www.Dračí Doupě.cz


Soutěž O Hlavu
Zlatého Draka

--
Aktuality
Novinky
Uživatelé
Vyhledávání
Rekordy a statistiky
--
Chat
Fórum
Ankety
Moudrá Sova
--
Články
Rozvoj DrD
Dobrodružství
Hřbitov
--
Bestiář
Předměty
--
Válečník
Hraničář
Hraničářská kouzla
Kouzelník
Kouzla
Alchymista
Alchymistické předměty
Zloděj
--
Nová Povolání
Nové Rasy
Dovednosti
--
Galerie
Fotogalerie
Downloady
Linky
--
Seznamka
Inzerce
--
Co je to Dračí Doupě?
Dračí manuál
Otázky a Odpovědi
--
Tvůrci a Redakce
--
Čekající díla
Dračí líheň

Kouzla

Pagnufalův trik *Eschanches*  ****
Příprava na tisk (tisknuto 876x)
Přidáno: 14:05:36 17.03.2012
Magenergie:1 mag za 5 sáhů
Past:Roz ~ 4 ~ 0
Dosah:Dotyk
Rozsah:2 objekty
Vyvolání:2 kola
Trvání:Do půlnoci
Skupina:Časoprostorová magie
Autor: Nathaka
Průměrné hodnocení:4.06
Popis:
  • Jméno kouzla: Pagnufalův trik
  • Kouzelná slova: *Eschanches*
  • Magenergie: 1 mag za 5 sáhů
  • Past: Roz ~ 4 ~ 0
  • Dosah: Dotyk
  • Rozsah: Dva objekty
  • Vyvolání: 2 kola
  • Trvání: Do půlnoci
  • Skupina: Časoprostorová
  • Směr: Přesun prostorem v nulovém čase

POPIS KOUZLA

  • Kouzlo se sesílá najednou na dva předměty, které musí být přibližně stejně velké a měly by si být tvarově podobné, např. obruč a koruna, klacek a meč, mince a kamínky nebo měšec s mincemi a měšec s hlínou, jinak se kouzlo nezdaří. Na první pohled se s předměty nic nestane, ale při nejbližší půlnoci se navzájem vymění - přesunou se prostorem na místo toho druhého. Aby se tak stalo, nesmí mezi nimi v momentě výměny být vzdálenost větší než [5 x vložená magenergie] sáhů, jinak se Pagnufalův trik aktivuje až při další půlnoci, kdy bude tato podmínka splněna.
  • Kouzlo přestává působit, jakmile je byť jen jeden z předmětů očarován jinou magií či zničen, anebo, pokud nedojde k výměně, týden po seslání.
  • Proti pasti si kouzelník hází jen tehdy, když je některý z předmětů v cizím držení. Pro Roz se uvažuje rozdíl úrovně kouzelníka a držitele předmětu, případně u magických předmětů rozdíl úrovně kouzelníka a sféry původu, je-li tato vyšší než úroveň držitele předmětu.
  • Mějte na paměti, že sesílání kouzla je vidět a slyšet, s čímž by měl kouzelník počítat.

ROZŠÍŘENÍ

  • Dosah kouzla lze zvýšit z Dotyku na X sáhů, kde X je každý další přidaný mag, ale kouzelník musí mít oba předměty na očích.
  • Kouzlo lze seslat i na živé tvory, ale cena bude vyšší o tolik magů, kolik je Živ těchto tvorů. Oba tvorové musí mít stejnou třídu velikosti.
  • Kouzelník může za 2 magy určit i jiný moment výměny než nejbližší půlnoc. Musí to být nějak definovatelný okamžik jako úsvit, klekání, úplněk nebo poledne. Za 4 magy může jako moment výměny definovat okamžik seslání kouzla, takže výměna proběhne ihned po vyřknutí formule.
  • Kouzelník může také libovolně určit, že se předměty po době ne delší než 3 směny znovu vymění a vrátí se tak na svá původní místa.
  • Pokud kouzelník sešle kouzlo jen na jeden předmět, v momentě výměny se tento předmět prohodí s nejbližším vhodným předmětem, je-li takový v dosahu kouzla.

DOSLOV A PODĚKOVÁNÍ

Účelem kouzla je v prvé řadě zajistit výměnu konkrétních předmětů, obvykle nějakého vzácného artefaktu za jeho atrapu. Jinými slovy, kouzlo umožňuje získat i obtížně získatelné předměty. Z toho důvodu jsou svitky s tímto kouzlem oblíbené hlavně mezi zloději a lupiči. (Kouzlo nese jméno čaroděje, který takové svitky vytvářel právě za tímto účelem pro cech zlodějů.) Celá akce proběhne obvykle tak, že kouzelník se s atrapou schovanou v hábitu dostane co nejblíž kýžené královské koruně, nenápadně na ni sešle Pagnufalův trik za 10 magů, aby kouzlo dosáhlo za zdi hradu, a pak jen před půlnocí zajde pod hradby a počká. Po půlnoci odchází od hradu hvízdající si kouzelník s korunou.

Teprve v druhé řadě může kouzlo posloužit i k okamžité výměně předmětů. Šikovný kouzelník může halapartnu v rukách stráže vyměnit za koště ležící opodál, anebo zesměšnit krále tím, že jeho honosné oblečení zamění za oblečení otrhaného sluhy vedle něj. Tato varianta může být zábavnější, ale také se obtížněji vyvažuje. Šikovní hráči si s takovým kouzlem jistě vyhrají.

...

Za pomoc v MS děkuji Fafrinovi, Ascelle, Dakeyrasovi, Sccionovi a Nikomu. Přeji příjemnou hru a mnoho zábavy. -N.

Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  »»»
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 13
Ikonka uživatele UnknowN *   [pošta] nové     15:54:47 11.10.2013
Rozmyšlení
*Cambiar de magia*

Magenergie: 5 magů + dle úvahy kouzelníka
Dosah: Jako původní kouzlo
Rozsah: 1 kouzlo
Vyvolání: 1 kolo
Trvání: ihned
Obor: ČP

Popis:

Tímto kouzlem může kouzelník jedno své již probíhající kouzlo přesunout na jiný cíl (nebo skupinu cílů, pokud to dané kouzlo umožňuje) v dosahu daného kouzla. K přesunu dojde na konci kola. Pokud by úspěšné seslání na nový cíl vyžadovalo více magenergie, než kolik bylo použito na seslání původního kouzla (nový cíl má větší životaschopnost, apod.), může kouzelník rozdíl doplatit formou příplatku k "Rozmyšlení".

Ikonka uživatele Nathaka *   [pošta] nové     19:08:02 19.03.2012
Ok, jsou to detaily a samozřejmosti, ale příště je zkusím doplnit všechny. Dík. :-)

Ikonka uživatele Kibe *   [pošta] reputace: 1
oukej: +1
nové     14:59:52 19.03.2012
Škoda těch pár nedodělků...chtěl jsem dát 5, ale musím jenom za 4.
Co mi chybí:
1) Omezení výměny maximální velikosti předmětu (použil bych osvědčené pravidlové 2x2x2 sáhy).
2) Omezení výměny připoutaných předmětů (jako u hyperprostoru - max. potřebnou silou 21+5).
3) Past při přesunu živých tvorů (nechal bych stejnou jako u předmětů - pokud alespoň jeden z cílů nesouhlasí s výměnou, pokud nesouhlasí oba, tak si na past hází každý zvlášť. Pokud oba souhlasí, tak bez pasti).
4) Zmínit fatální neúspěch.(to už je ale jenom doplněk).

Jinak bezva nápad:-)

Ikonka uživatele Nathaka *   [pošta] nové     5:45:24 18.03.2012
Morter: Rozumím. Inu, nikdo nikdy netvrdil, že PJ má lehkou práci. Hlídat, aby hráči nevymysleli něco moc imba, je jeho úkol. A tohle kouzlo není samo o sobě zase až tak úža. Způsobů ochrany proti němu je dost. Je tam past, která se dá navýšit, jsou tu démoni (taky nemám po ruce pravidla), Pagnufalův trik se dá rozptýlit jakoukoliv jinou magií a tak dále. Čili pokud PJ bude chtít zamezit zneužití, tak možnosti (jako obvykle) má. A můžeme se tak místo na hledání chyb soustředit na to, kolik srandy jde s tímhle kouzlem dělat. :B

Ikonka uživatele Morter *   [pošta] nové     2:58:31 18.03.2012
Nathaka: Bereš si tu poznámku zbytečně závažně... takhle to nikdo nemyslel, spíše bývá zvykem hledat v příspěvku nějaký problém, který by mohl zapříčinit zneužíváním postav nějakou nesrovnalost typu - za málo peněz hodně muziky. U živých tvorů se dá kouzlo klidně využívat, ale aby se z něj nestal levný smrtící nástroj alá přemístění zrovna v okamžiku, kdy o půlnoci skočí zaměnitěl schválně ze skály apod. pak to vše vyřeší jedna past, na kterou by si postava, která nemá o kouzle ani ponětí, mohla alespoň hodit. Co se týče větších materiálních celků, jde jen o nejasnou formulaci v kouzle, typu objekty blíže nespecifikovatelné velikosti, pouze tvarem podobné. Jinak je kouzlo dobré, i nadprůměrné, mně se třeba více než tohle moc nelíbí jednoduché a levné kradení klidně i extradrahých předmětů. teď aby se houfně začalo se zaklínáním démonů strážců, tak mě napadá, nemám pravidla - nevím jestli a jak by v takovém případě vypadal postup...

Ikonka uživatele Nathaka *   [pošta] reputace: 0
Kibe: -1
Morter: +1
nové     1:21:24 18.03.2012
Takže je chyba, že jsem zapomněl zdůraznit, že hráči při zdravém rozumu by neměli sesílat Pagnufalův trik na hory, řeky, paláce a hradby? No to potěš koště. :-)

Ikonka uživatele Tobi88 *   [pošta] nové     20:14:30 17.03.2012
Dokonalé kouzlo pro zloděje a další jim podobné exempláře, osobně bych toto kouzlo použil na přivydělání si :)) ale už bych nechtěl byt cílem tohoto kouzla.
Za dobrý nápad, srozumitelnost (Galkore je to srozumitelné po prvním přečtení ;) ) a použitelnost bych dal 5 hvězd ale jak už psal Morter o přesunu mrtvol a lídí a o přesunu hor bych dal 4 i když ho opravil autor díla Nathaka ( později). Ale jinak super kouzlo. :)

Ikonka uživatele Nathaka *   [pošta] nové     18:22:43 17.03.2012
Sccion: Pravda, ale to je naštěstí ta nejsnáze nastavitelná proměnná. :-)
S tichým sesíláním a sesíláním bez gestikulace se samozřejmě počítá. :B
Jinak díky.

Ikonka uživatele Sccion *   [pošta] nové     18:03:43 17.03.2012

Nádherné kapesní kouzlíčko. :)
Pravidla naštěstí pracují s tím, že je možné seslat kouzlo i bez gestikulace a hlasového projevu za příslušné zdražení sesílaného kouzla, aby pak sesílání bylo skutečně nenápadné. A i kdyby ne, od vhodného odvádění pozornosti má snad kouzelník k dispozici družinu. ;)

Jediné, čeho jsem si všiml - pravidla tvrdí, že proti pasti uvedené u kouzel si hází cíl kouzla, ne sesílající kouzelník. Je to drobnost, ale může to zásadně změnit vnímání obtížnosti kouzla.


Ikonka uživatele Nathaka *   [pošta] nové     17:19:28 17.03.2012
Morter: Tak omezit to musíš logikou. Možná jsem tam mohl dát víc "záchranných pák", ale PJ si snad ohlídá, co je ještě použitelné.

Tak například nejde kouzlo seslat na objekty, ale na předměty - chyba v pojmenování. Anebo na předměty do určité váhy. A taky nemůžeš zaměnit živého tvora s mrtvým. Buď proměníš dvě mrtvoly, nebo dva živé.

Ale to jsou podle mě jen extrémy, které se dají ohlídat snadno. Stejně tak se nikdo nebouří proti Hyperprostoru, přitom toho markýze můžeš klidně do nějakého uzavřeného prostoru odhyperprostorovat taky.

  »»»


Registrace
--
Příhlášení:
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo
--
Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold
--
0 přihlášených uživatelů.
0 uživatelů je na chatu.


Vygenerováno za 0.08332085609436 sekund.

© 2001 - 2004 Almad, James Timqui a Tomash, design © 2001 by James Timqui.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR