www.Dračí Doupě.cz


Soutěž O Hlavu
Zlatého Draka

--
Aktuality
Novinky
Uživatelé
Vyhledávání
Rekordy a statistiky
--
Chat
Fórum
Ankety
Moudrá Sova
--
Články
Rozvoj DrD
Dobrodružství
Hřbitov
--
Bestiář
Předměty
--
Válečník
Hraničář
Hraničářská kouzla
Kouzelník
Kouzla
Alchymista
Alchymistické předměty
Zloděj
--
Nová Povolání
Nové Rasy
Dovednosti
--
Galerie
Fotogalerie
Downloady
Linky
--
Seznamka
Inzerce
--
Co je to Dračí Doupě?
Dračí manuál
Otázky a Odpovědi
--
Tvůrci a Redakce
--
Čekající díla
Dračí líheň

Kouzla

Kouzla EU šetřící magenergii *viz níže*  ****
Příprava na tisk (tisknuto 883x)
Přidáno: 2:14:56 30.01.2013
Magenergie:0 mg
Dosah:sáhů
Rozsah: sáhů
Vyvolání:0 kol
Trvání:kol
Skupina:Energetická magie
Autor: Dakeyras
Průměrné hodnocení:3.78
Popis:
Dakův výboj *Dakus arkatl*
Magenergie 4 mg
Dosah10 sáhů
Rozsah1 osoba
Vyvolání1 kolo
Trváníviz níže
OborEU
ZařazeníZpomalený výboj

Kouzlo, které potřebuje hodně taktického citu pro použití. Šetří kouzelníkovu magenergii a přitom může ničit nepřátele i jedním výbojem. Tyhle výhody vyvažuje jinde a to potřebným časem na seslání a možností sebepoškození, když se to zvrtne. Ihned po vyvolání má kouzlo sílu 1k6+2 životů, ale kouzelník se může rozhodnout podržet si toto kouzlo v ruce, kde postupně sílí bez vložené magenergie. Každé kolo, po které kouzelník toto kouzlo nevrhne proti protivníkovi, zesílí o dalších 1k6+2 životů.

Nevýhodou tohoto kouzla není jen doba nemožnosti kouzlit při čekání jiné kouzlo, které by třeba vyžadovala situace, ale i to, že každé kolo navíc vzrůstá pravděpodobnost, že kouzlo selže a zraní samotného kouzelníka o 5% (2. kolo 5 %, 3. kolo 10 %, ... ). Při tom, když se na něj kouzelník soustředí, tedy jako by stále kouzlil. Pokud začne vykonávat jinou činnost - bránění se, utíkání, zvedá se pravděpodobnost na 15% za kolo. Při zranění si háže na past Int - počet životů, za které byl zraněn - udrží/neudrží.

Kouzlo se následně na protivníky "vrhá" ne fyzickým hodem, ale stejně jako blesky, stačí mentální příkaz, aby vyšlehlo samo. Čekající kouzelník má v ZSS automaticky iniciativu a v RSS má +12 k iniciativě.

Poznámka autora:

Použití v 1. kole je evidentně naprosto nevýhodné. Použití v 2. kole už je výhodnější než zelený blesk, ale musí se na něj čekat 2 kola. Od dalších kol je poměr vložené magenergie a odebraných životů markantnější. Je třeba opět zdůraznit, že kouzelník během této doby nemůže operativně jednat a hlavně na selhání si háže v každém kole se zvyšující se pravděpodobností a pokud selže, zraní sám sebe, což je další daň za výhodný poměr mezi cenou a výkonem.
Dakovi blesky poslední naděje *Dakus Bártak*
Magenergie 2 + úroveň kouzelníka mg
Dosah20 sáhů
Rozsah1 osoba
Vyvolání1 kolo
TrváníIhned
OborEU
ZařazeníZrychlený výboj
Zranění1k6 + celkové zranění kouzelníka

Toto kouzlo je vhodné používat až v posledních fázích souboje, protože jeho účinek roste s velikostí rozdílu mezi současným a plným počtem životů sesílatele. Rostoucí magenergie zajišťuje i drobnou korelaci k možné velikosti zranění, kterou je kouzelník s rostoucí úrovní snést (a naopak po 9. úrovni není snižování účinku tak drastické).

Dakovi blesky si svou cenu nežádá jen v krvi sesílatele, ale i z jeho budoucnosti. Každé seslání tohoto kouzla snižuje permanentně maximum zaostřené magie kouzelníka o 1 mág. Kouzelníci si tak nenechají uměle snižovat životy před souboji, aby pak dávali větší zranění po čas celého souboje a nejen jednoho, ale i všech ostatních.

Příklad:

Elf kouzelník Aion na 5. úrovni s odolností 9 -1, 14 životy a mezí vyřazení 2 životy. Kouzlo sesílá se 7 mágy. Při průměrném hodu 3 - 4 se toto kouzlo začne vyplácet až těsně u meze vyřazení, tedy v okamžik kdy má 3 - 4 životy.

Barbar kouzelník Nogrum na 5. úrovni s odolností 13 +1, 26 životy a mezí vyřazení 3 životy. Z předchozího příkladu jsme si ukázali, že hranice zlomu pro 5. úroveň je celkové zranění 10 - 11 životů. Nogrum si ale může dovolit ztratit ještě dalších 12 životů a za pouhých 7 mágů udělit zranění 23-28 životů. V tento okamžik je ale na pokraji vyřazení a stačí i drobné zranění a je mimo. Větší zranění jej zabije.

Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  »»»
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 21
Ikonka uživatele Dakeyras *   [pošta] nové     16:46:15 14.10.2013
Andokajne, nejsem si jist, jestli jsi pochopil, že při seslání kouzelníkovy se žádné žívoty neubírají. Jedná se jen o rozdíl, toho co mu sebral někdo jiný a plným počtem životů.
A také je patrné, že je teoreticky možné sesílat za 7mg útočné kouzlo, které má sílu černého blesku, který je trojnásobně dražší. Což může v kritický okamžik být právě rozdíl mezi životem a smrtí družinky. A jedná se o kouzlo, které má být použito právě v takových okamžicích, kdy je potřeba šetřit magenergii a ničit nepřítele. Nečekám, že by jej použil v každém druhém střetu. Od toho jsou jiná kouzla....

Ikonka uživatele UnknowN *   [pošta] nové     22:35:59 13.10.2013
Síla hmoty
*Matterenergittus*

Vyvolání: +1 kolo
Obor: MA

Popis:

Tato nástavba pro všechna kouzla umožňuje při sesílání přímo konvertovat materiální komponenty na magenergii, a sice v poměru 16 zlatých ~ 1 mag. Aby však bylo možné tuto nástavbu použít, potřebuje mít kouzelník předem připravený magický kruh, do kterého umístí zamýšlenou materiální oběť - u cestujících kouzelníků bývá nejčastěji používán například kruh vytetovaný do dlaně, nebo kruh zapracovaný do kouzelníkova amuletu. To umožňuje rychlé obětování drobných cenností (šperků, drahokamů, etc.). Na větší oběti je potom již zapotřebí magický kruh příslušné velikosti, buď nakreslený na podlaze (načrtnutý křídou, vyrytý do země...), nebo narýsovaný na svitku o vhodných rozměrech (příprava takového kruhu může zabrat jedno kolo, ale třeba i celou směnu, dle způsobu provedení).

Kouzelný kruh může mít poloměr nejvýše tolik desítek coulů, kolik je kouzelníkova úroveň.

Kouzelník může takto obětovat pouze objekty, které mu fyzicky patří (buď řádně zakoupené, nebo takové, které měl ve svém vlastnictví alespoň týden) - konečné slovo v tom, co může a co nemůže kouzelník obětovat má PJ (stejně tak má rozhodující slovo ve věci aktuální hodnoty obětované materiální komponenty).

K naučení této nástavby musí kouzelník znát alespoň sedm kouzel ze stejného oboru.

Ikonka uživatele Andokajn *   [pošta] nové     21:25:20 21.07.2013
add Dakův výboj... toto bych předělal, že si háže jkoby na seslání kouzla, kde se pravděpodobnost úspěšného seslání snižuje o 5% resp. 15% za kolo... tím se posilní elfští kouzelníci a oslabí lidští, což mi příjde docela vpořádku, jelikož lidský kouzelník dokáže i relativně slušně bojovat

Dakovi blesky poslední naděje..- toto kouzlo se mi docela líbí... jen asi pro vyší úrovně je docela neatraktivní... a 1 mag trvale mi příjde jako docela tvrdá daň, na to jak je kouzlo vlastně slabé... a nebo je možné, že v tom tu sílu nevidím, jelikož kouzelníka jsem moc nejel... každopádně mi příjde, že toto kouzlo je dobré pro nízké úrovně, pro vyšší už ani moc ne (přeci jen 1 mag navíc za 1 život je nic moc)

Ikonka uživatele Folcwine *   [pošta] nové     13:20:06 09.05.2013
Zerafel mi povolil sesílat 2 modré blesky bez vynaložení magenergie, jedinou nevýhodou je, že se kouzlí za nestínové body únavy.

Tedy omezení seslání za den je limitováno odolností. Na nízké úrovni je můžu seslat nejvýše 10x denně, v praxi je však často nemůžu dovoli seslat vce než 4x, aniž bych se překročila dení dávka únavy odstranitelnou spánkem.

Na 16ce, kdy přibývají hraničářská kouzla na odstranění únavy již dva modré blesky jsou natolik pod průměrem běžného zranění, že to zase taková výhra nebude.

Problém je, že kdomálo hraje poctivě a podle pravidel na únavu.

Tím, ž eke kouylu dame pravděpodobnost, že to kouzelníkovi pšoukne v ruce a urve mu to ruku z toho děláme věc, která je nepoužitelná v rukou hráče, al ev elmi silná v rukou PJ. Hráč má postavu jen jednu a pochybuju, že je tak moc hráčů, kteří by zajásali nad tím, že jim postava chcípla na jeden hloupý hod. PJ takovéto kraviny na druhou stranu neřeší, protože CPek si může navytvářet habaděj.

Matematicky je vyvážení v pořádku, herně je to vyváženo tak, že takové kouzlo hráč, který je při smyslech nikdy nepoužije.

Ikonka uživatele Plž *   [pošta] nové     8:25:14 08.02.2013
A pak přiat ještě kouzla která potřebují při vyvolávání krev někoho jiného a nejlépe i jeho smrt a máme tu další kapitolu vyloženě černé magie.

Plž

Ikonka uživatele Zdenál *   [pošta] nové     21:36:12 07.02.2013
Dakeyras: No, posilovat kouzlo vlastním sebepoškozováním je teprve ta správná černá magie MUHEHE >:-D Na takovým konceptu by IMO taky nebylo nic špatnýho. Dokonce si myslím že by se na tom dala postavit celá skupina kouzel.

Ikonka uživatele Dakeyras *   [pošta] nové     20:18:53 07.02.2013
Kibe důležitý faktor je, že se nevyplatí seslat v prvním kole a kouzelník tak musí přemýšlet jestli není výhodnější seslat třeba zelený blesk na někoho hned a oslabit/odstranit jej na začátku. Druhé kolo už je výhodnější to je pravda, ale brání ti dělat něco jiného. seslat rychlost na kouzelníka, dát si magický štít, hyperprostor, ... Takže ano věřím, že to bude jedno z nejpoužívanějších 1. kouzel kdy jde vše ještě dobře, nejlépe družinka je v obraně a čeká až nepřítel přijde blíž. Možná i 2. kouzlo, pak už to nebude tak slavný.

2. kouzlo dobrý postřeh, to tam být mohlo, jako další pojistka proti zneužívání "sebepoškozování"

Ikonka uživatele Kibe *   [pošta] nové     1:45:54 06.02.2013

To jo, ale hlavně 2.kolo(ale i to 3.) je takřka bez rizika.
1 zelený blesk má 2%FN, 80% šanci uspět a dmg 7. Tohle má na začátku druhého kola(takřka identická doba)a při stejné ceně 5%FN, 100% zásah na dvojnásobnou vzdálenost a dmg 11. Třetí kolo 5% a 10%FN, dmg 17.

V ostatních dobách to už není tak zlé a myšlenka kouzla se mi líbí, ale tohle 2. kolo a možná ještě 3. bude, jak znám hráče, určitě nejpoužívanější, což z tohoto kouzla dělá přesílené.

U toho druhého kouzla bych přidal podmínku, že cílem sesílání může být pouze někdo, kdo kouzelníkovi způsobil alespoň nějaká, když ne hlavní zranění(přecijen se jedná o krvavou magii).

Ikonka uživatele Zdenál *   [pošta] nové     20:44:01 05.02.2013
Kibe: Brát jen magy vs. životy, aniž bys nějak rozumně přepočítal tu pravděpodobnost selhání nebo FN na to jak se to projeví na účinnosti...

Souhlasit jde že magově/životově přesílený jsou do nějakého 5. kola.

Ale taky jde o to na jaké úrovni. Jaká je cena rizika selhání u nízkoúrovňového čaroděje? Může si dovolit riskovat 2k6 + 4, 3k6 + 6 žvt?
A jaká je cena času čekání 5 kol u vysokoúrovňového? 4 magy jsou nic, ale 5 kol sakra moc. 'Levnější' je vysolit pád desítek magů a za tu dobu způsobit menší armagedon.

To že na to neexistují převodní tabulky neznamená že nějaká věc nemá cenu. A 2k6 + 2 vlastních životů má na 1lvl u kouzelníka cenu života. 5 kol má u vysokoúrovňového kouzelníka dobu za kterou může eliminovat menší armádu.

Možná to mohlo být postaveno tak aby ten pík výhodnosti nebyl tak ostrej, ale princip je OK.

Ikonka uživatele Kibe *   [pošta] nové     18:28:20 05.02.2013
Účinnost kouzel v hodnotě ubraných životů za 1 mag


Účinnosti blesků pro hodnotu 1 blesku / 10ti u barevných seslaných na jednoho tvora:
M - 1,167 / 1,667
Z - 1,400 +2%FN / 1,806 + 2%FN
Ž – 1,512 +3%FN / 1,844 + 3%FN
F – 1,587 +4%FN / 1,867 + 4%FN
R – 1,650 +4%FN / 1,893 + 4%FN
Č – 1,940 + větší dosah a větší prostupnost mag. ochranou
B – 1,962 + větší dosah a větší prostupnost mag. ochranou
------------------------------------------------ --------------------------

Účinnost „Dakus artakl“ v kolech.

1. 1,375
2. 2,613 +5% na sebezranění
3. 3,713 +5%, +10% na sebezranění
4. 4,675 +5%, +10%, + 15% na sebezranění
5. 5,500 +5%, +10%, + 15%,+20% na sebezranění

Účinnost „Dakus Barták“.

Průměrně nahozený barbar čaroděj(9.úroveň) má Odl: 13+1. Má posledních 11 magů a 6 z průměrně naházených 43 životů. Takže sešle „Dakus Barták“ a za poslední magy. Tím připraví nepřítele o 41 životů.

To znamená účinnost 3,727 + 2x větší dosah.

Průměrně nahozený člověk kouzelník na 2. úrovni má 2 z 10 životů. Za 3 magy sešle toto kouzlo a nepřítele zraní za 12ž.

To znamená účinnost 3,000 + 2x větší dosah.
------------------------------------------------ ------------------
To pro mě jako Pj znamená, že kouzla nepoužiji, neb jsou přesílená. A to i s možným sebezranění kouzelníka.

  »»»


Registrace
--
Příhlášení:
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo
--
Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold
--
18 přihlášených uživatelů.
0 uživatelů je na chatu.


Vygenerováno za 0.060067176818848 sekund.

© 2001 - 2004 Almad, James Timqui a Tomash, design © 2001 by James Timqui.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR