www.Dracidoupe.cz


Kouzla


Sonický blesk *audiebatur ictu* 
Příprava na tisk (tisknuto 72x)
Přidáno: 13:55:30 21.01.2019
Magenergie:5 magů za první, 4 za další
Past:XXX
Dosah:100 Sáhů
Rozsah: viz níže
Vyvolání:1 Kolo
Trvání:viz níže
Skupina:Ostatní
Autor: oukej
Popis:

Popis: Po vyvolání kouzla si kouzelník háže na přidaný efekt blesku (50% šance na dočasnou ztrátu sluchu (viz. níže)) poté z těla kouzelníka vytryskne magenergie (pro běžné pozorovatele takřka neviditelná, pozornější mohou zahlédnout víření vzduchu od kouzelníka směrem k jeho cíli.) a jakmile narazí do svého cíle tak: cílový tvor si hází (1k6 / 2) o kolik přijde životů a (1k6) na další efekt (1 nic, 2-4 dočasná ztráta sluchu, 5-6 dočasná ztráta vědomí). Efekt trvá po dobu 3 kol. Po naražení blesku do cíle však ještě vznikne rázová vlna, která do okruhu 20 sáhů způsobí všem ztrátu sluchu na 3 kola)


teď si určitě říkáte "jak se v tom mám sakra vyznat" takže si dovolím názornou ukázku: elf kouzelník vyšle kouzlo a hodí si na pravděpodobnost vedlejšího efektu 40% (takže se strefí do 0-50). Blesk narazí do člověka alchymisty a ten si hodí 4 (ztrácí 2 životy) a 3 (na 3 kola ztratil sluch).

Dále protože kouzelníkovi se povedlo vyslat blesk i s vedlejším efektem, tak všichni v okruhu 20 sáhů od zasaženého alchymisty ztrácí sluch na 3 kola. (Pokud elf kouzelník stojí v okruhu 20 sáhů od alchymisty vedlejší efekt působí i na něj!


možné adaptace a úpravy kouzla

1) místo toho aby si kouzelník házel pravděpodobnost na vedlejší efekt, může si jej házet každý v okruhu 20 sáhů od zasaženého (nevhodné při větším počtu tvorů poblíž zasaženého)

2) je možnost že by si každý tvor házel 1k6 na počet kol po které na něj bude působit vedlejší efekt (ale bylo by to moc házení takže doporučuji spíše mou průměrnou hodnotu 3 kol)

Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
Počet zobrazených příspěvků: 1-7 / 7
Ikonka uživatele Sensei Lpopik    [pošta] NEW     20:50:25 28.01.2019
Podle mě je to dobrý základ, ale blesk jako takový má dle mého názoru malou sílu (1k6/2 mi přijde jako hodně málo) a naopak šance na vedlejší efekt je až dost vysoká. Ale jak říkám základ je fajn.

Ikonka uživatele oukej    [pošta] NEW     12:37:47 24.01.2019
Na to není co říct.

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] reputace: 1
oukej: +1
NEW     12:11:07 24.01.2019
Pointa je v tom, že to hlavní je, aby tam ta past byla alespoň nějaká - je to jeden z nejběžnějších pravidlových mechanismů v DrD a je dělaný přesně pro tyhle účely, kdy postavy nebo nestvůry dostávají možnost vyhnout se nějakému nebezpečnému vyřazujícímu / omezujícímu efektu. Vem si to z druhé strany, kdyby kouzlo bylo použité nepřátelským kouzelníkem proti hráčským postavám :-)

Ikonka uživatele oukej    [pošta] NEW     20:00:21 23.01.2019
To sem si říkal taky, ale na druhou stranu chci aby měl kouzelník jistotu že to bude mít efekt alespoň na 1 člověka v okolí.

Takže past bych Teda NAPOSLEDY upravil na odl ~ 6 ~ 0 ale to je fakt nejníž

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     17:30:04 23.01.2019
Třeba. Každopádně, výška pasti by měla být přiměřená ceně kouzla - Čím vyšší past, tím dražší kouzlo, protože čím častěji je kouzlo schopné nepřátele omráčit a vyřadit je tak z boje, tím je taky nebezpečnější.

Ikonka uživatele oukej    [pošta] NEW     10:48:15 23.01.2019
Co třeba odl ~ 8 ~ 0

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     13:55:30 21.01.2019

Máme tu variantu Bílého Blesku s šancí na plošné ohlušení / omráčení. Mechanismus kouzla, byť trochu kostrbatý, se dá docela dobře pochopit - nicméně před použitím kouzla bych doporučoval vyhladit pár nedostatků:

  1. Zvážit, jestli ohlušení/omráčení nepodmínit třeba pastí na Odl - Podobné omezující a vyřazující efekty by měly ve všech případech dávat postiženému možnost nějakého záchranného hodu (Dá se sloučit do jedné pasti, např Odl ~ 5 (7), úspěch proti pětce by bylo ohlušení místo omráčení, pokud by uspěl i kdyby nebezpečnost pasti byla 7, vyhnul by se účinku zcela).
  2. Rozmyslet si, jestli ponechat možnost blesky sesílat ve svazcích jako naznačuje vyvolávací cena, nebo po jednom, jako je tomu třeba u Bílého Blesku. Autor naznačuje starost o zatěžování hry nadměrným počtem hodů, ale pokud by někdo tohle kouzlo seslal za X magů ve svazku o Y blescích, tak by to hru taky zatížilo, a to dosti podstatně. Působí to na mě dojmem, že autor sice viděl, že se u blesků píše cena za první a za každý další, ale už nevěděl přesně proč, protože v kouzlu chybí jakýkoliv popis toho, jak se kouzlo chová, když se takto ve svazku sešle (což je s podivem, neboť modré blesky z PPZ, které na této mechanice stojí, jsou většinou jedním z prvních kouzel, které se kouzelníci naučí a drtivá většina bleskových kouzel se odvozuje právě od nich prostou změnou barvy, zranění a šance na zásah). Pokud sesílání po svazcích umožníte, bude třeba se zamyslet nad tím, jak to sílu kouzla ovlivňuje - S každým dalším bleskem ve svazku by rostla šance na omráčení cíle na tři kola, což je dost nebezpečný efekt.
Vzato kolem a kolem, kouzlo má základní pravidlové spracování s určitými nedostatky - 2*



Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
0 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.066162109375 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách