www.Dracidoupe.cz


Kouzla


CompendiuM MagicuM RampagiuM UnbekantoriuM *xxx* 
Příprava na tisk (tisknuto 770x)
Přidáno: 19:47:39 30.10.2013
Magenergie:0 xxx
Dosah:xxx
Rozsah: xxx
Vyvolání:0 xxx
Trvání:xxx
Skupina:Ostatní
Autor: UnknowN
Průměrné hodnocení:5
Popis:Odkaz: CompendiuM MagicuM RampagiuM UnbekantoriuM

Obsáhlý soubor převážně bezomáčkových kouzel pro okamžité použití nebo inspiraci. Kouzla jsou řazená podle abecedy, přeji příjemné počtení.

(Stvořeno v rámci projktu RAMPAGE!!!, vycházejícího z Nathakovy myšlenky napsat něco ke každému jednotlivému rubrikovému dílu - jednotlivá kouzla jsou duplicitně k dohledání u rubrikových příspěvků, které jim sloužily jako inspirační podhoubí)

Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
Počet zobrazených příspěvků: 1-8 / 8
Ikonka uživatele Nathaka    [pošta] reputace: 1
Ascella: +1
NEW     1:27:13 18.02.2014
Mí favoriti: Astrální aréna, Deja Vu, Dotyková aura, Falešný cíl, Hovnonoš, Jarikův dobrodružný úder, Kouzlo bdění, Kulky jsou drženy, Ledový klid, Mravenčí efekt, Najdi inteligentní záměr, Neskrytelná silueta, Odrazná plocha, Poryv větru, Roztomilost, Střela ohně a ledu, Stroboprostor, Tančící stíny, Telepatická konzerva, Tlumivé pole, Trpasličí výškový zarovnávač, Vzduchoplavec, Zákeřný blesk, Zrcadlo minulosti.
Zase tolik věcí, co by se mi líbily, tam není, a tak si na rozdíl od zerafela nemyslím, že by počet dobrých kouzel nějak dalece převyšoval počet těch hloupých či jen nezajímavých. Spíš bych řekl, že těch, co se mi fakt líbí, je tam menšina.

UnknowNovi:
Některé věci bych asi nastavil jinak, ale téměř výhradně jde o drobnosti. Jen u Kamenné boty jsi podle mě ustřelil natolik, že to musím zmínit. S takovým šutrem na noze se nedá hýbat téměř vůbec, plavat ani náhodou - ty jsi dal k obojímu jen směšné postihy. A představa, že jsem někoho schopný KOPNOUT s kamenným kvádrem na noze? Ale prosímtě. :))
Ale jak říkám, pravidlově je to většinou vyvážené pěkně a hlavně mi o čísla až tak nejde...

Detail: Moc se mi nelíbí, že dál rozvíjíš kouzla, která pracují s "materiálem v ceně x zl.", protože mi tahle mechanika přijde už v původních pravidlech naprosto mimózní. Tak nějak nechápu, podle jakého klíče se ve světě určuje pevně daná hodnota předmětu či materiálu a jak takový svět po ekonomické stránce funguje... Nebo má kouzelnická magie zabudované ekonomické tabulky a vypočítá si aktuální cenu? Tímhle nejvíc trpí Síla hmoty, ta nástavba mi jde vyloženě proti zdravému rozumu. (Předem říkám, že jsem v tomhle ohledu nestudoval původní pravidla, takže pokud je tam tahle mechanika vysvětlena, tak se omlouvám - a rád si o tom něco poslechnu.)

Větší výtky mám k formálnímu zpracování celého veledíla.
Rozhodně jsi mohl nějak zvýraznit názvy kouzel, už třeba blbým tučným písmem... Celkově mi přijde způsob, jakým jsou kouzla nasekaná za sebou, docela odfláklý - rád bych tam viděl nějaké předělující čáry či jasné nadpisy. Zapojit do textu velikost písma, tabulky či nějakou grafickou oporu, to všechno by výsledný dojem zlepšilo až násobně.
Podobně odfláklý mi text přijde i po stránce textu samotného. Ne že by snad byla kouzla popsána špatně, naopak, jazykově je to dobré a mnohdy i vtipné, ale v díle se dá narazit na nezanedbatelné množství překlepů či pozapomenutých reliktů z kopírování.

Občas mi přišlo, že inspirace ke kouzlu nepochází z našeho serveru, ale z úplně jiného místa (několikrát jsem totiž to místo i poznal - Wisp/Io nebo HoMaM III za všechny), což samozřejmě nehraje při hodnocení celého souboru roli a nijak to kouzla neshazuje (občas spíš naopak), ale já, jakožto duchovní otec projektu, z toho mám divný pocit. Podstatné samozřejmě je, že tě ta kouzla vůbec napadla, a není důležité, co tě k jejich vymyšlení vedlo, ale trochu postrádám to propojení s rubrikou a s projektem Rampage.
Tohle prosím neber jako výtku, fakt je to jen takový divný pocit z celého projektu, který se nejspíš týká jen mě. Tys to celé pojal po svém a to je samozřejmě v pořádku. :-)

Verdikt:
Kdybych mohl hodnocení opravit (což nemůžu, protože jsem dílo nadšeně ohodnotil už před pár dny), dal bych 4* (a celkem beze studu bych byl schopen fláknout i 3*). Přestože je dílo plné skvělých nápadů a i jen malý výběr z nich by na pět hvězd stačil třeba i vícekrát, celému celku bych musel strhnout za odfláklé zpracování a za to kvantum "balastu" - tedy kouzel, jejichž jediný přínos pro celý soubor je ten, že díky nim vypadá ještě mnohem epičtější a hustější, než ve skutečnosti je, a jejichž vypuštěním by nevznikla žádná škoda. Ano, je to impozantní, ale dílo by nemělo být impozantní jen svým rozsahem, ale především množstvím kvalitních nápadů a perfektním zpracováním, což tady úplně neplatí.

Toto mé hodnocení nicméně nemění nic na tom, že tenhle příspěvek JE naprosto epický a UnknowN si zasloužil můj nehynoucí respekt, že to celé dotáhl do konce.

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     21:57:54 13.02.2014
Toť ta největší pocta, jaké se může autorovi dostat - Děkuji mnohokrát :-)

Ikonka uživatele Vedro    [pošta] reputace: 2
Dakeyras: +1
Nathaka: +1
NEW     20:20:53 13.02.2014
Dobrý den

Cele jsem to vytiskl a svazal. Na titulni stranu jsem dal obrazek ohromneho krystalu a krystal "schoval" do extremne sloziteho dungeonu typu "Kostka" mixnuta s "pevnosti Boayard". Hrdinove na 18 urovni se tim prokusavali pet sezeni, nezli se dostali se vsemi klici přes mrtvoly nepratel az do mistnosti s KRYSTALEM. Vsichni polomrtvy s zivoty na hranici vyrazeni, bez leqtvaru a z bolesti hlavy z hlasiteho odpočtu sebedestrukce podzemí. Znáte to , normální selanka kazdeho hrdiny. Když lupič zneskodnil poslednich pet pasti, odemkl a spravne odpovedel vsechny hadanky, podal jsem mu krystal - reálnou "KNIHU" plnou kouzel o kterých nikdy neslysel. V hlave mu zahucelo a zmenil se na kouzelnika. Vsech 323 (nebo kolik jich tam je) kouzel jsem ocisloval. A jako bonus k nove postave si mohl vsechna kouzla nahodne nahazet. Mel radost a zaroven plakal jako dite.

Neni lehke zkusene hrace dostat do kolen. S prispevky jako je tento to ale mozne je.

Napsal VEDRO

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] reputace: 1
Ascella: +1
NEW     22:03:51 01.11.2013
No, tak pokud jde o magickou náročnost kouzel, tak s tou jsem zacházel asi jako Rambo s kulometem - Střelba od boku a velkými dávkami :-D Jediná kouzla, kde jsem počet magů potřebných na seslání nějak specificky kalkuloval, jsou ta, kde se přímo odkazuji na nějaká kouzla pravidlová, nebo ta, která přímo pracují s převodní tabulkou. Jinak jsem u drtivé většiny kouzel prostě nastřelil nějakou zaokrouhlenou sumu jak mě to zrovna napadlo, takže ne aby někoho z vás pošetilců napadlo brát ji jako dokonalý výplod UnknowNova vytříbeného smyslu pro herní vyváženost - ba právě naopak: Kupředu, lidičky, a šoupejte si s vyvolávací cenou tam a zpět jak je vám libo ;-)

Bleskové ovoce mělo být původně opravdu pouze kulovým bleskem, který se nestřílí kroupou, ale vrhá jablíčkem. Cenu jsem ponechal jako u kulového blesku - ostatně minimálně u barevných blesků to znamená šestinásobné navýšení dosahu, a i když se vrhač netrefí přesně na cílový hex, je to více méně jedno, protože se zranění stejně dělí mezi všechny zasažené.

...je sice pravda, že s tím, že by už samotné kulové blesky měly stát dvakrát tolik, celkem nesouhlasím (celkové zranění zůstává stejné a představuje výhodu pouze v souboji s hustými zástupy slabých nestvůr), ale nakonec jsem se rozhodl zůstat pouze u rozšíření myšlenkového, a magenergii ponechat na úrovni pravidlového standardu - pokud tak někdo má úpravu ceny pro kulové blesky, tak jednoduše použije stejnou úpravu (a nemusí počítat novou).

"Morfologické pole" u falešně falešné podoby je jen taková omáčíčka navíc - takové vysvětlení "jen aby bylo" a aby popis fungování kouzla nebyl stylem "fakta z nebe" (a protože se občas neudržím a musím svou tvorbou proložit nějakými myšlenkami, které jsem pochytal z knih/filmů/apod., v tomto případě ze zeměplošských Pratchettovek). V zásadě platí, že princip tohoto kouzla je vždy takový, aby na něj daným způsobem reagovala příslušná detekční magie, a to zase záleží na tom, jak fungují samotná metamorfózní kouzla a který jejich apekt vlastně umožňuje tu detekci - je už celkem jedno, jestlo to bude nějaké magické reziduum, zašmodrchané předivo reality, nebo strukturální anomálie typické pro magicky metamorfovanou hmotu.

Pokud jde o favority... Těžká věc, obzvlášť z toho pohledu "Bez čeho bych se jako kouzelník neobešel", protože speciálně z tohoto pohledu jsem ta kouzla nepsal ani trochu. Mě samotnému se nejvíc líbí kouzla která:

- ...byla postavena na spolupráci s jinými kouzly
- ...byla postavená na spolupráci s kouzelníkovým přítelíčkem
- ...byla postavená na spolupráci s jiným povoláním (například theurgem a jeho elementály)
- ...nějakým novým způsobem využívala zaběhnutý pravidlový mechanismus (třeba blbá "akce otočka")
- ...vznikla nějakou důmyslnou proměnou nebo kombinací pravidlových kouzel
- ...mě i dnes, po několikerém přečtení, pořád dokáží rozesmát.

...ale když to tedy vezmu z pohledu té užitné hodnoty pro cestujícího kouzelníka, tak asi takto:

Kouzelná transformace, Magický hranol, Mentální únik, Nabourání, Najdi cizí vliv, Najdi inteligentní záměr, Navrácení duše, Obláček, Odčaruj kouzlo, Ochrana před démony, Popisek, Povolej výzbroj, Síla hmoty, Síla Vůle, Šmouha, Teď!, Vyprošťovák, Záložní kouzlo.

...u dalších kouzel by to asi záleželo na stylu dobrodružství.

Ikonka uživatele Ascella    [pošta] NEW     17:55:27 01.11.2013
Impozatní.
Opravdu velice slušná sbírka nápadů, vychytávek, rozšíření, která jsou zařaditelná do hry. Především oceňuji myšlenkové toky doplňující/rozvíjející stávající pravidlová kouzla, která neměla zatím příliš velkého uplatnění. Výhradu mám v zásadě jedinou a to cena kouzel, která mě překvapuje zvlášť ve srovnání s autorovou hráčskou zkušeností. Při specifičnisti některých kouzel mi obecně přijde celý soubor velice drahý, vlastně tak drahý, že aby to používali moji kouzelníci, musím snižovat. Ale důvod chápu - pravidla sama.

Zatím jsem u F v detailním průzkumu a zatím se vynořila jediná nejasnost: Bleskové ovoce. Jak se počítá? Jako dopad ovoce klasický + zranění kulákem? Nebo pouhý kulák vržený s možností mít nakouzlíno předem v košíku jablek a vrženo kýmkoli? (Ceně by odpovídalo to první. Dát dvojnásobek za vyšší dolet a nejistotu dopadu mi nepřijde moc efektivní, ale nevím, zeptám se. Možná to chápu úplně blbě...)

Falešně falešná podoba opravdu pobavila, ale je na diskuzi to s morfologickým polem, asi se to nehodí do každého světa. Falešná stopa je naopak geniální, objekt vyncující si pozornost je nesmírně využitelný, toto kouzlo by mělo být povinné pro magické firmy zajišťující bezpečnost sídel boháčů, velkých temných pánů a spol.

Zeptala bych se autora, co jsou jeho favoriti? Bez kterých kouzel by se jako řekněme čaroděj na 16 úrovni neobešel?

Smekám. 5* to chce vynásobit mnohonásobně, aby to vyjádřilo význam tohoto počinu.

Ikonka uživatele Shadowmage    [pošta] NEW     0:01:25 01.11.2013
Pecka.) Pročetl jsem a je tam dost kouzel, která s chutí využiju. muselo to dát hrozně práce, už je to napsat jako text o tolika stranách. Velký obdiv autorovi, zřejmě nejužitečnější počin co se kouzel týče tady na serveru:)

Ikonka uživatele zerafel    [pošta] reputace: 1
oukej: +1
NEW     10:42:36 31.10.2013
Chválím a líbí se mi to!

Počet těch inspirativních kouzel převyšuje počet těch hloupých (kterých se v takovém velkém díle asi nikdy nikdo nevyvaruje). Nicméně smyslem díla není prodat přesně všechna kouzla, ale pouze pobídnout čtenáře k tomu, ať si najde ta svá.

Rýpat nebudu.

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     21:16:09 30.10.2013
Hufff... Tak, a je to. Odkaz by měl být v pořádku a funkční.

Celkově vzato, většina těch kouzel vám asi nebude připadat moc originálních - dost často jsou to věci typu "Jako pravidlové kouzlo X, ale...", celkem dost pokročilých verzí pravidlových kouzel (Kouzlokouzlo II) a vůbec to má z větší části podobu spíš takového tvůrčího cvičení. Nicméně si myslím, že se mi přeci jen podařilo párkrát zazářit a vyplodit něco originálního a hru obohacujícího, a vzato kolem a kolem to prostě stálo za to.

Snad i vám se v CompendiU něco zalíbí ;-)



Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


Novinky
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
20 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
Limit (minut):
15 | 45
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.055617094039917 sekund.
© 2002 - 2005 Almad, James Timqui a Alcator design © 2002 - 2005 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována,
publikována ani jinak využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků. Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu.