Předměty

Musketh Hodnocení: Průměr

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 12

Skupina: Zbraně

Síla zbraně: 2/+6

Cena: 2500

Malý dostřel: 20

Střední dostřel: 40

Velký dostřel: 80

Váha: 130 mn

Popis:

Popis: Musketh je jednou z nejmodernějších zbraní ve světě dračího doupěte. Je tvořen asi 100 coulů dlouhou hlavní ze železa, mechanizmu a dřevěného těla zbraně. Jelikož je zbraní novou a neznámou, její ovládání je zpočátku velmi těžké, je nepřesná a často poruchová. Zbraň nemá mířidla, tedy je nutné mířit celou zbraní, což je velmi obtížné. Zároveň je také zbraní velmi těžkou, osoby, které chtějí stříle Muskethem bez pomocné vydlice musí mít sílu i obratnost vyšší než 15. Pokud budou postavy střílet se zbraní podepřenou, musí mít sílu i obratnost vyšší než 13. Pravděpodobnost, že zbraň při výstřelu nezklame je 75%, pokud zklame:
40%=> prach navlh
70%=> oheň nepronikl dovnitř hlavně
99%=> hlaveň nevydržela tlak a explodovala, postava je zraněna za 2k6 životů.
Navíc každý výstřel postavě postavě ubírá jeden stínový život. Proti střelbě z této zbraně se obránci počítá pouze kvalita zbroje + štít, pokud ho obránce používá.

Hlaveň:
- je dlouhá 1 sáh +- coul a široká 2 couly, uprostřed je vývrt o poloměru půl coulu rovnoměrně po celé délce hlavně
- konec hlavně je uzavřen z důvodu umístění nálože, která odpálí kulku
- 4 couly před uzavřeným koncem hlavně je malá prohloubená železná destičak, tzv. páncvička, která je s dutinou hlavně propojena malou dírkou
-hlaveň není drážkovaná!

Tělo zbraně:
- jedná se o 40 cm dlouhou pažbu a podložení hlavně do 1.třetiny hlavně od uzavřeněho konce a předpažbí, jež sahá téměř ke konci hlavně
- pažba je vytvarována pro pevné zapření do ramene

Mechanizmus:
- samotný mechanizmus je skryt uvnitř těla zbraně, ale jeho hlavní části vyčuhují ven
- Spoušť mechanizmu je spojena s úderníkem, jehož součástí je zapálený doutnák
- mechanizmus se spouští stiskem spouště
- pro opětovné použití stačí přesunout úderník do původní polohy před výstřelem

1)Nabití zbraně:
-samotné nabíjení zbraně je nejdelší, zabírá přibližně 5 kol
a)Vložení zápalné směsi do hlavně a její upěchování nabijákem (2 kola)
b)Vložení utěsnění, samotného náboje a upěchování nabijákem (2 kola)
c)Umístění zápalné směsi na pánvičku (1 kolo)
- zápalná směs se uchovává v tzv. Rohu, tedy násypce z dutého rouhu zvířete, ten je z obou stran uzavřen, ale z jeho špičky se dá po odstranění zátky vsypat do hlavně zápalná směs
-jako projektily se používají coul velké olověné kuličky, které se dají ještě různě upravit
- nabiják je půl coulu tlustá a 110 coulů dlouhá železná tyčinka na jednom konci rozčířená na 1 coul, v tomto místě je trochu vydutá, pro ty, co si to nedokáží představit ====<(, a zasouvá se do drážky v předbažbí přímo pod hlavní

2)Výstřel:
- stisknutím spouště se uvede do pohybu úderník se zapáleným doutnákem
- ten zapálí směs na pánvičce, která je spojena s prostorem uvnitř hlavně malou dírkou, a zapálí i směs uvnitř hlavně
- následná exploze při optimální dávce zápalné směsi dodá projektilu rychlost přibližně 50 sáhů za vteřinu
- kvůli nepřesnosti je účinný dostřel značně omezen
- při menší dávce zápelné směsi se SZ snižuje o 1 a dostřel o 10 sáhů
- při vyšší dávce se účinný dostřel zvyšuje o 20 sáhů, SZ o +1, výstřel je automatický, ale je pravděpodobnost 60%, že hlaveň nevydrží a exploduje, v tomto případě je postava zraněna za 2k6+6 životů

Příslušenství: Kovová vidlice, prachový roh, váček s náboji, bodák

Zápalná směs:
- jedná se o stabilnější verzi ohnivé hlíny tzv. Ohnivý prach
- jeho síla je 2x větší než u běžné ohnivé hlíny, ale expoloduje pouze při styku s ohněm
- jakákoliv vlhkost prach znehodnotí, tedy nelze již nadále použít
- pro jeho výrobu platí stejná pravidla jako u ohnivé hlíny, ale suroviny a doba zpracování jsou trojnásobné
- toto použité množství stačí na výrobu 4 mincí ohnivého prachu

Bodák:
- nasazuje se přímo do hlavně zbraně, když není čas přezbrojit, nebo nabít
- tvoří jej 20 coulů dlouhá a 4 couly široká čepel
- Musketh s bodákem má ÚČ 4/+1, OZ -2

Vidlice lze také použít jako střední jednoruční zbraň 5/-1/0, délka 1, zranění touto zbraní při útoku sekem je jen stínové, při bodnutí se počítá jako běžné zranění

cena:
Musketh .............2500 zl ...... 130 mn
příslušenství .........200 zl ...... 36 mn
4 mn prachu .........100 zl ...... 4 mn
100 nábojů .............25 zl ...... 5 mn
prachový roh ..........25 zl ...... 5 mn
vidlice .....................25 zl ...... 20 mn
bodák .....................25 zl ...... 7 mn

příběh:

Čekali na lesní cestě, on a asi dvacet dalších mužů, kterou měl co chvíli projet konvoj ozbrojených rytířů převážející žold pro vojáky v táboře dva dny cesty na sever. Doufal, že přesila nebude příliš veliká, i když výhoda byla na jejich straně. Jakmile past spustí, musí využít zmatku v řadách svých protivníků a zničit je.
Dvacet mužů, každý ozbrojen šavlí a Muskethem, byli dobře zamaskováni v okolí cesty. Obyčejný člověk by v lese našel spíš poklad nesmírné ceny, než tyto může. Byli zkušení a jejich zbraně nebezpečné, věděli jak je použít, aby napáchali co nejvíce škod.
Sedl si na pařez mezi svými muži a začal hrát na píšťalu, tence a smutně jeho píseň zněla. Ze zatáčky se vynořil první pár jezdců na koních, pak další, vůz tažený dvojspřežím černých vraníků, na jehož korbě bylo několik mužů, pravděpodobně střelci. Konvoj uzavíralo dalších šest jezdců. Hrál stále na píšťalu a počítal své protivníky. Nebylo jich o mnoho víc, ale i přesto tu bylo jisté riziko.
Muži na koních měli jedny z nejlepších brnění, dlouhé meče u pasu a v rukou třímali dlouhá jezdecká kopí. Muži na voze měli jen obyčejné přilby, kroužková brnění a těžké kuše, snad i nějaký meč. Celý konvoj dojel až k němu a z řady vystoupil jen rytíř v té nejlepší zbroji, jaká byla v jeho společnost k nalezení a mířil pomalým krokem k němu. "Krásná píseň, řekneš mi prosím její jméno poutníku", optal se slušně. Tázaný ještě dohrál posledních pár tónů a sklonil píšťalu. "Toto je píseň Smrti, pokud jsi tak hloupý, že jsi to nepoznal". Rytíř sklonil své dlouhé kopí těsně k jeho hrdlu se slovy: "Víš Ty vůbec, kdo já jsem".
"Mrtvý muž", slova, která rytíř sotva chtěl slyšet, se stala skutečností. Z různých pozicí na obou krajích cesty se ozvaly rány výbuchů, které ohlušovaly a plašily koně, dým zakryl celou cestu a nářek umírajících smíchaný s rykem boje se nesl tichým lesem ozvěnou dál a dál. Jen chvíli trvalo, než lehký větřík odvál kouř z výstřelů a zjevil tak jatka, která během několika vteřin vznikla na tomto místě.
Rytíř, který k němu promlouval se nyní nacházel o několik metrů dál s dírou přímo uprostřed svého pancíře. Hledí jeho přilby bylo zvednuté a na jeho tváři se zračila bolest. Tenký pramínek krve s bublinkami pomalu pokračoval z jeho úst ke krku. Umíral a byl rád, že neviděl, jak dopadli jeho muži.

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 12

Autor:

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

Ahoj, jakožto střelec z historických palných zbraní musím upozornit na dvě drobnosti:

-Jestliže je ráže 1coul, pruměr projektilu může být maximálně 0,8 - 0,9coulu.

-Nabiják z kovu je nejrychlejší cesta k nějaké ošklivé nehodě. Hlaveň je kovová a nabiják musí být z materiálu jenž při nabíjení nekřísne jiskru o stěnu hlavně.

Jinak moc hezky zpracováno


 Uživatel úrovně 0

Ahoj, mě se to zdá dobré: propracování, nápad... Je sice pravda, že do DrD se to příliš nehodí, ale pěkné. Jak kdy, jak kdo. Dal bych tak 4.
Deiwid: Tank už je. je v dílně, nebo byl? No to je jedno je to Pseudomagenergtický tank(PMT-1)

s pozdravem, hlevně autorovi Globox


 Uživatel úrovně 0

No ale myslim si, že každý PJ má svoj svet.
A najnovsie sa mi zapáčila fantasy v ktorej majú napríklad trpaslíci konečne odlišné zbrane od ľudí.
Či už sú to delá,parné tanky alebo muskethy.

Avšak k samotnému dielu:

No gramatiku nemôžem hodnotiť ale:

Spokojný som so spracovaním avšak vadí mi použiteľnosť.

Takže: Nápad 2 spracovanie 1 použiteľnosť 0 čiže 3

Aspoň tak to cítim ja

S pozdravom Zavulon


 Uživatel úrovně 0

Jako tyhle palné zbraně v dračím doupěti nemusím, ale vzhledem k tomu jak se mi trpasličí střelci zaryli pod kůži ve warcraftu III uznávám tenhle nápad za zajímavý. K tomu hezké zpracování...


 Uživatel úrovně 0

Je to vážně naprosto skvěle propracované, poutavé a zajímavé....ale pro jiný herní systém.


 Uživatel úrovně 0

dobrej napad ale tohle do dracaku=to je blbost


 Uživatel úrovně 0

tak tohle jsi přehnal do drd tahat mušketu . vůbec se mi to nelíbí co příde příště , tank???


 Uživatel úrovně 0

Zajímavá zbraň, dobré zpracování a rozdělení částí muskethu.


 Uživatel úrovně 0

Na začátek bych jen rád poznamenal, že jsem nestudoval důkladně celou diskuzi, takže mne prosím omluv, popřípadně odkaž na nějaký příspěvek níže. Propracované je to opravdu velmi, klobouk dolu před tvými znalostmi. Bohůmžel, ani já nejsem ten, který by souhlasil s takovýmito předměty v DrD. To už pak rovnou můžu hrát GURPS, Vampire, nebo Shadowrun...

Příběh, překvapivě umístěný na konec příspěvku, není špatný, ale není úplně originální, a zdá se mi stylisticky mírně nezvládnutý. Kdyby si postavám dala jména, vyhnula by ses takovým těm opisům "Rytíř, který k němu promlouval" a podobně.
Taky mne trochu mrzí styl "Zápisky z hodiny ve škole" v popisu. Co se samotného textu týče, nemám co bych dodal, neb nejsem odborníkem na dané téma...

Tedy 3*
CM.


 Uživatel úrovně 0

propracovane pekne ... ale trebas strelne zbrane za husitskych valek nemely v podstate ucinost ... tim je mysleno ze se ! vetsinou ! strelci netrefili ... kdyz si predstavite vozovou hradbu jak ji zname .. strelec z primitivni strelne zbrane na boku vuz o 12 lidech uvnitr a zaloha za nim .. pod vozem strelci z kusi ... a vedle vozu a kazde strane dva chlapci s pavezou ... no taak tam tyto strelne zbrane slouzili spise jako zastraseni koni s samotnych jezdcu ( rytiru ) ale ucinost veskera zadna ... ale muskety na tom byly uz lepe ale kdyz se podivame na historicke doklady tak kazda valka ktera se konala joinak nez partizansky byla tak na 10-20 kroku armad od sebe ... a prvni rada nemela velkou sanci na preziti ... .. takze utocne cislo je male nejak tam neni nic o prestnosti coz je dulezite .. jinak to co na zacatku rikal terry je presne to co bych tomu vytkl .. a nejak sem se rozepsal :o)