www.Dračí Doupě.cz


Soutěž O Hlavu
Zlatého Draka

--
Aktuality
Novinky
Uživatelé
Vyhledávání
Rekordy a statistiky
--
Chat
Fórum
Ankety
Moudrá Sova
--
Články
Rozvoj DrD
Dobrodružství
Hřbitov
--
Bestiář
Předměty
--
Válečník
Hraničář
Hraničářská kouzla
Kouzelník
Kouzla
Alchymista
Alchymistické předměty
Zloděj
--
Nová Povolání
Nové Rasy
Dovednosti
--
Galerie
Fotogalerie
Downloady
Linky
--
Seznamka
Inzerce
--
Co je to Dračí Doupě?
Dračí manuál
Otázky a Odpovědi
--
Tvůrci a Redakce
--
Čekající díla
Dračí líheň

Kouzla

Magické kruhy *-*  **
Příprava na tisk (tisknuto 371x)
Přidáno: 13:47:14 01.07.2008
Magenergie:
Dosah:
Rozsah: 
Vyvolání:
Trvání:
Skupina:Ostatní
Autor: Falhir
Průměrné hodnocení:2
Popis:

Magické kruhy

Všechna čtyři kouzla - tedy čtyři kruhy - se odvíjejí od prostředí, kde se kouzelník vyskytuje.
U kruhu zemního elementu je zapotřebí obyčejná zem. Kouzlo nelze praktikovat například ve městě, podzemních stokách, jeskyni atp. Nutný je kvalitní měkký povrch, z různých stepí, savan a dalších podobných oblastí.
U kruhu vzdušného elementu není ustanovené žádné přímé pravidlo. Pokud je ovšem vítr či je vzduch nasycen magií, jedná se optimální podmínky. V opačném případě se pravděpodobnost vyvolání tohoto kouzla snižuje o 10%.
U vodního kruhu se musí v blízkosti kouzelníka vyskytovat voda (řeka, jezero, rybník, moře aj.). Maximální vzdálenost je 10 sáhů. Jakmile je voda od kouzelníka vzdálenější jak deset sáhů, kouzlo nelze aplikovat.
U kruhu ohnivého elementu taktéž není oheň podmínkou, ale pozor. Když je v blízkosti (maximálně 10 sáhů) oheň (láva, ohniště aj.), jedná se o optimální podmínky. Na druhou stranu lze kouzlo aplikovat i bez ohně a to tak, že vzduch sám od sebe vzplane. V tu chvíli se však pravděpodobnost úspěšného vyvolání kouzla snižuje o 15%.

Kruh zemního elementu:

Magenergie: 5 magů za první vrstvu kruhu (jedna vrstva = 1 sáh tloušťky), 3 za každou další
Dosah: 10 sáhů
Rozsah: Kruh velký 5x5 sáhů
Vyvolání: 1 kolo
Trvání: 1 směna
Kouzelná formule: *Collum terra elementos*

- Ze země vyraší 5x5 sáhů velký kruh tvořen z ostrých a spletitých větviček. Počáteční vrstva kruhu - tedy hned po vyvolání - je tlustá jeden sáh. Každá další vrstva, též sáh dlouhá, pak kouzelníka stojí 3 magy.
Účinek: Kruh obklíčí menší skupinku nepřátel. Pokud by se některý z nich pokoušel dostat přes vrstvu ostrého rostlinstva, platí, že za každý sáh, jímž projde, je zraněn za jeden život. Kruh navíc funguje jako magická barikáda, takže jej nelze zničit - a to ani kouzly. Buďto uvěznění vyčkají jednu směnu, dokud magický kruh nezmizí sám od sebe, nebo jím projdou, čímž riskují ztrátu životů.
Jakmile postava vejde do změti ostrého rostlinstva, jedná se o past na odolnost:
Odl ~ 8 ~ projde a odolá/neodolá - ztráta X životů
Větvičky jsou velice ostré a tudíž neprojdou pouze přes rytířské a plátové brnění (zbylými obyčejnými brněními projdou).

Kruh vodního elementu

Magenergie: 7 magů za první vrstvu kruhu, 5 za každou další
Dosah: 10 sáhů
Rozsah: Kruh velký 5x5 sáhů
Vyvolání: 1 kolo
Trvání: 1 směna
Kouzelná formule: *Collum endo elementos*

- Z vody vytryskne na souš několik vodních proudů, které se záhy propojí a začnou dokola vířit ve 5x5 sáhů velkém kruhu. Kruh připomíná neustále se otáčející prudkou vlnu, jež smete téměř každého, kdo do ní vstoupí.
Účinek: Za každý sáh postava opět ztrácí jeden život, avšak vodní kruh je tak prudký, že je tu navíc možnost částečného utopení (přidušení). Platí tedy na 40%, že voda nešťastníka smete a začne si s ním pohrávat, čímž nastává pro postavu past na odolnost.
Odl ~ 6 ~ uspěje/neuspěje - ztráta 3xk6 životů
40% se vztahuje jen k postavám do velikosti B. U postav velikosti C se možnost částečného utopení snižuje na 20% a na větší tvory už nemá voda žádný takový účinek.

Kruh vzdušného elementu

Magenergie: 8 magů za první vrstvu kruhu, 6 za každou další
Dosah: 10 sáhů
Rozsah: Kruh velký 5x5 sáhů
Vyvolání: 2 kola
Trvání: 1 směna
Kouzelná formule: *Collum aer elementos*

Po seslání se ze země vznesou i vyrvou kameny a jiné tvrdší věci, které se zrovna vyskytují na daném místě. Vzápětí začnou létat vzduchem v jednom směru, přičemž tvoří tvar kruhu, jako vždy 5x5 sáhů velkého.
Účinek: Za každý sáh se postavě ztrácí dva životy, navíc je zde na 33% pravděpodobnost omráčení - v důsledku letících předmětů. Tato možnost se vztahuje k postavám do velikosti C.

Kruh ohnivého elementu

Magenergie: 10 magů za první vrstvu kruhu, 8 za každou další
Dosah: 10 sáhů
Rozsah: Kruh velký 5x5 sáhů
Vyvolání: 3 kola
Trvání: 2 směny
Kouzelná formule: *Collum vatra elementos*

Po seslání kouzla určitá část vzduchu ve tvaru 5x5 sáhů velké kruhu vzplane rudým ohněm.
Účinek: Když vejde postava do kruhu, ubere ji oheň za každý sáh vrstvy čtyři životy. Navíc je tento kruh dvakrát delšího trvání, nežli tři předchozí. Tento oheň roztaví každý nemagický předmět, který má v tu chvíli postava u sebe.

Pro všechny kruhy platí, že se nedají zničit ani zrušit nějakým kouzlem. Pokud je postava uprostřed zemního, vodního či vzdušného kruhu, nemůže střílet, avšak dokáže přes něj kouzlit s 50% postihem. Uprostřed ohnivého kruhu nelze kouzlit ani střílet, ovšem tyto postihy se vztahují i k postavám za kruhem, tj. těm, které kruh vykouzlily.
Magické kruhy patří k elementární magii, při níž se kouzelník spoléhá na druh prostředí a různé elementy. Naučit se je mohou kouzelníci a později i čarodějové, ovšem mágům jsou odepřena.

Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
Počet zobrazených příspěvků: 1-8 / 8
Ikonka uživatele UnknowN *   [pošta] nové     17:54:54 22.09.2013
Kruhy magie
*Krin geldes magierem*

Magenergie: (pořadové číslo pásma*)^2 × (Delta-M**) magů za každé pásmo
Dosah: 0 (pohybuje se s kouzelníkem)
Rozsah: Dle dodané magenergie
Vyvolání: 1 kolo
Trvání: 1 směna
Obor: EO+EU

Popis:

*Pořadové číslo pásma
- podobný princip jako u nepřímé střelby - sáhové pole na kterém stojí kouzelník = 1. pásmo. Okolní sáhová pole = 2. pásmo. S každým dalším sáhem se číslo pásma o 1 zvyšuje.

**Delta-M
- Určuje, o kolik bude úroveň "Kruhu magie" v daném pásmu změněna, přičemž nezáleží na tom, jestli se jedná o změnu směrem nahoru nebo dolů.

Jak jste již jistě uhodli, toto kouzlo v zasažené oblasti vytváří nebo naopak potlačuje volné magické záření, které je podstatou tak zvaných "Kruhů magie". Za normálních okolností platí, že tímto kouzlem není možné snížit tento stupeň víc než na nulu, avšak pokud váš svět pracuje stejnou měrou i s "Kruhy antimagie", lze toto kouzlo k jejich vytváření použít rovněž.

Ikonka uživatele Hamster *   [pošta] nové     4:26:23 15.07.2008
3) a to X je 1, 5, 100 nebo milion?
4) takže je brnění zničeno?
5) a typ? A/B/J.......

Ikonka uživatele Falhir *   [pošta] nové     20:15:40 08.07.2008
Hamster:

1) V tom případě jsem bohužel zapomněl připsat, že tento kruh nevyplňuje střed. Neznalost matematiky neomlouvá.
2) Logičtější, nebo snad hezčí by bylo, kdyby dorostly. Preferuji tuto variantu a jakožto autor se k ní i přikláním.
3) "X životů" = určitý počet životu (neznámá), resp. počet životů, o které může postava přijít. Nenapadá mne způsob, jakým bych to mohl lépe a srozumitelněji podat.
4) Představoval bych si to asi jako čepel. Určité, kvalitní ostří dokáže rozsetnout či probodnout pláty, kroužky aj. Tímto způsobem je "naporcují" i tyto trny.
5) Prudký náraz (vír), jaký byl v textu uveden, je sám o sobě nepříjemný, avšak nemyslím si, že nutně smrtelný. Jenže MAGICKÝ kruk vodního elementu je vyčarován, tedy stvořen magií. Pravda, nezdůraznil jsem tento úsek, ale jelikož jde o magii, lze zkombinovat obě možné varianty, které jsi zmínil.
6) Samá fakta. Souhlasím, opomenul jsem zmínit takto důležitou informaci. Viděl bych to na dva sáhy, jen škoda, že už je pozdě. Proto jsem teď možná plácnul, křikl do tmy, tudíž se případně omlouvám za nelogickou informaci.
7) Ze souladu s předchozím bodem vyplývá, že postava velikosti A určitě bude zcela pod hladinou.
8) Prudký proud postiženou postavu doslova strhne a udolá ji - resp. utopí.
9) Má chyba. Hobit nebo kroll, určitě je v tom rozdíl. Také za to pykám.
11) Levný? Ať už je tvůj názor subjektivní či nikoli, já si to nemyslím.
12) Když jsi to řekl a je to tak ( s třemi vykřičníky), něco na tom bude a názor ti brát nebudu.

Později se snad vyjádřím i k předchozím příspěvkům. Byl jsem bohužel deset dní pryč, a proto reaguji s takovým opožděním.

A dodatek směřovaný ke smycmovi, tedy k jeho hodnocení. Brát mu je nebudu, ježto má naň právo jako ostatní kritici, ovšem trochu mne zklamalo, když si je porovnám s tím v Moudré Sově. Citovat nebudu, neboť je to výsostně trapné a vyzařovala by z toho tichá jedovatost, ale přesto jsem někdy na rozpacích.

Ikonka uživatele Hamster *   [pošta] nové     12:27:49 02.07.2008
1) kruh 5x5 ... a navíc, nikde není napsáno, jestli kouzelník sesíla kruh kolem sebe, nebo ho může mrsknout někam stranou... pokud kolem sebe, pak není napsáno, že na něj kouzlo nemá účinek (protože jak jistě všichni ví, kruh vyplňuje i střed : )

2) co se stane, když se budu chtít trním prosekat? neuseknu větvičky nebo hned dorostou?

3) co je "X životů"?

4) pokud trní projde brněním, znamená to, že z něj bude cedník???

5) Proč ztrácím 1 život, když vejdu do vodního kruhu? nárazem vody? nebo je tak magická, že mě to prostě zraní? co je to za typ zranění?

6) chybí údaj jak vysoký proud vody to je... (resp chybí u všech kruhů)
7) jaká pravděpodobnost je pro velikost A? co když je menší než voda, že kdyby do ní vstoupil, nic by nepřesahovalo hladinu?

8) pokud jsem to správně pochopil, tak postava se topí namístě... takže důsledek silného proudu není strhnutí a točení dokolečka, až se motá hlava, ale že se postava najednou topí...

9) u vzdušného kruhu by nejspíš bylo lepší ubírat stínové životy... stejně nechápu, proč na omráčení je pravděpodobnost a ne past... a proč má stejnej šutr stejnou pravděpodobnost na omráčení malého hobita i statného krolla

10) pořádný popis hořícího vzduchu by byl hezčí : )

11) Ohnivý kruh mi přijde sakra levný, když má dvojnásobnou délku trvání

12) Roztaví každý nemagický předmět, klidně z azbestu nebo mithrilu... prostě to tak je! Jsem to řekl!!!

Ikonka uživatele Sniper *   [pošta] nové     9:22:54 02.07.2008
Tohle se mi strašně těžko hodnotí. Vidím v tom neskutečný potenciál jak se může kouzelník "pomstít" theurgovy (theurg 100% fušuje do kouzlení přes kouzelní démonů, tak proč ne i něco naopak). Kruhy by skvěle mohli interagovat. Mohli by ovlivňovat elementály (zraňovat direktivně, usnadnit či zamezit vyvolání)...

Zemský kruh a jeho prostředí mi příjde naprosto proti podstatě - nedokážu si představit více zemské místo než je skála a ještě lépe jeskyně hluboko pod zemí, kde je člověk zemí obklopen. Pro hráče elementů opovrhujících klasickou DrD magií (což já jsem, silně a tudíž bych logicky měl být k dílu shovívavější...) je to nepochopitelné barbarství ;-)

Vyvážení a použitelnost jednotlivých kouzel je těžké rozebírat. Příjdou mi zbytečná v určitých ohledech (práce s % na sesílání) a přesílená v jiných (př. tavení věcí, bylo rozebráno).

Ad kritizovaný kruh 5x5 - no nevím kdo z vás používá reálnou metriku a templáty alá warhammer, tam by byl korektnější poloměr 2,5 sáhu. Jenže v reálném zjednodušení na čtverce vlastně omezení kruhu na 5x5 vůbec nevadí (vynechají se rohy) a naprosto jej chápu a vítám.

Odepření kouzel mágovy - nesystémové a hloupé. Jinak se to označit nedá. V DrD není čaroděj o nic víc elementální než mág.

Ikonka uživatele PinHead *   [pošta] nové     19:00:36 01.07.2008
2*
V podstatě nemám co dodat, důležité věci zazněly podemnou a nechce se mi v tom dále vrtat. Nemastné, neslané. Příště zkus Falhire zpracovat jednou kouzlo pořádně než několik ledabyle.

PinHead

Ikonka uživatele DragonRider *   [pošta] nové     18:28:58 01.07.2008
mám výhrady:
prečo cez zemný kruh nie je moňé kúzliť?
ohnivý kruh roztaví všetko, čo sa v ňom nacháadza, takže aj postavu...
u vzdušného je obmedzenie do velikosti C, je to otvorený, alebo uzavretý interval? pôsobí to na krolla?
Neviem, či o tom autor vie, ale elementárna mágia v DrD neexistuje...
Nechápem, prečo by ho mág nemohol použiť, veď na to má predsa pomocné kúzla
Pojem čiastočného utopenia je značne surrealistický :)
a ešte taká drobnosť, vieš o tom, že kruh, ktorý ma 5*5 sáhov je štvorec?
Ohnivý kruh... znamená to, že aj keď máme pol metrového škriatka, tak dostane za trojmetrovú stenu 12 zranení? alebo len 2, pretože zvyšok na neho nemá vplyv?

Ikonka uživatele Firefanatic *   [pošta] nové     13:48:34 01.07.2008
Tak zde máme další seznam kouzel a trpí typickým neduhem seznamů - nedostatečným zpracováním. Dále autor zbytečně zavádí nové mechanismy místo mechanismů osvědčených (a logicky lepších), mnohé efekty kouzel pokulhávají s logikou a popis také není zrovna nejlepší.

Zde některé výtky:

- Jde o detail, ale fakt, že kruh má podle autora rozměry 5x5 metrů, o něčem svědčí...
- Místo pravděpodobností by měly být použity pasti, u vodního kruhu viz undina (i topení/přidušení - tvůj mechanismus ubírání životů neodpovídá efektu), u vzdušného pak omráčení zjevně závisí na odolnosti, pokud ovšem nepočítáš s řídkostí létajících předmětů, pak na obratnosti. Tak jako tak to není čirá pravděpodobnost.
- Zranění ohněm konstantní 4 životy... proč nepoužiješ standartních 2-7 životů dle pravidel? Dále je zde nesmysl v tavení předmětů, když to postavě ubere 4 životy, tak to meč roztaví asi jen těžko... na roztavení meče (železa) normální oheň vůbec nestačí, pokud je tento silnější, měl by ubírat adekvátně vyšší zranění, ale stejně - doba pobytu v prostředí by byla příliš malá.
- Proč je rozdíl ve střelbě skrz kruh zevnitř/zvenčí?

Celkově tedy:
Nápad: Na jednu stranu, proč ne, na druhou stranu... ale budiž, zajímavé to je 70%.
Zpracování: Těch výtek by bylo víc, zde je hlavní slabina díla, 30%.
Dojem: Dílo není dobré, musím ale přiznat, že jsem četl i něco horšího, dávám tedy 40%.
Použitelnost: Dílo je nutné radikálně přepracovat, což snižuje tento aspekt, dávám 35%.

Celkem: 41%. Hodně slabé 2*. Nevím, co dodat. Snad jen, ať je to příště lepší. Raději vytvoř jedno propracované kouzlo, než 4 nepropracovaná.

- Za HTML děkuji Nataka Warriorovi



Registrace
--
Příhlášení:
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo
--
Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold
--
0 přihlášených uživatelů.
0 uživatelů je na chatu.


Vygenerováno za 0.079978942871094 sekund.

© 2001 - 2004 Almad, James Timqui a Tomash, design © 2001 by James Timqui.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR