Kouzelnická Kouzla

Čarodějná runa *Tardrandis Vidiro* Hodnocení: Průměr

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 5

Skupina: Ostatní

Dosah: 1

Rozsah:

Vyvolání: 2 kola

Trvání: 1 měsíc

Popis:

Jméno kouzla: Čarodějná runa
Kouzelná slova: *Tardrandis Vidiro*
Magenergie: 4 + 2 magy za každý další měsíc
Dosah: dotyk
Rozsah: 1 osoba/předmět
Vyvolání: 2 kola
Trvání: 1 měsíc + dle dodané magenergie

Mnoho čarodějů a mágů se hlásí k určité škole. Ať už je to výsostná čarovná univerzita nebo zakázaný temný kult, členové takové školy mohou nosit tajné znamení, aby se vzájemně rozpoznali. Čarodějná runa je magické znamení, které může nosit kdokoliv, ne jen magicky aktivní postava. Dokonce ji lze umístit i na místo, např. dveře, truhlu či přívěšek nebo pečeť. Ve většině případů zobrazuje runa jasný název magické školy nebo skupiny např. "Puštíci" nebo "Královská magická akademie". Nezáleží na délce názvu, ale na jednoduchosti obsahu sdělení (runa nedokáže sdělit: "Napsal vlastní rukou Šmajdalf" ale pouze "Šmajdalf"). Nejčastěji magickou runu nosí samotní čarodějové, protože jen oni dokážou runu přečíst a doplňovat v ní magenergii. Zároveň je také kvůli zneužití velmi střežena tato magická formule a každá čarodějná škola či sdružení mágů má obvykle jen jednoho či dva pověřené akademiky, kteří odpovídají za označování mladých čarodějných učňů. Žákům magických umění se čarodějná runa obvykle umisťuje na čelo. Její přesné místo na těle však není nijak omezeno.

Čtení čarodějné runy *Vísio Máter*

Magenergie: 1
Dosah: dohled
Rozasah: osoba/předmět
Vyvolání: 1 kolo
Trvání: ihned

Při dotyku čarodějné runy lze tímto kouzlem doplnit její trvanlivost (za každé 2 magy/měsíc). Runa skrytá pod oblečením není tímto kouzlem spatřitelná. Vyvolavatel kouzla musí mít na runu přímý výhled. Zatímco samotnou čarodějnou runu dokáže seslat jen málo kdo, čtení čarodějné runy se lze naučit už v prvních ročnících čarodějných studií. Žáci jsou obvykle povinni své runy udržovat, aby se předešlo zneužitím kouzel a magických schopností. Pokud mág zavítá na vzdálené území a dělá zde potíže, nejčastěji jej zpacifikují jeho vlastní, neboť jej čarodějná runa prozradí a bývá odpovědností dané školy, co podnikají její studenti.

Smazání čarodějné runy *Niviró Victra*

Magenergie: 4
Dosah: dotyk
Rozasah: osoba/předmět
Vyvolání: 2 kola
Trvání: ihned

Tímto kouzlem lze čarodějnou runu vymazat. Vyvolavatel kouzla musí uspět v hodu proti pasti, kde nebezpečnost je ROZ ~ 4 + 1 za každý celý měsíc zbývající trvanlivosti runy ~ nic/smazání. Při vyvolání kouzla lze vložit do kouzla více magenergie a tím zvýšit šance na smazání runy a to přičíst k hodu 1 za každý další vložený mag. Toto kouzlo se kouzelník naučí automaticky, pokud alespoň 6 úrovní ovládá kouzlo Čarodějná runa. Jeho naučení je však podmíněno znalostí kouzla Čtení čarodějné runy.

