Kouzelnická Kouzla

Shraxorovo ovládnutí *Shraxor Invasare* Hodnocení: Kvalita

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 8

Skupina: Vitální magie

Past: viz níže

Popis:

Jméno kouzla: Shraxorovo ovládnutí

Kouzelná slova: *Shraxor Invasare*

Magenergie: Žvt x3 +15

Past: Roz+Int(Int) ~ Žvt (nemrtvého) ~ 0

Dosah: 10 sáhů

Rozsah: 1 nemrtvý

Vyvolání: 1 kolo

Trvání: dle dodané magenergie

Zařazení: VI - Manipulace s nemrtvými

Popis

Pomocou tohoto kúzla sa dá prevziať kontrola nad nemŕtvym, ktorý bol vyvolaní kúzlom Oživ nemŕtveho , či už má pána, alebo nie.

Kúzelník si hádže na pascu s použitými vlastnosťami rozdiel úrovní neho a nekromanta a bonus k inteligencii, s nebezpečnosťou rovnou životaschopnosti nemŕtveho. Ak sa snaží kúzelník prevziať vládu nad voľným nemŕtvym, platí vlastnosť v zátvorke.

Kúzelník preruší puto medzi nekromantom a nemŕtvym a vytvorí s ním svoje vlastné.

Práve kvôli duševnému putu sa ihneď o úspešnom zoslaní zosielateľ dozvie. Pôvodný majiteľ nemŕtveho sa dozvie o prevzatí svojho nemŕtveho až vtedy, keď sa mu bude snažiť zadať ďaľšiu úlohu. Pri neúspechu príde kúzelník o vloženú magenergiu, nemŕtvy je veľmi podráždený a zachová sa podľa svojej inteligencie, pravdepodobne agresívne zaútočí s bonusom +1 k hodu na útok.

Na kúzlo sa po zoslaní nie je treba sústrediť. Vydrží dovtedy, kým kúzelník nebude zaostrovať vôľu. Vtedy sa puto stratí a nemŕtvy je opäť voľný. Vzdialenosť medzi nemŕtvym a kúzelníkom nesmie prekročiť päťnásobok jeho úrovne, ináč bude puto prerušené (vďaka ktorému sa môžu dorozumievať telepaticky).

Jedním z možných príkazov je dobrovoľné predanie nemŕtveho inému kúzelníkovi, vrátane pôvodného majiteľa. Pokiaľ to zosielateľ do ukončenia kúzla neurobí, tak sa nemôže nové puto vytvoriť samo a nemŕtvy reaguje, akoby prišiel o svojho majiteľa (rozpadne sa/stane sa slobodným).

Pôvodný majiteľ nemŕtveho môže svojho bývalého nemŕtveho znova ovládnuť tak, že mu venuje potrebnú magenergiu pri zaostrovaní vôle (1/6 viz. kúzlo Oživ nemŕtveho), avšak musí si znova hodiť na pascu.

Inteligentní nemŕtvy (s inteligenciou nad 10) sa pri sebevražednom príkaze môžu dostať spod kontroly, ale musia si hodiť na pascu (Int~7~podarí/nepodarí).

Shraxorovo ovládnutie je veľmi náročné kúzlo a kúzelník musí vediež kúzlo Oživ nemŕtveho a aspoň 3 ďaľšie VI kúzla, aby sa ho mohol naučiť.

Únava:

Každý ovládnutý nemrtvý v moci kouzelníka přidává navíc 1 bod únavy za směnu.

Pravidlové poznámky

Ovládni nemrtvé pro Nekromanta:

Nekromant/ka, CP popsané v PPP PPJ, má při seslání bonus +1 k hodu na past, zároveň ho/ji stojí polovinu magenergie. Nekromanté však raději používají svou schopnost "Zmam nemrtvého", protože se bojí, aby se toto kouzlo nedostalo mezi ostatní kouzelníky a ti tak nezneužili jejich nemrtvé služebníky proti vlastním pánům.

Omáčka

Vizuálna podoba

Kouzelník může toto kouzlo vyvolat s gestikulací a s magickou formulí, nebo bez gestikulace a odříkávání. Podle toho pak také vypadá vizuální podoba kouzla, nemluvně o tom, že ta se i mění pokud se kouzlo povede/nepovede:

Při vyvolávání s gestikulací a formulí, kouzelník začne odříkávat čarovná slova, a soustředit sa na svůj cíl - nemrtvého. Při první formuli, kouzelníkovy ruce jemně, černě zajiskří. Lze slyšet jakoby slabý praskot elektrického proudu. Ovšem vizuálně, budou kouzelníkovy ruce jemně vstřebávat okolní světlo. Tzn. kolem kouzleníkových rukou, se po dobu vyvolávání jemně ztemní okolí. (Příklad. Pokud budou pochodně poblíž kouzelníka, budou jakoby uvolňovat jemné nitky světla směrem k jeho rukám. Pokud by někdo dal svíčku velice blízko kouzelníkových rukou, ta může dokonce na pár vteřin vizuálně i zhasnout, ovšem po vyvolání kouzla se plamen opět objeví.) Pozornější jedinci si mohou všimnout, jak okolní světlo jakoby jemně pluje v tenkých pramínkách k rukám kouzelníka. Jsou to jemné, táhlé a dlouhé pramínky světla s nejasnými konturami. V epicentru - ve dlaních, se pak vstřebané světlo jemně zatetelí a pohasne, tudíž čím déle kouzelník vyvolává, tím temnější auru kolem rukou má. Ta postupem houstne a tmavne. Až aura dostatečně potemní a zhoustne, v epicentru temného oblaku se jakoby vynoří dvě větší rudé oči. Jsou dosti nejasné, občas jí zahalí opět nějaký tenm pramínek okolní temné mlhy, nebo se může zdát že na chvilku zamrkaly, ovšem postupně jak kouzelník dovršuje své kouzlo, oči se zvětšují a čím dál více rudě žhnou. Ke konci oči ztmavnou až do barvy okolní černé mlhy.

Ke konci posledního slova formule, opět lze zaslechnotu teď již silnější zapraskání elektrického proudu a krollové s ultrasluchem, mohou zaslechnout jemný, dunivý hukot. Při skončení vyvolávání, vstřebaná energie náhle imploduje (smrští se do sebe) a zanikne. Od této fáze kouzla se pak vizuálně určuje zdase kouzlo podařilo, či nikoliv. Pokud se kouzlo podařilo, tento jev jest nyní zcela beze zvuku a vstřebaná energie obklopí terč kouzelníka (nemrtvý). Kolem jeho těla se najednou zhmotní vstřebaná, mlhavá tma a cca 5 vteřin z kůže nemrtvého sálá jakási černočerná mlha. Ta asi po 5 vteřinách mizí, je doprovázena bez zvukového efektu a ono sálání je okem patrné jen pár coulů od kůže. Ovšem tento efekt už není vizuálně tak patrný. Také dříve zaniklé a implodované rudé oči se nyní objeví v očích nemrtvého (pokud to jeho anatomie dovoluje, jinak tento jev zaniká).

Při neúspěšném seslání kouzelník nepřemůže svojí vůlí ovládnutí nemrtvého a tak se mlhový i rudé oči zhmotní zpátky na kouzelníka. Jedná se pouze o vizuální efekt a není nikterak spojen s ubráním životů apod.

Při sesílání kouzla mimoverbálně a bez gestuikulace, se objeví vizuálně pouze efekty na nemrtvém (při úspěšném seslání), nebo zpátky na kouzelníkovy (při neúspěšném). Odpadá jakékoliv praskání, temná mlžná aura, či dunění. Pouze oční panenky kouzelníka se při tomto druhu kouzlení rudě rozzáří.

Orin vkročil do tmavej siene. Jeho štyria spoločníci sa držali za ním. Fakle sa rozosvietili a osvetlili veľkú halu. V jej strede bol trón, vyrobený z nejakého čierneho materiálu. Na tróne sedela postava v čiernom plášti, s dlhou sivou bradou a vypúlenými očami. Okolo tróna stála kopa kostlivcov a pár zombievov s ghúlmi. Stáli nehybne, čakali na rozkazy. Orin sa zamračil, a jeho štyria druhovia sa postavili pred neho. Postava na tróne sa šialene zasmiala a vykríkla:" Orin, kamarát môj. Prišiel si. Hahaha". Orin sa na ňu pozrel a riekol:"Áno, prišiel som Zingar, ale zabiť ťa". Smiech stíchol, nastalo hrobové ticho. Potom Zingar, muž na tróne znova prehovoril:" Cha, myslíš, že máš dosť sily vzoprieť sa mne? Myslíš si, že ma dokážeš poraziť? Nikdy, nikdy". Orin len mlčky stál."Prečo si sa tak zmenil. Z majstra časopriestorových kúziel sa stalo niečo takéto? Prečo?", opýtal sa. Zingar sa uškrnul:"Moc priateľ. Moc, ktorú aj teraz ty okúsiš". Zingar sa postavil a zvolal:" služobníci moji, povstaňte a zničte načich nepriateľov". Kostlivci a zombíci sa začali prebúdzať. Pomaly sa začali hýbať smerom k Orinovi a jeho spoločníkom. Tí sa na nich rozbehli a začali ich sekať. Orin zatiaľ stál vzadu. Z oka mu vyhŕkla slza. Potom si vyhrnul rukávy na plášte a začal pohybovať rukami a hovoriť čarovné slová. Zingar si nebyl vědom toho, že Orin kouzlí, protože ten byl daleko, ve tmě a ještě k tomu za bojištěm plným rasících se postav. Když Orin dokončil vyvolávání kouzla, pocítil Zingar, jak se spojení mezi ním a jeho osobním strážcem napjalo, ztenčilo až nakonec zdela prasklo. Došlo mu, co se stalo. Všichni nemrtví se rázem otočili a rozběhli se zpátky, pomoci svému pánovi, ale ten už měl v těle zaraženou šavli svíranou studenou kostlivou rukou a život z něj vyprchával. Boj s dezorientovanými nemrtvými příšerami poté již netrval dlouho. " Nieeee, Orin. Za toto mi raz zaplatííí", nestihol dopovedať. Po polhodine sa Orin zohol k Zingarovmu telu." Je mi to ľúto kamarát, ale nemal si si vybráť túto cestu. Odpočívaj v pokoji".

Dielo bolo tvorené v súťaži Kolaboratívna tvorba, kde ho tvorilo viacej autorov.

Autori: kamerask, Andowero, Doctor, anarion a Dakeyras

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 8

Diskuze

 Uživatel úrovně 8

Zmam nemrtvého
*Andedómnos*

Parametry: Jako "Hypnóza" (viz PPZ), ale Rozsah: 1 nemrtvý
Obor: VI

Popis:

Toto kouzlo se ve všem podobá pravidlovému kouzlu "Hypnóza", s tím rozdílem, že je použitelné výhradně na nemrtvé (ale zato na jakékoliv).


 Uživatel úrovně 5

Proč je dílo v této podobě takřka nepoužitelné jsem autorům u tvůrčího stolu psal a navrhl jsem jim lepší podobu (které ony největší nedostatky neměly). Bych to sem překopíroval, žel vlastník stolu měl ten vynikající nápad, že veškerou diskuzi smazal.

Nebudu tedy chválit ani hanit nic z toho, co jsem již provedl u předchozí berze.

Jediné co chválím je zjednodušení byrokracie oproti nehotové verzi a to hlavně u počítání magenergie, která není závislá na vyvolávací magenergie pro daného nemrtvého. To byla výhoda, na druhou stranu je to taky nová velká nevýhoda, protože stejně dobře jde ovlivnit kostlivec s žvt 15 jako upír s žvt 15 (úmyslně přeháním, aby to bylo zřetelné).

Pro mě je výsledkem slabší 2*.

Je na tomto díle poznat, že nepůsobil žádný temaleader, protože je poznat v díle několik odrazl tvůrců, který každý měl jinou představu a výsledek tak nějak se shoduje s tím, to vytvořili pejsek s kočičkou.

Týmová tvorba je pěkná věc, ale někdo musí mít hlavní vizi a oddělovat brainstormingové zrno od plev. Jak říkal Sniper z poznatku z tvorby VSD, poradce/tester, jehož 10% nápadů se zapracovalo byl skvělý rádce.


 Uživatel úrovně 8

Folcwine: :) hodnotím prácu iných autorov na tomto diele. Ak by som mal hodnotiť svoju dal by som menšie hodnotenie :)....som dosť sebakritický.

A toto nieje moje dielo, len aby si pochopil.


 Uživatel úrovně 5

Zombie si taky hodnotil svá vlastní díla a jak dopadl...


 Uživatel úrovně 0

Za příliš mnoho magů málo muziky...při takovéto přehnané dávce magenergie by se měl nemrtvý stát naprosto oddaným novému pánu.


 Uživatel úrovně 8

Máme tu skupinový počin od Kolaborativní Tvorby. Podle mého k tomu není moc co dodat - jasně definovaný účel kouzla, ze kterého je jasné, co od kouzla čekat, a po všech stránkách adekvátní popis.

Takže to máme na podle mého celkem jasné 4*


 Uživatel úrovně 8

Tak dielo vytvorené v kolaboratívnej tvorbe. No, čo k tomu dodať. Ja som ten, ktorý dielo odosielal a robil posledné úpravy, a všetok slovenský text je odo mňa. Popis je čiastočne od iných, ja som ho preložil a preštylizoval. S pascou som mal problém s konečnou podobou a tak som to testoval. Ono to celkom ide, aj keď sa možno dalo nájsť iné riešenie, ale mal som dosť iných vecí.

Ja beriem toto kúzlo ako kvalitné, treba pochváliť Fafrina, ktorý to kúzlo vlastne vymyslel (nápad). My ostatní sme to už len spracovali a on sám mi s tímto ešte v MS pomohol.