Kouzelnická Kouzla

Olovený jazyk *Lašvo vófedet* Hodnocení: Průměr

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 13

Skupina: Psychická magie

Past: Roz ~ 7 ~ 0

Dosah: 1

Rozsah: 10

Vyvolání: 2 kolá

Popis:

  • Jméno kouzla: Olovený jazyk
  • Kouzelná slova: *Lašvo vófedet*
  • Magenergie: (Žvt + Cha obete)/smena
  • Past: Roz ~ 7 ~ 0
  • Dosah: 10 sáhov
  • Rozsah: 1 tvor s inteligenciou aspoň 1
  • Vyvolání: 2 kolá
  • Trvání: podľa dodanej magenergie

Týmto kúzlom dokáže kúzelník “premeniť striebro v olovo”, obrazne povedané. Obeť náhle nebude nachádzať slová, rozprávanie jej bude robiť problémy, jej hlas nadobudne smiešny podtón (asi ako pri prechladnutí, zachrípnutí a iných drobných problémoch, hlas obete sa bude stále dať pomerne ľahko rozpoznať) a kúzlenie tiež nebude nič jednoduché.

Z pravidlového hľadiska sa zasiahnutému zníži stupeň charismy na polovicu, zaokrúhlené dole, a nikdy nebude väčší než 9 ani menší než 7, aj keby to matematicky vychádzalo. Tento postih sa prejaví len pri reči alebo písaní, prípadne telepatickej komunikácii. Postave sa nijak nezníži inteligencia, stále teda teoreticky môže myslieť na veľmi dobrej úrovni. Svoje myšlienky ale nebude schopná rozumne podať, prípadne nebudú jej prejavy pôsobiť so zodpovedajúcou vážnosťou. Prejaviť by sa to malo hlavne pri RP, postava bude mať problémy s vyjadrovaním, bude používať jednoduché vety, často bez vážnejšieho významu a podobne.

Kúzelníci majú pri kúzlení postih 5 % k úspešnosti zoslania a musia vynaložiť o polovicu viac magenergie. Ak sa rozhodnú kúzliť bez slov, platí pravidlový postih 10 % a dvojnásobok magenergie. Všetky zlodejské schopnosti založené na jednaní s ľuďmi majú polovičnú pravdepodobnosť úspechu (samozrejme sa počíta aj postih za prípadný záporný bonus k charisme spôsobený kúzlom). Theurgova úspešnosť kontaktu s astrálom klesá o toľko percent, o koľko klesla jeho charisma (teda o polovicu pôvodného stupňa). Pre druida pod účinkami tohto kúzla sú pasce pri Drakomluve o 2 vyššie. Kúzla Mluv se zvířaty sa účinky Oloveného jazyka nijak nedotknú. Dovednosti ako učitelství, vypravěčství či svádění sa berú ako o dva stupne nižšie (dobře => špatně a podobne). Pri cudzích jazykoch by sa postih mal prejaviť tiež v podstate hlavne v rovine RP, ale pre pravidlové účely sa bude počítať postih jeden stupeň ovládania dovednosti.

Snáď toto kúzlo niekoho zaujme a bude mu k úžitku, či ako hráčovi alebo Pánovi Jaskyne. V Dielni mi pomáhal Shadowmage, za čo mu ďakujem.

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 13

Diskuze

 Uživatel úrovně 8

Jazyk až za roh
*Glossus transangulus*

Magenergie: 1x žvts + 5
Past: Roz ~ 5 ~ 0
Dosah: 10 sáhů
Rozsah: 1 tvor s jazykovými dispozicemi
Vyvolání: 1 kolo
Trvání: 1 směna
Obor: VI+MA

Popis:

Toto kouzlo působí podobně, jako jablíčka z pohádkového Frňákovníku, s tím rozdílem, že prodlužují jiný smyslový orgán. Ve své podstatě je toto kouzlo specializovanou verzí kouzla "Zesměšni".

Jazyk začne očarované bytosti vyrůstat z úst rychlostí 1 sáh za kolo. Stojí-li postava na místě, cestuje jazyk stále rovně. Jazyk roste od špičky, tudíž pokud jeho konec někdo nebo něco nasměruje jinam, bude růst novým směrem - očarovaná bytost samotná má ale přímou kontrolu pouze nad prvními několika centimetry od kořene (dle její původní délky jazyka), jinak musí použít ruce nebo jiné prostředky.

Prodloužený jazyk nepřenáší zranění, přenáší ale chutě, a mohou skrze něj být na zasaženou bytost cílená kouzla. Prodloužený jazyk znemožňuje bytosti verbální vyjadřování (dorozumívání pouze šišlavým huhláním - hráč očarované bytosti si při mluvení musí držet špičku jazyka) - jedná-li se o kouzelníka, musí sesílat kouzla s odpovídajícími postihy za absenci kouzelných slov.

Postava svůj jazyk vláčí za sebou podle toho, jak se pohybuje. Jazyk se přitom plete do cesty podobným způsobem, jako lano přivázané k dané postavě. Může se někde zamotat, zadrhnout, někdo ho může přišlápnout apod. Jednotlivé případy se řeší odpovídající pastí na sílu nebo obratnost, dle okolností.

Jazyk je možné přeseknout - oddělená část se rozplyne, zbytek ale bude růst dvojnásobnou rychlostí, dokud nedosáhne původní délky.

Po skončení trvání kouzla celý prodloužený jazyk "odpadne" a pak se rozplyne.


 Uživatel úrovně 0

Tuvy:
Prepáč, ak to tak vyznelo, chcel som tým zdôrazniť, že so zmieneným kúzlom nemá nič spoločné pre prípad, že by Olovený jazyk bol braný ako DrD-spracovanie onoho kúzla.

V tomto zrejme narážame na mŕtvy bod, ani jeden z nás asi neustúpi. Netvrdím, že moja verzia je pravidlovo správna, ale rovnako ani tá Tvoja ma o svojej správnosti nepresvedčila. Nechcem sa v tom už nejak veľmi rýpať, ale ešte raz skúsim vysvetliť moje chápanie tejto problematiky:

Začnem tým, že sa vrátim k Speechcraftu. Ako sme obaja už napísali, v DrD niečo také neexistuje, asi to ani nie je potrebné, lebo situácie, kde by sa takáto schopnosť použila, sa obvykle riešia cez RP, prípadne zlodejskými schopnosťami.

V TES:Morrowind, ktorý som použil ako príklad systému, kde niečo ako Speechcraft existuje, sa táto schopnosť odvíja od atribútu Personality, čiže Osobnosť. Myslím, že DrDovská charisma tomu pomerne zodpovedá. Viem, že oháňať sa iným systémom nie je zrovna najlepšie riešenie, ale tu nejde o formu, ale obsah. Rovnako ako v každom systéme pri boji nablízko vyššia sila znamená vyššie škody (mala by), podľa mňa niečo ako Speechcraft závisí od charismy.

To bola jedna časť vysvetlenia, asi tá menej podstatná. Tvrdíš, že by takýto Speechcraft určite bol zameraný na inteligenciu. K tomu mám dva argumenty:

1. V dovednostiach uvedených v PPP sú okrem iného dovednosti Etiketa, Svádění a Handlování. Všetky tri sa odvíjajú od charismy a v podstate sú veľmi podobné už veľakrát zmieňovanému imaginárnemu Speechcraftu (pre DrD napríklad Rečníctvu). Sú zamerané na jednanie s ľuďmi a určite v nich nejde len o nejaké čaro osobnosti. Podľa mňa by sa kľudne mohli volať Spoločenské, Intímne a Obchodné Rečníctvo, aj keď to znie hlúpo. Lebo to zrejme sú, nie?
Medzi inteligenčnými dovednosťami nevidím nič, čo by naznačovalo, že by tam mali patriť aj dovednosti takého rázu, akého by bolo Rečníctvo. Všetko sú rôzne plánovacie a pamäťové záležitosti.

2. Čo sa týka rozporu medzi inteligenciou a charismou - súhlasím, že inteligencia istým spôsobom ovplyvňuje vyjadrovacie schopnosti, ale vždy som to bral tak, že nízka inteligencia postihuje skôr schopnosti abstrakcie a podobne. Znovu to prirovnám k vzťahu formy a obsahu, teraz ale naopak - inteligencia dá obsah, charisma formu. Olovený jazyk zmrzačí charismu, takže aj keď si génius a všetko v hlave máš dokonale jasné a utriedené a v duchu sa "vyjadruješ" jasne, formu máš pokrivenú, takže navonok bude tvoje vyjadrovanie mizerné. Ten prechod medzi abstrakciou v Tvojej hlave a tým, čo povieš, si môžeme predstaviť ako mlynček na mäso, vstupuje pekný a upravený celok, vystupuje beztvará hromada.

Vždy je tu samozrejme možnosť, že píšem nezmysly. Moje chápanie celej veci môže byť úplne mimo a ja to, hoci nerád, uznám, ak sa to dokáže. Zatiaľ to ale naozaj vidím len ako "názor/názor", nie ako "názor/oprava". Dúfam, že som tou masou textu hore nikoho nepriviedol do bezvedomia, či už kvôli rozsahu alebo čitateľnosti...

Ale vlastne je fajn, že sa to tu rozoberá, keď nič iné, možno to niekomu pomôže do budúcna :)

S úctou
Ith


 Uživatel úrovně 0

Ithildur: Rozhodně jsem tě neobviňoval z toho, že by kouzlo nebylo z tvé hlavy - jen jsem si vzpomenul na to jedno kouzlo z toho filmu.

Jestli jsi myslel tebou zdůrazněnou větu, jako kumulativní podmínku ku snížení charismy, kouzlo opravdu neohrožuje magický souboj.
Problém však poté nastává s pojetím kouzla jako takového - především proto, že "speechcraft" doopravdy v DrD není a pokud by byl (pravděpodobně ve formě dovednosti), určitě by byl zaměřený na inteligenci postavy, která mimo jiné právě toto (tedy, schopnost se vyjadřovat) představuje (zlodějovy schopnosti, kouzelníkovy schopnosti, omezené vyjadřovací schopnosti postav s int. velmi nízkou, neschopnost postavy s int. sníženou na 1 se vyjadřovat atd.).

Díky za tvou odpověď, bohužel mám pocit, že to bylo, jak se říká, "z louže pod okap".
S pozdravem
T.


 Uživatel úrovně 0

Ithildur + reputace za péči o příspěvek.


 Uživatel úrovně 0

Firefanatic:
Mne to tam nejak nevadí, myslím, že nikto nebude znižovať hodnotenie kvôli tomu.


 Uživatel úrovně 0

"0" před závorkou je nějakou záludností RS, který mi nechce nechat kolonku pro čísla prázdnou :-(. Omlouvám se, v současnosti nevím co s tím.


 Uživatel úrovně 0

Tuvy:
Nula pred zátvorkou musela vzniknúť nejakým nedopatrením, nemyslím, že by som ju tam písal, lebo na to som naozaj nemal dôvod, ani nejaký súvisiaci s nedbalým odoslaním slabo prekontrolovaného textu. Smerodatná je v tomto naozaj druhá hlavička.

V odpovedi Fafrinovi som už písal, že kúzlo jednak spôsobuje telesné problémy s vyjadrovaním a jednak netelesné, teda obmedzuje schopnosť obete zmysluplne skladať vety, dodávať svojim slovám príslušiacu vážnosť a podobne. V DrD neexistuje niečo ako Speechcraft v Morrowinde, preto som nemohol postih prisúdiť k tomuto. Myslím, že v DrD sa najlepšie hodila charisma, ak by niekto vedel o nejakom lepšom riešení (ktoré by sa stále držalo nepravidlovej podstaty), kľudne to môžeme rozobrať.

Nemôžem s istotou povedať, že cena je stopercentne adekvátna, ale určite nerozbije rovnováhu v hre. Mentálneho súboja sa kúzlo nijak nedotýka, v druhom odstavci je uvedené, že "Tento postih sa prejaví len pri reči alebo písaní, prípadne telepatickej komunikácii.", takže ultimátna zbraň proti mágom zatiaľ nehrozí. K tomuto bodu by mi byť vytknuté spracovanie, možno je to zle prehľadné, keďže si si to zrejme nevšimol, ale systémovo to mám myslím čisté.

Stardust som nanešťastie nevidel, aj keď som chcel, takže neviem o aké kúzlo ide, Olovený jazyk je ale odlišné kúzlo, žiadnym existujúcim dielom som sa vedome neinšpiroval.

Ďakujem za prezretie a komentár.

Gonzáles:
Som rád, že sa ti kúzlo napriek chybám páči. Kúzelné slová sa snažím robiť v podobnom duchu ako je väčšina tých v pravidlách, doslovným prekladom (v mojom prípade veľmi amatérskym a približným) do hebrejčiny, zapísané foneticky, tiež sa mi to tak viac páči.

Aj Tebe ďakujem za venovaný čas a vyjadrenie sa.


 Uživatel úrovně 0

Áve!
Mě se toto kouzlíčko velice líbí, chyby nejsou takového rozsahu, aby je nebylo možné odstranit během pár sekund.
Co se mi zalíbilo hned v úvodu bylo kouzelné slovo, ve kterém se vyskytovala diakritika (taková mám rád) a pak mě naprosto dostala ona poznámka: “premeniť striebro v olovo” vycházející z přísloví mluviti stříbro, ... :-D

vale Gonzáles


 Uživatel úrovně 0

Již vytknuté "zvyšování" charismy jen zmíním, stejně jako divný (až nesmyslný) výpočet magenergie potřebné ke kouzlu (nula krát závorka je jen asi dalším překlepem, řeší ho druhá hlavička).

Co se mi vskutku na zpracování nelíbí je, že snižuje charismu, ačkoliv první odstavec (popis kouzla) hovoří pouze o vyjadřovacích schopnostech. Daleko víc by kouzlu slušelo prostě konstatování, že oběti "zdřevění jazyk" - tj. nebude se moci ústy vyjadřovat. Za tohoto efektu považuji kouzlo za velmi magově podceněné - zvláště při uvážení ohromné efektivity pro mentální souboje.

Po přečtení prvních několika řádků jsem se zaradoval, že uvidím zpracování kouzla ze Stardustu (Hvězdný prach) - toho které seslala čarodějka na Fredyho. Škoda výsledného zpracování.

S pozdravem
T.


 Uživatel úrovně 0

Ďakujem za nové komentáre.

Tobša:
V pasci je použitý bonus za charismu.
Pri kúzlení som vychádzal z toho, že bez prenesenia zaklínadla je postih 10% a platí sa dvojnásobok v magoch. Keďže kúzelník pod účinkami tohto kúzla má isté problémy, ale stále hovoriť dokáže, dal som polovičný postih oproti nemému zosielaniu.
S inteligenciou obete sa účinkami kúzla nič nedeje, takže úpravy podľa inteligencie by asi boli nepatričné.