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 5

Diskuze

 Uživatel úrovně 3

páni, kdy jsem to dával....před dvěma roky:) Ale každopádně díky za schválení. Dílko mě napadlo vlastně náhodou, když teď hraju občas dračák s dětma, kdy bojovali proti "skryté" společnosti černých mágů. Kouzlo je popsáno (jak je u mě zvykem) tak jednoduše, jak by bylo popsáno v pravidlech. Nemám rád dlouhodáhlé rozepisování všech možných i nemožných věcí. Runa sama o sobě právě otevírá velmi široké možnosti pro hráče i pána jeskyně. Pokud by se náhodou dostala postava k tomuto kouzlu, může to otevřít další zápletky. Kouzelník také ale dokáže být postava nekontrolovatelná. Takže tímto způsobem si snad PJ zjedná určitý respekt s pravidli světa, nebo naopak povede k zápletce. Dovolil bych i alchymistovi doplnit runu surovou magenergií, pokud by přesně věděl, kde se nachází. Úzkoprsí kouzelník by si mohl "podepisovat" i oblečení, zatímco kněz, kterému bych toto také doplnil do repertoáru, by na první pohled poznal kacíře (nebo někoho, koho jiný kouzelník označil, aby kneze zmátl) Možnosti jsou široké, pravidla jednoduchá. Za mě 5* :)


 Uživatel úrovně 3

Za mě jsou základy dílka sice opravdu velmi stručně, ale za to pochopitelně vysvětleny. Tyto runy otevírají dveře k spoustě nových zápletek. A to podle mě dává tomuto kouzlu mnohem větší hodnotu, než by náležela nějakému běžnému, podobně zpracovanému kouzlu. 3*


 Uživatel úrovně 8

Původně jsem v díle viděl rozpor, který se po druhém přečtení vysvětlil, takže hodnocení opravím na 3*.
Přesto si myslím, že je dílo trochu zmateně popsané, což je v textu tak krátkém docela záhada. Nedokážu přesně určit, co je špatně, možná jak jdou informace za sebou, jak jsou poskládány do odstavců, prostě jsem to musel číst několikrát.
Jinak je to celkem pěkná a použitelná věcička, která sice neoslní, ale celkem potěší a člověka ponouká k přemýšlení.

Praktické využití ve hře je otázkou, určitě bych stejně jako UnknowN uvítal nějaké příklady jak využití, tak zneužítí runy. Z popisku trochu vyplývá, že u Akirose jde hlavně o značkování studentů a příslušníků různých řádů, aby byli snáze identifikovatelní. V nějaké fantasy dystopii by to určitě nabralo větší grády a hnedle tu máme čarodějné židovské hvězdy. :P
Za sebe bych například navrhl, že runa může být podmínkou pro vstup do čarodějné věže nebo na půdu univerzity. Možná by mohli mágové pomocí značky i vyhledávat (trochu jako GPS lokátor). Fakt, že se za mága či čaroděje nelze jen tak snadno přestrojit, je určitě taky podstatný, a docela by mě zajímalo, jak si hráči poradí s úkolem infiltrovat magickou akademii bez runy.
To zneužití je pak samozřejmě možné v případě, že jiný dostatečně silný čaroděj dokáže runy "falšovat" nebo napodobovat (což bohužel není v díle ani naznačeno, natož rozvedeno), případně se na ně nějak napojit. Docela zajímavá zápletka by mohla vyvstat z vyšetřování nevysvětlitelných a tajemných vražd, které pak propojí až "čarodějné runy" a zjistí se, že právě skrze ně si nějaký temný čaroděj své oběti vyhledává a třeba je i skrze ně proklíná.
Na odlehčení si zase dovedu představit, že hospůdky ve větších městech, kde sídlí magické akademie, mají na tyto runy "čtečky", a když studentík nemá tu správnou runu, tak mu nenalejou. :D

Když nad tím tak přemýšlím, tak si ten nápad určitě své využití najde. Děkuji tedy za další nový kousek do naší databáze a snad není poslední. :)


 Uživatel úrovně 8

Malé atmosférické kouzlíčko podporující rozličné "značkování" kouzelníků sebe navzájem, či zanechávání magických "podpisů". Trochu škoda, že není podrobněji vysvětleno, jak je vlastně kouzlo zneužitelné, nebo jak může kouzelníka prozradit, nicméně i v aktuální podobě má kouzlo určité možnosti situačního využití. 3*