Kouzelnická Kouzla

Smrtlivec *Thanatomania* Hodnocení: Kvalita

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 15

Skupina: Vitální magie

Past: Odl+Roz ~ 7 ~ 0

Dosah:

Rozsah:

Vyvolání: 1 kolo

Popis:

Jméno kouzla: Smrtlivec Kouzelná slova: Thanatomania Magenergie: 5 + x magů Past: Odl + Roz ~ 7 ~ 0 Dosah: 0 sáhů Rozsah: Sesílatel Vyvolání: 1 kolo Trvání: Ihned

Stručný popis

Ten, kdo toto kouzlo sešle a neodolá Pasti, bude ve strašlivých bolestech a za nelidského vřískotu zbaven 2K6 + (x/2) životů, kde x je počet magů vložených do kouzla, a na 1K6 kol ho zahalí tma a černá mlha, která mu, pokud přežije, zabrání v jakékoliv činnosti a upoutá ho na zem jako nehybnou postavu. V případě odolání Pasti kouzlo vypustí ohlušující výboj temné energie směrem k obloze, kde neškodně vyšumí.

Při odolávání Pasti má Roz smysl jen tehdy, když se kouzlo sesílá ze svitku, kde se bere v potaz úroveň kouzelníka, který se na výrobě podílel (nikoliv pyrofora), jinak je samozřejmě 0. Právě sesílání ze svitků je ale u tohoto kouzla nejčastější; smyslem kouzla je totiž čekat ve svitku na svou nic netušící oběť a posloužit jako past. Je proto nutné dát svitek k přečtení osobě, která nerozpozná symbol tohoto kouzla na pečeti a zároveň důvěřuje tomu, kdo jí svitek dal, anebo využít různých možností, jak skutečný obsah svitku zamaskovat.

Příklad: Nepředpokládaje nebezpečí, přečte zamýšlený cíl kouzla, zločinecký boss a sicco Thain (Úroveň 14, Odl -1), svitek domnělé Rychlosti. Namísto Rychlosti je však ve svitku zakletý Smrtlivec, vepsaný čarodějem Thulraniem (Úroveň 13) za 5 + 30 magů. Proti Pasti 7 (7 + 1 - 1) nemá velkou šanci uspět a je zasažen za 2K6+15 životů. I kdyby přežil, bude pohlcen temnotou a na 1K6 kol ochromen.

*Poznámka: Thanatomania = sebevražedný úmysl (lat.)


Maskování kouzla

Toto rozšiřující pravidlo umožní kouzlu najít si vlastní způsob maskování

Zatímco ostatní kouzla mají své pevně dané symboly, které každý kouzelník pozná (a ostatní se je mohou průběžně učit), Smrtlivec na sebe může vzít podobu kteréhokoliv jiného kouzla. Aby se tak stalo, musí kouzelník, který ho zapisuje do svitku, přidat polovinu magů kouzla, za které ho chce maskovat. Svitek Smrtlivce se pak bude tvářit i chovat jako svitek tohoto kouzla a dokonce mu přizpůsobí svou dobu vyvolávání, takže je nemožné tuto lest odhalit.

Jediný způsob, jak zjistit, že je něco v nepořádku, je Alchymistovo Vidění magenergie. I to však dokáže Kouzelník oklamat, když při očarovávání svitku použije namísto poloviny ceny maskovacího kouzla jeho plnou cenu. Alchymisté pak ve svitku uvidí právě toto množství magenergie, zatímco magenergie vložená za kouzlo Smrtlivce bude neviditelná.

Příklad: Kouzelník chce vytvořit svitek Smrtlivce za 5 + 15 magů a spolehlivě jej zamaskovat za svitek Rychlosti. Do Pyroforem připraveného svitku zakleje nejprve Smrtlivce (20 magů) a následně ho zamaskuje za Rychlost v ceně 10 magů a zaplatí její plnou cenu. Svitek se nyní bude jevit jako svitek Rychlosti a Alchymista v něm uvidí právě 10 magů. Kdyby Kouzelník seslal Rychlost v poloviční ceně 5 magů, bude sice svitek vypadat jako svitek Rychlosti, ale Alchymista, který ho prozkoumá, v něm uvidí 25 magů a jistě mu to bude podezřelé.

Příběh Thantova šílenství

Koho by zajímal příběh na pozadí tohoto strašlivého kouzla a potenciální zápletka, nechť čte dál

V prohnilých přístavních metropolích obchodního impéria Thenebris se to odjakživa hemžilo ožraly, násilníky, pašeráky, šlapkami i zakázanými rituály. Je to přesně to místo, ve kterém žádný ctihodný občan Thenebrie nechce vychovávat své potomky, a přesto jich tam každoročně končí víc a víc, protože právě v takových dírách létají peníze a každý šikovný boss propere svoje peníze přes přístav, kde se snadno ztratí a kde se nemusí bát městských stráží.

Jistě tedy chápete, že právě slumy a ghetta v přístavech těchto lidských mravenišť byly tím pravým podhoubím nejen pro zločinecké kliky a cechy, ale i pro všechny pošahance a cvoky, kteří v nich živořili na zbytcích a odpadcích tak nechutných, že je i rackové raději nechali být, jen aby mohli šířit své vize a nebát se přitom šatlavy.

Mezi takové blázny ale nepatřil ten, který si říkal Thant a žil ve městě Morkport. To jméno ukradl slavnému hrdinovi z dávných dob a v překladu ze zapomenutého jazyka znamenalo buď "smrt", nebo "ochrana", podle toho, jak jste jej vyslovovali. Nebyl to otrhaný blábolivý dědek z kanálu, kterého od sebe odstrčíte, kdykoliv potřebujete v přístavu něco zařídit. Né, Thant šířil svou vizi konce světa tak přesvědčivě a s takovým darem výřečnosti, že mu brzy propadla spousta beznadějných případů z ulice. Udělal z nich své nohsledy, použil je jako své oči a uši. Nechal je sbírat informace a s jejich použitím pak postupoval v hierarchii přístavu výš a výš a získával do své nové sekty znělejší jména...

Po nějaké době se v přístavu nemluvilo o ničem jiném než o konci světa. Thantovi přívrženci začali být dominantní silou přístavu. Postupně se do nich obuly cechy i městská stráž, ale nikdy se jim nepodařilo vykořenit jeho vizi ani najít Thanta samotného. Všem unikal s takovou drzostí, že jeho pronásledování mu jen vrhalo k nohám další následovníky. Nepolapitelný, neomylný, šumělo ulicemi.

O Thantovi se říká, že než přišel do Morkportu, byl knězem krvavých rituálů vládnoucí dynastie. Znal tedy taje magie. A zároveň měl ambice, kterými rozhodně nebylo vládnout chátře. Na historku o konci světa nasadil slib osvícení a cesty do země zaslíbené. Svět zničí démoni, říkal, a jediný způsob, jak jim uniknout, je provést očistný rituál a schovat se do zemí mrtvých, kam démoni nemohou. A ten rituál začal mezi svými nohsledy šířit formou svitku. Rozpoutal tím neuvěřitelné šílenství. Neuplynulo dne, kdy by se v přístavech nejen Morkportu, ale i dalších měst na pobřeží, kam se nákaza rozšířila, neobětoval alespoň jeden nuzák. Na třžišti, v tavernách, všude mezi lidmi, každou chvíli se objevil kvílící nešťastník, který se svíjel v křečích a bolestech, než ho pohltila temnota.

Mor. Nic nedokáže popsat, jakou zběsilost a strach v lidech vyvolal. Mnozí se k němu přidali jen proto, že už nedokázali pozorovat smrt v ulicích a raději sami riskovali pravdivost jeho slov, než aby žili v kobkách plných děsu. A když se začali ničit i členové městské stráže a v jednom z měst dokonce sám guvernér, vypukly občanské nepokoje. Z vnitrozemí přitáhla královská armáda, rabovala domy, ničila svitky, pátrala po Thantovi, kde jen mohla. Jenže jeho přívrženci se bránili. Nechtěli se vzdát šance na život v ráji, když konec je tak blízko (a ozbrojenci v ulicích této představě jen dodávají na důvěryhodnosti). Šílenství sebevražd se změnilo v šílenství krvavých masakrů a občanské války.

Zatímco lidé umírali dál, Thant se ztratil. Pravda byla taková, že smrt takového rozsahu a hniloba na duších, kterou rozšířil, daly sílu jeho temné magii a on měl konečně moc uskutečnit, co doopravdy plánoval od samého počátku...

... Teprve o mnoho let později, když byl Thant dávno zabit a jeho zlo bylo potlačeno, objevil se mladý lapka Thešik s nápadem využít Thantovo dědictví. Byl první, kdo Thantův rituál, v tom čase už pojmenovaný Smrtlivec, nechal zaklít do svitku a ten pak podstrčil svému konkurentovi v cechu jako dar. Musel si jen pár dní počkat, než získal jeho místo, ze kterého mohl svůj oblíbený trik ještě několikrát zopakovat.

Napsal Nathaka v noci z 28. února. Děkuje za přečtení a přeje příjemnou hru.

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 15

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

Hustý by ještě mohlo být toto kouzlo aplikovat do jiného textu. (Třeba by zaklínadlo bylo vloženo na text "Pepa šel do lesa".


 Uživatel úrovně 8

oukej: Smyslem kouzla samozřejmě je, aby ho na sebe seslal někdo, kdo netuší, co sesílá.


 Uživatel úrovně 3

Nevím jestly jsem jenom natvrdlej nebo je to chyba (ne nesnažim se šťourat chyby, ale toto mě trklo) jestly tomu dobře rozumím tak tohle kouzlo mučí toho kdo ho seslal? (nevím jsetly bych se dobrovolně mučil)


 Uživatel úrovně 8

Nathaka: To je možné - já se tě totiž nesnažil přetrumfnout ;-)


 Uživatel úrovně 8

UnknowN: Tak to je o hodně slabší než originál. :P


 Uživatel úrovně 8

Posílení svitku
*Rotolenforzo...*

Magenergie: viz níže

Popis:

Tato nástavba pro všechna kouzla rozšiřuje kouzelníkovy možnosti jak zasáhnout do tvorby svitků - umožňuje mu s pomocí své vlastní magenergie rozšířit kapacitu svitku, a to až na dvojnásobek hodnoty dodané alchymistou. Prakticky tak buď může do toho samého svitku zaklít až dvakrát silnější kouzlo, nebo snížit alchymistovu spotřebu magenergie na výrobu předem specifikovaných svitků na polovinu (například na svitek "Bledého blesku" by alchymista musel sehnat 65 magů, ale takto mu teoreticky bude stačit pouhých 33).

Každý mag rozšíření stojí kouzelníka dva magy (tzn. kouzelník, který by chtěl ze svitku s 33 magy udělat svitek "Bledého blesku" by musel zaplatit 65 magů za blesk samotný a navíc ještě 64 magů k dorovnání kapacity svitku na potřebnou hodnotu, celkem tedy 129 magů).


 Uživatel úrovně 8

Agganist: Díky, díky. :-)

Galkor: Zastávám názor, že když něco k dílu přidáš, tak to nemůže uškodit. Pokud to někoho nezajímá, anebo to nepotřebuje, tak to prostě přeskočí. Ale pokud to někoho zajímá a rád by si přečetl víc, tak je škoda mu to tam nedat jen kvůli těm, kteří jsou líní to číst. Takže proto dávám tam, kde se mi hodí, historii, případně jiná rozšíření. (A proto si tak zakládám na struktuře příspěvku - aby bylo vidět, co obsahuje to úplně základní, což některým lidem bohatě stačí, a co už obsahuje různé věci navíc, aby si každý přečetl jen to, co potřebuje.)

Je tam dost příkladů využití. Hned v úvodním popisu je psáno, že smyslem tohoto kouzla je zaklít kouzlo do svitku a ten někomu podstrčit. Pak tam máš přímo příklad. A konečně, pokud tě zajímá historie kouzla a přečteš si ji, tak i tam najdeš několik příkladů využití. Nic dalšího už mě nenapadlo, až Hrdlodus tady v diskuzi si všiml, že by tohle kouzlo šlo použít jako bluff.

Samozřejmě tě nenutím sebedestruktivní kouzla používat, ale faktem je, že v pravidlech ani tady jich zatím moc není (je-li vůbec nějaké), a tak jsem ho zpracoval. Podle mě se s ním hrát dá a je to něco nového, co může hráče překvapit. A o to jde.

Pokud ti to přijde nemastné neslané, protože to má vše, co to mít má, tak to mě mrzí, ale asi budeš halt rýpal, který potřebuje hledat chyby, jinak ho nebaví hodnotit díla. A s tím já nic neudělám. :-)

Stejně tak neudělám nic s tím, že ti historie zkazila dojem z díla. Je tam pro ilustraci, má natáhnout do atmosféry a přiblížit původ kouzla a jeho prvotní využití, což jsou všechno věci, které se dají i přímo použít ve hře. Jak jsem psal na začátku, stojím si za tím, že věci navíc nemohou dílo zkazit, mohou ho jen vylepšit, a komu se tyto věci navíc nelíbí, ten by je měl zvládnout přeskakovat a nehodnotit, když přece předem ví, o co kráčí.

V každém případě ti děkuji za přečtení a vyjádření k dílu.


 Uživatel úrovně 0

Osobně bych spíše nějakou historii hodil světem. Páč dle mého by u toho neměla co dělat.
Ale jak říkám je to věc názoru.
Jinak málo který dílo o pár řádcích má "vše" ale klidně bych tam přidal i nějaké využití které má.
Ano je to o fantasii kde to použijem ale mělo by to být fajn když napovíš :-).
Nevím ale sebedestruktivní kouzla nejsou moc dle mého gusta. Nevidím v nich nic užitečného, zajímavého.
Možná proto jich je tak málo. Abych pravdu řekl sebedestruktivní kouzlo jsem nikdy nepoužil a ani se na to nechystám.
Má to vše co to mít má. Možná proto mi to příjde takové nemastné neslané.
Na mě by to mělo lepší efekt, kdybych si asi nepřečetl tu historii, skoro mi to příjde že toto dílo je jen o ní a hodilo by se do šlánků a esejí :-)


 Uživatel úrovně 0

Ách, rozvoj taktizovania cez pasce vo zvitku, to je skutočne geniálny nápd, či už si ho vymyslel ty, alebo si sa niečím/niekým inšpiroval. Mne osobne sa natoľko páči, že bez váhania udelím plný počet.

Obzvlášť by sa hodilo v prípade levelového rozdielu pri stretnutí s nejakými inteligentnejšími tvormi, teda tvormi, ktoré maju dosť inteligencie na to, aby boli chamtivé, vypočítavé či inak naklonení argumentácii a vyjednávaniu. Príklad:

Družina putuje horami za účelom hľadania mocného artefaktu. Idú pustatinou, lebo dedinčania žijúci v blízkosti hory sa jej stránia, dokonca sa nepribližujú ani k lesu pri nej. Veria, že hora je domovom pre obludného Genohana, obra s hadím chvostom a chameleóními očami, ktorý sa vraj živí ľudskými synmi, ktoré plodí s ukradnutými ženami. Obra však nikto celé storočia nevidel, preto sa družina odvážne vydala hľadať artefakt. Nemajú strach, lebo veria, že hoci obor kedysi existoval, istotne neprežil Hviezdopád - deň, kedy z oblohy padali ohnivé slnká, ktoré priťahovali bytosti s veľkou mocou. Artefakt by však mal prežiť neporušený, pretože sa jedná o nezničiteľnú prilbu ukutú Bezmenným mužom, ktorý žil pred dávnymi vekmi. Družina rýchlo napreduje, hnaná túžbou a vidinou ľahkej koristi. Cesta sa rozdvojuje, preto na okamih zaváhajú, no nechcú sa rozdeliť, preto sa vydajú najprv doľava. Okamžite vedia, že učinili správne, lebo už z diaľky vidia obrovskú kostru, cez ktorú artefakt žiari ako druhé slnko. Behom sa približujú a zastanú v úctivej vzdialenosti. To, čo považovali za kostru, je obrovský trón z ľudských kostí. Na ňom leží položená Nezničiteľná prilbica, obludných rozmerov, no oni boli upovedomený, že prilbica sa sama upraví do veľkosti svojho majiteľa, aby sedela ako uliata. Ich ohromenie však vystrieda údes, keď spoza trónu vykročí Genohan, v celej svojej hrôzostrašnosti. V zuboch sa špára malou ľudskou stehennou kosťou. Keď zračí družinu, kosť nedbalo odhodí za seba a oblizne si pery. Družina stojí ako skamenená, len kúzelník naberie dosť odvahy na to, aby roztiahol ruky a prehovoril. "Ó, všemocný Genohan, ty, ktorý vzbudzuješ hrôzu, dovoľ nám, úbohým ľuďom zhliadnuť na Tvoju veľkoleposť!" Genohan si ho nevraživo premeriava, rovnako nedôverčivo ako zvedavo. Kúzelník, vidiac, že jeho slová majú pozitívny účinok, pokračuje. "Prišli sme zďaleka, aby sme sa Ti poklonili, lebo chýr o tvojej sile sa rozniesol široko ďaleko! Zhliadni prosím na naše skromné dary, ktoré Ti prinášame!" Družina stále ako obarená hľadí na Genohana, ktorý chamtivo poškuľule na kúzelníka, svojimi rôznofarebnými chameleónskymi očami. Kúzelník sa chvíľu prehrabáva v batohu, keď konečne nájde, čo hľadal. Potmehúdsky sa usmeje, vytiahne zvitok a zamrmle zaklínadlo, aby sa trochu zväčšil. "Hľa! Zvitok Najvyššej mágie! Toto kúzlo Ťa urobí tým najmocnejším z mocných! Na jeho účinok však už ako základ treba obrovskú moc, preto ho ja, biedny červ, nemôžem použiť. Ty pane, si však Pán hôr, zasievač strachu a buditeľ hrôzy! Celý svet sa trasie pred tvojou mocou! Preto Ti toto kúzlo skladám k nohám na znak úcty a poslušnosti..." Genohan sa viditeľne veľmi teší, čarodejove lichôtky ešte viac nafúkli jeho ego. Neúspešne sa to pokúsi zakryť hrozivým zavrčaním a zvraštením čela, no vyzerá skôr komicky, než desivo. Ešte aj družina sa spamätá, začnú bľabotať podobné nezmysly ako kúzelník a klaňať sa mu. Kúzelník sa vyberie rovno k nemu, položí mu zvitok k nohám a pripojí sa k uctievačom. Genohan sa posadí na trón, zabudnúc na prilbu a opatrne roztvorí zvitok. Je pomaľovaný zložitými znakmi a číslami s pohraničnými vetami v cudzích jazykoch. Uprostret zvitku sa skvie obrovský nápis. Genohan si oblizne pery a nedočkavo zahrmí. "Thanatomania!" Chvíľu sa nič nedeje a ako Genohan tak i družina s napätím čakajú. Vtom Genoham s výkrikom plným agónie upustí zvitok. Zahalí ho oblak temnoty a za neľudského vrieskania sa vzduchom nesie kúzelníkov neľútostný smiech. Keď je po všetkom, z Genohana neostalo nič, len prach, ktorý horský vetrík odfúkne v diaľ. Úsmev však kúzelníkovi zmizne z tváre, keď z údajne nezničiteľnej prilbice vidia len rozmliaždenú kašu. Možno Bezmenný muž nepredpokladal, že si na ňu niekto sadne...


 Uživatel úrovně 8

Andokajn: Jo, ale svitek se bude tvářit jako SLABŠÍ kouzlo Rychlosti, než kolika magům by odpovídalo.
Ale dobře, blbě zvolený příklad. Představ si to u kouzel, která mají magenergii pevně danou.