

























|

Hvězdný svit * Taura elen iquin restalë*    |
Příprava na tisk (tisknuto 641x) |
Přidáno: |
2:25:47 29.07.2018 |
Magenergie: | 15 Magů |
Past: | XXX |
Dosah: | XXX |
Rozsah: | 15 sáhů poloměr |
Vyvolání: | 1 Kolo |
Trvání: | 4 Kola |
Skupina: | Psychická magie |
Autor: |
oukej |
Popis: | Jméno: Hvězdný svit
Kouzelná slova: taura elen iquin restalë
Magenergie: 15 magů
Dosah: 0
Rozsah: Kruh o poloměru 15 sáhů
Vyvolání: 1 kolo
trvání: 4 kola
Podmínka: kouzlo lze použít pouze v noci, pokud jsou jasně vidět hvězdy (slunce se nepočítá).
[ Staří elfové hvězdám připisovali kouzelnou moc, často je oslavovali a ještě používali k magickým činnostem. ]
Po vyvolání a úspěšném seslání kouzla bude okruh 15 sáhů okolo kouzelníka ozářen hvězdami, takže zde bude světlo jako ve dne. V tu chvíli začne kouzlo působit. Všem tvorům s přesvědčením záporné zlo kouzlo ubere dokud kouzlo trvá všechny atributy 1k6 a všem s přesvědčením zmatené dobro a zákonné dobro se do konce kouzla přičítají všechny atributy 1k6. Po vyprchání kouzla se vše vrátí do normálu.
Příklad: Elf s přesvědčením zák. dobro si hodí 4. Tak se mu ke všem atributům postavy přičítá 4. Kroll je zák. zlo takže když si hodí 2 tak se mu všechny atributy snižují o 2.
Poznámky:
- Za atributy postavy se nepovažují životy a velikost.
- Atributy se nedají počítat do záporu. To znamená, že pokud má kroll charisma 5 a hodí 6 tak má po dobu působení kouzla charisma 0, nikoli -1.
- Pokud má kozelník který kouzlo vyvolal přesvědčení záporné zlo, tak na něj má kouzlo účinky kladné (jako na postavy s dobrem).
Možnosti hraní kouzla
- Když družina po cestě potká bandu skřetů v převaze
- Když při stopování bude družina odhalena a potřebuje se co nejrychleji ztratit
Doporučení pro PJ
- Dobré je když kouzlo bude působit i na pocity postav (Dobro má najednou odhodlání, pocit nezlomnosti, dobrou náladu a vidí nepřítele jen jako bandu ustrašenců a na zlou stranu padne děs a cítí se najednou slabá, unavená a světlo hvězd jim je nepříjemné jako plameny a dobrou stranu v něm vidí jako nezničitelné válečníky).
- Kouzlo je elfího původu a proto doporučuji aby pokud by se kouzlo chtěl někdo naučit, tak aby to byl elf nebo se jej kouzelník od elfa naučil. |
Hlasování
Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.
Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.
Diskuze
Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.
Počet zobrazených příspěvků: 1-4 / 4 |
 |
oukej [pošta]
|
| 17:42:35 23.05.2019 |
Nějak jsem to neupravoval pro hraní postavou zkz čistě z existenčních důvodů tohoto kouzla. Kouzlo vytvořili elfové a ti prostě zlo nepreferují... Ledaže by se o staletí později kouzlo naučil nějaký zvrhlý čaroděj a dokázal si ho upravit ku obrazu svému... |
 |
Dradol [pošta]
|
| 10:49:04 30.07.2018 |
Nápad zajímavý.
Víc, než úprava vlastností takhle by se mi víc líbilo zmenšení OČ/UČ, zhoršení šance kouzlit.. prostě tě strašně rozbolí hlava, kůže pálí, nemůžeš se soustředit (špatně se soustředíš) na boj, na kouzlení... Rozhodně bych to ale doplnil o past, která zmírní/zneguje účinky.
Ta záchranná past navíc může dodat super RP element. Kouzlo je třeba v noci použito jako rituál na odhalení, jestli v kruhu dobrých kouzelníků není nějaký "záporák", ale ono ejhle.. ten nekromant tu past přehodil a není odhalen... a nebo je!
Souhlasím s volbou přesvědčení dle kouzelníka (jak navrhoval UnkowN) nebo aspoň o doplnění reverzní variantou pro zlo. Pak i chápu to, že silně polární přesvědčení (ZKZ,ZKD) mají prostě v tomhle výhodu oproti relativně "jednoduchému" neutrál.
Afinita na přesvědčení je zajímavý prvek a nutí to postavy s přesvědčením víc pracovat...spousta prostoru pro RP.
Jinak když ne navázání na přesvědčení, tak lze navázat na náboženství třeba... Takže spousta prostoru pro fantasii... |
 |
Zdenál [pošta]
|
| 23:43:31 29.07.2018 |
Myslim že určitým způsobem nasvícenej kroll, zvláště pak v noci, může mít klidně charisma i záporný. A to i ten s dobrým přesvědčením :-D |
 |
UnknowN [pošta]
|
reputace: 1
oukej: +1 | 2:34:08 29.07.2018 |
Máme tu bonusově-postihové kouzlo, které pracuje s přesvědčením - nicméně pokud patříte k družinám, kde se na přesvědčení nehraje, je poměrně snadné si kouzlo uzpůsobit pro jiná kritéria toho, kdo dostane bonus, a kdo postih, což je plus :-)
Úprava stupňů vlastností o 1k6 v takovémhle rozsahu by si podle mého zasloužila větší vyvolávací cenu (v mezním případě mohou bonusy za dané vlastnosti poskočit až o +3 resp. -3, což je docela slušné u plošného kouzla), u negativního ovlivnění možná i nějakou past na zrezistování účinku, ale to je jen otázka individuálního vyvažování.
Mezi atributy se sice nepočítají životy, nicméně ty se částečně odvíjejí od odolnosti, a to je vlastnost postavy, která je tímto kouzlem ovlivněná - bylo by dobré specifikovat, jestli se po změně odolnosti musí životy přepočítávat (týká se i magenergie, šancí na seslání kouzel, apod.).
Pozor při snižování vlastností - obecně se uvažuje, že postavy mají vždy všechny vlastnosti alespoň 1 a inteligenci alespoň 2. Při snížení pod tyto hodnoty je třeba brát v úvahu případná pravidla pro vyřazení postav z boje, nebo (v případě inteligence) přebrání kontroly nad postavou PJem.
Osobně bych působení kouzla obecně odvozoval od přesvědčení kouzelníka - maximální zvýhodnění by dostali tvorové stejného přesvědčení, a pak čím větší rozdíl, tím větší postih (spíš než specificky vyzdvihovat výjimku, že zlý sesílající kouzelník se počítá jako dobrý).
Vzato kolem a kolem je kouzlo zpracované na takové "klasické" kouzlovité úrovni ála kouzla z pravidel - Jednoduchý nápad, jednoduchý popis, jednoduchý efekt, není moc co řešit (až na pár detailů). U mě má toto kouzlo 3*. |
|


--
9 přihlášených uživatelů.
uživatelů je na chatu.
Vzhled Family Silver Historic Simple Ancient Dark Simple Ancient Light Simple Evolved Dark Simple Evolved Light Timmothy Gold
|
Vygenerováno za
0.38400292396545 sekund.
© 2001-2007 Almad,
James Timqui a
Tomash,
design © 2001 by Lightbringer.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
|