www.Dracidoupe.cz


Kouzla


Gravitační pirueta *ksamin grakadur* 
Příprava na tisk (tisknuto 1063x)
Přidáno: 15:39:45 21.01.2012
Magenergie:5 za osobu
Past:Roz ~ 6 ~ 0
Dosah:10 sáhů
Rozsah: dodané magenergie
Vyvolání:1 kolo
Trvání:1 směna
Skupina:Časoprostorová magie
Autor: Sccion
Průměrné hodnocení:4.5
Popis:
  • Jméno kouzla: Gravitační pirueta
  • Kouzelná slova: *ksamin grakadur*
  • Magenergie: 5 za osobu
  • Past: Roz ~ 6 ~ 0
  • Dosah: 10 sáhů
  • Rozsah: dle dodané magenergie
  • Vyvolání: 1 kolo
  • Trvání: 1 směna

Kouzlo lze seslat pouze na dvounohé či humanoidu podobné tvory a pouze v uzavřeném prostoru se stropem maximálně ve výšce 4 sáhy. Efekt kouzla nejprve zjistí, zda nad každým z cílů je v požadované výšce (do 4 sáhů) strop, v případě větší výšky či volného prostoru je efekt zmařen.

Kouzlo samotné způsobí pro vybrané cíle převrácení gravitační síly, která tedy působí nadále směrem od zemského jádra, což má samozřejmě za důsledek pád na strop. Všichni zasaženi kouzlem si hází proti pasti Obr ~ 5. V případě úspěchu jsou zraněni za 1k6 stínových životů za každý metr pádu (vzdálenost se počítá od hlavy ke stropu, ne od podlahy, tedy nejvýše za 3-18), v případě neúspěchu je rozsah zranění stejný, ale nejedná se o životy stínové. V případě totálního úspěchu (past byla přehozena o 6) nejsou zraněni vůbec. V případě, že cíle kouzlo očekávají či jsou na něj jinak připraveny mají bonus +3 k hodu proti pasti. Dobrovolní příjemci kouzla si taktéž nehází proti pasti na zrušení kouzla. Každý pod vlivem tohoto kouzla zároveň vycítí konec jeho efektu a při zpětné proměně se považuje za připraveného.

Po pádu nesmí cíl jedno kolo útočit ani se bránit zbraní. Boj tváří v tvář za těchto podmínek může být poměrně složitý a všechny konkrétní úpravy záleží především na prostředí a domluvě mezi hráči a PJ. Všeobecně však platí, že je daleko snazší se v obrácené pozici bránit, proto všichni účastníci souboje mají bonus +2 k hodu na obranu. Je-li útočník ozbrojen zbraní větší délky, je tento bonus pouze +1.

Sesilatel může efekt kouzla libovolně prodloužit dodáním dalších 5 magů na další směnu. Po dobu trvání kouzla se cíle mohou volně pohybovat po stropě, slézat poschodí, umožňuje-li to interiér a provádět běžné činnosti. Platí zde jedno důležité pravidlo: efekt kouzla nikdy nezpůsobí „pád do nebe.“ Pokud by mělo k něčemu takovému dojít, kouzlo je okamžitě přerušeno a na cíl začne působit běžná gravitace se všemi důsledky. V průběhu trvání kouzla je možné například seskočit výš, ale skákající musí vždy skončit znovu na pevné ploše, která nesmí být výš než tři sáhy od počátku seskoku. V opačném případě to kouzlo okamžitě rozpozná a je přerušeno.

Poděkování za věcné postřehy patří Ascelle a Dakeyrasovi.

Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  [Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 13
Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] reputace: 1
oukej: +1
NEW     22:17:56 10.10.2013
Točna
*Tornamesa*

Magenergie: 15 magů
Past: Roz ~ 7 ~ 0
Dosah: 10 sáhů
Rozsah: 1 tvor (max velikost C)
Vyvolání: 1 kolo
Trvání: 6 kol
Obor: ČP

Popis:

Toto kouzlo během svého trvání otáčí cílovou bytost ve směru, který určí kouzelník (tzn. buď po směru nebo proti směru hodinových ručiček). Z hlediska pravidlových mechanismů se kouzlo bere jako účastník souboje - jeho iniciativa je 1k6+9, a pokaždé, když je na tahu, používá své akce na pootočení své oběti. Kouzlo má dvě varianty - jednu pro hexový a jednu pro čtvercový papír: Na hexovém papíru kouzlo pootáčí po 60° a na jedno pootočení potřebuje 2 po sobě jdoucí akce "Otáčení". Na čtvercovém papíru je to potom 90° a 3 akce na pootočení.

Toto kouzlo je zvláštní v tom, že je přímo na něj možné sesílat časoprostorová kouzla typu "Rychlost" nebo "Zpomalení" (avšak už ne "Protoplazma" neboť zde materiální charakter znemožňuje mísení - konečné slovo při kombinaci s vhodnými kouzly má PJ), a tím dále ovlivňovat počet točivých akcí, které má kouzlo k dispozici. Příjemcem těchto kouzel je v tomto případě pouze "Točna", a nemají vliv na otáčenou oběť (podobně pokud je oběť "Točny" pod vlivem "Rychlosti", nemá to na vlastní otáčecí schopnosti kouzla žádný vliv - "Točna" a oběť jsou pro účely těchto kouzel nezávislými subjekty).

Oběť kouzla může mimo pořadí používat akce "otočka" stejným způsobem, jako akci "obrana", aby pootočení vyrušila (nemůže ji však kombinovat s útokem, krokem, a podobnými akcemi).

V základním soubojovém systému platí:

- Hexová verze má "5 otoček za dvě kola" - v prvním kole otáčí třikrát, v druhém kole otáčí dvakrát.
- Čtvercová verze má "5 otoček za tři kola" - v prvních dvou kolech otáčí dvakrát, ve třetím otáčí jednou.

Pozn.: Obdobným způsobem mohou fungovat i kouzla která napodobují působení jiných akcí (kouzla způsobující "Krok", apod.)

Ikonka uživatele Sccion    [pošta] NEW     21:28:59 27.01.2012

Zdenál: Ten bonus do obrany jsem zařazoval hlavně proto, aby kouzlo vlastně vůbec nějaký efekt mělo, respektive, aby byl alespoň nějaký číselný. Představit si to neumím, ale říkal jsem si, že by to měl být jednak boj v nezvyklém prostředí, druhak má útočník menší hmotu (od hlavy k ramenům) k zasažení. Ale jak říkám, střelil jsem, aby něco bylo. ;)

Kouzlo působí na postavu, takže v teorii i na všechno, co má u sebe a co může spadnout zároveň s ní. Řešení situace, kdy postava upustí meč a ten by měl spadnout buď na strop, nebo zpět na podlahu, bude asi na osobních preferencích, já bych ho nechal spadnout na strop. (ale pravda, takhle pojatá je ta poznámka dobře, přece jen jsem neošetřil všechno) :)

Měnit směr gravitace každé kolo by mi lépe sedělo k Ascelline poznámce v MS, ve které zmínila možnost kouzla, které by působilo přímo na určený prostor, ne na vybrané tvory. Potom by se gravitace mohla měnit střídavě čtyřmi směry každé kolo a ten kolotoč by asi byl zajímavý. Měnit směr za levný příplatek u tohoto kouzla se mi už tak zajímavé nejeví, ačkoliv "ubít" tak svého soupeře by v určitých chvílích možná byl zajímavý způsob magického útoku.

No a k tomu poslednímu, šotek se mi vloudil. :)
Ty hodnoty měly samozřejmě být v obou případech 4 sáhy, původně jsem ale měl jenom 3 a až Dakeyras mě upozornil, že je to dost málo a já pak změnil už jen tu jednu hodnotu.


Ikonka uživatele Zdenál    [pošta] NEW     15:24:12 27.01.2012
Boj s postavou na stropě bych nedával žádná zvláštní pravidla, relativně jsou na tom vůči sobě stejně. Tkže pokud na sebe dosáhnou zbraněmi, nechť se klidně mydlí hlavou dolů.

K velice dobré kameraskově poznámce, lze použít i napředměty? Působí gravitace i na předměty spjaté s postavou?

Zajímavé by mohlo být kdyby mohl kouzelník jež kouzlo seslal změnit levně směr orientace každé kolo.

Každopádně je to dobrý. Jen bych srovnal výšku stropu a výšku maximálního seskoku "naopak" ať to má trochu logiku.

Ikonka uživatele Dakeyras    [pošta] NEW     22:02:01 22.01.2012
Jinak napadá mě ještě rozšíření kouzla s možností, že si kouzelník vybere, kterým směrem gravitace na oběť začne působit.. může se tak stát, že chodba najednou bude jámou :D

Ikonka uživatele Sccion    [pošta] reputace: 1
Ascella: +1
NEW     21:08:11 22.01.2012

Fafrin: To se mi líbí. Považoval jsem kouzlo za takřka maximálně stěsnané, ale vytváření nepropustnosti kouzla vzhledem k jeho účelu na něm dost možná zanechaly nějaký ten šrám rozplizlosti. :)
Účelem, tak ho vidím já, je jednoduché vytvoření nových taktických možností v bitvě, jednoduše další možnost využití terénu ku prospěchu, ať už družinou, nebo CP, kdy se dobrodruzi setkají v chodbě se dvěma ozbrojenými protivníky, místo jednoho. Chtěl jsem to celé koncipovat tak, aby efekt umožnil rozdělit své či soupeřovy síly na bojišti, ale nic víc. Z tohoto vychází většina důvodů, na které poukazuješ.

Past na Roz - nutná není, zdála se mi vhodná. Výsledným hybatelem byla i Ascellina připomínka, aby kouzelník nemohl tak snadno obrátit svého kolegu o 10 úrovní výše. Navíc je podstatná jen pro nepřátele, při aplikaci na členy družiny se řeší jen samotný pád.

Pád z výšky - ano, vím o něm. To, co jsem řešil bylo, že je to stále náhlý pád na hlavu, který se podle mě od běžného pádu z výšky dost liší. Zlodějovu dovednost lze i nadále jednoduše aplikovat způsobem posunutí výsledku hodu na past Obr z neúspěch/úspěch/totální úspěch, na úspěch/totální úspěch/totální úspěch. Při použití pravidel pro pád z výšky by všichni zúčastnění byli zraněni za 1 život při pádu menším jak 5 sáhů, což by mě při efektu kouzla moc nepřesvědčilo.

Ještě si zde dovolím zmínit Dakeyrasův návrh v MS, že by kouzlo nemuselo působit ze vteřiny na vteřinu, ale pozvolna, takže by všem postiženým dopřálo čas na přípravu. Tuto myšlenku jsem do díla nezapracovával z důvodu, že mě se naopak překvapivost kouzla líbí víc. ;)

Vstávání - tady absolutně souhlasím. Mám za to, že jsem to neuvedl, protože vstávání mám zafixováno s více koly, což v tomto případě není žádoucí (kouzlo nemá způsobit zásadní ochromení sil soupeře). Každopádně zasažený kouzlem zkrátka vstává jedno kolo. :)

Omezení na 4 sáhy - ano předpokládáš správně. Že nestačí říci, že kouzlo nefunguje pod otevřeným nebem, jsem zjistil v momentě, kdy jsem se zamyslel nad tím, co by se stalo, kdyby bylo sesláno třeba ve Svatovítské katedrále. :)

Díky všem za zastávku a hodnocení. :)


Ikonka uživatele Folcwine    [pošta] reputace: 1
nedohledatelné: +1
NEW     20:39:18 22.01.2012
Kouzlo je vytvořeno vzorově precizně. Minimum vět přebývá a zároveň je to srozumitelné a pochopitelné.

K pravidlům bych měl stejné výhrady co psal Fafrin, mohlo to být sepsáno ještě jednodušeji tím, že by se zachovali stejné pádové pravidla. Možná s tím, že pro pád by se vždy počítala vzdálenost mezi podlahou a stropem. Je to na počítání jednodušší a jde to obhájit tím, že pád po nohou je méně nebezpečný než pád hlavou napřed. Stejně tak po pádu bych pouze upozornil na to, že postavy začínají vleže, tedy musí objetovat 2 akce jiná činnosti na to aby se zvedli (popřípadně jiná pravidla na vstávání). Past bych klidně dal, že při úspěchu daná postava není ovlivněna.

Dále bych měl trochu výhrady k implementaci. Tvořím členité mapy a jsem rád za to, že nakreslím vrstevnice podlahy, představa kreslení ještě vrstevnic stropu je pro mě hodně hrozivá. Na druhou stranu si dokážu představit ten kopec zábavy, když se to družina naučí běžně používat. Hraničář střílející ze stropu, válečník midlící to dlouhou zbraní. Pro alternativní překonávání překážek je to taky pěkná věcička (tedy byla by, kdyby PJ zákázal/oslabil hyperprostor).

Moc pěkné kouzlíčko.

Ikonka uživatele Fafrin    [pošta] reputace: 1
Sccion: +1
NEW     15:09:12 22.01.2012
Hm, nějak netuším důvod pasti na Roz v popisu kouzla. Je nutná?
A taky bych řekl, že by bylo jednodušší rovnou použít pravidla pro pád z výšky - to na sebe totiž naváže třeba zlodějovu dovednost, kterou přesně pro tento účel má.
Formulace "nesmí cíl jedno kolo něco" mi příjde nevhodná. Co když dopadl v pohodě? Radši bych tu viděl tradiční, po pádu postava vstává 1-3 kola.
Mohl bych se zeptat na důvod omezení na 4 sáhy (pravděpodobně to bude v životové vyváženosti při pádu, což?), imho by stačilo, že kouzlo nefunguje pod otevřeným nebem.

Tohle prosím nechápejte jako strhání kouzla, kouzlo je kvalitně zpracováno, má dobrý nápad a v této podobě je velmi použitelné. Ale dovedl bych si ho představit kratší při aplikaci mých připomínek :)

Ikonka uživatele Korhul    [pošta] NEW     13:46:00 22.01.2012
Kouzlo je to každopádně hezké a bez problému použitelné, já dávám 5*

Ikonka uživatele Kamerask    [pošta] NEW     11:12:24 22.01.2012
No neva, ale nápad to nebol zlý :)...... ale odkiaľ si prišiel na to, že ich to obráti aj s oblečením..to som asi prehliadol....ospravedlňujem sa.

Ikonka uživatele Dakeyras    [pošta] NEW     8:31:30 22.01.2012
Kame toto kouzlo obrátí postavy i s oblečením podle mě, takže by žádné košlky nepadali dolů...

  [Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
3 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.74387907981873 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách