www.Dracidoupe.cz


Kouzla


Padající kamení *Rol i ngst on* 
Příprava na tisk (tisknuto 1278x)
Přidáno: 18:55:54 10.04.2012
Magenergie:50 magů
Past:obr - 11 - 10k10 / 40+10k6 životů
Dosah:30 sáhů
Rozsah:10 sáhů čtverečních
Vyvolání:1 kolo
Trvání:1 kolo a stále
Skupina:Časoprostorová magie
Autor: Saladin
Průměrné hodnocení:3.1
Popis:

Pozn.: Obor: ČP + MA

Svitky s tímto kouzlem jsou strážené v nejhlubších tajných knihovnách některých kamenných národů. Naštěstí jej ovládají jen nemnozí a nebohým dobrodruhům se může stát jen při fatálních neúspěších, že při náhodném setkání je na ně někdo bude sesílat. Naneštěstí se to stává zpravidla v krajích, kde dobré dobrodruhy nelze najmout v každé vesnické hospodě.

Kouzelník sesílající padající kamení nejprve poklesne v kolenou, dlaněma se dotkne země a pak vyřkne formuli. Zem v celém dosahu kouzla poklesne, kouzelník gestem pokryje cílovou oblast (tj. deset dotýkajících se čtverečních sáhů rozmístěných libovolně v dosahu kouzla), kde se ve výšce do 30 sáhů (kam kouzelník ukazuje) rozsype 10 000 mn (tedy 500 kg) žulového kamení/oblázků. Každý, kdo je pod cílovými hexy je v dosahu kouzla a automaticky cílem těchto padajících kamenů/oblázků.

Tento efekt si můžete představit jednoduše, když si při sesílání nad cílovými sáhy představíte náměstí protinožců s davem stovky roztodivných skalních bytostí (skřeti trollové trpaslíci půlorci skřeti gnollové další skřeti goblini ads.) - tedy deset nad každým cílovým čtvercem.

Každý z nich dostal do jedné kilový žulový oblázek, do druhé čtyřkilový žulový kámen a příkaz na vyřčení formule hodit na kohokoliv, kdo je na cílovém čtverci - nebo, když tam nikdo není, jen prostě na zem.

Každý cíl si hází proti pasti obr - 11 - 10k10 / 40 + 10k6. Od celkového zranění se odečte kvalita zbroje, štítu i obrana zbraně (samozřejmě jen v případě, že je ve zbroji, se štítem a zbraní v rukou).

Tato past představuje možnost uskočit před většími kusy, krýt si důležité části těla či snahu nenechat na sebe kamení padnout blbě.

Napadané kamení je skutečné, kvalitní a zůstane na místě ležet několik dní, týdnů a často i déle, než jej někdo odnese a třeba použije jako stavební materíál na sklípek, podezdívku či stodolu.

I z toho důvodu je kouzlo zapovězené a jeho užívání bývá nepříjemně trestáno - kvůli ochraně trhu.

Technicky kouzlo funguje tak, že kouzelník si vezme ze země které se dotýká dohromady 1 tunu hmoty (zem podklesne v dosahu 30 sáhů od sesilatele neznatelně, okolo něho mírně a pod ním znatelně - může si toho všimnout každý). Kouzlo tuto “nakradenou” hmotu přemění na prvotřídní prvotřídní žulu (tj. změna struktury hmoty) a najednou hodí nad cílem (tj. přesun prostorem v nulovém čase).

Kouzlo není možné sesílat nikde, kde není možné se dotýkat země či skály.

Padající kámen *rol i ngst an*

  • magenergie: 100 magů
  • dosah: 45 sáhů
  • past: obr 11 - nic / 140+10k6 životů
  • rozsah: 1 sáh čtverečný.
  • vyvolání:1 kolo
  • trvání: 1 kolo a stále
  • obor: časoprostor plus materiální

Toto kouzlo je pouze variantou II předchozího kouzla (tj. kouzelník se jej může naučit automaticky, pokud padající kamení seslal během pěti úrovní vždy alespoň desetkrát - a nikdo z místních si toho nevšiml, haha).

Princip kouzla je podobný, jen si namísto davu vrhačů představte obra, který vrhá jediný tunový žulový balvan. Ono se to nezdá, ale tuna žuly není zas tak velký balvan.

pozn.: Kouzelník, který umí obě předešlá kouzla (ale ne jiný), se může (kvůli přesvědčení nebo ze studijních důvodů) též může naučit kouzlo “Menhir”. Menhir se liší od Padajícího kamene hmotností (7+1k6 tun) cenou (1000 magů), dosahem (250 sáhů), rozsahem (3 sáhy čtvereční vedle sebe) a pastí obr - 11 - nic / smrt. Toto kouzlo však nebývá používáno - a když, tak jen k rituálně stavebním účelům.

Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  [Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 17
Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     21:08:55 13.10.2013
Širák
*Kebulmágen*

Magenergie: První kolo 2 magy, každé další 1 mag
Dosah: 0
Rozsah: Oblast nad kouzelníkem (rozměry cca o 10 coulů přesahují jeho půdorys)
Vyvolání: 1 kolo
Trvání: Dle dodané magenergie
Obor: EO

Popis:

Kromě toho, že toto kouzlo působí jako přímá ochrana proti útokům shora, má integrovanou rovněž i včasně-varovnou složku, která kouzelníka upozorní, že na něj každou chvíli něco spadne, a dá mu tak možnost zareagovat o pár okamžiků dříve. Pravidlově se to projeví následovně:

1. +5 KZ proti všem útokům shora (hlavně útoky nepřímou střelbou, ale i jiné)
2. +5 k hodům proti pastem vůči padajícím balvanům (ať už vržených katapulty, "Drtivými Pastmi", nebo kouzly) a jiným podobným nepříjemnostem
3. Energetická útočná magie působící skrze širák (např. "Ohnivý Déšť" viz PPZ) způsobí pouze poloviční zranění

Pozn.: Kouzlo je vždy nad kouzelníkem, nezávisle na jeho poloze (tzn. i v leže stále chrání celé jeho tělo). Kouzlo nechrání proti vlivům, které nejsou primárně nebezpečné (tzn. nezadrží například obyčejný jarní deštík).

Ikonka uživatele Saladin    [pošta] reputace: 2
Kamerask: +1
Morter: +1
NEW     20:59:24 19.04.2012
Děkuji za schválení, hodnocení i reakce.

UnknownE, říkáš že nevíš, jak kouzlo uchopit a není s čím na něm pracovat. Přesto bych tě o to požádal. Kouzlo není z oboru ČP, je kombinací oborů ČP a MA. Nejsem si jist, jestli to je dostatečně zřejmé - je možné v redakčním systému upravit hodnotu v kolonce skupina na "časoprostor + materiální"? Jinak ochrana před šípy nepomůže.

KILLMANE k mechanismu zásahu. Je jednodušše převzat z kouzla "pekelný oheň". Určení, zda je osoba na daném sáhu je víceméně prosté. Kouzelník v momentě dokončení sesílání určí sáhy, kam chce, aby kamení dopadalo (tj. ty, na kterých stojí soupeři) - a v tom kole kamení dopadne. Máš pravdu, že tady by mohl vzniknout problém a je třeba to ujasnit.

Dakeyrasi, máš pravdu. Toto kouzlo má více využití než jen prosté zasypání nepřátel horou kamení. Jen bych rád zdůraznil značnou opatrnost při používání tohoto kouzla v budovách - sám jsem to nikdy nezkusil, ale jestli se nemýlím, může to mít neblahý vliv na statiku okolních zdí... V jeskyních... no, nesesílal bych to raději ani v jeskyních, pokud bych nebyl odborník na horniny a nejlépe trpaslík.
Problém, který zmiňuješ u menhiru... no, přinejmenším je to výzva.

Nathako. Co se týče počtu kamení. Mno, ono to není tak úplně striktně určeno. Resp. je striktně určená hmotnost (500kg spadaného kamení za 1 tunu zmizelé hmoty). Kouzlo sice hovoří o právě sto oblázcích a právě sto kamenech - což je opravdu hromádka která praští do očí každého, kdo ji zahlédne a kouzlo zná. Ale pokud kouzelníkovi vyhovuje jiné složení či je poněkud chaotické mysli, může být hromádka různorodější či různé hrubosti zrna.
Jinak: Jsou dvě stejná kouzla sesílaná různými kouzelníky opravdu stejná?
Pokud s tímto kouzlem budeš hrát, je na dohodě mezi tebou a pj, jak tento detail (efekt) pojmete. Zachována musí zůstat pouze hmotnost.

O variantě určování zásahu formou "ohnivá koule" jsem uvažoval, ale několik věcí mne donutilo tento postup nezvolit: Kouzlo s velkou plochou a velkým zraněním by bylo špatné kouzlo. Kouzlo s velkou plochou a malým zraněním jsem nechtěl (když někoho zasype lavina kamení, má to být pro většinu lidí poslední lavina).
Chtěl jsem kouzlo které by bylo brutální, ale ne ultimátní - tomu tak nějak těch 50 magů odpovídá. Uhnout mu prakticky nejde a zraňuje opravdu hodně, ale má omezený rozsah - to jsem zhruba chtěl.

Kouzlo je opravdu poněkud syrové (mám to tak rád). Menhir je varianta pro dokreslení, odlehčení a pobavení - proto je mu věnováno jen málo prostoru.

Folcwine k těm chybám. Past 11 je adekvátní, pokud přijmeš nepříjemný fakt, že kameny hozené kouzlem automaticky zasahují. Výhodu mají obratné postavy, které mají šanci uskočit větším kusům a uhnout špatným dopadům - a postavy ve zbroji, které sice nejspíš neuhnou, ale alespoň část zranění pohltí jejich zbroj (není důvod si myslet že zbroj nepomáhá - sedni si do kabrioletu, natáhni koženou střechu a nech na sebe shodit nějaký ten kýbl kamení. Pak to samé udělej s autem s plechovou střechou - rozdíl na hlavě bude znatelný).

Rozsah 10 sáhů čtverečných vychází z kouzla "pekelný oheň" - viz reakce výše. Ale narážíš hlavně na obecný problém drd, tj. že rozsahy kouzel jsou zpravidla striktně určeny a není popsán mechanismus jak je ovlivńovat. Přitom logika nemá problém o různých variantách různých kouzel přemýšlet a někdy se to hodí - např. pokud potřebuji kouzlo s normálně kulovým rozsahem omezit na čtvercovou budovu (přesně tohle jsme řešily minulou hru, shodou náhod), je to problém, který pravidla neřeší.

Obor je časoprostor a materie. Detailněji je to v předposledním odstavci nad nadpisem "padající kámen". Analogie s broučkem není logická.
Výška kouzla je tam prakticky jen jako zdůraznění aby kouzelníci nemohli bezelstně zasypávat špičky vysokých věží - nebo alespoň bez nějakého dalšího kouzlení.
Co se těch kouzelných ochran týče, snad by se našlo něco, co by pomohlo, ale ochrana před šípy to nebude. Zkusil bych varianty magických zbrojí nebo tak.
Sám jsem nikdy neměl příležitost kouzlo svou postavu naučit a zkusit ho při hře, ale pár zajímavých použití bych pro něho měl - tak uvidíme.

Galkore, díky za vyjádření. Jak naznačil Dakeyras, kouzlo jsem tvořil jako neenergetické útočné kouzlo s doplňkovým využitím. Snad jej najde.

A konečně Kibe. Děkuji za věcné poznámky a připomínky. S tou dobou pádu ze třiceti metrů máš pravdu a vlastně se jedná o jedinou věc, která zdánlivě kixuje - jediné řešení tohoto problému, které kouzlo nabízí, je zhruba následující: kouzlo pracuje s přesunem hmoty v prostoročase. Teoreticky tedy zhmotní kamení ve vzduchu a ono začne padat. Ale moment. Hrajeme si zde přeci s časoprostorem. Proč to kamení nezhmotnit nad cílem až v momentě dopadu? V praxi: přestože se kamení zhmotní až ve výšce třiceti sáhů - díky magii je toto kamení zhmotněno už "padající" a na na cíl dopadne ihned. Možná to není příliš šikovné ale jinak by kouzo nejspíš ztratilo dost ze své použitelnosti.
Materiální změna kamene (příp. země) na jiný kámen je natolik blízká, že jsem si dovolil seslané kamení ponechat trvalé. Pokud má někdo jinou představu o magii, pak bych asi nechal kamení během několika chvil nebo několika dní rozpadnout třeba na původní hmotu.

Ikonka uživatele Kibe    [pošta] NEW     13:53:19 17.04.2012
Folcwine: dík za vysvětlení - dal bych teď mezi 2 a 3... Obor je to jasně kombinace MA a ČP. Při takto složitém kouzle by rozsahhu určitě slušelo více něco jako "10 hexů, které sousedí alespoň se 2 zasaženýmy hexy". V pasti problém nevidím - i když trochu uhnu, tak to stejně dostanu(pokud zůstanu na zasaženém území), ale měla by tam být možnost uskočit úplně z rozsahu kouzla(z 30 metrů budou kameny padat cca 2,5 vteřiny).

Nathaka: kdyby to byla MA, tak musejí kameny po skončení časem zmizet. Z toho mě napadá, že to je čistá ČP(změní to "čas" vstupního materiálu, na dobu, kdy byla/bude žulou - což je hloupost...taková věc by stála mnohem víc magů a i čarodějové nad 30 lvl. by s tím měli problém - vycházím-li z pravidlové koncepce - kdyby to nebyla pouze žula, ale prostě kameny odpovídající vstupnímu materiálu - to by cca šlo).

UnknownN: OZ bych klidně nechal - to není střelba, ale lavina:-)...i ten 1kg kámen je na och.p.šípy moc...nejvíc chrání proti kamenům z praku(cca 50-200g).

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     21:59:28 16.04.2012
Při zpětném pohledu vidím jednu věc, kterou bych na 100% považoval za chybu - odečítání obrany zbraně od zranění. Pád kamení bych v tomhle považoval za útok projektilem (jako v rámci střeleckého souboje), tudíž tam OZ nemá co dělat.

S ohledem na to by ještě bylo vhodné stanovit, jakým způsobem je efekt tohoto kouzla ovlivněn kouzly, které proti projektilům chrání ("Ochrana před šípy" asi nebude stačit na "čtyřkiláky", ale ty kilové oblázky by zvládnout mohla).

Ikonka uživatele Nathaka    [pošta] reputace: 1
Dakeyras: +1
NEW     21:15:53 16.04.2012
Folcwine: Ale prdy vody, akorát neumíš číst. V díle je napsáno, že kouzelník určí deset libovolných, ale nějak mezi sebou sousedících čtverců, z kterých pak kameny padají.
A co to tedy je, když ne časoprostor? Materiální magie sama o sobě by nestačila vytvořit tak levně takové množství hmoty z ničeho, takže myšlenky přesunu hmoty z podloží nahoru a teprve následné přeměny v tvrdý kámen se mi zdá dobrá.

Ikonka uživatele Folcwine    [pošta] reputace: 1
nedohledatelné: +1
NEW     17:25:37 16.04.2012
Opravdu nevím proč by dílo mělo dostat více než 2* za snahu. Je tam snad špatně úplně vše co špatně udělat jde:

Past: Není nic jiného než zbytečný hod navíc. Past 11 hodit je opravdu problém + rozdíl mezi hozenou a nehozenou pastí je takřka nulový. To tam ta past opravdu skoro nemusí být a může se to rovnou naházet jako blesk.

Rozsah: 10 sáhů čtverečních prostě nedává smysl a jen to vytváří další problémy. Smysl má 9 nebo 12 nebo 16 sáhů čtverečních pro čtvercové pole nebo 7 (13, 19) sáhů čtverečních pro hexové pole.

Rozsah: V díle není napsáno jakého tvaru ten rozsah je, tedy teoreticky je možno udělat žížalku tak, aby obklíčený válečník trefen nebyl, ale 6 jeho protivníků ano. A nebo prostě vybrat 10 libovolných klidně i nesousedních terčů v dosahu 30 sáhů od kouzelníka.

Skupina: ČP to asi taky nebude, nemá to s časem ani prostorem nic společného. Stejně tak jako autor mohu svést blesky na vitální magii, protože to vytvoří broučka, který ihned veškerou svou energii hmoty vyprdne do podoby blesku. Když povolíte podobná vysvětlení tak se opravdu můžete rovnou vykašlat na členění magie, protože takřka jakékoli kouzlo jde ukecat na jinou třídu než tu evidentní.

Výška kouzla je taky vtip, protože výsledné zranění nijak nezohledńuje z jaké výšky to padá.

Aby přesíleností a nevyvážeností nebylo málo, tak to autor pěkně podchytil tak, aby nefungovaly žádné protikouzelné ochrany - přeci nelze ochranou proti kouzlu se bránit proti sekundárnímu efektu že?

Vidím ještě mnoho dalších problémů, které průměrný hráč prostě musí vidět hned napoprvé jak to přečte, ale tolik času se mi nad rozebíráním tohoto díla ztrácet nechce.

Můžete mi tedy někdo vysvětlit, jak naprosté slátanině, která ani nemá krapku vyváženosti a ani trošku smyslu pro funkčních mechanikách dát více než 2* za snahu a případnou inspiraci?

Humor tady nehodnotím, pro inspiraci si sem určitě taky nezajdu. Já na tomto díle prostě nemám co hodnotit kladně. Prostě ne.

Toto kouzlo je opak přínosu do hry - nijak moc nepomůže a hodně uškodí.

Ikonka uživatele Kibe    [pošta] NEW     9:55:16 16.04.2012
Aha, díky za info...sry UnknowN:-)

Ikonka uživatele Dakeyras    [pošta] NEW     7:56:34 16.04.2012
Galkore hodím ti návnadu v podobě zajímavosti: Jedná se o útočné kouzlo pro specialistu na časoprostorovou magii. Odborník na EU to asi skutečně nevyužije, ale čaroděj se specializací na ČP už dost pravděpodobně může.


Ikonka uživatele Galkor    [pošta] NEW     3:50:20 16.04.2012
Jedná se o již dokonalou verzi tohoto díla. Což je bohužel trochu smutné. Určitě to má své využití, ale já opravdu nevidím nic zajímavého, co by mě lákalo na díle.
Více méně všichni co sem koukal neřekli nic, co by opodstatnilo jejich hodnocení, nebo alespon mě jako autoru tohoto díla by mě nestačilo. Toto dílko je sice jak jsem psal "nezajímavé" ale myslím, že je využitelné. Takže myslim že mi to stačí.

Folcwine: No Výborně právě si řekl " dílo pecka, ale proto že někdo uráží mé ego a dělá si ze mě prd*l tak mu zkazim průměr"

Za mě 4*

Ikonka uživatele Nathaka    [pošta] NEW     22:55:03 15.04.2012
Kibe: Když se redaktor vzdá hlasování, tak se nula sice občas ukáže, ale nezapočítá se. Průměr sedí.

  [Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
5 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.86242508888245 sekund.
© 2002 - 2007 Almad, James Timqui a Alcator design © 2002 - 2007 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována,
publikována ani jinak využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků. Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu.