Kouzelnická Kouzla

Hvězdný svit * Taura elen iquin restalë* Hodnocení: Průměr

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 6

Skupina: Psychická magie

Past: XXX

Dosah: 15

Rozsah:

Vyvolání: 1 Kolo

Trvání: 4 Kola

Popis:

Jméno: Hvězdný svit
Kouzelná slova: taura elen iquin restalë
Magenergie: 15 magů
Dosah: 0
Rozsah: Kruh o poloměru 15 sáhů
Vyvolání: 1 kolo
trvání: 4 kola

Podmínka: kouzlo lze použít pouze v noci, pokud jsou jasně vidět hvězdy (slunce se nepočítá).



[ Staří elfové hvězdám připisovali kouzelnou moc, často je oslavovali a ještě používali k magickým činnostem. ]



Po vyvolání a úspěšném seslání kouzla bude okruh 15 sáhů okolo kouzelníka ozářen hvězdami, takže zde bude světlo jako ve dne. V tu chvíli začne kouzlo působit. Všem tvorům s přesvědčením záporné zlo kouzlo ubere dokud kouzlo trvá všechny atributy 1k6 a všem s přesvědčením zmatené dobro a zákonné dobro se do konce kouzla přičítají všechny atributy 1k6. Po vyprchání kouzla se vše vrátí do normálu.

Příklad: Elf s přesvědčením zák. dobro si hodí 4. Tak se mu ke všem atributům postavy přičítá 4. Kroll je zák. zlo takže když si hodí 2 tak se mu všechny atributy snižují o 2.

Poznámky:

- Za atributy postavy se nepovažují životy a velikost.

- Atributy se nedají počítat do záporu. To znamená, že pokud má kroll charisma 5 a hodí 6 tak má po dobu působení kouzla charisma 0, nikoli -1.

- Pokud má kozelník který kouzlo vyvolal přesvědčení záporné zlo, tak na něj má kouzlo účinky kladné (jako na postavy s dobrem).



Možnosti hraní kouzla

- Když družina po cestě potká bandu skřetů v převaze

- Když při stopování bude družina odhalena a potřebuje se co nejrychleji ztratit

Doporučení pro PJ

- Dobré je když kouzlo bude působit i na pocity postav (Dobro má najednou odhodlání, pocit nezlomnosti, dobrou náladu a vidí nepřítele jen jako bandu ustrašenců a na zlou stranu padne děs a cítí se najednou slabá, unavená a světlo hvězd jim je nepříjemné jako plameny a dobrou stranu v něm vidí jako nezničitelné válečníky).

- Kouzlo je elfího původu a proto doporučuji aby pokud by se kouzlo chtěl někdo naučit, tak aby to byl elf nebo se jej kouzelník od elfa naučil.

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 6

Diskuze

 Uživatel úrovně 3

Nějak jsem to neupravoval pro hraní postavou zkz čistě z existenčních důvodů tohoto kouzla. Kouzlo vytvořili elfové a ti prostě zlo nepreferují... Ledaže by se o staletí později kouzlo naučil nějaký zvrhlý čaroděj a dokázal si ho upravit ku obrazu svému...


 Uživatel úrovně 1

Nápad zajímavý.
Víc, než úprava vlastností takhle by se mi víc líbilo zmenšení OČ/UČ, zhoršení šance kouzlit.. prostě tě strašně rozbolí hlava, kůže pálí, nemůžeš se soustředit (špatně se soustředíš) na boj, na kouzlení... Rozhodně bych to ale doplnil o past, která zmírní/zneguje účinky.
Ta záchranná past navíc může dodat super RP element. Kouzlo je třeba v noci použito jako rituál na odhalení, jestli v kruhu dobrých kouzelníků není nějaký "záporák", ale ono ejhle.. ten nekromant tu past přehodil a není odhalen... a nebo je!

Souhlasím s volbou přesvědčení dle kouzelníka (jak navrhoval UnkowN) nebo aspoň o doplnění reverzní variantou pro zlo. Pak i chápu to, že silně polární přesvědčení (ZKZ,ZKD) mají prostě v tomhle výhodu oproti relativně "jednoduchému" neutrál.
Afinita na přesvědčení je zajímavý prvek a nutí to postavy s přesvědčením víc pracovat...spousta prostoru pro RP.

Jinak když ne navázání na přesvědčení, tak lze navázat na náboženství třeba... Takže spousta prostoru pro fantasii...


 Uživatel úrovně 5

Myslim že určitým způsobem nasvícenej kroll, zvláště pak v noci, může mít klidně charisma i záporný. A to i ten s dobrým přesvědčením :-D


 Uživatel úrovně 8

Máme tu bonusově-postihové kouzlo, které pracuje s přesvědčením - nicméně pokud patříte k družinám, kde se na přesvědčení nehraje, je poměrně snadné si kouzlo uzpůsobit pro jiná kritéria toho, kdo dostane bonus, a kdo postih, což je plus :-)

Úprava stupňů vlastností o 1k6 v takovémhle rozsahu by si podle mého zasloužila větší vyvolávací cenu (v mezním případě mohou bonusy za dané vlastnosti poskočit až o +3 resp. -3, což je docela slušné u plošného kouzla), u negativního ovlivnění možná i nějakou past na zrezistování účinku, ale to je jen otázka individuálního vyvažování.

Mezi atributy se sice nepočítají životy, nicméně ty se částečně odvíjejí od odolnosti, a to je vlastnost postavy, která je tímto kouzlem ovlivněná - bylo by dobré specifikovat, jestli se po změně odolnosti musí životy přepočítávat (týká se i magenergie, šancí na seslání kouzel, apod.).

Pozor při snižování vlastností - obecně se uvažuje, že postavy mají vždy všechny vlastnosti alespoň 1 a inteligenci alespoň 2. Při snížení pod tyto hodnoty je třeba brát v úvahu případná pravidla pro vyřazení postav z boje, nebo (v případě inteligence) přebrání kontroly nad postavou PJem.

Osobně bych působení kouzla obecně odvozoval od přesvědčení kouzelníka - maximální zvýhodnění by dostali tvorové stejného přesvědčení, a pak čím větší rozdíl, tím větší postih (spíš než specificky vyzdvihovat výjimku, že zlý sesílající kouzelník se počítá jako dobrý).

Vzato kolem a kolem je kouzlo zpracované na takové "klasické" kouzlovité úrovni ála kouzla z pravidel - Jednoduchý nápad, jednoduchý popis, jednoduchý efekt, není moc co řešit (až na pár detailů). U mě má toto kouzlo 3*.