www.Dračí Doupě.cz


Soutěž O Hlavu
Zlatého Draka

--
Aktuality
Novinky
Uživatelé
Vyhledávání
Rekordy a statistiky
--
Chat
Fórum
Ankety
Moudrá Sova
--
Články
Rozvoj DrD
Dobrodružství
Hřbitov
--
Bestiář
Předměty
--
Válečník
Hraničář
Hraničářská kouzla
Kouzelník
Kouzla
Alchymista
Alchymistické předměty
Zloděj
--
Nová Povolání
Nové Rasy
Dovednosti
--
Galerie
Fotogalerie
Downloady
Linky
--
Seznamka
Inzerce
--
Co je to Dračí Doupě?
Dračí manuál
Otázky a Odpovědi
--
Tvůrci a Redakce
--
Čekající díla
Dračí líheň

Kouzla

Předsmrtný pohled *Metem ainy*  ****
Příprava na tisk (tisknuto 938x)
Přidáno: 23:24:59 27.02.2014
Magenergie:10 magů
Dosah:
Rozsah:1 tělo
Vyvolání:1 kolo
Trvání:
Skupina:Poznávací magie
Autor: Ascella
Popis:
Předsmrtný pohled *Metem ainy*
Magenergie 10 magů
Dosahdotyk
Rozsah1 tělo
Vyvolání1 kolo
Trváníihned
OborPO
Zařazení Zprostředkování nedostupných informací

Kouzlo se v hrubém základu podobá Mluv s mrtvými, avšak s tím rozdílem, že je zcela pasivní. Kouzelník spatří posledních několik kol z pohledu mrtvého. Nemůže se nijak doptávat, navigovat pohled, přehrávat a zpomalovat scény jak potřebuje – vše vidí přesně tak, jak viděla dotyčná mrtvola. Chce-li se kouzelník soustředit na některou část scény, musí kouzlo seslat znovu a předsmrtný pohled prohlížet třeba i vícekrát.

Velmi záleží na stáří mrtvého. V různých světech lze vysvětlit získávané informace podle stáří otiskem duše, který dlí v těle. Smrt je natolik traumatizující zkušenost, že její otisk zůstane v mrtvém i velmi dlouho po jeho skonu.
U čerstvých mrtvol kouzelník spatří vše zcela jasně, jak události viděly. Čím je tělo starší, tím je obraz rozostřenější, ztrácejí se detaily, obraz šedne, mlží se. Až u velmi starých těl kouzelník může tu a tam zahlédnout nějaký obrys, vše zpravidla černobílé, velice nezřetelné. Orientačně je to udáno v Tabulce stáří těla.

Tabulka stáří těla
Stáří Obraz
Hodiny Zcela jasný, ostrý, patrný každý detail.
DnyJasný, vše je dobře patrné, ale drobné detaily se mohou ztrácet.
TýdnyPoměrně jasný, hlavní objekty dobře identifikovatelné.
MěsíceŠednoucí, bez detailů, místy zrnitý, místy výpadky.
RokyZamlžený, rozostřený, některé části chybí.
Desítky letŠedivý, mnohé části naprosto nejasné, většina v mlze.
Stovky let Tu a tam obrys, stín, odlesk.

Aby kouzlo mohlo pracovat, musí mít tělo zachováno tu část, kde jsou zrakové orgány, nicméně sám orgán již přítomen být nemusí. Kouzlo lze tedy seslat na samotnou lebku, ale nikoli na uťatou paži, či zcela zachovalé gilotinované tělo.

Předsmrtný pohled může být velmi užitečným kouzlem pro vyšetřování, či informace, co se v dané oblasti událo i před značně dlouhou dobou. Avšak je několik způsobů, jak se lze mu bránit:

  • Tělo je zcela zničeno, ať přirozeně, nebo např. zpopelněním, zrychleným rozkladem, proměnou ve sliz, prach, kámen.
  • Tělo je proměněno v nemrtvého.
  • Tělo je ošetřeno knězem (balzamování, žehnání, řádný pohřeb), či alespoň posvěceno (stačí polít flakonem svěcené vody).
  • Mrtvá osoba byla slepá, ve tmě, spící. Jinými slovy nic nemohla vidět.
  • Pokud se jednalo o vraždu a vykonavatelem byl trénovaný sicco na 16. a vyšší úrovni, pak může podle hodu na úspěch posunout o řádek stáří mrtvoly. Pro jednoduchost používejme stejná procenta úspěšnosti jako siccova dovednost Antiplášť (zde „antipohled“). Např. čaroděj nalezne roky starou mrtvolu avšak díky tehdejšímu úspěšnému zásahu vraha se obraz chová, jako by byl starý desítky let.

Kouzlo nemusí být nutně sesíláno na humanoidní ani na inteligentní bytosti. Jeho cílem může být jakákoli mrtvola jakékoli bytosti, která vnímá zrakem. Pohled však bude uzpůsoben paměti tvora a tedy jeho vlastním zrakovým orgánům (např. trpasličí může být v infravidění, hmyzí skládaný…).

Je třeba brát v potaz, že kouzelník vidí pouze to, co viděl umírající – byl-li ten např. probodnut ze zálohy, vidí pouze čelní pohled, pokud se před smrtí nestihl otočit. Byl-li útočník maskovaný, uvidí ho tak i čaroděj.

Na závěr je vhodné podotknout, že se jedná skutečně pouze o zrakový vjem, nedoplněný žádným jiným smyslem. Scény jsou neozvučené, bez pachů, dotyků. Kouzelník může spatřit např. vodu, která umírajícího obklopuje, v ní plovoucí řasy a nečistoty, kal, ale již neucítí, jaké to je utopit se.

Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
Počet zobrazených příspěvků: 1-7 / 7
Ikonka uživatele UnknowN *   [pošta] nové     19:58:13 02.03.2014
Však vím - Třeba ona představa "zloděje" na straně zákona mě už taky napadla: Kdo jiný než zloděj má předpoklady se vplížit do domu kriminálníka a zajistit potřebné důkazy? Akorát teda jak já se znám, tak v mém podání by z toho byla spíš "Kriminálka: Ankh Morpork" :-D

Ikonka uživatele Dakeyras *   [pošta] nové     16:28:25 02.03.2014
UnknownNe: třeba... povolání "zloděj" by se změnila na "agent" a zbytek může zůstat. válečník jako klasik, agent na tajné akce, hraničář jako instant léčitel a "psycholog". kouzelník hlídky je taky super doplněk.. jen ten alchymysta je zase takové povolání do kanclu a ohledání místa činu.

Ikonka uživatele UnknowN *   [pošta] reputace: 1
oukej: +1
nové     16:23:13 02.03.2014
Kriminálka: Minas Tirith? :-D

Ikonka uživatele Dakeyras *   [pošta] nové     14:41:44 02.03.2014
absolutně jednoduše popsané a funkční kouzlo, které okamžitě může být modifikováno na "předsmrtný -sluch/hmat/čich/..." takže si kouzleník městské stráže přiřadí do repertoáru hned několik nových kouzel, které zlepšují práci všetřování...

a propó.. nebo jak se to říká, úplně mě to navnadilo zahrát si přes nějaký online portál DrD na téma městské hlídky, která vyšetřuje různé případy ve městě... ale jako hráč, nejsem si jist, jestli bych zvládl tvořit zápletky jako PJ

Ikonka uživatele UnknowN *   [pošta] nové     10:39:09 02.03.2014
U násilných smrtí - tam to rozmezí "1 scéna" smysl celkem dává (boj bude trvat v řádu kol), takže tam v pořádku. Dokonce i třeba utopení, otravy apod. - ve většině případů v poho. Ale jen představa těch pár specifických případů mi na rty vnáší úsměv - taková smrt žízní v poušti, třeba. Scená začíná posledním lokem z čutory, a pak dva dny plahočení přes nekonečné moře písečných dun, než chudák vytrvalá mrtvola konečně klesne... A kouzelník mezitím čeká, a čeká, a čeká... (a co teprve kdyby mrtvola zemřela stářím) :-D

Pozn.: Vím že kouzlo k tomu nevybízí, ale ta představa se mi v hlavě prostě objevila ;-)

U toho sicca, pokud by tedy byl takto trošičku zmystičněný tím, že už samotný antiplášť by byl jakousi schopností vycházející z nějakého nadpřirozeného porozumění smrti, tak tam by to šlo (u bojovníků by z podobného porozumění mohl pramenit berserker - rozdíl je daný tím, že u sicca se většinou jedná o jiný druh smrti, než u válečníka - vypočítavost vs. rozběsněnost).

Ono vůbec celý zloděj by se dal pojmout trochu mystičtěji - všechny ty různé tiché pohyby, schování ve stínu, získání důvěry... To všechno by nemusely být obyčejné dovednosti, ale taky by mohly čerpat z nějaké mystické moci stínů a klamů (návaznost na lupičský klíč, šestý smysl, atd.), s tím že ty nemystické verze by byly podstatně slabší a řešily by se přes dovednosti... Ta možnost by tu byla, to je fakt.

Obecně vzato (již bez návaznosti na dílo), já osobně bych se asi pořád "víc doma" cítil v prostředí, kde siccové a vůbec zloději všobecně jsou nemystičtí a všechny jejich schopnosti jsou prostě jenom o cviku (u sicca že je to o vycvičeném myšlení - určitá forma meditace, kdy sicco vlastně v danou chvíli nemyslí a nepřemýšlí, přesune se v myšlenkách na své šťastné místo a tu ošklivou vraždu za sebe nechá spáchat svoje tělo, které je v tu chvíli automatem hnaným naučenými reflexy) - taková ta "obyčejnost" u mě tvoří část zlodějského kouzla - ošálit člověka s mystickou dopomocí dovede kde kdo (no jó, kouzla - není divu, že nám zdrhnul), ale dosáhnout téhož čistě vlastní chytrostí a obratností, to už je něco jiného (ten chlápek je *fakt* dobrej, šéfe...) ;-)

Ikonka uživatele Ascella *   [pošta] nové     11:17:34 01.03.2014
Děkuji za schválení.
V prvé řadě kouzlo vzniklo na tělo světu – jsou nějaké možnosti, co se stane s duší mrtvého. Obvykle odchází do síní svých bohů, rozplývá se v zásvětí, je recyklována v reinkarnačním cyklu atp., tedy kouzlo Mluv s mrtvými se ukázalo, že jde proti obvyklým filosofiím, že se musí vysvětlovat, jak se duše přitáhne za pomoci magie zpět, aby s kouzelníkem komunikovala. Předsmrtný pohled není na duši vázán, tedy je použitelný v libovolném světě, kde jsou duše ošetřené. Jde pouze o vepsaný vjem posledních okamžiků.
S tím souvisí výhrada za prvé – „několik kol“ je záměrně nerozvedeno (což jsem měla napsat, omlouvám se). Jedná se o poslední scénu, kterou osoba viděla. Poslední ucelenou scénu. Může to být několik sekund, může to být minuta, záleží na síle smrti, na tom, co je podstatné ve vztahu k okolnostem smrti.

Kouzelník sice vidí scénu smrti, ale je normálně při vědomí, může ji současně popisovat spoludružiníkům, kdykoli může „přepnout“ na svůj vlastní zrak. Je to stav, jako když čteme knihu, nebo jsme zadumaní – vidíme před očima obrazy, které nám zprostředkovává četba, vidíme vlastní smyšlené scény a situace, když připravujeme dobrodružství pro svou družinku, ale stále vidíme i svět kolem nás a kdykoli se do něj můžeme zpět vytrhnout. Dokonce jsme schopni dávat pozor na cestu, nenechat se přejet autem, nespadnout ze skály, po které jdeme (aspoň u toho dumání, číst při chůzi po skalách bych si tak úplně nedovolila (-:)

Za druhé – asi jsem se špatně vyjádřila, počítají se procenta pro Antiplášť aby se nemusela zavádět další řádka tabulky. Měla by to být jiná schopnost, nicméně taktéž v případě pravidel na Charismu (tedy složku Vůle). V mém podání ji nemá automaticky každý sicco, jen ten s balíčkem schopností Vrah, s výcvikem, posílenou intuicí. Je to polozásvětní schopnost, pracuje se smrtí, tedy jí má blíž. Jedna z malých mystických modifikací zloděje. Prostě mi přijde vhodné, aby specializovaní zabijáci něco takového uměli… na druhou stranu klasická představa zakončení života vrahem je probodnutí ze zálohy a to toho dotyčný moc z tváře vraha neuvidí. Naopak čaroděj by z rozmazaného obrazu u zjevně čerstvé mrtvoly mohl dedukovat, že pachatelem byl někdo mysticky nadaný. Vrah by se tedy mohl rozhodnout, zda schopnost použije, či nikoli. A pokud se vrah chce jistit před vyšetřováním podobným kouzlem zaručeně, bude mít nějaké své temné svěcení, nebo si prostě vezme kuklu :-)
Říkala jsem si, že podobná zmínka by mohla být užitečná i pro jiné světy, ale nechtěla jsem vnucovat svůj náhled na zabijáky coby povolání řízlé mystikou ;-)

Řekla bych nezbytné kouzlo pro kriminalistu, užitečné v družince, obyčejný čaroděj městské gardy bude častěji na bojovou magii než vyšetřovací.

Ikonka uživatele UnknowN *   [pošta] nové     23:29:20 27.02.2014
Máme tu pěkně zpracované poznávací kouzlo - na rozdíl od pravidlového "Mluv s mrtvými" je toto kouzlo sice podstatně méně "interaktivní", ale na druhou stranu je zase svým způsobem spolehlivé; nehrozí totiž, že by se probuzená mrtola rozhodla, že svému buditeli nic neřekne, nebo že mu bude lhát. Navíc tam, kde je "Mluv s mrtvými" dobré pouze u relativně čerstvých mrtvol (v řádu hodin), toto kouzlo umožňuje zisk informací i přes mnohem větší časovou propast.

V zásadě mám k dílu pouze dvě výhrady:

Za prvé, že jsme se vlastně nedozvěděli, kolik to je těch "několik" kol, které ze života mrtvého uvidíme, a jestli je budeme sledovat v reálném čase (v kterémžto případě by se hodilo vědět, jestli je kouzelník po dobu sledování "záznamu" odstavený, nebo jestli stále nějak vizálně vnímá své okolí), nebo nám jenom naskočí do paměti (což by více odpovídalo trvání "ihned").

Za druhé, že moc nesouhlasím s tím, že se od siccovy schopnosti "antipláště" odvozuje schopnost, která svůj vliv přenáší na druhou osobu. Sicco je možná dobrý v hlídání svých vlastních myšlenek, ale to, že dokáže člověku prohnat dýku srdcem, aniž by se emocionálně prozradil, ještě neznamená, že smrt pro toho zabitého bude nějaké menší trauma. Když už bych tuto schopnost (tzn. ovlivňování cizích vzpomínek) někomu dával, tak nejspíš mágovi, alternativně by se dala simulovat s pomocí kouzel nebo lektvarů/jedů.

Vzato kolem a kolem, pěkná alternativa k pravidlovému kouzlu. Sice neoslní, ale je to alternativa jednoduchá, funkční a okamžitě použitelná, tudíž si podle mého zaslouží 4*.



Registrace
--
Příhlášení:
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo
--
Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold
--
6 přihlášených uživatelů.
0 uživatelů je na chatu.


Vygenerováno za 0.50108003616333 sekund.

© 2001 - 2004 Almad, James Timqui a Tomash, design © 2001 by James Timqui.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR