Kouzelnická Kouzla

Vodní nymfa *Videre quae vos videtis* Hodnocení: Průměr

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 8

Skupina: Poznávací magie

Past: XXX

Dosah:

Rozsah:

Vyvolání: 2 Kola

Popis:

Jméno: Vodní nymfa
Kouzelná slova: Videre quae vos videtis
Magenergie: viz níže
Past: XXX
Dosah: viz níže
Rozsah: 1 vodní plocha
Vyvolání: 2 kola
trvání: XXX

[Když někoho stopujete, zkuste se zeptat řeky.]
Vodní nymfa je kouzlo, které popíše cokoli na dohled od jakéhokoli úseku řeky. Po vyvolání kdekoli u vody se vodní hladina začne vzdouvat a z vln tvarovat vodní nymfa. Té se kouzelník může zeptat dvěma způsoby, např.: viděla jsi 4 skřety 100 sáhů odsud proti proudu?,nebo co jsi viděla za humanoidní tvory přibližně 100 sáhů po i proti proudu?.
Vodní panna nemluví, ale telepaticky se dorozumívá s kouzelníkem vždy jeho jazykem.

Cena kouzla je: 10 mg na každých započatých 30 sáhů, které chce prozkoumat od místa vyvolání, pokud kouzelník alespoň z 80% ví co hledá (viz. 1. způsob), nebo 15mg na každých započatých 30 sáhů, které chce kouzlem prozkoumat pokud neví co konkrétně hledá (viz. 2. možnost).

Vodní nymfa však umí odpovídat pouze na to na co se konkrétně zeptá kouzelník, takže když se zeptá např.[kolik tam bylo skřetů], tak odpoví pouze číslo a nezačne třeba popisovat brnění, rasu, zbraně apod. Na jedno toto kouzlo lze položit pouze 2 otázky, pak se nymfa (pokud kouzelník nezaplatí opět požadovanou magenergii (popis níže)) s velikým šplouchnutím opět rozplyne ve vlnách. Pokud se však chce kouzelník zeptat na více než 2 otázky, musí po zodpovězení 2. otázky opět zaplatit stejnou magenergii, tentokrát však nemusí vyvolávat.

[ poznámka: nymfa je pouze iluze, takže je nemožné ji zabít.]
toto kouzlo jsem se rozhodl udělat z důvodu velikého úspěchu kouzla Příběh v ohni a návrhů, aď vytvořím něco podobného i na jiné živly. Tak jsem si ponechal postavu zobrazenou v živlu, upravil ji...

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 8

Diskuze

 Uživatel úrovně 4

Po dlouhé době jsem zase něco přečetl a....

Vůbec mi nevadí že je kouzlo přiřazeno kouzelníkovi. Vůbec mi nevadí že není univerzální. Ano z pohledu "slotu" na kouzla bych si ho nevybral ale když bych měl kouzelníka NPC specialistu tak proč ne. Ještě si ho dokáži představit u kouzelníka specialistu na určitý živel.

Závěr kouzlo je podle mne použitelné a rozšiřuje možnosti a pestrost hry.

Plž


 Uživatel úrovně 0

No, co ještě dodat.


 Uživatel úrovně 3

Dlouho jsem uvažoval, jestly to mám dát hraničáři, nebo spíše kouzelníkovy. Pro kouzelníka jsem se rozhodl z toho důvodu, že zde jde především o poznávací magii.
Rozšíření pro hraničáře: hraničář by mohl mít tu výhodu, že by mohl vidět očima té nymfy z místa, které nymfa sama podle otázky vyhodnotí jako místo hledané. (Je to jen návrh pro hraničáře jelikož je více spojen z přírodou.


 Uživatel úrovně 8

Kouzlo je hezky živelně tématické, zpracované použitelně a zaslouží si tři hvězdičky :-)

Měl bych v zásadě jen dvě připomínky:

Za prvé, není úplně jasné, jak je to s tím "dohledem od řeky", resp. jestli se jedná o dohled z úrovně hladiny, nebo o dohled jakoby kouzelník stál na hladině, nebo dohled odněkud z břehu, jestli bude ve výhledu překážet třeba okraj koryta řeky, atd.

Za druhé, těžko určovat, kde je ta hranice "pokud kouzelník alespoň z 80% ví, co hledá" - zde bych asi volil slova trochu jinak, třeba že pokud se kouzelník ptá stylem "viděla jsi X" (otázka typu ano/ne), tak bych dal cenu nižší, pokud se ptá stylem "co jsi viděla...?" (nelze odpovědět ano/ne) tak bych dal cenu vyšší.

A nyní co se týče osobních připomínek: Když jsem napsal, že kouzlo je zpracované použitelně, tak to znamená, že ano, kouzlo se dá naučit a když jsou vhodné podmínky k jeho použití, tak se dá využít k získávání informací. Nicméně v tom by mohl být trochu kámen úrazu - "když jsou vhodné podmínky". Kouzlo je úzce specializované na získávání informací poblíž vodních toků, což použitelnost značně omezuje (a kouzelník, který musí pečlivě volit kouzla, která se naučit, by tak mohl spíše sáhnout po něčem univerzálnějším). Za sebe bych začal třeba tím, že bych rozšířil působení kouzla tak, aby fungovalo na stojaté nebo mořské vody a kromě dohledu od povrchu bych povolil i pátrání v hlubinách vody - tzn. otázky na to, co se kde válí na dně nebo jaké tam žijí ryby, vodníci, apod.

Taky by se ještě dalo říct, že takovéhle kouzlo by možná tématicky lépe sedlo hraničáři nebo druidovi (navíc by to mělo tu výhodu, že těm by to nevyžralo slot na naučení kouzla), ale to už je asi otázka osobního vkusu - u živelných kouzel jsou ty hranice takové neostré a nedá se přesně říct, co je ještě kouzelnická magie, a co už by mohla být spíše magie přírodní...