Kouzelnická Kouzla

Gravitační vězení *Captivo Sive Spatium* Hodnocení: Průměr

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 8

Skupina: Časoprostorová magie

Past: Roz + odl ~ 7 ~ 0

Dosah: 1

Rozsah: 20

Vyvolání: 1 Kolo

Trvání: 10 Kol

Popis:

Jméno: Gravitační vězení
Kouzelná slova: *Captivo Sive Spatium*
Magenergie: 20 magů
Past: Roz + Odl ~ 7 ~ 0
Dosah: 20 sáhů
Rozsah: 1 tvor
Vyvolání: 1 kolo
trvání: 10 kol

Omezení: Lze hrát pouze na postavy se stejnou, nebo nižší výškovou kategorií.

Gravitační vězení je způsob, jak znehybnit nějakou postavu. Po vyvolání se očarovaná postava začne vznášet ve vzduchu, nemůže se ze své pozice jakkoli pohnout, kouzlit, nebo bojovat. Když postava, která má být očarovaná vidí na kouzelníka, který ji zaklíná, háže na past. Trvání kouzla může očarovaná postava zkrátit tím, že si opět hodí na past a tím kouzlo zruší (hod na past lze hodit až 3 kola po předchozím hodu na past).

[poznámka: kouzlo nelze použít na větší tvory z důvodu kvality hry (určitě by se našel někdo, kdo by "paralyzoval" třeba draka a pak by bylo příliš snadné ho porazit)].

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 8

Diskuze

 Uživatel úrovně 3

Když o tom teď zpětně přemýšlým tak tohle je jedno z mála kouzel které je (čistě z pohledu na sílu kouzla) vhodné pro krolla kouzelníka víc než pro menší rasy


 Uživatel úrovně 0

Já bych vynechal to omezení velikosti a naopak přidal více detailů jak "znehybnění" přesně funguje. Jinak palec nahoru.


 Uživatel úrovně 5

Tak pokud se jedná o vytvoření "gravitačního těžiště" třeba půl metru nad povrchem, které ovlivňuje jen daný terč, tak tam bude tak jak tak poměrně přišpendlený bez možnosti se kamkoliv pohnout. A možná bych dal tabulku magenergie podle velikosti. Udělat tohle nějakému zdrhajícímu zlodějeskému permoníkovi velikosti A bude o dost méně náročnější, než lidožravému obrovi.


 Uživatel úrovně 8

Na základě pravidlového popisu těch dvou stavů bych se klonil k tomu, že bytosti pod vlivem tohoto kouzla jsou "Nehybné" - jsou při vědomí a uvědomují si své nebezpečí (minimálně tedy v popisu kouzla nic nenaznačuje opak).


 Uživatel úrovně 5

Znehybněná postava se počítá jako vyřazený nebo nehybný protivník? (Tj. utrpěné zranění je násobeno úrovní, nebo má "jen" postih). Ne že by to na stavu ultimátního vyřazení něco změnilo... :) Jinak asi OK, magy nizší než Černý blesk, který je pro nižší úrovně také ultimátní záležitost jsou kompenzovány pastí, u níž lze uspět. Větší legrace by mohla být, kdyby to bylo kouzlo s neurčitou magenergií odvisle od úrovně ("Bude stačit 20 magů?" "Dej tam všechno! Máš slušnou pravděpodobnost." Kostka:100). Ale jo. Pořád je Černý efektivnější/jistější. Zde oproti němu kvituji, že lze kouzlo použít i kreativnějšími způsoby. Na velikost bych se vykašlala přesně z důvodu jako UnknowN - mocné bytosti mají slušnou úroveň i odolnost, past to řeší.


 Uživatel úrovně 0

super nápad


 Uživatel úrovně 8

Klasické znehybňovací kouzlo :-) Nicméně dvě věci:

1. Řešit zneužitelnost s ohledem na draky tím, že se kouzlo omezí velikostí, není potřeba - to je vyřešeno už tím, že se při seslání kouzla hází na Roz+Odl. Vzhledem k tomu, že draci mají jak dost životaschopnosti, tak dost odolnosti (a všechny další velké a nebezpečné nestvůry zpravidla též), tak by se něco takového mohlo kouzelníkovi povést až na nějaké epické úrovni - a tam už na to zase má nárok :-)

2. Není jasné, co přesně brání cíli v pohybu - Pokud by třeba kouzlo cíl pouze zvedalo do výšky, tak aby ztratil kontakt s podlahou a neměl se jak "odpíchnout", potom by cíl měl stále být ovlivnitelný vnějšími silami (spoludružiníci by ho mohli postrkovat správným směrem apod.) - Dále by to asi nefungovalo na létací tvory - ty by pak ztráta kontaktu s podlahou asi moc neomezovala. Pokud naopak na cíl působí i nějaká síla, která ho drží na místě, potom je třeba vyřešit, jak moc velký odpor tato síla klade, při snaze znehybněným cílem pohnout.

Kouzlo je jinak po formální stránce v pořádku, víceméně na úrovni pravidlového kouzla, 3*.