Předměty

Žíznivý tesák Hodnocení: Kvalita

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 26

Skupina: Kouzelné zbraně

Síla zbraně: 6/-1/-2

Délka: 60

Váha: 13 mn

Popis:

Možná pouze tesák jako každý jiný ...

Na první pohled – obyčejná zbraň – ale i on skrývá své tajemství, které se dokáže velmi snadno probudit...

Sildala byla posledním přímým dědicem tohoto starodávného rodu. A není divu, že jí na dědictví tolik záleželo – byli bohatá rodina. Měl jí patřit celý dům se vším, co bylo uvnitř a i se všemi pozemky, které se rozprostíraly kolem, kam až oko dohlédlo.
Právě proto ji tak rozzuřilo, když ji chtěl její závistivý bratranec o dědictví připravit. Jeho argumenty, že Sildala je žena a ještě ke všemu vyšinutá, jí ale připadaly k smíchu. Ostatním lidem už tak vtipné nepřišly.
Sama si přesně nepamatovala, jak se to stalo. Ale jednou, když opět bratranec přišel, to už nevydržela...Ty jeho neustálé posměšky nebo naopak litování „nebohé bláznivky, které už nezbude jediný zlaťák“... Náhle se v ní cosi zlomilo a ona popadla ten tesák ze skříně a prudkým pohybem mu prořízla hrdlo.
Její výkřik „Udav se i s dědictvím!“ se k ní vracel ozvěnou, zatímco teplá krev stříkala na její ruce.

Nikdy si nevšimla, jak je tahle zbraň krásná. Vždy ji brala pouze jako další část dědictví a míjela ji stejně jako třeba starý stůl. Ale teď náhle musela obdivovat jednoduché, ale nádherné zdobení stříbrného konce rukojeti. Nikdy předtím si nevšimla písmene F na symbolu poháru. Písmeno F. Ano, kdysi jí vyprávěli o jednom z předků, který se jmenoval Farlad. Tesák tedy musel patřit jemu. A pohár – ten je znakem jejich rodu už odpradávna.

To, že se Farlad zabýval temnými uměními, Sildala nevěděla. Netušila ani, že právě vraždou svého bratrance probudila ono tajemství, které Farlad do tesáku vložil, a které mělo nyní změnit její život k nepoznání...

Sildala už žila asi měsíc v lese. Živila se čímkoliv, co našla nebo zabila. Měla u sebe pouze Farladův tesák a pár dalších věcí a zbraní, které narychlo popadla při útěku z domu. Začala se chovat jako divoká šelma. Vše živé hned utíkalo pryč, jakmile se kdekoliv objevila. Změnila se v krvežíznivé monstrum, v otroka vlastní zbraně. Tesák ji naprosto pohltil a Sildala ho milovala jako ještě nic na světě. S ním měl pocit, že je nepřemožitelná. Vůbec netušila, že umí takhle bojovat. Kde se v ní vzala ta divokost, síla a mrštnost, ta schopnost rychle bodnout do nejslabšího místa nepřítele?
V Sildale vzrůstala touha zabíjet. Nedovedla si představit den, kdy by nic nebo nikoho nezabila. Ale i tento den jednou přišel. Nejen lidé, ale i zvířata od ní prchala. Les byl naprosto tichý. V okolí nebyla živá duše. Ale tesák chtěl zabíjet. Sildala chtěla zabíjet. Musela zabíjet! Zvedla tesák a prohlédla si ho. Ach jak byl krásný. Náhle však ruka bodla a Sildala klesla k zemi...

Popis:
Tesák je 60 coulů dlouhý a váží 13 mincí. Rukojeť je vyrobena ze stříbrné slitiny, obalena jemnou kůží a na jejím konci je reliéf poháru, ve kterém je nazlátlým kovem zobrazeno písmeno F. Tesák vypadá jako okrasná, ale stále funkční zbraň.

Pokud bude alchymista ve zbrani hledat magenergii, objeví 48-50 magů, pouze při fatálním úspěchu bude mít pocit, že část je mu skryta a zbraň má v sobě mnohem mocnější kouzla (ve skutečnosti je zbraň očarována černou magií, obsahuje 480 magů, nemá žádného démona).

Vlastnosti:
Očarování tesáku se projeví, jakmile je s ním prolita krev (teplokrevného živočicha alespoň velikosti A). Postava se v boji stane berserkem (viz bojovnická pravidla) a stává se jím v každém dalším boji, jakmile vidí prolitou krev. Pokud jsou nepřátelé zabiti, bojové šílenství pomine. Každý den ale musí být tesákem zabita alespoň jedna myslící bytost minimálně velikosti A a (nebo dvě zvířata velikosti A a víc). Pokud od posledního zabitého uplyne více jak 24 hodin, postava se stává berserkrem permanentně a snaží se najít cíl na zabití (bez ohledu na její vůli, klidně přítele). Každou hodinu jí klesne INT o 1. Jakmile klesne na 1 (pokud byla INT na začátku 1, tak má postava právě hodinu), postava spáchá tesákem sebevraždu. Pokud postava někoho zabije, šílenství pomine a vše se vrací zpět (takže opět stačí zabít denně jednu větší nestvůru – viz výše).

