Kouzelnická Kouzla

Svěcená voda *Bendito regar* Hodnocení: Kvalita

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 20

Skupina: Vitální magie

Past: -

Dosah: 1

Vyvolání: 4 kola/1 flakónek

Popis:

Toto kouzlo patří mezi tzv. bílá nekromantská kouzla, přesto se jej učí i většina temných nekromantů, neboť jeho účinky na nemrtvé jsou zřejmé a v případě, že se jeho výtvor vzbouří, velmi vítané.

Tímto kouzlem očaruje kouzelník určité množství vody nebo oleje. Ten se poté dá natřít na zbraně, které tím získávají na síle při boji s nemrtvými.

Aplikace na pravidla DrD verze 1.6

Kouzelník tímto kouzlem posvětí množství vody (za 2 magy) nebo oleje (za 3 magy), které se vejde do jednoho flakónku. (1 čtvrtka obsahuje 10 flakónků). Vody (oleje) může být samozřejmě více, ale úměrně se zvýší cena kouzla a doba potřebná na jeho vyvolání. Při vyvolávání se v posledním kole musí kouzelník dotknout tekutiny nebo nádoby, ve které je přechovávána.

Svěcená voda se používá jako svěcená voda popsaná v pravidlech.

Svěcený olej, krom toho, že se dá ve flakóncích používat jako svěcená voda, má následující použití. Jelikož je daleko více viskózní než voda, dají se s ním potírat zbraně. Olej na zbrani vydrží v pochvě 2 směny, na volně nošené zbrani 1 směnu a při boji 1k6 kol. Poté se setře nebo skape a není již použitelný. Jeden flakónek vystačí na potření jedné zbraně nebo namočení 5 šípů. Potře-li se zbraň olejem z více flakónků, má to stejný efekt, jako by se potřela jedním.

Zbraň potřená olejem získává zranitelnost E (jako svěcená voda), působí tedy na nemrtvé. V případě, že je nemrtvý zranitelný danou zbraní před potřením, přidává se při úspěšném zásahu k útočnosti 1k10+1 za svěcený olej. V případě, že nemrtvý není normálně zranitelný zbraní, je při úspěšném zásahu potřenou zbraní zraněn pouze za 1k10+1 životů.

Kouzelník nemusí umět žádné jiné kouzlo z oboru vitální magie, aby se mohl Svěcenou vodu učit.

Příklad:
Válečník Orin prozkoumává starou kryptu a tak si potře svůj železný bastard svěceným olejem. Ten by mu vydržel 1 směnu, jelikož jde s taseným mečem v jedné a s pochodní ve druhé ruce. Po půl směně ale narazí na kostlivce a přízrak. Kostlivec je zranitelný mečem i svěcenou vodou, přízrak je proti obyčejným zbraním imunní, avšak svěcená voda jej zraní. Orin má úč 10/0, kostlivec oč 3, přízrak 7.

Orin nejprve zaútočí na kostlivce, padne mu 3, kostlivec hodí 4. Kostlivec je tedy zraněn za 6 žt (13-7) plus 1k10+1 žt (svěcený olej). Druhý útok vede proti přízraku. Hodí na útok 6,5 a přízrak hodí 1. Orin tedy zasáhl, ale přízrak je zraněn pouze za 1k10+1 životů.

Poznámky K sepsání tohoto kouzla mne vedlo to, že jsem chtěl mít už konečně „pořádek“ v chrámech a svěcené vodě vůbec. Existence tohoto kouzla neříká, že stvořit svěcenou vodu nejde jinak.

V mnoha světech jsou bohové, kteří propůjčují svým knězům schopnost světit vodu. V tom případě to berte tak, že bůh knězi dodává potřebné magy na seslání kouzla.

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 20

Diskuze

 Uživatel úrovně 8

Vetkej svatost
*Inweavis sanctittatis*

Magenergie: +1 mag
Materiální komponenta: Vypitá "svěcená voda" (min. desetina čtvrtky)

Popis:

Za každou desetinu vypité svěcené vody získává kouzelník jeden "sanct", který představuje zranění typem E (svěcená voda) v hodnotě 1k10+1ž. Sancty mají trvanlivost jedné směny od jejich získání, a dokud kouzelník nějaké sancty má, může je v libovolném množství připojovat ke kouzlům, které sesílá.

Zasáhne-li takto vylepšené kouzlo nějaké bytosti se zranitelností typu E, dělí se zranění všech připojených sanctů rovným dílem mezi všechny tyto bytosti (a to jak v případě kouzel cílených přímo na jednotlvé bytosti, nebo v případě kouzel plošných).

Příklad:

Kouzelník pár kol před soubojem vyžahnul tři flakónky svěcené vody, má tedy k dispozici tři sancty. V souboji pak s všemi těmito sancty seslal ohnivý déšť, který zasáhnul pět bytostí. Dvě z nich měly zranitelnost E, jedna z nich měla zranitelnost E/2. Tři sancty odpovídají zranění 3k10+3, kouzelník si naházel 4, 5 a 6, takže celkem svaté zranění za 18 životů. Po rozdělení mezi tři éčkově zranitelné bytosti tedy šest životů každé. První dvě bytosti to tedy mají za šest, ta třetí to má (díky tomu E/2) za tři (plus kromě toho samozřejmě případné zranění ohněm).


 Uživatel úrovně 5

Osobně bych byl pro výrobu svěcené vody spíše podle vzoru DnD - dělá to klerik. V DrD žádní klerici nejsou, přesto bych si aspoň představoval, že k vyvolání bude potřeba nějaké svaté místo (kaple, kostel, chrám božstva, které je vysazeno proti nemrtvým).

Také nesouhlasím s tím, aby trvání bylo neomezené (do aplikace) - mistrem na dlouhodobé výrobky je alchymista, nikoli kouzelník.

A poslední věcí s kterou nesouhlasím je nízká magenergetická náročnost. Ve stručnosti sepíši pravidlové mechanismy pro aplikaci pro DrD, jak bych si je představoal já (pouze úvodní tabulka):


Magenergie: 10 (50) magů
Dosah: dotyk
Rozsah: 1 flakónek
Vyvolání: 1 směna na svatém místě
Trvání: 1 týden (neomezeně)
Skupina: Vitální magie


Nápad je to hezký, je popsán vznik svěcené vody, který v původních pravidlech není. Osobně bych asi byl proti pridání zranitelnosti zbraně E (svěcená voda), spíše bych volil přidání útočnosti, např. 1k6 svěcenou vodou (aby to nebylo tak silné)

4*


 Uživatel úrovně 0

Nezdá se vám divný, že nekromant leje svěcenou vodu?Vždyť je nekromant skoro nemrtvý a tak by ho to mělo zabíjet ne? Jinak nápad s olejem je dobrej takže bych dal tak 3 hvězdy.


 Uživatel úrovně 0

gooood


 Uživatel úrovně 0

Neni to špatné ale ani moc dobré dávám.....3*


 Uživatel úrovně 0

Pěkné, ale silné. Nelíbí se mi, že by si nekromant mohl jen tak světit vodu nebo dokonce olej. Řekl bych, že to je vásada někoho jiného.


 Uživatel úrovně 0

Je to fakt dobré kúzlo. Skúšal som ho v hre. Dám 4*.


 Uživatel úrovně 0

Dík moc konečně nemusim chodit žebrat do chramu o svěcenou vodu


 Uživatel úrovně 0

Galed: no a když máš svět, kde kněží jsou kouzleníci? :o)) to posvěcení máš pravdu, ale já vlastně to kouzlo pasoval na to posvěcení ...


 Uživatel úrovně 0

Hele není to špatný, ale svěcení přeci spočívá v samotném posvěcení. Myslím tím, že posvěcení nějak souvisí s bohy a jejich služebníky a ne s trochou magenergie. Jinak je to dobrý...