www.Dracidoupe.cz


Předměty


Poi 
Příprava pro tisk (tisknuto 1360x)
Autor: Mavev
Přidáno: 15:44:04 10.01.2005
Skupina: Zbraně
Síla zbraně: 3/4
Délka: 1-2
Váha: 20 mn
Průměrné hodnocení: 2.83
Popis:

Iniciativa : -1/-2

Popis:
Jen na úvod a pro upřesnění čísla u parametrů před lomítkem jsou platná pro jednoruční použití, za lomítkem jsou pro obouruční. Zbraň se skládá z úchytu pro ruku, obvykle je to kožený řemínek, na tento úchyt je připevněn řetěz o délce 80-110 coulů, záleží ne velikosti postavy a dle vlastní libosti. Oka řetězu jsou velká zhruba 1,5 coulu, ale opět záleží na tom jaké bude postava chtít. (Je samozřejmé že oka velikosti řetízku, který se nosí na krku asi dlouho nevydrží a naopak, oka velikosti lodního řetězu budu moc těžká). Na druhém konci zbraně je připevněna koule (podrobnosti níže). Cena zbraní by měla být velmi malá, záleží na poměry ve vašem světě a já je nechci narušovat, ovšem pokud máte standardní poměry, které jsou popsány v pravidlech a budete se řídit jejich ceníkem, měla by vám cena vyjít něco kolem 3 zlatých za jednu poi, myšleno jednoruční zbraň.

A teď samotný způsob boje nejdříve rozeberem jednoručně. Zbraň pracuje na principu odstředivé síly, čím je větší tím lépe. Proto platí pravidlo, že pokud postava poi alespoň jedno kolo roztáčí, má bonus k SZ +1, za další kola roztáčení již žádný bonus nepřibývá. Útočnost se spočítá následovně 2+Obr/2. Pro ujasnění uvedu příklad : Válečník má sílu 19/+4 a obratnost 7/-2, běží na něj skřet, ale chvíli potrvá než doběhne, Válečník má tedy čas poi roztočit. V příštím kole je skřet blízko a válečník útočí, je ZÚČ je 8 (4+4) a útočnost +1. Dále se upravuje i OČ pokud je poi roztočená je OČ jen –2. Poi je možno točit vedle těla ve vertikálním směru, nebo je možno je roztočit v osmičku.

Obouruční je podobný, buď se dají poie točit ve vertikální poloze, každá na jiné straně a každá v jedné ruce. Nebo jako osmička, která se přesouvá ze strany na stranu. Opět platí že pokud se poie roztáčí, alespoň jedno kolo dostávají bonus k SZ +2, za další kola roztáčení již žádný další bonus nepřibývá. Roztočené poie mají rovněž opravené OČ, které je nyní jen 0. Útočnost se počítá obdobně jako u jednoručního použití, jen s tím že základ je +3, tudíž 3+Obr/2.

Pokud je s roztočenými poi ( je jedno jestli jednoruční či obouruční) veden neúspěšný útok, ztrácí postava všechny bonusy, které plynuly z roztočení.

Koule mohou být různé, záleží jen a jen na vaší fantazii, já zde uvedu jen pár typů :

kovová – na konci řetězu je připevněna ,,obyčejná,, železná koule, která nepřináší žádné bonusy k útoku a proto je její útočnost navíc +1.

kovová s bodci – na konci řetězu je úplně ta samá koule co v předchozím případě, jen má krátké bodce, tudíž je její útočnost navíc +2

ohnivá koule – na konci řetězu je koule z hadrů, která je nasáklá olejem a hoří, její útočnost tudíž klesá o 2. Ovšem při úspěšném zásahu, zraní oheň postavu za 1-3 životy (1k6 děleno 2, zaokrouhluj nahoru). Pokud má soupeř šupinové či lepší brnění, je zranění ohněm, vždy pouze 1 život. Jedna koule vydrží hořet maximálně 1 směnu. A je samozřejmé že koule se musí nejdříve zapálit, křesadlem to při úspěchu trvá jen jedno kolo. A zápalnost koule je 99%. Pokud má soupeř vycpávanou nebo žádnou zbroj je šance, že mu chytne oblečení, záleží na zápalnosti materiálu, ve kterém je oděn, ovšem šance je snížena o 25%.

flakónek s kyselinou – na konci řetězu je flakónek který obsahuje silnou kyselinu. Při úspěšném zásahu se flakónek rozbije a kyselina se rozlije a zraní soupeře za 1k6 + 3 životů. Tato koule je však jen na jedno použití a po jakémkoliv útoku i při neúspěšném už ji nelze znova použít.

flakónek s jedem - princip je úplně stejný jako i flakónku s kyselinou, jen musí být použít jed, který účinkuje aplikací na kůži.

Poie je možno omotat kolem zbraně protivníka či kolem jeho krku, pro omotání a následovné vyškubnutí zbraně platí následující pravidlo, na útok si postava hází normálně, ovšem útok nezpůsobuje žádné zranění, nýbrž při úspěšném útoku je zbraň omotána a postava si hází na past Obr(postavy)-Sil(protivníka) ~6 ~ zbraň se nepodařilo vytrhnout a v příštím kole má postava postih k útoku i k obraně –2/ zbraň byla vyškubnuta protivníkovi z rukou.
Tuto ,,fintu,, lze použít na všechny tvory, kteří mají nějakou zbraň, která má délku, alespoň 1-2.
Omotání kolem krku, postava si hází na normální útok, který způsobuje standardní zranění, a pokud je útok úspěšný hází si postava na past Obr(postavy)-Obr(protivníka) ~8 ~ nepovedlo se poi omotat kolem krku soupeře a v příštím kole má postava postih k obraně i k útoku –3/ poi se omotala kolem krku a lehce protivníka přiškrtila, ten je každé kolo zraněn za Obr soupeře životů +1 pokud protivník používá železné koule, a může se pokusit vysmeknout, je to hod na past Obr(škrceného)-Sil(škrtitele) ~6 ~ nepodařilo se vysmeknout/podařilo, síla pasti s každým dalším pokusem klesá o 1. Pokud se rozhodne místo vysmeknutí útočit, má postih k útoku i k obraně –1. Pokud postava používá omotání kolem krku poi jako jednoruční zbraň, nemůže v příštím kole útočit a má postih k obraně, jako kdyby se bránila beze zbraně, pokud obouruční tak může v příštím kole útočit ale pouze jednoručně, z toho samozřejmě vyplívají veškeré bonusy respektive i postihy. Samozřejmě omotání je možná, zrušit pouze tak, že se protivník vysmekne, nebo pokud postava poi upustí, čímž sevření povolí.

A na závěr jedna připomínka : Nelze použít dvě různé koule, pokud používat poi jako obouruční zbraň!!!

A rád bych poděkoval všem, kteří přispěli svými návrhy v Dílně. Děkuji…


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  [Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 30
Ikonka uživatele Gruggi    [pošta] NEW     20:36:31 07.11.2005
Maveve, promiň, ale já musím:
1)poi vydrží hořet i 3 směny
2)není to jen koule z hadrů, nýbrž(v normálu) hliněná trubka s pár otvory pro lepší tah omotaná několika vrstvami obvazu/látky.
3)toho oleje se dam dává jen minimum, aby to chytlo, ne, že tam toho vyleješ půlku nádoby, to by ani nestihlo začat hořet, a dohořelo by to
4)jinak dobré, a víc o poi na http://fireshow.cz pod odkazem řetězy :-)

Ikonka uživatele Sir Humphrey    [pošta] NEW     18:40:49 04.11.2005
No, jen bych chtěl blíže specifikovat tu kyselinu...

Ikonka uživatele Mavev    [pošta] NEW     8:50:15 23.01.2005
Aifargonos :

1) No zranit se dá všim...a myslim že i kus hadrů s velkou razancí tě dokáže zranit.....

2) Není a to z toho důvodu, že jak mile ho majzneš takje poi nepoužitelný....A to těžiště se až tak nezmění....

3) Pasti píšu tak že nejdřív je neúspěch/ úspěchem.....

4) Ano no to je možná, viz 3)

Ikonka uživatele Chesus    [pošta] NEW     13:08:24 22.01.2005
No kedze mam slabost pre nove originalne zbrane, tak ta musim pochvalit. Napad sa mi paci. No ja by som dal postave zo zaciatku nejaky postih za pouzivanie zbrane, ktora pracuje na inom principe, napr. ze by jednu alebo dve urovne bojovala s postihom -1 a potom by uz nadobudla dostatok skusenosti so zbranou a mohla by uz bojovat bez postihov. Inac nemam co dodat.

S uctou Chesus

Ikonka uživatele Aifargonos    [pošta] NEW     19:08:26 20.01.2005
Je tam zopár nedotiahnutých prkotín, ku ktorým sa nevyjadrujem, ktoré zhoršujú celý dojem z predmetu, ale vyjadrujem sa k:

(1) Pri tej ohnivej guli píšeš, že je urobená z handier. V tom prípade by nemala zraňovať inak, ako ohňom. Myslím, že nestačí iba útočnosť znížiť o 2.
(2) Flakónku s hocičím je podľa mňa blbosť dávať na koniec reťaze, lebo aby ti dobre fungovala odstredivá sila, malo by byť ťažisko na konci reťaze. Ale keď je tam ľahká flakónka, bude ťažisko niekde v strede reťaze a bude sa ti to blbo točiť. To tú flakónku do nepriateľa radšej hodím.
(3) Pri tej pasci na vytrhnutie zbrane máš asi prehodený úspech s neúspechom. Alebo čím ma postava lepšiu obratnosť, tým je menšia pravdepodobnosť, že sa jej podarí vytrhnúť tú zbraň? Alebo si na tú pascu hádže cieľ??? To tam nemáš napísané. Alebo aspoň dosť nejasne na to, aby som to pochopil.
(4) Máš to takto „prehodené“ aj v ostatných pasciach, a keď som rozmýšľal nad tým, či to, čo píšeš, môže znamenať, aj že na pascu si hádže opačný človek, ako som si myslel, tak som k ničomu neprišiel. {práve som napísal sedemvetové súvetie. –len taká malá štatistička.} No skrátka mám z toho bordel.

Je to taký normálny príspevok. Nejak úžasne ma nezaujal... Nie, že by som sa ho chystal použiť... Originálny: Alebo aspoň nik pred tebou u takom niečom nepísal. A k tomu tam máš nejaké (podľa mňa) blbosti s flakónkami a pascami... No taký priemer.

..GJ!

Ikonka uživatele Mavev    [pošta] NEW     16:24:04 19.01.2005
Textoris : Já též děkuji za vytrvalou kritiku....

Ikonka uživatele Textoris    [pošta] NEW     10:30:24 19.01.2005
Mavev: už nemám co říci... děkuji za objasnění....

Tex.

Ikonka uživatele Mavev    [pošta] NEW     14:04:57 18.01.2005
Textoris : :-))))

1) no mě je libo....

2) Asi jo.....teda si sem tě špatně pochopilm afurt tedy nechápu....

3) No ono délka 1-2 ten průměr krásně vystihuje, aspoň myslim....

4) No pravidla....

6) No to by asi chtělo....myslel sem že tejden je dostačující, ale nic mě nenapadlo....

7) No to záleží na ´hlu pohledu, podle hlasu v MS, by měli mít obě dvě postih....
9) Zapálit meč...no to sem zkoušel má to dvě zásadní nevýhody...Musíš meč čistit a hlavně díky sekum vidíš velký kulový....:-((((

10) :-))))

11) Tak jestli to chceš vysvětlit stačí říct co nechápeš....

12) no nic....snad....

13)No myslim že ne....proč by nemohl třeba hraničář????

14) No to si se sekl ty...je myšleno že nemůžeš mít jednu ohnivou a druhou s kyselinou...a to ze dvou důvodů, bylo by to další počítání a zbytečně složité a hlavně by jsi je měl nevyvážený....

Hodnocení je věc každého z nás....

Ikonka uživatele Textoris    [pošta] NEW     10:30:31 18.01.2005
Maveve, souhlasím...

