Předměty

Putovač. Hodnocení: Kvalita

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 20

Skupina: Artefakty

Síla zbraně: 0

Kvalita zbroje: 0

Délka: 0

Váha: 10 mn

Popis:

Občas se i mezi artefakty, objeví pár prokletých...

Putovač.

Král Kelen II, políbil svou manželku na čelo.
„Nemusíš se o mě bát, má drahá, vše bude v pořádku“ a s těmito slovy nenápadně přitiskl ukazovák na jednu z několika run, na svém koženém náramku, který svou prostotou kontrastoval s bohatým oděvem krále. Za chvíli se však rozzářil jemným stříbrným svitem a tak jej král raději schoval pod rukáv své tuniky. Rázným krokem vykročil z místnosti, až jeho plášť zavadil o vázu u dveří a strhl ji na zem, kde se rozbila na spousty malebných střepů. Při třesknutí vázy, sebou jeho žena cukla a začala usedavě plakat, Kelen II se na okamžik otočil a poté rychle odešel. Na konci chodby na něj čekala stráž, která ho dovedla až do velkého sálu, kde na něj již čekal jeho přítel, téměř bratr, Jirm. Při stisku ruky nemohlo Kelenovi II uniknout, jak se Jirmovi zableskly oči:
„Proč si mě navštívil, můj drahý příteli?“ zeptal se ho přímo.
„Ale, doba je zlá, naše území je sužováno barbary s jihu, potřebuji Tvou pomoc.“ S těmito slovy ze dveří na druhém konci sálu, vyšla Jirmova osobní stráž se spoutaným barbarem.
„Ale, proč je zde? Já jsem s nimi v míru a ani kvůli Tobě nemůžu obětovat klid svého lidu, Jirme...“ Ten k němu otočil svou bílou tvář:
„Já vím, právě proto je tady, no nebude to krásné? Jeden z těch barbarů se tajně dostal až k Tobě a zabil Tě! To je dostatečný důvod pro vyhlášení války. Nebýt mě, tak by snad zabil i Tvou krásnou ženu!“ rozčepýřil se Jirm. Kelen II chápal rychle, bohužel Jirm byl rychlejší. Uběhl krátký moment, který netrval déle než pár vteřin a zároveň celou věčnost, když se Kelenovi II do zad zabořila střela z kuše. Ten se jen otočil, zahlédl útočníka na balkónku, padl na zem a zemřel.

Král Kelen II, políbil svou manželku na čelo.
„Nemusíš se o mě bát má drahá, vše bude v pořádku“ a s těmito slovy nenápadně přitiskl ukazovák na jednu z několika run, na svém koženém náramku, který svou prostotou kontrastoval s bohatým oděvem krále. Za chvíli se však rozzářil jemným stříbrným svitem a tak jej král raději schoval pod rukáv své tuniky. Opatrně vykročil z místnosti, aby nezavadil o vázu u dveří a usmál se na svou ženu. Na konci chodby na něj čekala stráž, která ho dovedla až do velkého sálu, kde na něj již čekal jeho přítel, téměř bratr Jirm. Kelen II, se lehce pousmál, stačil cestou vydat své instrukce. Při stisku ruky, nemohlo Kelenovi II uniknout, jak se Jirmovi zableskly oči:
„Proč si mě navštívil, můj drahý příteli?“ zeptal se ho přímo.
„Ale, doba je zlá, naše území je sužováno barbary s jihu, potřebuji Tvou pomoc.“ S těmito slovy ze dveří na druhém konci sálu, vyšla Jirmova osobní stráž se spoutaným barbarem.
„Ale, proč je zde? Já jsem s nimi v míru a ani kvůli Tobě nemůžu obětovat klid svého lidu, Jirme...“ Ten k němu otočil svou bílou tvář:
„Já vím, právě proto je tady, no nebude to krásné? Jeden z těch barbarů se tajně dostal až k Tobě a zabil Tě! To je dostatečný důvod pro vyhlášení války. Nebýt mě, tak by snad zabil i Tvou krásnou ženu!“ rozčepýřil se Jirm. V ten moment vypadla z balkónku malá postava s kuší a se strašlivým třesknutím, dopadla na stůl se servisem. Jirm zaváhal. Do místnosti vešlo pět strážných z obou dveří a každý držel napnutou kuš.
„Dobře sis to vymyslel, zrádče..“ a více již nestačil král vyslovit, jelikož se mu do krku zasekla dýka Jirma, který byl v momentě zasypán střelami stráží. Již bylo pozdě, Kelen II umíral a moc dobře to věděl. Přes tu všechnu bolest, se však usmíval…

Král Kelen II, políbil svou manželku na čelo.
„Nemusíš se o mě bát, má drahá, vše bude v pořádku“ a s těmito slovy opatrně vykročil z místnosti, aby nezavadil o vázu u dveří a usmál se na svou ženu. Na konci chodby na něj čekala stráž, která ho dovedla až do velkého sálu, kde na něj již čekal jeho přítel, téměř bratr Jirm. Kelen II, se lehce pousmál, stačil cestou vydat své instrukce. Při stisku ruky, nemohlo Kelenovi II uniknout, jak se Jirmovi zableskly oči:
„Proč si mě navštívil, můj drahý příteli?“ zeptal se ho přímo. „Ale, doba je zlá, naše území je sužováno barbary s jihu, potřebuji Tvou pomoc.“ S těmito slovy ze dveří na druhém konci sálu, vyšla Jirmova osobní stráž se spoutaným barbarem.
„Ale, proč je zde? Já jsem s nimi v míru a ani kvůli Tobě nemůžu obětovat klid svého lidu, Jirme...“ Ten k němu otočil svou bílou tvář:
„Já vím, právě proto je tady, no nebude to krásné? Jeden z těch barbarů se tajně dostal až k Tobě a zabil Tě! To je dostatečný důvod pro vyhlášení války. Nebýt mě, tak by snad zabil i Tvou krásnou ženu!“ rozčepýřil se Jirm. V ten moment vypadla z balkónku malá postava s kuší a se strašlivým třesknutím, dopadla na stůl se servisem. Jirm zaváhal. Do místnosti vešlo pět strážných z obou dveří a každý držel napnutou kuš. Kelen II využil Jirmova zaváhání a mocným kopem ho srazil k zemi. Jirm se jen stačil pozvednout na lokti a už se do jeho hrudi zakouslo několik střel. Zachroptěl a padl mrtev k zemi.
„Odneste toho zrádce z mého hradu!“ rozkázal král.
„Sire, a co jeho osobní stráž a ten barbar?“ zeptal se opatrně velitel stráží.
„Odvést za hranice a propustit!“ rozhodl Kelen II a vrátil se ke své manželce. Posadil se vedle ní na postel, objal ji a ztěžka zakašlal do kapesníčku z hedvábí. Zamračeně se podíval na kapesníček, na kterém byla krvavá skvrna.
„Jak dlouho ještě?“ napadlo krále, ale jeho myšlenky zatlačily polibky jeho manželky…

Popis

Putovač vypadá jako obyčejný, hnědý, kožený náramek o síle 4 coulů. V jeho středu po celé jeho délce, je však zasazeno šest run, které připomínají stříbrné mince. Tyto runy jsou od sebe vzdáleny ve stejné vzdálenosti. Kdyby se někdo snažil vyloupnout tyto mince, musel vyloupnout všech šest i s tenkým páskem stříbra, jelikož při výrobě byly vykovány z jednoho kusu. Právě tento stříbrný pásek s runami, je srdcem Putovače. Kožený náramek nemá žádné rozepínaní, je v celku a průměru 10 coulů. Pokud si ho ovšem bude chtíti nasadit kroll, či hobit, Putovač se roztáhne na požadovanou velikost a poté se pevně stáhne okolo zápěstí. Ale o tom až níže.

Co s tím ?

Stačí, aby si budoucí nositel nasadil Putovač na zápěstí a ten poté co se pěvně stáhne, uvede nositele pomocí svého démona do transu. V tomto transu zůstává postava 1 – 3 kola, dle stupně inteligence. ( 1 kolo – více než 15, 2 kola – 10 až 15, a 3 kola – méně než 10 ) Během tohoto transu démon Pravdivých snů, vysvětluje používání Putovače a sám si sonduje nositele. Dále se postava během chápaní počítá jako vyřazená postava se všemi následky z toho vyplývajících. Démon postavě vysvětlí používání run, co která runa znamená, co tím získá a co tím ztratí. Démon nikdy nelže a řekne postavě vždy všechny výhody a nevýhody, kterých je dostatek. Pokud má někdo jen jednu ruku, démon mu vleze do mysli a trápí ho tam tak dlouho, dokud jej ten, kdo jej sebral, nezahodí, neprodá atd. To samé paltí i pro postavu, která o jednu ruku příjde. Pokud by náhodou i způsobilý nositel chtěl Putovač prodat, zahodit atd. v momentě kdy jej sundá z ruky, zapomene na používání Putovače i na to, co dokáže. I kdyby jej sebral, démon s ním nenaváže žádné spojení a trápí jej, viz níže.

Používání

Je velmi jednoduché, stačí, aby nositel přitiskl na jedno ( 1 ) kolo, jeden ze svých prstů na určitou runu. Poté se Putovač jemně rozzáří stříbrným světlem, kterým si není možno svítit, ale je spatřitelné ve tmě. Putovač pozná, jde – li o prst nositele, aby nemohlo dojít k nechtěnému aktivování, třeba při stisku ruky apod.

Význam run

Pouze nositel a démon v Putovači, zná jejich význam. Každá z run, značí určitý časový úsek. Každá runa je samosebou odlišná a nejsou v žádné logické posloupnosti, takže nebudu říkat, že postava stiskne runu číslo 1, ale aby stiskla runu s časovým úsekem 1 směny. Postava vždy ví, kterou runu chce aktivovat. Runy jsou rozděleni do těchto časových úseků :
1. runa – trvání 1 směna
2. runa – trvání 2 směny
3. runa – trvání 3 směny
4. runa – trvání 4 směny
5. runa – trvání 5 směn
6. runa – trvání 6 směn.

Co se stane ?

Po aktivaci určité runy, se postava dostane do určitého transu, který netrvá více než pár vteřin. Nositeli odehraje v hlavě všechno, co se během té doby stane. Pamatuje úplně všechno co se odehrálo, jak dlouho, záleží na její inteligenci. Poté, co časový úsek skončí, se postava ve svém vidění rozplyne a s ní vše ostatní a její vědomí se opět navrátí do přítomnosti. Postavě se při návratu motá hlava ( 1 – 3 kola ) , občas ( past na Odolnost 2 dostaví / nedostaví ) se objeví i bolesti hlavy, ( postih deset procent k procentovým hodům, nelze meditovat, používat kouzla, postih k Úč a Oč – 1 ) které trvají 1 – 3 směny.

Proč jej použít ?

Zde přikládám několik jednoduchých příkladů : Barbar Hill, si aktivuje Putovač na 3 směny. Během této doby vidí, že by se při cestě z domova, dostal do léčky, byl svázán a je pro něj chystána smrt. Jeho vědomí se mu vrátí těsně, než se chystal aktivovat Putovač. Trochu se zamotá a když odchází z domova, jde oklikou, čímž se vyhne jisté smrti.

Co smrt ?

Barbar Hill, aktivuje Putovač na maximum. Vidí jak a kde je chycen a připoután k hranici, která brzy vzplane. On sám uhoří, i z Putovače zůstává pouze řetízek. Zbývající čas vidí jen tmu. Poté co se jeho mysl opět navrátí k současnému životu, rozhodne se odejít, ale zde právě začínají negativa, která budou zveřejněna ke konci.

Ale…

Ano, může se stát, že Hilla chytí, aniž by si stačil aktivovat Putovač, nebo ho někdo zrádně trefí do zátylku šípem. Poté Putovač sklouzne ze zápěstí a začne jemně svítit, aby na sebe upoutal pozornost. Stačí jediná myšlenka a démon se budoucímu nositeli zakousne do mozku. Je to past na Int – 6 ovládl / neovládl ( ovládne spíše inteligentnější bytosti – je to pro něj výhodné ) I kdyby se démonu nepodařilo napoprvé uspět, může to v dalším kole zkusit znova, ale past zůstává stejná.

Přesto…

Ano, je zde možnost, že Hill, bude například sežrán i s Putovačem. Ten se poté změní pouze v řetízek a vyčkává a trápí svého nového, nevhodného majitele. Většinou to dopadá smrtí onoho zvířete, u inteligentnějších a magických bytostí se to nestane, protože oni z jakéhosi šestého smyslu, Putovač nepolknou. Když si pak někdo nasadí řetízek okolo zápěstí, démon ho ovládne stejně, jako kdyby byl v kůži. Poté přinutí nositele, aby co nejrychleji sehnala obdobný pruh kůže, který se přiloží na řetízek na zápěstí ( démon nechce být sundán ) Během dvou kol se za jasného stříbrného světla řetízek v pije do kůže a pevně se stáhne okolo zápěstí postavy.

A co ostatní ?

