Kouzelnická Kouzla

Životní prostor **hye! hye!** Hodnocení: Kvalita

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 10

Skupina: Energetická magie

Past: viz níže

Dosah: 10

Vyvolání: 1 kolo

Popis:

Jméno kouzla: Životní prostor

Kouzelná slova: *hye! hye!*

Magenergie: nejméně 6 magů

Past: Obr ~ 20 - hmotnost/200 - 2x vzdálenost ~ 1k6 stínových/let

Dosah: 0

Rozsah: kruh o poloměru 10 sáhů

Vyvolání: 1 kolo

Trvání: ihned

Zařazení: EU - úder

Kouzlo slouží ke zjednání pozornosti, vytvoření prostoru či odhození protivníků.

Po vyvolání udeří kouzelník holí (či dupne nohou) do země. Směrem od něj se v tu chvíli rozvine tlaková vlna odnášející sebou vše, co jí přijde do cesty.

Vlna má výšku kouzelníka či čarodějovy hole. Kouzelník může z působení kouzla vyjmout jednu libovolně velkou výseč - to nemá vliv na cenu kouzla ani na jeho sílu v zasažené oblasti. Vlna se také nešíří za překážky, které jsou neprostupné a nezvládne je odhodit z cesty.

Každý tvor a předmět v zasažené oblasti si dále hází proti pasti Obr ~ X ~ 1k6 stínových/let, kde X je rovno (20 - hmotnost předmětu[mn]/200* - 2 x vzdálenost od kouzelníka[sáhy]**. Přidáním 1 magu se X o jedna zvýší. U předmětů se počítá bonus za obratnost +0 a hod na k10 0***.

Ti co uspějí jsou lehce otlučeni drobnými předměty či úderem kouzla za k6 stínových životů. Každý tvor i předmět, který neuspěje proti pasti je vržen o X sáhů směrem od kouzelníka. Pokud byla past menší než 1 a stejně neuspěl, spadne prostě na zem. Vržená postava je dopadem zraněna ještě za 1k6 stínových životů za každých 5 načatých sáhů uskutečněného letu letu. Pokud je let přerušen nárazem do pevné překážky je letec zraněn za dalších 1k6 skutečných životů za každých 10 neuskutečněných sáhů letu.

Při nárazu většího letícího předmětu(či tvora) do jiného stojícího předmětu (či tvora) spočítané zranění se rozdělí mezi oba a oba padnou na zem.

Každý tvor sražený pomocí tohoto kouzla vstává 1-3kola. Odhozené předměty letí pomaleji, než se vlna šíří.


  • * Vypadá to složitě, ale prostě zhruba za každých 10kg hmotnosti odhazovaného snižte past o 1.
  • ** Z fyzikálního hlediska by tu byl lepší čtverec vzdálenosti od epicentra (kouzelníka), ale kdo by to počítal?
  • ***Takže vlastně jen zjišťujeme, jestli je X kladné.
  • Kouzlo nemá žádný přídavný vizuální projev. O poutavost se postarají mračna prachu a létající pžedměty

Jedná se o kouzlo vhodné spíše k demostraci moci, než k přímé likvidaci nepřátel, pomocí nápaditého použití se s ním dají dělat různé vylomeniny, jako vyrážet dveře, rychle vytvořit ring pro pouliční souboj, vytvoření uličky v davu a podobně.


Příklad: Čaroději Azralovy zablokovala cestu sevřená skupina tří dobrodruhů. První je lamželezo zakutý v těžké zbroji (Obr -2, 2200 mn), za ním dlouhán s lukem (Obr +4, 1600mn) a poslední nějaké tintítko se spoustou vybavení (Obr +1, 1500mn). Azrael během hovoru a pokřikování nadávek příjde až skoro k nim (3 sáhy od prvního) a pak si dupne. Azrael do kouzla přidá 5 magů, ať to lítá!(kouzlo celkem za 11)

Lamželezo si hází proti pasti 8(25-11-6), což nehodí a leťěl by 8 sáhů. Dlouhán stojí proti pasti 9(25-8-8), což s úspěšně zvládne ale strazí jej letící kamarád. A tintítko stojí proti pasti 7(25-8-10), což při vší smůle nehodí a letí 7 sáhů.

Protože lamželezo měl letět 8 sáhů, ale neletěl ani jeden, rozdělí si mezi sebou s dlouhánem 1k6 životů zranění. Tintítko za svůj let 7 sáhů obdrží zranění 2k6 stínových životů


Celkem je tedy udělelno 3k6 životů stínového zranění a 1k6 reálného. To je průměrně 10,5 stínového zranění a 3,5 reálného. Převedeno na skutečné - cca 6 životů. Za 11 magů se tu místo na nějaké přídavné efekty ke zranění určitě najde. Kouzlo bylo párkrát ozkoušeno ve hře a je s ním sranda, i když vyžaduje dosti házení. Jeden hráč ho dokonce zařadil do svého repertoáru postavy.

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 10

Diskuze

 Uživatel úrovně 8

Zvětši osobní prostor
*Magnatum Proxemikum*

Magenergie: 1x životaschopnost +10 magů
Dosah: 10 sáhů
Rozsah: 1 tvor
Vyvolání: 1 kolo
Trvání: 1 směna
Obor: PO

Popis:

Toto kouzlo svému příjemci desetinásobně zvětší osobní prostor. Budeme-li vycházet z toho, že základní rozvrstvení osobního prostoru je "intimní zóna (0-60cm)", "osobní zóna (60-120cm)", "společenská zóna (120-360cm)" a "veřejná zóna (360cm-00)", potom osoba pod vlivem tohoto kouzla bude kupříkladu vnímat všechny, kdo by se nacházeli do šesti metrů od ní, stejně jakoby jí doslova dýchali na krk.

Výhoda tohoto kouzla spočívá v tom, že k očarované postavě se prakticky není možné se nepozorovaně přiblížit na vzdálenost umožňující například probodnutí ze zálohy - resp. postava si nemusí všimnout probodavače jako takového, ale jakmile se dotyčný přiblíží do její zvětšené "intimní zóny", začne mít pocit, jakoby se na ní někdo mačkal v autobuse (jsou-li v té době v okolí i nějací spoludružiníci, tak jakoby se na ní v tom autobuse přimáčknul ještě někdo další), což může vést ke zvýšené opatrnosti a tedy k odhalení vetřelce nepřímo přispět.

Celá věc má i svou stinnou stránku - magií vládnoucí očarované postavy, v jejichž intimní zóně by se nacházela nějaká nepříjemná nestvůra nebo jiné individuum, mají postih k pravděpodobnosti úspěchu seslání kouzla, a sice -5% za každého nevítaného "narušitele".


 Uživatel úrovně 0

Dobré a zajímavé i užitečné kouzlo, které najde využití, akorát ten mechanismus počítání se mi nepozdává - moc počítání zdržuje hru.


 Uživatel úrovně 0

To počítání je fakt zloba :/
A ta délka letu se mi taky moc nezdá...

Možná by bylo lepší to celé zjednodušit, vypustit vzálednost od cíle nebo tak.


 Uživatel úrovně 0

Prošel jsem archivy a našel něco pro porovnání, podívejte se na ničivé vlny: http://www.dracidoupe.cz/index.php?rub=kouzla_jede n&skin=dark&id=557
a silový úder: http://www.dracidoupe.cz/index.php?rub=kouzla_jede n&skin=dark&id=736
Musím uznat, že ničivé vlny mají něco do sebe. :)
Musím uznat, že je to svým způsobem zbytečně složité, mohl jsem si odpustit některé ty výpočty zranění a dát tam fixní hodnoty. Pak by si to asi zasloužilo ještě nižší cenu.


 Uživatel úrovně 8

Kouzlo se nedoporučuje sesílat v přítomnosti koní, protože kouzelná formule vytváří další nechtěný efekt, jelikož zní jako pobídka ke klusu ;)

Skvělý nápad s typickým odstrašujícím zpracováním a spoustou hodů. Objevuje se několik vysvětlivek, které naznačují, že to tak horké nebude, což je dobře.

Přemýšlel jsem, jak jinak a přívětivěji takovou mechaniku zapracovat, ale nic mě nenapadlo. Škoda. I přesto si myslím, že z té trojice je jako příspěvek spíše slabší.


 Uživatel úrovně 0

kibe: vyjmeš-li víc jak 360 stupňů, nic ti nezbude. 350 je v pohodě. Osoby v zasažené zóně jsou normálně odhazovány. Nechtělo se mi to nějak omezovat na 60 či 30 stupňů. Proč taky.


 Uživatel úrovně 0

Nelíbí se mi definice "libovolně velká výseč"...to znamená třeba i 350 stupňů.
Děsně složité počítání, ale jinak bezva kouzlo.


 Uživatel úrovně 5

Takového počítání, no fuj. Váhu tak nějak ignoruju právě pro počítání, když je třeba ji znát stačí mi selský odhad. Ten se naštěstí dá uplatnit i u tohoto kouzlíčka. Jen víc takových praktičností!
A tentokráte i s humorem, u Fafrina nečekané, jsem zvyklá na jeho pravidlovou strohost ;-)
Vždycky jsem se snažila publikovat ze svých herních přebytků ty nejoriginálnější či takové, co nejsou zpracovány tady. Fafrin zvolil lepší cestu - praktičnost a využitelnost nad originalitu. K tomu cit pro pravidla a rovnováhu jako návdavek. Má maličkost je potěšena. Jen víc z PJovských grimoárů. (Nemohl jsi to zveřejnit o měsíc dva dříve? V zimě jsem dělala revizi svého grimoáru, tiskla ji aby to k něčemu vypadalo...a teď zas budu vkládat nové papíry...chybné načasování :-)


 Uživatel úrovně 0

Dakeyeras - léta dřiny a odříkání, to víš. :) Důležité je říct toho hodně, ale krátce. Snad brzo dokopu něco dalšího.


 Uživatel úrovně 5

Možná ne best of, ale určitě výborné kouzlo. Prostě Fafrinův standart, který prostě začíná už víš, než u nás běžných autorů :D