www.Dracidoupe.cz


Kouzla


Malá kouzla Osamoceného tuláka *Viz níže* 
Příprava na tisk (tisknuto 238x)
Přidáno: 14:06:48 04.12.2017
Magenergie:0 Níže
Past:XXX
Dosah:Níže
Rozsah: Níže
Vyvolání:1 kolo
Trvání:Níže
Skupina:Časoprostorová magie
Autor: oukej
Průměrné hodnocení:3.1
Popis:[Tuláci jsou známí tím, že jentak bloudí po světě, nebo si přividělají nějakým tím trikem a často je okrádají loupežníci. A proto jeden tulák vymyslel pár kouzel...]

Na začátek snad jen říci, že všechna tato kouzla se vyvolávají ihned a dosah mají pouze na vyvolávající postavu.

Jméno: Vyproštění
Kouzelná slova: *Vincula Sunt*
Magenergie: viz. níže

VYUŽITÍ: když je např. tulák okraden lupiči, spoután a nechán někde v lese, tak toto kouzlo ho vyprostí z pout.
Magenergie se určuje dle materiálu, kterým je spoután:

• dřevo (např. pranýř) 5 magů.
• provaz 6 magů.
• železo 8 magů.
• ocel 10 magů.
• očarování kouzlem 125% ceny kouzla.

Cena vyproštění z jiných materiálů se odvozuje dle pevnosti (záleží na PJ).
Šance na úspěch kouzla se však snižuje o 10% za každou postavu, která tuláka pozoruje při "Vyproštění".

(Toto kouzlo je alternativa zlodějské schopnosti na zneškodnění pasti).


Jméno: Schovej předmět
Kouzelná slova: *Ut Ex Articulis*
Magenergie: viz. níže

Jistě všichni znáte klasický kouzelnický trik kdy kouzelník vezme do ruky minci a když pak ruku otevře, tak ji najednou nemá. Toto kouzlo je velmi podobné. Kouzelník může nechat zmizet z ruky předmět a následně ho vyndat odjinud. Předmět se mu musí vejít do ruky. Skrytý předmět může zase zhmotnit na určitém místě tím, že se tohoto místa dotkne palcem a ukazovákem najednou.

Cena kouzla se určuje podle vzorce: inteligence obrané postavy (nebo postavy které tulák trik ukazuje) -inteligence tuláka. (Nejnižší možná cena je 0-1 mag). Jakmile je tulákova inteligence vyšší nežli inteligence pozorujícího, tak cena kouzla je 0 magů. Pokud pozoruje více lidí tak se jejich inteligence sčítá.
[Příklad: tulák má inteligenci 21 a Pozorující 27. Cena kouzla tedy je 6.magů].

Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
Počet zobrazených příspěvků: 1-6 / 6
Ikonka uživatele oukej    [pošta] NEW     7:29:39 13.12.2017
Jo. Já stále hraju za elfa kouzelníka

Ikonka uživatele Hamster    [pošta] NEW     17:53:37 12.12.2017
ad Schovej předmět: No, magenergii bych dal fixní, nějakou část magů za neviditelnost klasickou, a to za časovou jednotku. Na ošálení přihlížejících by měla být past na inteligenci. Přidáním magenergie by mohlo jít past navýšit, ale jinak by to mělo být levné kouzlo, páč nedělá nic náročného. Příklad od UnknowNa, kdy by kouzelník platil 29 magů, je nesmysl. Takových možností k přepálení by se měl autor při tvorbě vyvarovat.¨

Ukazuje to trochu na autorovu neznalost pravidel? Hrál si, oukeji, někdy kouzelníka? Ale tak jako tak, přestože je server "zasvěcen" DrD, díla se přebírají do jiných herních systémů. V základní pravidlový kostře by ale měl příspěvek sedět.

Ikonka uživatele oukej    [pošta] NEW     14:20:10 05.12.2017
Jo asi jsem to špatně vysvětlil. Kouzlo "schovej předmět" sem zamýšlel hlavně pro případy kdy např. Kouzelník najde smaragd a padne do zajetí.(nechá smaragd zmizet a lupič mu ho nesebere)

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     23:36:19 04.12.2017
Jenomže klasické triky existují taky, a jejich zvládnutí je otázkou dovednosti - však to taky určitě všelijací pokoutní umělci na tržištích jistě provozují (všelijaké tyhlety skořápky, triky s kartami, a vůbec). Docílit téhož s pomocí magie jistě půjde, ale z hráčského pohledu, obzvlášť na nižších úrovních, se jistě najde spoustu mnohem zajímavějších a užitečnějších kouzel - Prostě ti chudáci se se svými triky snaží vzbudit zdání "vysoké magie", to oni jsou ty napodobeniny - jít opačnou cestou a s pomocí vysoké magie napodobovat takovéto přízemní triky... No jak říkám, přijde mi to zvláštní :-D

Btw, bývá zvykem své hodnocení nějakým způsobem vysvětlit - vyzdvihnout klady díla a zhodnotit jeho přínos pro hru, nebo naopak konstruktivně zkritizovat nedostatky. Přitom cílem je být objektivní, ne vyrobit známému z kamarádství dobré hodnocení ;-)

Ikonka uživatele Lady    [pošta] NEW     14:40:52 04.12.2017
Já to pochopila, jako klasický trik kouzelníků unás, akorád udělaný, jako skutečné kouzlo.

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] reputace: 2
Ascella: +1
Hamster: +1
NEW     14:06:48 04.12.2017
"Vyproštění" je v podstatě v pořádku - jen bych třeba nesnižoval pravděpodobnost podle počtu přihlížejících, ono to celé bude stížené už tím, že vyvolávající nemůže při sesílání getikulovat (menší šance + vyšší cena).

"Schovej předmět" je pak taková úzce specializovaná varianta "neviditelné torny". Nějaké využití by si to jistě našlo - jen to odvozování magenergie od inteligence přihlížejících je takové divné - Když bude mít tulák-kouzelník inteligenci 21 a bude se na něj dívat pět sedláků s inteligencí 10, tak bude magenergie 29 magů?

Celkově mi to připadá, jakoby tu byla nějaká snaha do kouzel zakomponovat i jakési ošálení přihlížejících, aby kouzlo neprohlédli a mysleli si, že jim kouzelník místo nějakého obyčejného triku, ukázal... skutečné kouzlo? Takže nějaké kouzlo které vypadá jako trik který vypadá jako kouzlo? Je to velmi zvláštní, a nevím pořádně, co si o tom myslet :-D

Jen ještě taková technická poznámka: Kouzla mají vždy vyvolávání alespoň 1 kolo, "vyvolání: ihned" pravidlově neexistuje (maximálně by to pro účely RSS mohlo být "1 akce", čímž by se naznačilo, že je kouzlo tak jednoduché, že nepotřebuje "odpočinkovou fázi", ale i to by bylo dost nestandardní).



Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
1 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.052793025970459 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách