www.Dracidoupe.cz
Fórum ¤  Ankety ¤  Chat ¤  Moudrá sova ¤  Soutěž O Hlavu Zlatého Draka ¤  Co je to Dračí Doupě? ¤  Tvůrci a Redakce ¤  Uživatelé ¤  Dračí líheň ¤  Novinky ¤  Čekající díla ¤  Dračí manuál ¤  Otázky a Odpovědi ¤  Vyhledávání ¤  Rekordy a statistiky
Chat
Moudrá sova
Dobrodružství
Hřbitov
Fórum
Články
Rozvoj DrD
Bestiář
Předměty
Kouzelník
Kouzelník
Alchymista
Alchymista
Válečník
Hraničář
Hraničář
Zloděj
Nová povolání
Nové rasy
Dovednosti
Downloady
Galerie
Fotogalerie
Linky
Seznamka
Inzerce

Krvavé vyrovnání *Blurade* 
Příprava na tisk (tisknuto 1070x)
Přidáno: 11:03:54 11.03.2012
Magenergie:3 magy
Past:Roz ~ 5 ~ 1/2
Dosah:10 sáhů
Rozsah:1 až 3 bytosti
Vyvolání:1 kolo
Trvání:
Skupina:Vitální magie
Autor: Sccion
Průměrné hodnocení:3.23
Popis:
  • Jméno kouzla: Krvavé vyrovnání
  • Kouzelná slova: *Blurade*
  • Magenergie: 3 magy
  • Past: Roz~ 5 ~ 1/2
  • Dosah: 10 sáhů
  • Rozsah: 1-3 bytosti
  • Vyvolání: 1 kolo
  • Trvání: ihned

V okamžiku seslání kouzla se sesilatel může rozhodnout ztratit libovolný počet životů (žádný, nebo i všechny). Následný efekt způsobí všem cílům zranění rovné velikosti rozdílu mezi současným a maximálním počtem životů kouzelníka. Působením tohoto kouzla však životy cílů nikdy neklesnou na menší hodnotu, než je současný počet životů sesilatele plus úroveň/životaschopnost oběti. U tvorů velikosti D a E se počítá dvojnásobek jejich životaschopnosti. Bytosti, které uspějí v hodu proti pasti budou zraněny pouze za polovinu výsledného zranění po všech úpravách.

Příklad: Kouzelník Neználek (úroveň 5, 18 životů) čelí překvapenému goblinovi (Žvt. 2, 10 ž) a trollovi (Žvt. 4, 24 ž). Aby zjistil, co vlastně umí to kouzlo, které se před nějakou dobou naučil, sešle krvavé vyrovnání a rozhodne se ztratit 8 životů, takže mu jich zbude 10 a oběma soupeřům by mohl způsobit zranění za 8 životů.

Goblinovi, který má jen 10 životů se nic nestane (aby ztratil alespoň 1 život, musel by jich mít alespoň 13. 10 (životy Neználka) + 2 (Žvt) = 12).

Troll zraněn bude v každém případě. Pokud by v hodu proti pasti uspěl, pak za 4, v opačném případě za plných 8 životů.

Kouzlo vzniklo v Moudré sově při diskuzi nad Dakeyrasovými kouzly posledních okamžiků, což měla být kouzla pracující s výměnou životů kouzelníka za udělené zranění. Kouzelník se je měl snažit seslat jako svou poslední rezervu s málo životy i magy. Krvavé vyrovnání nesplňuje dané podmínky přímo, protože není možné jím nikoho zahubit, což je ale jeden z prostředků, kterými jsem hledal omluvu pro jinak velmi nízkou cenu kouzla.

Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  Další
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 25
Ikonka uživatele UnknowN    [pošta]      15:35:12 11.10.2013
Krvavé porovnání
*Sangrescale*

Magenergie: 4 magy + 2 za každého dalšího tvora
Dosah: 25 sáhů
Rozsah: 2 tvorové + dle dodané magenergie
Vyvolání: 1 kolo
Trvání: ihned
Obor: PO

Popis:

Toto kouzlo v kouzelníkově mysli seřadí cílové tvory sestupně podle počtu životů. Kouzelník se nedozví konkrétní hodnoty, ale pouze pořadí.

Ikonka uživatele Sccion    [pošta] reputace: 1
Dakeyras: +1
     17:49:20 17.03.2012

Nathaka: Prostě je to blbá mechanika. Obětovat nejen své poslední magy, ale dokonce i poslední životy v momentě, kdy kouzelník potřebuje udělat poslední zvrat v boji, a to ještě s tak nejistým výsledkem, je prostě trochu hloupé. Jsou zajímavější i logičtější řešení.

Souhlasím. Mechanika, která toto tvrdí je skutečně špatná. Mechanika krvavého vyrovnání funguje ale úplně jinak. :)
Nejedná se ani o kouzlo poslední záchrany, ani pseudozáchrany a dokonce ani okamžiku. Nejvýhodnější je seslat ho na začátku souboje, tedy je potřeba být již na začátku boje zraněný (ano, může se kouzlem sám zranit, ale proč by to dělal), a pouze jednou, protože sesilatel v praxi neví nic o životech nepřítele. Seslat ho dvakrát by bylo zbytečné plácání magenergie.

Protože ale poslení odstavec v popisu viditelně dráždí většinu kritiky, měl bych ho vysvětlit. Kouzlo vzniklo jako nápad, jak pracovat s mechanikou udílení zranění v závislosti na tom, do jaké míry je kouzelník zraněn. Otázku takových kouzel řešil Dakeyras ve svých kouzlech posledních okamžiků v MS. Protože nápad na taková kouzla byl jeho a ne můj a protože kouzlo vzniklo za iniciálního využití jeho nápadu, považoval jsem minimálně za slušné vypsat plný odkaz na jeho původní, třebaže zatím nedokončené, dílo. Ale nemohu si pomoci a pousmát se nad tím, že přinejmenším Nathakova kritika vychází zásadně z toho, co by podle odstavce, který není součástí díla ani mechaniky, mělo kouzlo umět a ne z toho, co kouzlo skutečně obsahuje a nabízí.

V diskuzi zaznělo několik velmi dobrých podnětů. Asi nejpodstatnější se mi zdál Killmanův komentář, ve kterém klasifikoval jako problém fakt, že kouzlo zraňuje více ty protivníky, kteří mají víc životů a ty slabší nikoliv.
Ačkoliv chápu, že tento princip je poněkud zvláštní, je otázkou, nakolik je to skutečným problémem kouzla, co mi znemožňuje ho použít. Konečně, proč nemít kouzlo, které těží z mé vlastní nevýhody v podobě malého počtu životů, když mám kouzlo, které těží z toho, že životů mám naopak hodně?

Další postřeh, který pěkně rozpracoval Folcwine, je o možné extrémnosti kouzla, které tedy za tři magy může způsobovat ohromná zranění, pokud sesilatel přistoupí na snížení vlastních životů na minimum.
Je třeba si uvědomit, že taková situace je skutečně extrémní a v podstatě k ní nikdy nemůže dojít. Jelikož kouzlo protivníky nikdy nezabije, dává jim v podstatě další volné kolo k vyřešení situace v neprospěch sesilatele. Je mi jasné, že ty tři magy svádí k přemýšlení nad těmito situacemi, ale byly skutečně zvoleny proto, aby kouzlo mělo vůbec nějaký smysl být použito. Reálná aplikace nebude tak destruktivní, a ačkoliv Killman píše, že "kouzelníkovi se vyplatí být zraněný", pak je to sice pravda, ale jen v souvislosti s tímto kouzlem - ztráta životů není jinak žádnou výhodou.

Ostatně, je to kouzlo za 3 magy. V žádném případě nemůže způsobit zázraky a ani je nezpůsobí. Dá výhodu.

Poslední připomínkou, která jistě stojí za zmínku, bylo, že by kouzlo mělo aktivně pracovat přímo s životy kouzlu obětovanými.
Částečné důvody, proč by to nebyl dobrý nápad, shrnul Nathaka (ačkoliv to asi nebylo přímo jeho záměrem) a obsahoval je i Folcwinův komentář.
Byla to mechanika, které jsem se naopak záměrně snažil vyhnout - má spoustu potíží se svou silou a použitím. Převod ztráty vlastních životů na ztrátu životů soupeře buď bude příliš nevýhodný (protože magy samy o sobě mají lepší kurz), nebo naopak tak silný (ať už kvůli tomu, že sesilatel si může dovolit obětovat velké množství životů nebo protože převod naopak bude příliš výhodný. V každém případě by se takové kouzlo dalo ale použít v daleko méně případech, než toto kouzlo - a popravdě mám radši kouzla, která jde používat pravidelněji.

Původně jsem si říkal, že do diskuze příliš zasahovat už nebudu především proto, že o případném použití kouzla rozhoduje ve výsledku nakonec především vkus. Ani tím nechci nijak snižovat váhu kritiky, protože své opodstatnění určitě má už jen proto, že v mnohých bodech se vzájemně shoduje. To, na co jsem chtěl poukázat, jsou jen další možnosti a pohledy na věc. Je fakt, že já vyzdvihuji ty kladné body, ale na druhou stranu, když si to projdu, tak kritickým okem jsou vyzdviženy především obecnější problematiky s tím, že se celá věc , nebo její jednotliviny, se daly pojmout jinak. Z toho pro mě vychází přece jen docela povzbudivý výsledek. :)

Na závěr jsem sem chtěl popsat verzi kouzla, které pracuje s přímou výměnou životů za žádaný efekt, ale pak mě napadlo, že bude vhodnější nechat ho zkusit projít znovu do rubriky, takže jestli to projde, můžeme se těšit na pokračující diskuzi. ;)


Ikonka uživatele Nathaka    [pošta]      11:32:44 17.03.2012
Když použiju špatné slovíčko, tak to ještě neznamená, že jsem to nepochopil. Prostě jsem nevěděl, jak jinak to kouzlo nazvat. Dobrá, mluvme o tom nadále jako o kouzlu poslední pseudozáchrany.

Prostě je to blbá mechanika. Obětovat nejen své poslední magy, ale dokonce i poslední životy v momentě, kdy kouzelník potřebuje udělat poslední zvrat v boji, a to ještě s tak nejistým výsledkem, je prostě trochu hloupé. Jsou zajímavější i logičtější řešení.

Logické a jednoduché řešení je kouzlo, které dá za poslední magy nějaký hustý damage, ale automaticky vyřadí kouzelníka z boje. Má aspoň jistotu, že něco udělá, a docela slušnou šanci, že protivníky dokonce zabije. Je to ale poslední možnost, protože když nezabije a když družiníci nedotáhnou souboj do konce, tak kouzelník je už vydán napospas všemu.

Zajímavější je třeba varianta různých kleteb, které zabrání nepříteli kouzelníka zabít nebo zranit, protože pokud by tak udělal, tak sám umře nebo bude zraněn, a je si toho vědom. Anebo úplně jednoduché kouzlo "Holubička", které na pár kol zastaví veškerou agresi a NIKDO nebude moci nijak útočit. Družina získá čas na vyléčení či buffování, případně na útěk, anebo je dokonce možné, že někteří nepřátelé, když nebudou moci bojovat a tím pádem dělat ani nic jiného, utečou raději taky. A tak dále.

Ikonka uživatele Plž    [pošta]      7:46:39 16.03.2012
Líbí se mi jak mnozí stále opakují že je to kouzlo poslední záchrany a přitom v článku je jasně psáno že není. Když se nepochopí taková jednoduchá věc jak to asi vypadá s pochopením mechaniky kouzla?

Ale na druhou stranu máte parvdu v tom že lepší by bylo kdyby kouzelník dával zranění o veliskoti poočtu obětovaných životů.

Plž

Ikonka uživatele Sccion    [pošta] reputace: 1
Plž: +1
     14:08:05 15.03.2012

Nathaka: Jaké kouzlo poslední záchrany? Nemystifikuj. :)

Ale abych to shrnul: Skutečným, reálným a praktickým výsledekem tohoto kouzla je, že za 3 magy mi dá bojovou výhodu. To je vše. Samo o sobě výsledek souboje ani nezvrátí, ani nezachrání - ostatně za tu cenu si to ani nemůže dovolit.


Ikonka uživatele Nathaka    [pošta]      13:10:49 15.03.2012
V každém případě je poněkud nelogické, že kouzlo tzv. poslední záchrany nutí kouzelníka pro maximální efekt ještě něco obětovat. "Sakra, jsem v pytli, nemám magy, nemám životy, v boji nepomůžu, tak aspoň sešlu Krvavé vyrovnání na ty dvě hovada támhle. Hm, ale ještě si pro sichr uberu ty poslední životy."

Ikonka uživatele Sccion    [pošta]      10:56:06 15.03.2012

Správně, obětovat nemusí nic, stačí, že je iniciálně zraněn. Z druhé strany, kouzlo je omezeno zespoda, takže je-li kouzelník zraněn málo, pak je dost pravděpodobné, že kouzlo nikdy svého maximálního potenciálu nedosáhne. A znovu jsme u extrémních případů, ano, stát se mohou, ale v běžném užití, které zabírá tak 80% situací, k nim nikdy nedojde.

Dlouho jsem váhal, jestli by ta cena neměla být vyšší, ale po pár testech jsem usoudil, že ty tři magy stačí. Ona totiž ta nízká cena a rozsah kouzla jsou jeho jedinými skutečnými výhodami. Všechno ostatní už vyžaduje buď vhodnou situaci, nebo risk. Jak už jsem řekl, není možné toto kouzlo použít kdykoliv, ale když už k té situaci dojde, tak podle mě si nějakou tu výhodu zaslouží.


Ikonka uživatele KILLMAN    [pošta]      10:12:52 15.03.2012
Unknown: podle popisu kouzla kouzelník nemusí obětovat ani ten jeden život.

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta]      0:29:33 15.03.2012
Jinak temný úder jsem chtěl také zmínit, a sice v té souvislosti, že toto kouzlo svým způsobem funguje naprosto obráceně: Zatímco Temný Úder chybějící životy oslabují, toto kouzlo chybějící životy posilují.

Dále musím dodat, že jsem dílo špatně pochopil - sám jsem si zprvu myslel, že se horní hranice odvozuje od obětovaných životů, nyní ale na základě komentářů zjišťuji, že zraňenému kouzelníkovi bohatě stačí obětovat jediný život.

Jelikož převodně "3 magy a jeden život" odpovídá hodnotě "7 životů", začíná mít toto kouzlo šanci být efektivní už od chybějících tří životů včetně toho jednoho obětovaného a při sesílání na tři protivníky.

V tom úplně nejméně vhodném případě (jeden protivník který uspěje v hodu proti pasti) kouzlo naprosto přesně odpovídá převodní hodnotě "1 mag ~ 2 životy" ve chvíli, kdy kouzelníkovi chybí 14 životů, opět včetně toho jednoho obětovaného.

Nevím, nějak se mi to pak takhle moc nelíbí... Z díla jsem měl spíš pocit, že kouzlo mělo kouzelníka motivovat k větším obětem, a když teď vidím, že se spokojí i s jediným životem, tak...

Nelíbí se mi to asi stejně, jakoby se kouzlu typu "Bledý blesk" dala vyvolávací magenergie "Veškerá současná" - což by logicky vedlo k tomu, že by se sesílalo za ten jediný poslední mag, který by kouzelníkovi zbýval potom, co by protivníky smažil těmi ostatními kouzly.

Ikonka uživatele KILLMAN    [pošta] reputace: 1
Kibe: +1
     20:27:18 14.03.2012
Sccion:
Variabilní síla účinku není problém.
U blesků existuje nějaká průměrná účinnost kouzla a jistý rozptyl, přičemž pravděpodobnost odchylky od průměru s velikostí odchylky klesá. Jasně, blesk také nemusí vůbec trefit a pak nic neudělá, ale to je holt povaha kouzla, že se nemusí trefit.
Zabij pak má jediný silný efekt, ale je tu šance mu odolat - a kouzlo je patřičně drahé.
Mágův velký mix je velmi špatné kouzlo - nikdy jsem jej nepoužil ani jako hráč, a ani žádná postava, kterou jsem PJoval jej nikdy nepoužila.

Problém tvého kouzla je v něčem jiném - kouzelníkovi se totiž vyplatí být zraněný - nejlépe by udělal pokud by si dal před akcí smaženici z mochomůrek či cokoli jedovatého natolik, aby ho to podlomilo, ale nezabilo, a pak půjde a za pitomé 3 magy a žádnou další oběť životů dokáže strašlivě pocuchat silné nepřátele.
Velmi se mi nelíbí to, že výhoda kouzelníka spočívá v tom, že je zraněný a neopak oběť tohoto kouzla je penalizovaná za to, že je schopná.

Takovéto kouzlo bych bral, pokud by zranění nezáviselo na míře zraněnosti kouzelníka, ale pouze na počtu životů, které obětuje na to konkrétní kouzlo.

To že kouzlo nezabíjí - OK chceš ho mít nesmrtící. Nicméně u těch slabých nepřátel by stačilo aby jim životy nemohly klesnout pod nějaké procento jejich maxima. Tím by to vyrovnání pořád fungovalo (já jsem se zasekl za půlku, tak ty jdeš také na půlku)

  Další


Aktuality

Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo
--
16 přihlášených uživatelů.
uživatelů je na chatu.


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold

Novinky
Fórum ¤  Chat ¤  Moudrá sova ¤  Soutěž O Hlavu Zlatého Draka ¤  Co je to Dračí Doupě? ¤  Tvůrci a Redakce ¤  Uživatelé ¤  Dračí líheň ¤  Novinky ¤  Čekající díla ¤  Dračí manuál

Vygenerováno za 0.66329193115234 sekund.
© 2001-2007 Almad, James Timqui a Tomash, design © 2001 by Lightbringer.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.