Velmi dobrý dotaz. Přestože se to zdá pouze, v našem případě, Hillovi, všechny bytosti, které ve svých poutí časem potká a mají inteligenci větší než 20, zažijí takové malé Dejá – vu ( čti deža-ví ) alias vzpomínky z budoucnosti. Tato možnost je velmi malá ( asi 5 %, pokuď padne totální úspěch 01, postava si je jista, jakýkoliv vyšší hod znamená, že postavu nic nenapadne ) a vzpomínky jsou roztržité, ale s každým použitím Putovače, jako například u Kelena II, se vzpomínky formují a procento zvyšuje ( za každé znovu použití + 5 % ) Může se stát, že by postava někam přišla poprvé, ale s Putovačem už po několikáté, tak může být pro postavy s vysokou inteligencí velmi povědomá a nebezpečná – proto si na ni budou dávat větší pozor a budou k ní mnohem podezřívavější. ( například u Zlodějského Získávání důvěry, si sníží úspěšný hod o tolik procent, kolikrát byl "viděn" s Putovačem - tj. nejméně o 5% )

Podrobnosti

Putovač je stvořen ze sféry Akcamiah, obsahuje 850 magů a sídlí v něm démon Pravdivých snů. Jeho denní magenergie je 32 magů. S každým použitím se odečítá 8 magů, za jakoukoliv aktivaci, jakékoliv runy. Magy se dobíjejí rychlostí jeden ( 1 ) za den + životy, které zaplatí postava. Navíc, postava za každých proputovaných 8 směn, ztrácí jeden stupeň inteligence, nebo odolnosti ( jakákaliv kostka, lichá inteligence, sudá odolnost ) a navíc 1k6 ze svého maxima životů. Stupeň odolnosti a inteligence nikdy neklesne pod hranici 9. Když už bude inteligence či odolnost na stupni 9, odečítá se samosebou ta druhá. Proč? Přece jenom je to nápor na psychiku postavy, na její odolnost a její inteligenci.
Mnohokráte se stalo, že se postava zbláznila ještě dříve, než okusila pravé ovoce Putovače. Když se vyčerpají oba stupně, démon už postavu nepotřebuje a trápí ji tak dlouho, dokud ho nezahodí, neprodá, neztratí. Trápení putovače je psychické - postavě se zdá, že jí nesnesitelně pálí ruka s Putovačem, že chytla nějakou plíseň apod. Past je int ( protože to je iluze ) 8 poznala / sundala. Hází se každou hodinu - i v noci. Postava je buzena, tj. nevyspí se, což navíc přináší všechny následky s tím spojené.
Pokud by postava byla opravdu velmi odolná ( vydrží 24 hodin ), našeptá jí démon, že tedy ještě jednou bude moci použít sílu Putovače a jestli postava přistoupí, démon ji pohltí. ( pohlcení postavy je automatické ) Z postavy se pak stane chodící troska, ( všechny hodnoty klesnou na 5 ) na dobu 1 – 3 týdnů a mezi tím, ji Putovač sklouzne ze zápěstí. Poté co se postava probere, nepamatuje si nic, co se událo od té doby, kdy začala používat Putovač.

Slovo autora

Tento artefakt je jedním z těch nejsilnější, jelikož formuje samu konstantu vesmíru. Dále je jeden ze tří prokletých artefaktů, kterými jsou ještě Prosívač a Požírač. Co se týče výroby artefaktu, tak Putovač si vyrobil sám Kelen II a obětoval mu skoro celou svoji duši...
V rukou nezkušeného Pj či hráče, se stává velmi nebezpečnou zbraní. Naopak, pro zkušené hráče, hlavně pro ty, kteří staví na svém charakteru, je to zajímavá výzva. S každým dalším použitím Putovače, roste závislost na jeho používání, z postavy se stává schizofrenik, který nevěří ničemu a nikomu, chřadne s každou další časovou hranicí a je čím dál tím přesvědčenější o své nesmrtelnosti. Ke konci, už vůbec nerozeznává skutečnost od snů…

Poděkování

Tuaxíkovi, PardGalenovi a melkorovi za výpomoc v dílně.

Terry

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 20

Autor:

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

Na nic....
Zbytečně dlouhé a složité na samotné hraní...
Spousta okecávaček....


 Uživatel úrovně 0

Bylo toho tady řečeno tolik, že se bojím říci něco dalšího, abych se neopakovala.

No, nějka se mi nelíbí, když se tady opravují gramatické chybky - o to tu přeci vůbec nejde. Terry napsal dlouhý, složitý, promyšlený a promakaný příspěvek, pár čárek na nesprávném místě tomu přeci neublíží.
Navíc - když už jsem u toho (omlouvám se, že teď nemluvím tak úplně o výtvoru) - zkuste si to přečíst s těma čárkama tam, kde je dává Terry - je to zajímavá změna oproti obvyklé intonaci a smyslu vět.

Hmm, vedla se tu dlouhá debata o tom, jak to vlastně funguje s tím vracení času, ale mně se to nezdá nepochopitelné, tak, jak to popsal Terry.

Ani si nemyslím, že by to bylo napsáno nepřehledně - a navíc, když mě nějaký příspěvek zaujme, nečtu ho jen jednou...

Beru to jako squelé dílo, na které jistě bylo třeba dost úvah a času. Je fajn, že se Terry odvážně pustil do tak složitého tématu a navíc ho ani trošku nezmrvil, právě naopak.

Carie


 Uživatel úrovně 0

Aifargonos - Nejlepšejší by bylo diskutovat naživo. Každopádně jsem rád, že se zde najde někdo jako Ty, kdo je ochotný diskutovat, aniž by musel sahat pro ubohé fráze.

Tvé námitky, dotazy, rady, byly pro mě přínosem.

Díky.

Terry


 Uživatel úrovně 0

Dobre: takže vidím to tak, že je to dobrá vec (a dobre urobená). Brutálne sa mi páči, že si vyriešil save-loadovací systém bez cestovania v čase. Ale má to jeden zádrhel, a to je práve to posúvanie v čase. (Keď bez manipulácie s časom, tak bez manipulácie s časom...) Nebyť tam toto, malo by to 5.

{Neviem, prečo, ale zatiaľ nikomu sa nepodarilo diskutovaním so mnou zmeniť moje hodnotenie. (A to nie som rád, lebo radšej by som videl dokonalý príspevok, ako hodnotil o * menej.) Ty si aspoň zaujal správny postoj (podľa mňa).}

..GJ!


 Uživatel úrovně 0

Aifargonos

To jsem rád, že aspoň něco se Ti líbí .)

Taky možnost, každopádně, pořád máš možnost si vše upravit, zajímavé a určitě hodnotné diskuse.

Terry


 Uživatel úrovně 0

T.
..To je správny postoj. Ten sa mi páši. (Normálne by som ti dal repku, keby som mal na to právo.)

:Rozhodnúť, či ho použiješ znovu, sa môžeš aj keď sa prebudíš po tom, ako ho použiješ. Keby si sa po použití vracal v čase pred použitie, nemal by si vlastne postih za použitie, ale mal by si informácie, ktoré si získal vďaka použitiu. (..je to tam naviše.)

..GJ!


 Uživatel úrovně 0

Aifargonos

Hmm, to je zajímavá možnost - možná i lepší .) Ale napsané a vymyšlené je to takle a já to holt musím obhájit .)

Vrátíš se, těsně před použití, abys se mohl rozhodnout, zda jej použiješ znova, či ne.

Terry


 Uživatel úrovně 0

T.
...Len 4. Ku Oku som ich dal viac... :-}

Veď sa ti iba "zasníva" sen o budúcnosti. Prečo by ťa to malo posúvať v čase do doby tesne pred tým, ako si art použil? Postava skrátka Putovač použije a potom ďalej žije to, čo snívala. (Ak na svojom konaní nič nezmení.) => Zo sna sa zobudí tesne po tom, ako Putovač použila, a zároveň tesne pred tým, ako sa stane to, čo sa jej "snívalo". ...?

..GJ!


 Uživatel úrovně 0

Aifargonos

Teda to je vykřičníků .)

2 - tak jsi tam dej - já myslím, že s tou inetligencí se kterou budeš žít, se Ti z mysli vytratí více věcí a navíc Ti tady pomůže démon.
5 - ano.

Posunutí těsně prřed použití je logické - nemůžeš se posunout na dobu, kdy jej používáš a tak se foukneš trochu před a pak se můžeš rozmyslet.

Jinka co se týče cestování časem, v pluskách je to docela běžná věc .)

Terry


 Uživatel úrovně 0

(2) No tak to sa mi už nepáči. (!) To by chcelo už nejakú pascu na rozdiel úrovní. Lebo to už ten art zasahuje do osobnosti, a tá by podľa mňa nemala byť až tak ľahko (automaticky) dotknuteľná.
(5) Takže či to dobre chápem... Otázku Save-Loadovania si vyriešil vlastne cez poznaie budúcnosti, v ktorej by postava robila to, čo robí v sne. To je sidce brutálne ťažká úloha aj pre art, ale dá sa to urobiť aspoň cez sféry, pokým to cestovanie v čase nie.

Ak je to teda takto, tak čo potom moje podotázky? A teda hlavne: Čo to posunutie tesne pred použitie?!?!?

..GJ!