostatečná chápavost a znalost pravidel. Jaká kouzla jsou na bázi krve? Chrání Snaga jen před kouzelnickou, respektive alchymistickou magií nebo i hraničářskou, která je jim tak vzdálená? Při svém hodnocení budu předpokládat, že se jedná pouze o první dva druhy, a doufat, že jsem se nezmýlil.
Jak mám chápat Rozšířenou tabulku přesvědčení? Např. na stupni "obětavý" jsou samé nuly. Znamená to, že Síla zbraně/útočnost/OZ je po řadě 0/0/0, nebo že zůstávají původní hodnoty 6/+7/+2? Je to poněkud nejasně napsané, asi chceš donutit čtenáře k používání šedé kůry mozkové, což je pro mne v poslední době poněkud náročné...
Z té druhé možnosti by vyplývalo (zdá se mi logičtější, ale není na první pohled vidět), že na stupni "zákonné zlo" jsou parametry zbraně 21/+13/+7 a na stupni "zákonné dobro" 13/+10/+5? Nejdříve jsem chtěl napsat, že takováto zbraň je příliš silná i jako artefakt, ale s přihlédnutím k tomu, že na stupni "zákonné zlo" je majitel zbraně plně ovládán démonem, tedy pro hráče nehratelný bez velkých zásahů PJ, a naopak dobrý hráč na stupni "zákonné dobro" nevytáhne nikdy Snagu zbytečně, tak si myslím, že takovýto druh artefaktu je použitelný. Záleží jen na Pánovi Jeskyně, zda dovolí hráčům, aby takovouto zbraň vlastnily jejich postavy (bylo by to něco podobného jako dovolit na Asterionu vlastnit Taranisův meč).
Rozhodně jsi Gemmelovu Snagu svou snahou ji převést do RPG nepoškodil, rozhodně ne v mých očích. Díky.

zerafel: V pravidlech je ale napsáno u tvorby artefaktů, že se nemusíš řídit omezeními a můžeš si vymyslet démona s rozličnými vlastnostmi, která ani v pravidlech nejsou... Doporučuji ti přečíst si Asterion, kde je mnoho artefaktů s vlastnostmi "odporujícími" pravidlům (např. Hole čarodějů. Taranisův meč a další), a přesto to nejsou přesílené předměty. Ani Snaga není, pokud s ní jako PJ budeš zacházet dobře. Jakkoliv skvělý nápad je snadno zkazitelný špatným hráčem nebo nezkušeným PJ-em nebo nejlépe kombinací obojího.

Ikonka uživatele Krkavec    [pošta]      23:20:07 14.02.2006
Snaga je velmi dobře zpracovaný předmět. Ačkoliv jsem nečetl Gemmela, myslím si, že zbraň přesílená není. Vezmi si třeba Pána prstenů, co tam je za "přesílené" předměty?

Z textu jsem vyrozuměl, že Snaga je legendární zbraň stvořená nejvyššími představitely Pekla (popřípadě jakéhosi "absolutního zla"). To, že se dostane do ruky nějakému obyčejnějšímu válečníkovi, z něhož se stane stroj na zabíjení, bývá záměrem pekla -přinést co nejvíce zla a smrti mezi smrtelníky. Myslím, že kdyby Snaga měla schopnost "neobvyklejší" než zesílení bojových vlastností, například kdyby postavy při pohledu na ni začali slintat, neplnila by obvyklý záměr zlé strany.

K velké obraně; Co si lze představit pod pojmem magie? Síla, která dokáže zdánlivě nemožné. To znamená, že démon uvězněný uvnitř by klidně byl schopen vést ruku vlastníka předmětu tak, aby s ní vykryl rány lépe než se širokým mečem... (bojovníci ovládající východní umění jsou taky schopni vykrýt rány lépe než širokým mečem) Nicméně je pravda, že vysoká obrana zbraně záměr pekel tj. touha po krvy a smrti, moc nepodporuje... (Nevím ale, zda to vyčítat Gemmelovi či Vedrovi :p)

K mému hodnocení přispívá i čtivé zapsání (velmi často různé rozsáhle zpracované předměty ani nepřelouskám).

Krkavec

Ikonka uživatele Schullin Koulle    [pošta]      16:35:50 14.02.2006
zerafel: Je rozdíl mezi útokem jako takovým, který je 6/+7 a jakýmsi pasivním kouzlem ovlivněným přesvědčením, alespoň já jsem to tak pochopil. Kromtoho u této zbraně bych nevycházel z pravidlové váleční sekery z popisu je jasné, že jde o zbraň masivnější a lehčí...zde bych podotkl, že autor mohl napsat více o té neznámé oceli.

Adso: Dobrý nápad, to platí i pro ostatní!

  Další


Aktuality

Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo
--
5 přihlášených uživatelů.
uživatelů je na chatu.


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold

Novinky
Fórum ¤  Chat ¤  Moudrá sova ¤  Soutěž O Hlavu Zlatého Draka ¤  Co je to Dračí Doupě? ¤  Tvůrci a Redakce ¤  Uživatelé ¤  Dračí líheň ¤  Novinky ¤  Čekající díla ¤  Dračí manuál

Vygenerováno za 0.74385786056519 sekund.
© 2001-2007 Almad, James Timqui a Tomash, design © 2001 by Lightbringer.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.