Kouzelnická Kouzla

Pekelné lože *Seim plantare* Hodnocení: Kvalita

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 8

Skupina: Časoprostorová magie

Past: viz. text

Dosah:

Rozsah: 20

Vyvolání: 2 kola

Trvání: 22 kol (maximálně)

Popis:

Jméno kouzla: Pekelné lože
Kouzelná slova: Seim plantare
Magenergie: 14 magů
Past: viz. níže
Dosah: 20 sáhů
Rozsah: viz. níže
Vyvolávání: 2 kola
Trvání: max. 22 kol
Skupina: Časoprostorová magie

U některých kouzelníků se můžete setkat i s názvem kouzelné prostěradlo – avšak jde o stejné zaklínadlo jako pekelného lože. Kouzlo očarovává nemagický předmět podobně jako například magické lano. Konkrétně potom prostěradlo, povlečení, deku nebo podobné látky na podestýlání o maximálních rozměrech 3x3 sáhy – bez možnosti úpravy plochy v poměru prostor/magenergie. Minimální rozměry pak 1x1 sáh – respektive tak, aby bylo možné obalit nejméně hlavu. Kouzlo lze vyvolat pouze za podmínky, že na dané látce leží nějaká (vždy pouze jedna!) postava. Není ovšem nutné, aby spala, ale jak se ukáže dále, pro spící postavu je daleko těžší se tomuto kouzlu ubránit.

Projevy očarovaného prostěradla jsou takové, že se bude snažit ležící (případně spící) postavu udusit. Nejprve se látka pokusí svého nocležníka obalit a vytvořit tak sevření, pod nímž by mohla postavu přidusit. Tato akce je vyjádřena pastí s nebezpečností 3 (u bdící postavy), použitá vlastnost je síla a obratnost + rozdíl úrovní kouzelníka a ležícího, u spící postavy je potom nebezpečnost zvýšena dvojnásobně – tedy 6. Pokud se tato akce prostěradlu nepodaří a tvor se ubrání, pokusí se o stejný útok ještě jednou, ale nyní již v každém případě na probuzenou postavu a nebezpečnost je snížena na 2. Nebude-li ani tento útok úspěšný, kouzlo se rozplývá a povlečení se znovu stává obyčejným nemagickým předmětem.

Jestliže ale postava neuspěje, začíná se dusit. Dušení probíhá podobně, jako pravidla pro topení se. Použitou vlastností je ale tentokrát síla + odolnost a počáteční past je 7. Postava ztrácí 1 život a v dalším kole si hází proti pasti, nebezpečnost je o 1 vyšší. Pokud zase neuspěje, ztrácí 2 životy a nebezpečnost opět o 1 stoupne. Toto pokračuje buď dokud postava neztratí všechny životy, neuspěje v hodu proti pasti nebo vyprchá trvání kouzla, které se rozptýlí jestliže nestihne postavu udusit do 20 nebo 21 kol. Zranění dušením je jenom stínové, pokud se postava zachrání dříve než zemře, ztrácí za dušení pouze čtvrtinu skutečných životů ze stínového zranění.

*Trvání kouzla je 22 kol, dušení probíhá nejdéle kol 20 nebo 21. Do trvání se tedy započítávají dva pokusy o omotání postavy, z nichž každý trvá jedno kolo.


Rušení kouzla

Kouzelné prostěradlo lze, mimo ubránění se oběti, zrušit i zaklínadlem rozptyl kouzla, nebo pokud by na něj některá postava zaútočila kouzelnou zbraní proti magickým tvorům, (nejméně tedy ze 6. sféry) s níž je možné látku rozřezat (dýka, tesák, meče, apod.). V případě, že jde o jinou postavu než dušenou, hází si pomáhající postava proti pasti 4~Obr~ vysvobození dušeného / vysvobození dušeného se zraněnín danou zbraní – dle situace, zbraně a uvážení pána jeskyně. Teoreticky lze počítat i s tím, že by se o toto pokusila i sama oběť, past je pak 7~Obr~ vysobození se/ vysvobození se s pořezáním (opět v kompetenci pána jeskyně).


Lože ve světě a jeho původ

Chceme-li se dopátrat k původu kouzla, je nutno vypravit se do šlechtických a panovnických kruhů, které, jak známo, mnohdy poskytují živnou půdu pro růst plánů intrik, zrad a msty. Nejednou již svou roli sehrál dryjáčník s jedy na zakázku, vrah s dýkou ve skrytu pláště, babice s prokletými amulety, ale i dvorský čaroděj o mezích jehož schopností nemají mnohdy ani sami jejich páni ponětí. Nejinak tomu bylo před několika lety, kdy manželská nenávist a ženský šarm daly přitížit zemi o jednoho dobrého šlechtice. Bohatá šlechtična dlouho hledala a zkoušela způsoby, kterak se zbavit svého manžela, až na svou stranu přivábila i mužova dvorního čaroděje a rádce. Netrvalo dlouho a brzy přišel s kouzlem, při němž by nikdo neodhalil vraha. Pekelné lože, které bylo pro pána přichystáno se mu stalo osudným a za jeho smrt nešlo potrestati neznamého vraha. Stárnoucího a slábnoucího čaroděje však na smrtelné posteli tížilo svědomí a zpovídal se před svým synovcem. Kouzlo tak přežilo spolu s pověstí, avšak obojí bylo vždy v povědomí úzkých kruhů.

Kouzlo se může naučit mág i čaroděj nejméně na 6. úrovni. Podmínkou je kouzelnický mistr učitel, který pochází ze zámožnější vrstvy obyvatelstva, či ve spojení s vysoce postavenými postavami.

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 8

Diskuze

 Uživatel úrovně 8

Sestav
*Zusam men set zen*

Magenergie: (1 mag za každých načatých 5 mincí) za každý díl "skládačky"
Dosah: dotek (ostatní díly v okruhu 2 sáhů)
Rozsah: 1 "skládačka"
Vyvolání: 1 kolo
Trvání: 6 kol
Obor: ČP

Popis:

Toto kouzlu se podobá kouzlu "Magický provaz" (viz PPE) - očarovává skupinu obyčejných předmětů a uvádí je v pohyb.

Podmínkou pro úspěšné seslání je to, že z očarovaných předmětů musí být možné sestavit nějaký celek, a kouzelník již někdy musel proces sestavování vidět, přičemž tento proces musí operovat s jednotlivými díly tak jak jsou, nedovede provádět žádné dodatečné opracovávání. Pokud si tedy například kouzelník někdy koupil skládací stůl z DračIKEy a pěkně podle návodu si ho sám postavil (a nebo se jen koukal, jak muho postavil někdo šikovnější), tak až se bude příště stěhovat, už bude moci při opětovném sestavování tohoto stolu použít kouzlo "Sestav".

Kouzlo dovede do určité míry improvizovat - tzn. kouzelník z výše uvedeného příkladu bude schopen sestavit i takové stoly, k jejichž sestavení by nepotřeboval nový návod (tzn. je celkem jedno, jestli daný stůl má čtyři nohy nebo šest, dokud se ty nohy připevňují stejným způsobem - prostě pokud kouzelník nemůže říct "fajn, tohle patří sem a tohle patří sem", tak skládačku nemůže tímto kouzlem sestavit).

Obodobným způsobem dovede kouzlo postavit stan, našněrovat do bot nové tkaničky, vyrovnat polena do úhledné hraničky, poskládat puzzle nebo sestavit hodinky.

Konečné slovo v tom, kdy kouzlo "Sestav" lze a nelze použít má PJ.


 Uživatel úrovně 0

Gonzáles: Poslední vyjádření, dále už by tato debata neměla smysl.
- Kolo trvá asi 10 vteřin.
- Toto kouzlo útočí na bytost "přímo", efektem kouzla je útok na danou osobu.


 Uživatel úrovně 0

Áve!
Firefanatic: No, abych pravdu řekl, tak bych to viděl trochu jinak...
ad pekelný plamen (já vlastnim pouze 1.5) Pokud spíš, tak utéct ani nemusíš stihnout, vzhledem k tomu, že lidé (a nejen oni, že) mají na sobě ještě přikrývku, tak je celkem velké nebezpečí, že v tom zmatku se do toho zamotá, začne to hořet - další zranění, a než se dostane z postele (jestli se z ní dostane - může prohořet a bprobořit se, čímž značně ztíží odchod z ní), tak může bejt po oběti + nebezpečí kouře - dušení, slzení - další znemožnění orientace...
ad. napískání si - chtěl jsem jen upozornit na to, že když vyvoláš předmět tímto kouzlem, tak i když je to meč a útočíš s ním, tak se taky počítá magová náročnost jinak než životaschopnost*x+x --> prostě na živou bytost útočíš kouzlem "nepřímo".
Ano, možná se drobet rozcházíme v chápání slova princip...

Jo, Mortere, mám tu pro Tebe jednu šťouravou - proč zrovna trvání kouzla 22 kol?

vale Gonzáles


 Uživatel úrovně 0

Gonzáles: Kouzlo se sesílá na prostěradlo přímo pod postavou, kormě toho, závislost ceny na životaschopnosti je možné provést i zvyšováním pasti v závislosti na ceně. MOžná, že se zde rozchází naše chápání slova "princip".
Nevidím jinou spojitost s kouzlem napískání si, než fakt, že obě kouzla lze zrušit pomocí "rozptyl kouzla".
Pekelný plamen je zcela jiný typ kouzla, než toto, z oblasti o rozloze 10 sáhů čtverečných navíc nemůže být příliš těžké utéct - kde je trocha prostoru, jde nanejvýš o necelé dva sáhy. Tak jako tak doba pobytu v ohni i s počátečním úlekem nebude delší, než 2 koa, což odpovídá ztrátě v průměru 21 životů (u pomalého dobrodruha), což na zmiňovaných vyšších úrovních rozhodně není smrtelné. IMHO to kouzlo se jmenuje jinak (1.6D).


 Uživatel úrovně 0

Áve!
Kouzlo je celkem originální a líbí se mi. Dle mého názoru má velké roleplayingové využití hlavně pokud se hraje v městském prostředí.

Firefanatic: Pokud jsem to dobře pochopil, tak kouzlo očarovává pouze prostěradlo, ale né postavu, proto Morter jistě dobře nedal magenergickou náročnost kouzla na principu kouzla mágův velký mix, jenž přímo útočí na matérii těla oběti - kdežto tohle kouzlo se chová asi jako předmět vyvolaný kouzlem napískání si, jen s tím rozdílem, že se pokouší aktivně něco dělat.
A co brání onomu čaroději na implicitně vyšší úrovni zlikvidovat dotyčného úplně jiným kouzlem? (třeba pekelný plamen - prostě začalo hořet; a taky to nevydejchá)

vale Gonzáles


 Uživatel úrovně 5

Diskuse Já a Firefanatic umrtvena v poště.


 Uživatel úrovně 0

Morter:
1) Pouze se vyhýbáš, logicky předpokládám z nedostatku argumentů. Tvrdíš "nic navíc" - normální prostěradla ale normální dýkou nepochybně "zmasakruješ", tohle ne, tak jak to, že nic navíc? Promiň... ale už mi to připadá od tebe takové... přinejmenším chabé. Buď uznej svou chybu nebo vyvrať mé argumenty.
2) Jak myslíš.
3) "To je přece logické a souhlasím, ale co na tom, to je normální ne?" Normální to není, v pravidlech je to právě řešené implementací životaschopnosti do ceny. Souhlasíš s mým argumentem, avšak nevidíš důvod chybu spravit, i když postup je přímo daný pravidly??


 Uživatel úrovně 5

Karel Doleček:
Pravda past by mohla být o jedna vyšší.
Oběť by kouzlo Rozptyl kouzla neměla být vůbec schopna seslat.
S využitelností jsem chtěl něco naznačit v odstavci Lože ve světě, tak snad se skutečně dá uplatnit .o)


 Uživatel úrovně 0

6 se mi u spící postavy zdá trochu málo. I když záleží jakým způsobem prostěradlo svou oběť omotává. Pokud to nedělá opravdu hrubě, tak bych to číslo klidně i o 1-2 zvýšil.
Z textu jsem pochopil, že je možné, aby oběť seslala kouzlo Rozptyl kouzla. Takové postavě+ bych postih, protože kouzlit zatímco vás něco dusí není zrovna lehké a ideální.
Co se týše využitenosti kouzla neviděl bych to tak bledě jako Firefanatic. Jistě se najde mnoho příležitostí k použití jen když se bude PJ trochu chtít a hráč se bude snažit.


 Uživatel úrovně 5

1) Nechápu proč by mělo být pořád v rozporu s logikou. Říkáš, že nevidíš důvod, ale důvod je ten, aby měla postava šanci úniku, ale zároveň byla stížena podmínkou neobyčejného prolomení. Navíc to funguje trošku jinak. Není to žádná výhoda ani efekt, za kterou by měly být dodány magy. Je to naopak nevýhoda, protože normálně by nešlo toto magické prostěradlo vůbec nijak poškodit (jedině rozptýlit nebo se ubránit pasti, což ale není poškození). Takže to není NIC NAVÍC, ale naopak. Dávám postavě zajímavou a netradiční šanci úniku, ale zároveň jsem ji natolik stížil podmínkou démona, čímž jsem chtěl zase zacelit případnou slabinu kouzla. Takže je to jinak. Prostěradlo neumí vůbec nic navíc za co by mělo normálně platit, ale naopak má malou nedokonalost, která mu ale málo ubírá na síle. Pokud je to nesrozumitelné, nelogické, tak není. Je to jen možná nezajímavé, nebo zbytečné, ale mně tak nepřišlo.

2) Není proč.

3) "Domnívám se, že u likvidačních kouzel by se cena měla určitým způsobem odvíjet od životaschopnosti." - existuje takové pravidlo?
"Proto, že jsem implicitně předpokládal osobu sesilatele na vyšší úrovni." Nechápu proč jen s touto vaiantou.
Kouzlo není vyloženě kouzlem likvidačním. Není to zmiz nebo smrt. Postava se potom brání dušení. Naprosto podobným způsobem potom probíhá například útok některých elementálů.
"Pro kouzelníka na vysokých úrovních není 14 magů vůbec nic, oproti úrovním nižším, tam bych cenu akceptoval, i když u velmi nízkých úrovní je 14 magů zase i moc." To je přece logické a souhlasím, ale co na tom, to je normální ne?