Kouzelnická Kouzla

Tři jednoduchá kouzlíčka *-* Hodnocení: Průměr

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 11

Skupina: Ostatní

Past: -

Dosah:

Rozsah:

Popis:

- Kouzelník - Spoutej *Gordigo*

  • magenergie: 5 magů na bytost
  • dosah: 5 sáhů
  • rozsah: 1 kus provazu, řetězu...
  • vyvolání: 1 kolo
  • trvání: 1 kolo
  • obor: MA

Po seslání kouzla se provaz omotá a zauzluje kolem končetin nehybné bytosti, případně nehybných bytostí (ty jsou potom svázány dohromady) - přitom počítáme, že na jednu bytost potřebujeme minimálně 1 sáh "provazu" (termín označující vše, čím se dá spoutat). Je opravdu důležité, aby bytost byla celé kolo po dobu trvání kouzla, kdy se pouto uvazuje, nehybná - tudíž v ideálním případě například v bezvědomí. Není-li tato podmínka splněna, kouzlo se nezdaří.

Vyproštění z pout je buď past na sílu (roztržení) nebo obratnost (vykroucení, rozuzlování...). V případě roztržení závisí na použitém materiálu, v případě vykroucení je to past Obr ~ 8 ~ vyprostí/nevyprostí (jeden pokus trvá jednu směnu).

Pro jednoduché svazování lze kouzlo seslat za jeden mag - potom je ideální pro utvoření jednoduchého uzlíku kdekoliv, kde je uzlík potřeba (a kouzelník se s ním nechce/nemůže vázat sám) - za dva magy zvládne i ozdobnou mašli, ale i bez toho je vhodné například ke zlomyslnému svazování řemínků u bot dohromady...

- Kouzelník - Mršti *Hurlio*

  • magenergie: 1 mag
  • dosah: dotyk
  • rozsah: 1 projektil
  • vyvolání: 1 kolo
  • trvání: ihned
  • obor: MA

Toto kouzlo umožní kouzelníkovi "vystřelit" projektil, který drží v ruce, bez jakéhokoliv metacího prostředku - tzn. k vystřelení šípu nepotřebuje luk, atd... Parametry mršťeného projektilu závisí na jeho typu:

  • šipka/šíp: 4/+2 17/30/45
  • tvrdý projektil (kámen, kovová kulička): 3/+1 10/22/33
  • pružný projektil ("gumová střela"): 3/0 7/16/25
  • měkký projektil (měkké plody): 3/0 5/13/20 (pouze stínové zranění)

hmotnost projektilu nesmí přesáhnout 5 mn.

- Kouzelník - Vílí zlato *Zlatum-Z-Shutrum*

  • magenergie: 1 mag za 5 zl vílího zlata (5 mn)
  • vyvolání: 1 kolo
  • rozsah: kamení o hmotnosti požadovaného množství peněz
  • dosah: 1 sáh
  • trvání: 1 den

Jedná se o kouzlo, které na jeden den promění hromadu kamení ve zlaťáčky. Po uplynutí trvání kouzla se zlťáčky zase změní zpět na kamení.

Takovéto peníze mají ale jednu nevýhodu - jejich podoba je dána kouzelníkovou představou a je tudíž nemožné na 100% zachovat přesnou podobu mincí. Základní šance, že mince bude rozpoznána jako falešná je 20% - od této pravděpodobnosti se navíc odečítá kouzelníkův bonus za inteligenci (pokud by měl postih za inteligenci, tak se přičítá) Pokud by kouzelník měl k dispozici jednu minci jako "vzorek", klesá tato pravděpodobnost o dalších 10%. Na rozpoznání mincí se hází pouze v případě, že si jejich pravost příjemce ověřuje bližším prozkoumáním - pokud je jen rychle shrábne, aniž by si je prohlížel, hod není nutný.

Zlaťáčky po dobu své existence obsahují magenergii, která z nich dělá to co jsou - proto je možné tuto magenergii detekovat například alchymistickým viděním magenergie.

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 11

Diskuze

 Uživatel úrovně 8

Zamkni II
*Brano*

Magenergie: 8 magů
Past: Sil ~ +8 ~ 0 (otevření); Sil ~ 5 ~ 0 (udržení v otevřeném stavu každé kolo)
Dosah: 2 sáhy
Rozsah: 1 dveře
Vyvolání: 2 kola
Trvání: 7 směn
Obor: EO

Popis:

Toto kouzlo funguje podobně jako kouzlo "Zamkni", s tím rozdílem, že se navíc vždy na konci kola automaticky pokouší očarované dveře zavřít, pokud je někdo otevře.

Zaklep II
*Antibrano*

Magenergie: 12 magů
Past: Sil ~ 5 ~ 0 (zavření i udržení v zavřeném stavu každé kolo)
Dosah: 20 sáhů
Rozsah: 1 dveře
Vyvolání: 2 kola
Trvání: 7 směn
Obor: EU

Popis:

Toto kouzlo funguje podobně jako kouzlo "Zaklep", s tím rozdílem, že se očarované dveře pokusí otevřít dokořán a následně je udržet otevřené. Při interakci s kouzlem "Zamkni II" se porovnává síla obou těchto kouzel - jsou-li dveře otevřené, potom si obě kouzla hází 1k10 a navrch bude mít to kouzlo, které hodí víc. Jsou-li dveře zavřené, je postup stejný, ale "Zamkni II" má bonus +3.


 Uživatel úrovně 0

Naprosto souhlasím s tím, co napsal Folcwine, dodal bych, že kouzlo jako Spoutej by mělo smysl nejvýše za cenu 1 mag, (v mém systému by mělo navíc vyvolání nižší jak jedno kolo, řekněme čas 3 a náročnost 0.2, jinak nechápu proč by se to nějaký příčetný kouzelník učil) trvání 1 kolo je nesmysl - kouzlo provede činnost a efekt, který již není nijak magický dále trvá.


 Uživatel úrovně 0

Zajímaví článek. Spoutej *Gordigo* se mi už hodněkrát hodilo a zachránilo mi to už i život.


 Uživatel úrovně 8

Řetěz se snad taky může zauzlovat, ne? IMHO bude pak rozuzlování řetězu náročnější, protože mnohem víc "drhne"...


 Uživatel úrovně 0

Ještě k době trvání kouzla spoutej - když někoho "svazuješ" řetězem, tak to bez zámku nemagicky držet nebude...


 Uživatel úrovně 5

Spoutej:
Nápad ani zpracování nejsou nic moc. Kouzla typu, rožhni svíčku, otevři okno, svaž tkaničky, rozbal a sbal spacák nepovažuji za kouzla. Činnost, kterou je schopen dělat kouzelník vlastníma rukama (zavázat si tkaničky, svázat nehybnou postavu) jsou z pohledu užitečnosti kouzel zbytečná. Nedovedu si představit kouzelníka, který by se učil takováto kouzla, když místo nic může být mnohem užitečnější a všestranější kouzla. Kouzlo svaž nahradí paralyzační kouzlo, např. Svaž postavu (magově náročnější, ale lze ochromit i pohybující se cíle). Pokud je čas, nahradí to kouzlo pomocníci (svázat nehybnou postavu dle mého je v silách 5 pomocníků za 5 magů). Toto kouzlo jde efektivně nahradit jinými kouzly, které mají mnohem širší použitelnost, čili kouzlo Spoutej je dle mého naprosto zbytečné.

Kouzlo mršti má použitelnost (házení svěcené vody/ oleje / vlčího moru na větší dálku) dá se také použít k útoku vrhacími a střelnými projektily. Kouzlo má dle mého dobrý nápad a použitelnost, ale odfláknuté zpracování. Čísla u kouzla mi nedávají žádný smysl, odkud jsi z nich vycházel, proč u nich není jednoduchá matematika jak se k nim došlo. Příklady použití by mohli být více použitelné (například dopsat lahvičku svěcené vody, vlčí mor atp.) Kouzlo i přes to hodnotím spíše kladně.

Vílí zlato
Autor to pravděpodobmě myslel dobře. Trocha teorie jak se po zařazení takovéhoto kouzla do světa by dle mého měla být už přímo u kouzla. Bylo by to jen na pár řádků a mnoha lidem by to mnohem více pomohlo. Padlo tu srovnání s mistrovským kouzlem oboru MA - napískání si. Dle mého toto kouzlo má konkrétní cíl a mnoho kouzelníků může zlákat se jej naučit, jen aby zjistili, že lidé jsou podezřívaví vůči podivným penězům. Zloděj (popřípadě zkušenější obchodník) dle mého úsudku poznají divné mince bez jakékoli magické pomoci - odhalení padělku - zloděj na to má docela bonusy. Vzhledem k tomu, že padělek může odhalit i ten, kdo schopnost odhalování padělků nemá, tak zloděj by měl mít takřka vždy automatickou úspěšnost. Také lze kouzlo efektivně použít proti důvěřivé družině.

Hodnocení kouzel bych viděl na 0, 1*, 2*. Kouzla mají docela potenciál, který je ale utopen ve zbrklosti a nedomyšlenosti. Výsledek:
*


 Uživatel úrovně 0

1. je pěkné, akorát jsi si mohl odpustit ty magy u mašličky
2. "no cement"
3. "to už jsem někde viděl"

Celkem: 4+0+0= 4 /3= 1,3


 Uživatel úrovně 8

Je třeba si uvědomit, co všechno s kouzlem "vílí zlato" souvisí.

- objevitel kouzla zprvu velmi rychle zbohatne.
- kouzlo se začne šířit mezi kouzelníky, kteří také začnou bohatnout
- úměrně s tím se začnou množit případy podvedených obchodníků, kteří budou ve svých měšcích nacházet kameny a případy obchodníků, kteří odhalí jakési "divné" mince, které budou považovat za falešné a které se pak nakonec v kameny promění.
- pak bude otázkou času, než se někdo prokecne, a odhalí princip těchto podvodů - kouzlo "Vílí zlato".
- velmi brzo se podvádějícími kouzelníky začnou zabývat vyšší autority, začnou se vypracovávat plány ohledně odhalování těchto podvodů a preventivních opatření...
- skončí to třeba tak, že na kouzelníky budou všichni při placení hledět podezřívavě a v lepších obchodech apod. budou mít detektory magie.


 Uživatel úrovně 0

Ostatní kouzla nechám být, neřekl bych zde nic nového, vše co mě napadlo už řekli níže, ale mám jednu výhradu ke kouzlu vílí zlato. Kouzlo totiž udělá z kouzelníka boháče. Vezmeme si třeba příklad kouzelníka se 100 magy s bonusem za int. +4 který dělá zlatý podle předlohy. Podle vzorce pro výpočet pravděpodobnosti mi vyšlo 6%, kouzelník má 100 magů, takže má na 500zl denně. Ještě vezmeme v úvahu že někteří lidé vůbec nekontrolují jestli jsou zlaté pravé a vyjde nám, že kouzelník má téměř jisté zboží za 500 zl denně. Když ho potom někdo náhodou odhalí, řekne, že ho ten divnej chlápek podvedl, když mu stráže řeknou, ať je za ním dovede, kouzelník je dovede úplně kamkoliv a řekne, že už odešel.
Ostatní kouzla mají jenom drobné mouchy, takže dávám za 3*


 Uživatel úrovně 0

Jak to tak ctu porad do kolecka porad vic a vic mi kazde kouzlo pripomina kouzlao o kterem jsem cetl z nejake knihy, neberu to jako chybu ale autor by mohl napsat kde se inspiroval.
To provní kouzlo je temner uplne stejne jako kouzlo v Eragonovi... to druhe kouzo taktez a to treti kouzlo je podobne mincim v Harry Potterovi 4 kde tvorove(nevim jak se jmenovali) behem famfrpaloveho mistrovstvi rozhazovali tyto mince mezi lidi.