Zbraň se od prvního prolití krve „připoutá“ k majiteli – ten se jí sám dobrovolně nikdy nezbaví. Pokud mu ji někdo bude chtít sebrat, majitel bude odmítat, jakmile se ji někdo pokusí sebrat násilím, majitel upadne do stavu berserkra a bude se snažit „zloděje“ zabít. Pokud by tesák postavě někdo ukradl ve spánku, bude se ho majitel snažit den najít, bude všem slibovat cokoliv za pomoc, přátele bude podezírat… ale pokud tesák do dne nezíská, dostane se z jeho vlivu (toto je jediná bezpečná cesta, jak někoho vymanit z osidel tesáku).

Po připoutání se zvýší obratnost nositele (pokud byl bonus záporný, zvýší se na 1, jinak se zvýší o 2). Inteligence se ale sníží o 20% (pokud byla 1-4 vůbec, 5-9 o 1, 10-14 o 2…). Postava má také pocit nepřemožitelnosti a je velmi lehkomyslná, což jí lehce může přivodit smrt nebo alespoň úraz i mimo boj.

Závěr:
Tato zbraň je spíše určená pro questy (již vzorový příběh se dá použít jako zápletka s tím, že Sildala ještě nespáchala sebevraždu) než pro hráče, neboť jistě způsobí minimálně rozkol uvnitř družiny. To už ale nechám na vás, milí Pjové…

S tímto předmětem mi pomáhal Sniper (hlavně převod "myšlenky do čísel" tak, aby vše vyhovovalo pravidlům). Původně jsem to chtěli napsat oba dva, ale protože server neumožňuje spoluautorství, tak mu jenom děkuji za pomoc.

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 26

Autor:

Diskuze


 Uživatel úrovně 0

Dal bych 3* kdybych mihl ale není to moc orig.


 Uživatel úrovně 0

Dávám 4 hvězdičky, protože to není moc originální. I když na druhou stranu vím, jak je těžké něco originálního vymyslet.


 Uživatel úrovně 0

Koukám že se Thant rozhodl tenhle příspěvek zbojkotovat a najít jen jednu zápornou věc a tou zhodit celý příspěvek. No i tací jsou...


 Uživatel úrovně 0

Tak není to úplně něco nového, podobné věci jsem tady již viděl, ale na druhou stranu, je to pěkně zpracované, vyvážené a pokud postava nebude znát jisté "nepříjemné"vlastnosti tohoto předmětu, může být postupem času nepříjemně překvapená, takže se na tom dá stavět nějaký příběh.
Dal bych tedy tak 3,5(lidi tenhle natas snad neumí děla hvězdičky, nebo jsem tak strašně mimo, že ji nemůžu najít...) ale dám ti tedy 4.


 Uživatel úrovně 0

Pekne to je, spracovane taky, dal bych 4* ale nevidim na tom nic spatneho, takze 5 :)


 Uživatel úrovně 5

Má to všechno, co od příspěvku čekám. Docela se těším, až to použiju někam do dobrodružství :o) Ode mě se ti dostane 4*


 Uživatel úrovně 0

Zajínmavá věc. Jak jiz autorka napsala tak by se to dalo dat do nejakeho questu. Je mozné že to v příštím dobrodruzství pouziji.


 Uživatel úrovně 0

Chování vlastníka tesáku mi příliš připomíná kohokoli posedlého Démonem touhy po krvi. Ten berserk, ta podmíněmost krve... Nápad dobrý, ale ne úplně originální. 3*


 Uživatel úrovně 0

Já osobně si myslím, že je to velice slušné dílko, drobné chybky považuji za překlepy či nedorozumnění - například délka 60 - každého po přečtení článku napadne že délka zbraně je 1 nebo, že se nositeli zvýší obratnost, to už se tu vysvětlilo a po zavedení artefaktu do hry by se prišlo že je "na pytel"

Vysoké Sz Zbraně je myslím docíleno tím, že černá magie v tesáku vede ruku držitele do slabích míst nepřítele - proto to chápu.
Nechci to vytahovat na povrch ale to co napsala o Inteligenci Maris - za prvé je napsáno nebo se na to dá logicky přijít, že myslící bytost má inteligenci minimálně 2, zvířata (která se z části řídí instikty, ale přece se dokážou učit. představte si vlka, ktereý šlápne do pasti a z velkým štěstím se z ní dostane tak si bude príště dávat pozor a předá tuto informaci svým potomkům - pomocí genů) int.1 a červy, housenky hmyz apod. vlastně nemají inteligenci jelikož se pohybují "loví" apod. pomocí základních principů života jak už zmínil Alcator.

Jedinné, co bych asi poupravil je, že - cituji "...klesne INT o 1. Jakmile klesne na 1 (pokud byla INT na začátku 1, tak má postava právě hodinu), postava spáchá tesákem sebevraždu..." bych změnil na "...Jakmile by Int měla klesnout na 1..." což už tu z ostatních příspěvků vyšlo.
Příběh uvedenný na začátku mě nadchl (jako málo příběhů doplňující příspěvky) zpracování kvalitní (až na ty drobné překlepy, které nepovažuji za extra chybu. To co my brání ovšem dát 5* je, že mi připadá, že to není zas tak originální, ale 4* e též slušné ne???
W.