1. Jistě... jak je libo...
2. Tady jsem myslel podle velikosti a váhy koule... špatně si mě pochopil...
3. Jasně ale zase rozdíl je mezi opravdu rozdílnými délkami a taky počítej s tím, že drd zbraně počítají s tím, že nebojuješ jen bojovou částí... je to takový průměr... takže technicky, co když... nevím no záleží na délce si myslím, ale budiž...
4. No jasně... pravidla...
5. No.. dobře, ale přeci mi t tam nějako trochu vázne! :-)
6. No jasně... to chápu, ale přeci jen... je zase fakt, že takhle si nemohl více čekat! :-)> Ne, chtělo to trochu promyslet... zdá se mi to takové čudné... PS: tu matiku... tu bych potřeboval!:-)> Jo no, ale to bych se v tom musel ale vyznat celkově! :-)
7. Zase jako jednoručka to nebude mít postih a jako obou to bude mít, tak tohle bych nechal buDˇoba nebo jen jeden...
8. Hm.. nemám c říci...
9. Jo no, ale ještě větší sranda je zapálit meč (nebo boken, nebo vyrobený) potřít ho nějakým olejem nebo něčím hořlavým... mám někde napsané čím... nebo líhem a zapálit a v noci na poli, kde tě vidí plno lidí a šermovat se...!:-) Chtěli jsme t s kámošem zkusit jak jsme byli loni na rybách celý měsíc, ale už jsme to neměli čím zapálit, jelikož bychom s neměli na čem uvařit čaj a polívku!:-)>
10. Zase... no dobrá, ale přeci jen... to se může uvolnit a tolik drátu, ale nechme to tak... máš pravdu...
11. Tady jsme myslel to škrcení a kolem toho.. nenapsal jsem ti k čemu to je.. omlouvám se...
12. Hm... co říci?
13. A.. přeci jsem jen nějakou tu chybičku našel!:-) Takže dvě může použít jen válečník, jo?!
14. Myslel jsem jednu ohnivou a jednu kovovou, apod.! Snad jsi si to pochopil, nebo jsem se sekl já...
Jo no... díky za argumenty...
Je to celkem něco co tu ještě nebylo a hodnotil jsem jak jsem hodnotil a myslím si to, že to tak na to i je... sice si myslím, že na dvě a ani na jedna to není, ale nechci kritizovat ostatní, jen tě chci potěšit... a jen jsem ti chtěl napsat, že pořád si myslím a souhlasím s mým hodnocením, jelikož si to občas musím nechat vychladnout v hlavě...!:-)

S úctou Tex.

Ikonka uživatele Mavev    [pošta] NEW     13:35:58 15.01.2005
Tak konečně sem se k tomu dostal

1)Trochu rozdílnější, podívej se na dlouhý meč a obouruční….Tam je taky rozdíl jen jedna a z toho jsem usoudil, že by bylo vhodné dát tam jen takto malý rozdíl

2) Ta váha je tam psaná pouze pro jednu poi, čili pro jednoručku, pro dvě to logicky činí 40mn, což při převodu činí dohromady asi 5 kilogramů, což je podle mě hodně….

3)Poi byly tvořeny podle dnešních, poi se kterými se dělají různé kousky a musím říct, že jakmile si půjčím kamarádovi, tak mi jaksi nepasují a triky mi s nimi nejdou, tudíž sem usoudil, že délka je závislá na vůli každé postavy.

4)3zl, je podle mě adekvátní cena, za kus řetězu a kouli, kromě toho myslím že řemdih stojí 1zl…

5)Ten bonus k SZ je z toho důvodu aby se konečně projevil rozdíl mezi jednoroční a obouruční

6)Je, ale aspoň se procvičíš v matematice….:-), ne teď vážně…Ty čísla, jsou kvůli tomu že mě nenapadl jiný způsob jak odlišit roztočenou poi nebo ne…

7)Není…jednoroční zbraně nemají mít podle pravidel postih k iniciativě jelikož zbraně pracujíci na principu odstředivé síle by ho podle mě měly mít…A u obouruční je to standardní -2…

8)Já sem nechtěl napsat co se musí používat, ale spíše by to mělo sloužit pro inspiraci, někdo si na poi může třeba přidat hlavu skřeta…

9)Normálně, z vlastní zkušenosti vim, že ohnivá koule při točení hoří normálně a vydává ještě takej hezkej zvuk….

10) Představuji si to asi takhle je tam flakónek , který je zadrátovaný po celým obvodu a při nárazu se ze flakónek prostě rozbije…

11)Je to trochu zmatené možná ano, ale určitě by jsi na to přišel po takovém druhém třetím přečtení….

12)Možná u biče, při troše šikovnosti by to šlo i tady a navíc je to přece fantasy…

13)A chybí, zbraň je to střední….

14)Pro obě koule??? To je psané na hoře a koule se nedají kombinovat, pokud je cheš používat obouruč….

Mavev

  [Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
8 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.80911302566528 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách