Kouzelnická Kouzla

Svéhlavá paže **Lascivus Brachium ** Hodnocení: Kvalita

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 12

Skupina: Vitální magie

Past: Roz ~ 6 ~ nic/očarování

Dosah: 1

Rozsah: 30

Vyvolání: 2 kola

Popis:

  • Jméno kouzla: Svéhlavá paže
  • Kouzelná slova: *Lascivus Brachium*
  • Magenergie: 4 magy za směnu
  • Past: Roz ~ 5 ~ nic/očarování
  • Dosah: 30 sáhů
  • Rozsah: ruka
  • Vyvolávání: 2 kola
  • Trvání: dle dodané magenergie
  • Skupina: Vitální magie

Původ kouzla se připisuje na "vrub" čaroději - mistru Goninovi, jenž byl pověstný svou bezbřehou škodolibostí, která často hraničila až s ukrutnou zálibou dohánět svou oběť na pokraj zoufalství. Ze své kejklířské surovosti, jíž sužoval téměř všechny ve svém okolí , nevyjímal nikoho a terčem jeho vyvedených kousků se mohl stát každý dle jeho zlovolných nálad. Legenda praví, že se mistr Gonin mnohdy nespokojil s pouhými obyčejnými a ještě poměrně mírumilovnými kouzly, jako je například ono běžně známé Zesměšni, ale snažil se vyvíjet kouzla přesahující jíná svou zlomyslností. Svéhlavá paže je tak jedním z obávaných "produktů jeho dílny", kvůli které se nejednou dostala oběť až před samotný soud. Svéhlavá paže je někdy také známa pod názvem očarovaná ruka, (jde o totožné kouzlo, nutno však podotknouti, že jeho rozšíření je velmi řídké) ale příslušná zaklínací formule je obvykle bedlivě střežena ve starých grimoárech a svitcích, uzamčena pod dohledem strážců městských či královských knihoven. Přesto existuje několik temných čarodějů, ke kterým znalost kouzla přece jen pronikla.

Pozn. Toto kouzlo se může naučit čaroděj i mág, avšak měl by být na vyšší než 9. úrovni.

Svéhlavá paže je kouzlem jímž je možno očarovat ruku libovolné humanoidní postavy, dle vůle čaroděje, která je mu v čase vyvolávání na dohled. Jestliže cíl kouzla neuspěje v hodu proti pasti, (při níž onen rozdíl je rozdílem úrovní mezi čarodějem a potenciální obětí) podlehne jeho pravá či levá končetina (čaroděj předem určí která) tomuto kouzlu. Na postavu, jejíž ruka již spočívá pod vlivem kouzla, nemůže být další kouzlo sesláno i na druhou končetinu. Pokud by o tomto nebyl čaroděj přímo poučen, či se i přesto pokoušel seslat zaklínadlo na stejný terč, jednoduše se nic nestane a výsledná snaha zůstane bez efektu. Při fatálním neúspěchu se kouzlo obrací proti vlastnímu sesilateli. Svéhlavá paže je odčarovatelná vyvoláním formule rozptyl kouzla, jiné způsoby odkletí či "léčení" jsou neúčelné.

Důsledky plynoucí z očarování jsou, že svéhlavá paže se bude chovat "svéhlavě". Pod tímto pojmem se rozumí, že ruka bude jaksi natruc odporovat některým přáním svého "majitele" a jindy dokonce žít jakýmsi vlastním životem a mít po dobu trvání kouzla něco jako protivůli postavy. Tj. chování ruky bude v rozporu s tím, co od končetiny bude požadovat mysl oběti kouzla, všemožným způsobem půjde proti přáním postavy, bude sama zdrojem naschválů a snažit se postavu přivést do nepříjemných situací, které by ji mohly zesměšnit či zkompromitovat.


Zde je pár příkladů:

  • Postava je na slavnostní hostině a snaží se získat přízeň svých spolustolovníků – ruka využije situace a schválně se vynasnaží svou neobratností pobryndat někoho z kolemsedících.
  • Je třeba rozvázat nějaký uzel a uvolnit tak lano, přičemž čím více se bude postava snažit uzel rozmotat, tím obratněji se jej bude očarovaná ruka ještě více "zašmodrchávat".
  • Ruka bude užívat zcela opačných gest, jestliže se bude postava pokoušet nějak gestikulovat, například při chlácholení, může rozporuplně hrozit prstem, při hlazení dokonce uštědří lehký políček (facku) aj.
  • Dosti značná úskalí mohou nastat i při psaní, ruka může sama počít děla hrubé chyby, schválně dělat kaňky, rozmazávat písmo, či kupříkladu chvílemi psát vzhůru nohama.
  • Krom těchto "opačností" se bude ruka pokoušet vyvíjet i vlastní škodolibou aktivitu, typu v naprosto nevhodný moment ukazovat na někoho dlouhý nos, tahat dívky za copy apod.

Toto vše jsou nápady a příklady pro Pána jeskyně, kdy by si mohl postižený uvědomit, že s jeho rukou není něco vpořádku. Kouzlo nedoprovází žádný vedlejší efekt, jako je bolest, mravenčení, křeč, nic takového. O svém postižení se tak dozví, až na sebe poprve upozorní sama očarovaná ruka, což se bude snažit udělat hned při první vhodné příležitosti. Nenastane-li, bude ruka vzpouzet jak se dá, například spící postavě odkryje peřinu nebo jí zacpe nos, aby se probudila apod. Jakmile očarovaný sezná svůj nebohý stav a bude se snažit prosadit svou vůli proti "vůli ruky", hází si proti pasti (jde vlastně o psychicko-obratnostní souboj s vlastním tělem) Int + Obr ~ 9 ~ ovládnutí ruky/svéhlavost ruky. Ověřování se při úspěchu i neúspěchu provádí každé půl směny z doby trvání.

Pro chování ruky však platí určité pevně dané meze, do kterých může zajít:

  • Ruka nikdy úmyslně nezpůsobí žádné zranění (které lze vyjádřit ztrátou životů) svému "nositeli" ani další jiné postavě. Mohla by způsobit zranění stínová
  • Chování ruky se nikdy nežádoucím způsobem neprojeví v boji, jelikož boj je brán jako bezprostřední ohrožení samotné postavy. (např. nezahodí nikdy schválně zbraň, či štít v boji, a neupustí ani léčivý lektvar, ohnivou hlínu či bombu)
  • Chování ruky a vlastně celé kouzlo je ve velké míře v kompetenci a střízlivém úsudku Pána jeskyně – z textu by měly být pochopitelné účinky a pravidla používání kouzla. Jde především o tzv. Role-playingový typ, přičemž Pán jeskyně by měl být pamětliv, že ruka se chová v první řadě škodolibě s cílem způsobovat trapasy.

Jedna pověst praví, že když jednoho obžalovaného nešťastníka, odsouzeného k popravě na šibenici, spatřil mistr Gonin, který se objevil v davu přihlížejících vykonání rozsudku, očaroval údajně jeho pravici, jež poté slavnostě kynula a s rozšafnou radostí mávala na obecenstvo nashromážděné pod katovským můstkem.

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 12

Diskuze

 Uživatel úrovně 8

Obě nohy levé
*Zoolandus*

Magenergie: 1x životaschopnost +3 magů
Past: Roz ~ 5 ~ 0
Dosah: 25 sáhů
Rozsah: 1 tvor
Vyvolání: 1 kolo
Trvání: 6 směn
Obor: PS

Popis:

Toto kouzlo způsobuje, že cíl může používat akci "otočka" pouze v jednom směru. Standardně kouzlo zasekává na otáčení vlevo (odtud název kouzla), ale pokud si to kouzelník výslovně přeje, může směr otáční zaseknout i na "vpravo".


 Uživatel úrovně 8

Tak tohle bych moc rád uctil použitím ve hře. Jen mi padla další domluva s novou družinou a mám pocit, že už je to na můj vkus příliš RP, k čemuž zatím nemám v hráčích dostatečnou důvěru.

Takže jen pochválím z povzdálí. :)


 Uživatel úrovně 5

Dakeyras: Co se týče plácnutí nebo kradení, nebude si ruka brát jistě servítky. Žádné takové záležitosti neyhodnocuje primárně jako bezprostředně vedoucí ke smrti, nebo ohrožující na životě, narozdíl od ublížení někomu na zdraví, zabití, nebo zahazování zbraní v době ohrožení "nositele". Což jinak také znamená, že skutečnost může taková, že za plácnutí "nevhodné" osoby skončí postava hůře, než za podřezání žebráka. Hold takový je "osud" :) Ruka se prostě řídí nějakým obecným "selským" principem, rozhodně neví o lidech přesně to, co ví právě sama postava. Díky


 Uživatel úrovně 5


Jak moc toho ta ruka ví? takovou škodolibostí může být plácnutí nějaké ženy po zadku a pak schytat facku od ní, ale někde se může stát, že to bude zrovna šlechtična a trest za to bude smrtí, nebo právě utětím ruky a postava tohle ví a nikdy by to vědomě neudělala. (jen tak zamyšlení)

jinak pěkné kouzlo.


 Uživatel úrovně 5

kamerask: Kouzlo je celkem střeženo a jeho znalost se zatajuje, proto by se k ní těžko dostal jen tak ledajaký kouzelnický začátečník, proto ono doporučení. Jinak co se týče možnosti upravit kouzlo, myslím, že jej lze modifikovat snadno i na jiný rozsah končetin za jistý příplatek magenergie, nebo případně zvýšit drastičnost, či svěřit ovládání ruky přímo dle vůle sesílajícího čaroděje či mága, inu kouzlo není moc omezeno, takže nezbývá popřát, než mnoho škodolibé radosti s neposlušnou rukou .) -M-


 Uživatel úrovně 8

Svéhlavá paže

Pekné kúzlo do zbierky vtipných kúziel, ktoré narobia riadnu neplechu a vedia nepríjemne strpčiť postavám život. Viem si takéto kúzlo predstaviť u tvorov škodoradostných (gnómovia, raráškovia, atď.) ale aj u zábavuhľadajúcich, až psychicky chorích kúzelníkov. Dá sa výborne využiť pri vážnych rozhovoroch, či jednaniach a dokážem si predstaviť akú strašnú zábavu do hry prináša.

Samotný nápad veľmi odceňujem. Pravidlové spracovanie je dobré, resp. keďže sa jedná o RP kúzlo, nieje veľmi rozšírené, ale v tabuľke som nevidel žiadne chyby.
Dosah kúzla je možno trochu veľký (keď beriem v úvahu aj to, že kúzelník musí ruku vidieť). Doba vyvolávania však primeraná.

Nechápem, prečo by kúzlo mali vedieť kúzelníci na vyššej ako 9. úrovni, ale keďže to je v diele len ako doporučenie, nemôžem to vyčítať.

Príklady sú vtipné a výstižné, možno ich mohlo byť viac, pre začiatočníkov. Možno by som uvítal vyššiu verziu kúzla, ktorá by dovoľovala ruku pozmeniť natoľko, žeby hádzala zbrane na zem apod., takže takú bojovú verziu.

Možno by dielu prospelo, keby sa dalo toto kúzlo zoslať aj na nohu, alebo na ruky obe (magenergia by bola samozrejme väčšia).




Kúzlo odceňujem a hodnotím 4*. Je to kvalitné dielo a som rád, že som ho mohol čítať.

Veľa šťastia do ďaľšej tvorby,

Kamerask


 Uživatel úrovně 5

Dovětek: Poděkování za prodiskutování příspěvku pro Nathaku.


 Uživatel úrovně 8

Kouzlo postavené na celkem známé vtipné situaci "neposedné končetiny", a odvádějící celkem dobrou práci v popisu daného efektu. Dílo nabízí řadu příkladů využití a je zpracováno na adekvátní úrovni - 4*.