www.Dracidoupe.cz


Kouzla


Ztuhlé magma *pedro hi amen* 
Příprava na tisk (tisknuto 393x)
Přidáno: 18:24:23 27.05.2008
Magenergie:5 + (5 magů/kolo)
Dosah:sáhů
Rozsah: 
Vyvolání:1 kolo
Trvání:dle magenergie
Skupina:Ochranná magie
Autor: Mandara
Průměrné hodnocení:1.93
Popis:
  • Jméno kouzla: Ztuhlé magma
  • Kouzelná slova: pedro hi amen
  • Magenergie: 5 + (5 magů/kolo)
  • Dosah: 0 sáhů
  • Rozsah: viz níže
  • Vyvolání: 1 kolo
  • Trvání: dle magenergie

Kouzlo obalí kouzelníka a všechny jeho věci krunýřem připomínající ztuhlé magma. Kouzelník může využívat výhod poskytující například čarodějovou holí, kterou drží v ruce v době seslání kouzla. Může využívat výhod předmětů, které má na sobě oblečené (jako elfí boty, křičící plášť, či róba s obranným démonem), ale nemůže přezbrojovat, pít lektvary, či jakkoli jinak vstupovat do svého inventáře, který je ukrytý pod ztuhlým magmatem.

Kouzlo po dobu trvání poskytuje ochranu proti energetickým a částečně i fyzickým zraněním. Z každého jednoho kouzelného či fyzického útoku ubere určité množství zranění:

  • Fyzická zranění (zranitelnost A,B,C,D) - snížuje o 5
  • Elementální zranění [jako oheň, mráz, elektřina a kyselina (G, H-jen kyselina , J, K)] - snížuje o 10

Ztuhlé magma nezraňuje kouzelníka, ale kdokoli jiný se dotkne ztuhlého magma, je zraněn za 1k3 životů ohněm (K-oheň). Toto zranění platí, i když kouzelník se někoho dotkne a vztahuje se to i na právě drženou zbraň (například hůl) jako přídavné zranění.

Příklad použití: To si tak jednou kouzelnice Aréna vykračuje lesním paloučkem, když tu se ni vrhnou tři černokněžníci. Aréna neváhá a sesílá na sebe Ztuhlé magma. Jeden černokněžník sesílá dva ledové blesky a měl by kouzelnici zranit za 47 životů (zranitelnost K-led), ale díky ztuhlému magmatu je toto zranění sníženo na 37 životů. Druhý zkouší dvě ohnivé koule za celkové zranění 8 životů (zranitelnost K-oheň), které je ztuhlým magmatem redukováno na zranění 0 životů, tímto kouzlem se nejde léčit. A ten třetí a poslední zkouší seslat kouzelnou rušičku, proti tomuto kouzlu ztuhlé magma nebrání, ale Aréna kouzlu odolává a pak všechny černokněžníky rozpráší svými kouzly. Nebýt Ztuhlého magmatu, byla by mrtva, protože má maximum jen 45 životů.

Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  [Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 11
Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     14:26:18 11.09.2013
Přídavná elementizace
*Efectum elementum*

Magenergie: 4 / 6 / 9 / 13 / 18 / 24 / 31 magů na jednu směnu
Dosah: 0
Rozsah: Kouzelník
Vyvolání: 1 kolo
Trvání: dle dodané magenergie
Obor: EU

Popis:

Toto kouzlo se mechanikou svého působení podobá kouzlu "Neviditelná zbroj" (viz. PPE) - na rozdíl od něj ale kouzelníka nechrání, místo toho posiluje jeho útoky a kouzla o stabilní elementální zraňovací bonus, který činí +1 až +7. Tento se jednou připočítává ke každému individuálnímu zraňujícímu efektu, jehož přímým původcem je kouzelník - útoky v rámci souboje tváří v tvář i střeleckého souboje, útočná kouzla včetně plošných, vržené výbušniny, flakónky svěcené vody, láhve s olejem (bonus se započítá pouze v prvním kole hoření)...

Toto kouzlo se vyskytuje v několika variantách podle příslušných "elementů", z nichž každý přidává zranění příslušného typu: H, J, K-oheň, K-mráz, N, atd. (konečné spektrum dle dohody s PJem).

Ikonka uživatele KILLMAN    [pošta] NEW     15:00:03 30.07.2009
Mandara: tím, žes přidala nemožnost přezbrojení a štrachání v batohu jsi opravdu akorát udělala zmatek, pokud by si nic takového neuvedla, mohl by se člověk domnívat, že kouzlo vytváří jen jakousi bariéru navenek vypadající jako magma, což kouzelníka nijak nemusí omezovat, ovšem pokud nelze přezbrojit a dostat se do batohu, tak jakto, že lze útočit, hýbat se, dýchat? Takovýto rozpor bije do očí, a tys jej nijak neosvětlila. Další výtka zde již byla vícekrát zmíněna - jedná se o o nen nešťastný příklad použití a tak to nebudu rozvádět.
Na druhou stranu bych se tě zastal v tom, že mi přijde naprosto v pořádku, že kouzlo snižuje zranění z každého útoku a včetně tvého, dle mého názoru správného, doplnění ohledně působení kouzla na vícenásobný blesk.

PS. Za kritiku buď ráda, alespoň se máš z čeho poučit a příště tak vytvořit kvalitnější dílo.

Ikonka uživatele Mandara    [pošta] reputace: 1
zerafel: +1
NEW     16:49:45 21.06.2008
Děkuji všem za vyjádření, zkusím své dílko trochu obhájit, proč je takové jaké je.

V pravidlech jsou kouzla, která zvyšují KZ a není jich zrovna málo. Toto kouzlo je určeno jako ochrana, která má působit jinak. Bude tak mít jiné silné stránky a jiné slabé stránky. Další kouzlo ovlivňující OČ dle mého je zbytečné, pokud nepřijde s nečím úplně novým.

Proč snižování zranění z každého útoku?
U fyzického je to samé co snížení nepřítelova útočnosti, akorát, zde to sníží až na nulu, nikoli na 1. Pokud by kouzlo platilo jen na fyzické útoky, tak by takovéto pravidlo bylo zbytečné, protože zvýšení OČ by zastalo stejnou práci. Ale kouzlo působí i na živelné útoky, u kterých se v drtivé většině případů vůbec nepočítá s OČ, dokonce většínou ani s obratností terče. Snížení zranění mi připadlo, jako nejschůdnější řešení.

Kouzlo je silné proti mnoha slabým útokům (jako například desek kouzelníků na první úrovni si skoro neškrkne, ale jeden bledý blesk projde takřka nezeslaben). Ano, kouzlo za 5 magů, klidně zastaví klidně i 500 zranění. Ale jen sotva si představím situaci, kdy 100 lukostřelců vystřelí v jednom kole po jednou kouzelníkovi, že?

Sniper: Bylo to myšleno jako, že jedno sesílání kouzla představuje jeden útok (vyplývá to z příkladu). Čili deset blesků seslaných jako desek kouzle bude každý blesk snížen o 10, kdežto pokud jsou dohromady jedním sesíláním, tak se těch deset sníží od součtu jejich zranění. Folcwine mi sice radil, abych to tam napsala přímo takto, a já jej neposlechla. No nic naplat, předpokládala jsem,ž e to liidi pochopí, tak nic no :-(

Firefanatic: Docela mě mrzí, že mě srážíte hodnocení za to, co jsem přidala ke kouzlu navíc - dala jsem tam nemožnost měnit výbavu (nedostupnost batohu přes krunýř z kouzelného magmatu). Kdybych toto ke kouzlu nenapsala, tak by určitě nikdo ani nehlesl po tom, že by kouzlo mělo mít i jiné postihy ke kouzelníkovi. Ochranná kouzla z pravidel žádné postihy nedávají. Takže když jsem jeden postih dopasala, tak je najednou chyba v tom, že těch postihů je málo? Tak to vám pěkně děkuji za objektivní hodnocení ;-(

Celkově mám dojem, že hledáte v kouzle chyby, které tam nejsou. Nebudu odpovídat všem na vše, neboť mám dojem, že se zde většina z vás jen snaží ukázat, jak je dobrá v hledání chyb. Omlouvám se za mou ne zrovna přívětivou náladu, ale po tom, co si tu člověk přečte, občas je mi do breku.

Ikonka uživatele Tuvy    [pošta] NEW     13:21:56 29.05.2008
Kouzlo je bohužel drasticky nedomyšlené a z hlediska mechanismů DrD je v rozporu s pravidly.
Za stabilní (za čas placenou cenu) snižuje blíže nespecifikované zranění (v extrémním případě 6ti nepřátel se 3mi útoky za kolo jde klidně o 90 životů zachráněných za 5 magů. Ještě extrémnější hodnoty naskakují při střeleckých útocích, kterých může být násobně větší množství). Problém je v tom, že kouzlo směřuje na zranění samotné, zatímco by v podstatě mělo pouze příslušně zvyšovat KZ kouzelníka. S tím souvisí i nesprávné snižování zranění typu C a D (jež jsou vyjádřením zvláštního charakteru některých B útoků navíc vzhledem k určitým bestiím).

Ještě složitější je jeho efekt vůči jiným kouzlům. Síla kouzel je zde vztažena ke zranění, která způsobují (místo úrovní kouzleníků například). Otázka samostatnosti/mnohosti blesků či jiných kouzel již byla přednesena.

Navíc tu je zraňování samotným kouzlem, což je sice pěkný efekt, ale opět bez řádnějšího zdůvodnění. Zde bych také poukázal na to, že podstatně pokulhává popis kouzla - jak vlastně vrstva magmatu vypadá? Jak přes ni kouzelník vidí, slyší, dýchá, mluví? (pohybuje se)

K tomu všemu dodejme nejasné určení magenergické náročnosti (tedy 5+5 za každé i první kolo?) a nízkou úroveň textu.

Přesto se mi nápad na reálně se projevující magické brnění, které by dávalo zranění zpátky, líbí už dlouhou dobu.
S pozdravem
T.

Ikonka uživatele Octopus    [pošta] NEW     15:06:31 28.05.2008
dílu bych vytkl nedotaženost (nějaké ty postihy za obratnost a také tuctovost, která na mě z díla dýchá), která už tu byla zmíněna...

...příběh bych neviděl tak tragicky, aspoň já příběh beru jako takový souhrn... v tomto případě nebyl příliš vhodně sepsán ale dílo není nijak chaotické, takže mi to až zas tak moc nevadí...

...ale také dílo mi dílo svým konceptem připomíná ztracené mládí, kdy takováto kouzla byla nutností, proto mu trochu přidám...

proto jsem hodnotil dílo tak jak jsem hodnotil, tedy za 3*

Ikonka uživatele Fafrin    [pošta] reputace: -1
nedohledatelné: -1
NEW     11:38:55 28.05.2008
Ochrané kouzlo, které nadále umožňuje cíli provádět útočné akce a dokonce aktivně poškozuje okolí. howg.

Ikonka uživatele tjcombo    [pošta] NEW     10:24:18 28.05.2008
Chybí mi tu vztah k pohyblivosti a celkovému vlivu na kouzelníka dále pak naprosto tristní příběh chtělo by to dodělat trochu mi to připomíná kamennou kůži z DND.

Ikonka uživatele Sniper    [pošta] NEW     8:27:50 28.05.2008
Zajímavé dílko.


Jako centrální část příspěvku k zamyšlení mi příjde snižování zranění - což u DrD není běžné, pracuje se zde s násobky, a u tohoto díla se to projeví - jak? No přeci když ji kouzelník zasáhne dvěma ledovými blesky, jdoui to defacto 2 útoky a z každého by se mělo odečíst 10, alespoň to říká logika (při třeba zpolovičění zranění by se tento porblém neřešil). Neboli kouzlo používá mechaniku nenastíněnou pravidly a nepřemýšlí nad jejími všemi důsledky.

To je pro mne stěžejní pro hodnocení, když už přinesu něco nového, musím to dokonale promyslet a vyloučit pochybnosti.

Dílo samo je na lepší 3 (příklad mi nijak nevadí, popis je dostatečný a pochopitelný), ale tohle jej sráží na 2*.

Ikonka uživatele Firefanatic    [pošta] NEW     20:42:58 27.05.2008
Falhir: a) Příklad by měl mít i nějakou literární úroveň. Účelem příkladu je jednak osvětlit nepříliš srozumitelné pravidlo - což není zdejší případ - nebo příjemně naladit, upoutat pozornost, pobavit... Domnívám se, že příklad svou funkci nesplnil. Že kouzlo poskytující ochranu před nějakým útokem lze poskyutnout k ochraně před tímto útokem je zcela zřejmé i bez dalšího osvětlování :-).
b) Dojem mi to zkazilo. Chyba to sice vážná není, ale na začátku bije do očí víc než hlouběji v textu a kazí tak dojem - což je přesně tento případ.

Ikonka uživatele Falhir    [pošta] NEW     19:17:17 27.05.2008
Kdyby dílo patřilo k nějakému souboru kouzel, řekl bych si, že je to jen součástí většího celku, a proto bych se mírnil ve svém hodnocení. Zde jde ovšem o to, že kouzlo je samostatné, přičemž nemá čtenáře i hráče prakticky ničím ohromit.

Co se týče nápadu, sám o sobě je průměrný. Je to kouzlo, které obalí kouzelníka ochrannou vrstvou, to je sice hezké, ovšem nepřínáší to nic zcela nového.
Zajímalo by mne, jak je takové magma silné. Jestliže je poměrně úzké, nebude poskytovat takovou ochranu. Naopak při větší tlouštce by měla postava (kouzelník) dostat postih na obratnost.
Dalším bodem je vliv magmatu na samotného kouzelníka. Jistě, Ztuhlé magma je magické, tedy vytvořené kouzlem, ale to nic nemění na tom, že když silně popálí toho, kdo se ho dotkne, musí mít účinek i na sesílatele. Pokud efektivně zraňuje jako klasické magma (ztvrdlá láva), mělo by zranit i kouzelníka. Nechápu, proč tomu tak není (leda že by vnitřní strana magmatu byla již vyprahlá, studená). Ustanovil bych alespoň past na odolnost, nebo nějaké rozumné odůvodnění.

Firefanatic:
a) Příklad slouží především pro ty, kteří mají problém dílu porozumět. Uznávám, že působí humorně, skoro až komicky, ale přeci jen je součástí pravidlového příspěvku, snad i dobře poslouží, tak nač se jím více zabývat?
b) To samé platí pro "první odstavec zkažený svou češtinou". Všiml jsem si tam snad jen jedné chyby, ani ne nijak závažné, a navíc u takového díla tolik nesejde na gramatice. Kdyby byla opravdu vážně poškozená, neřekl bych, avšak u tohoto díla není třeba takové věci řešit.

Celkově na mě výtvor nepůsobí příliš dobře. Jak jsem již řekl, největší problém bych viděl v nulovém postihu k obratnosti - jenž by měl být logický. Po krátké úvaze jsem došel k závěru, že dílo ohodnotím jako podprůměrné.

  [Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
16 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.77959108352661 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách