Kouzelnická Kouzla

Neviditelnost II a III *Avidius varius, Avidius magnus* Hodnocení: Kvalita

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 15

Skupina: Energetická magie

Past: -

Dosah: 1

Rozsah:

Vyvolání: 2 kola + viz níže

Popis:

Terminologie

Nevidtelnost I - kouzlo Neviditelnost popsané v PPZ
sesilatel - kouzelník sesílající neviditelnost
příjemce - ten, který bude/byl zneviditelněn sesilatelem

Neviditelnost II *Avidius varius*

Magenergie: 7 magů + viz níže
Trvání: jako Neviditelnost z PPZ
Dosah: dotyk
Rozsah: 1 tvor
Vyvolání: 2 kola + viz níže
Obor: EO

Toto kouzlo pracuje na stejném základu jako Neviditelnost I. Nabízí však několik rozšiřujících možností. Liší se v tom, že kouzelník může určit, „jak moc“ bude příjemce neviditelný, a to tím způsobem, že zvolí, v čem či jakým způsobem bude vidět. Například: nebude vidět normálním zrakem (jako Neviditelnost I), ale určí, že bude vidět v zrcadle, ve vodní hladině ne, ale přes sklo naopak ano. Je možné i určit, jestli bude viditelný určitými typy vidění (např. infravidění), a dokonce je možné určit i konkrétní bytosti či obecné skupiny bytostí, které jej uvidí či neuvidí.

Kouzlo stojí základní magenergii, která je stejná jako cena Neviditelnosti I, tedy 7 magů. Při takovéto magenergii pracuje kouzlo naprosto identicky jako Neviditelnost I. Magenergie se navyšuje s každým efektem neviditelnosti.

Typ efektu Příklad Dodatečná magenergie Poznámka
Odraz v určitých látkách či předmětech Bude se odrážet v zrcadle. 3 Magenergie se počítá za každou látku či předmět zvlášť. Lze určit jak konkrétní předmět, tak i obecně (např. moje měděné zrcátko, co mám v kapse či obecně zrcadla anebo ještě obecněji kovy).
Vidění skrze látky či předměty Bude vidět přes sklo. 4 Jako u odrazu.
Vidění různými typy vidění Není vidět nomálně, ale infraviděním ano. 5 Týká se JEN ZRAKOVÉHO VNÍMÁNÍ. Tedy tvor, který cítí teplo a orientuje se podle něho, ale je slepý, bude vnímat neviditelného zcela normálně (zde záleží na PJ jak moc považuje toto cítění za vidění). Stejně tak pokud tvor pouze cítí přítomnost neviditelného (jako třeba někteří magičtí tvorové), vnímá jej normálně. Magenergie se počítá za každý typ vidění zvlášť.
Vidění konkrétními bytostmi Družina ho uvidí, ale ostatní ne. 6 Lze určit jak konkrétní bytost, tak i bytost obecně (např. psi mě neuvidí).

  • Všechny efekty je možno libovolně kombinovat a konkrétně vázat - například: moje družina mě uvidí jen v zrcadle a přímo jen pomocí infravidění a navíc kamarád válečník mě uvidí odraženého ve vodě. Zde, PJové, pozor na to, kolik efektů se vlastně použije. Musí se zde dát pozor, jak se požadavek na neviditelnost naformuluje. Lze to brát pseudo-matematicky. Tady by to mohlo vypadat takto: moje družina(zrcadlo + infravidění) + válečník(voda). Samozřejmě magenergie se nenásobí, jde pouze to to, jaký efekt je k jakému efektu vázán. V tomto případě to bude (z hlediska magenergie) vypadat takto: moje družina (6) mě uvidí jen v zrcadle (3) a přímo jen pomocí infravidění (5) a navíc kamarád válečník (6) mě uvidí odraženého ve vodě (3) = 7 (základ) + 23 = 30.
    Lze vázat i způsobem typ vidění - odraz/průhled (například infraviděním pouze skrze vodu), i osoba - typ vidění - odraz/průhled (například kamarád válečník mě infraviděním uvidí skrze vodu).
    Kombinování je vskutku NAPROSTO LIBOVOLNÉ, uvádím zde jen příklady. Vyžaduje si logický přístup k věci a domluvu mezi hráčem a PJ.
  • Jde-li v jakémkoliv efektu o nějakou zcela konkrétní věc či bytost, musí ji sesilatel při sesílání vidět a to tak, aby byl eventuálně schopen si ji prohlédnout, bytosti musí alespoň vidět oči.
  • Doba sesílání se zvyšuje o 1 akci (v RSS) za každý efekt. V ZSS počítejme navýšení jako o 1/2 kola a do celých kol se zaokrouhlí nahoru.
  • NPříjemce VŽDY vidí přímým pohledem sám sebe i předměty, které má u sebe či v rukách. Na optické vlastnosti předmětu (odraz, průhled) se však vztahuje Neviditelnost II tak, jak byla seslána: např. příjemce vidí zrcátko, které drží v ruce, jako takové, ale už v něm nevidí svůj odraz (pokud odraz nebyl neviditelností modifikován).

Příklady využití

Dva členové družiny mají jít na tajnou akci a potřebují být oba neviditelní. Ale jelikož se mezi sebou potřebují dorozumívat posunky (akce musí být i tichá), kouzelník sešle na jednoho Neviditelnost II tak, že bude viditelný svou družinou, a stejně sešle Neviditelnost II i na druhého člena družiny. Akce tedy může bez problémů začít, jelikož se navzájem vidí.

Družina potřebuje místního šlechtice dohnat k šílenství. Kouzelník se tedy nabídne, že může udělat kus práce a sešle na sebe Neviditelnost II tak, že je vidět pouze v zrcadle. Je obecně známo, že šlechtic si potrpí na vyumělkované honosné oblečení a dlouho se strojí a jelikož je lehce paranoidní, dělá to vždy sám. Kouzelník se tedy pod rouškou neviditelnosti proplíží až ke šlechtici, který se strojí před zrcadlem. Kouzelník se za něj postaví, šlechtic v zrcadle spatří člověka stojícího za jeho zády, lekne se, otočí se, ale tam nikdo není!

Neviditelnost III *Avidius magnus*

Magenergie: 7 magů + viz níže
Trvání: jako Neviditelnost z PPZ + viz níže
Dosah: dotyk
Rozsah: 1 tvor
Vyvolání: 2 kola + viz níže
Obor: EO

I toto kouzlo může být sesláno stejně jako Neviditelnost I, avšak kouzelník má možnosti vylepšení v oblasti mluvení, bojování a kouzlení v neviditelnosti. Funguje tak, že po provedení některé z akcí, která by Neviditelnost I zrušila, Neviditelnost III ještě nějakou chvíli drží, než se kouzlo ukončí. K základním 7 magům se připlácí podle typu této akce.

Typ efektu Příklad Dodatečná magenergie Poznámka
Prodloužení neviditelnosti při promluvení Příjemci po tom, co promluví, neviditelnost ještě nějakou chvíli drží, než se zviditelní. 2 Magenergie se počítá za každé kolo, o které má neviditelnost „přesahovat“ své trvání, maximálně však tolik kol, kolik činí sesilatelova úroveň.
Prodloužení neviditelnosti při útoku Příjemci po tom, co zaútočí, neviditelnost ještě nějakou chvíli drží, než se zviditelní. 4 Jako u mluvení.
Prodloužení neviditelnosti při kouzlení Příjemci po tom, co začne sesílat nějaké kouzlo, neviditelnost ještě nějakou chvíli drží, než se zviditelní. 6 Jako u mluvení. Začátek přesahu se počítá od začátku sesílání. Sem se počítají i psychické schopnosti jako telepatie, telekineze, pyrokineze, mentální souboj, podrobování apod.

  • Prodloužení je jakýsi doběh či setrvačnost neviditelnosti. Jakmile např. u prodloužení při promluvení kouzelník promluví, už jede jen doběh a dále může libovolně mluvit a doběh stále jede. Ale jiná akce, než pro jakou je doběh určen, ukončí neviditelnost okamžitě. Tedy pokud po promluvení začne neviditelný kouzlit, okamžitě se zviditelní nehledě na délku doběhu.
  • Efekty je možno libovolně kombinovat, ale v okamžiku spuštění jednoho dojde ke spuštění všech: když je například upraveno mluvení a útok a příjemce promluví, spustí se oba doběhy a na konci dojde ke zrušení neviditelnosti nehledě na to, zda-li bylo zaútočeno nebo ne. Doběhy mohou být různě dlouhé a v takovém případě se neviditelnost zruší po doběhnutí nejdelšího z nich. Samozřejmě jsou "kryty" pouze ty činnosti, pro které ještě běží doběh.
  • Sesílání se opět prodlužuje s každým efektem navíc, a to naprosto stejně jako u Neviditelnosti II.
  • Při kouzlení v neviditelnosti jsou veškeré efekty sesílání také neviditelné (například jiskřící světla, pokud tak u vás sesílání vypadá), ale veškeré efekty kouzla po seslání jsou již vidět naprosto normálně (například seslaný Oheň bude normálně vidět jako oheň).

Příklady využití

Zde je využití zcela jasné. Kouzelník ví, že v akci může jít do tuhého, tak raději pojistí příjemce několika okamžiky neviditelnosti navíc, aby se stihl odplížit pryč, než se zneviditelní.

Dodatky a zvláštní situace

  • U obou kouzel platí pravidla ohledně silnějších verzí kouzel: kouzelník musí znát slabší variantu kouzla, chce-li se naučit silnější, a po 5 úrovních používání slabší varianty se naučí silnější a nepočítá se do počtu kouzel. Toto platí jak pro vztah Neviditelnost I - II, tak pro II - III.
  • Neviditelnost II ani III nepatří do seznamu kouzel, která se může mág beztrestně naučit.
  • Pokud je na příjemce seslána Neviditelnost II i III, efekty se sčítají a případný doběh Neviditelnosti III „podrží“ v činnosti i Neviditelnost II, ale po skončení doby doběhu se obě neviditelnosti zruší. To samé platí, pokud neviditelný má Neviditelnost III s doběhem na kouzlení a sešle na sebe Neviditelnost II (nebo I). V takovém případě doběh podrží i nově seslané kouzlo, ale s tím rozdílem, že po skončení doby doběhu se zruší jen Neviditelnost III a nově seslaná neviditelnost pokračuje jako po normálním seslání. Příklad: kouzelník je neviditelný (III) a má doběh pro kouzlení na 4 kola. V určitou chvíli sešle Neviditelnost I. 2 kola sesílá a má tak ještě dvě kola doběhu. V nich může seslat ještě libovolné kouzlo, které se sesílá do dvou kol, a nijak to nově seslanou neviditelnost neovlivní, ale po uplynutí těchto kol již Neviditelnost III pomine a zůstává mu pouze Neviditelnost I a tedy jakékoliv další kouzlení by ho již zviditelnilo.

Poděkování

Lazi_Vlaadovi za základní původní myšlenku, kterou on byl líný zpracovat :).
Lyrii za ochotnou pomoc s korekturou a čitelností.

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 15

Diskuze

 Uživatel úrovně 8

Ohnivý déšť II
*Nefelé ignea stellbarea*

Magenergie: 35 magů + 5 magů za zkrácení vyvolávání o 1 kolo (nejméně však na 1 kolo)
Dosah: 20 sáhů
Rozsah: až 20 sáhů čtverečných
Vyvolání: 4 kola
Trvání: 1 kolo
Obor: EU

Popis:

Jedná se o kouzlo "Ohnivý déšť", u kterého si kouzelník může libovolně zvolit, na která místa budou plamenné kapky dopadat. Minimální rozsah každého cílového místa je čtverec 1x1 sáh, na kterém kouzlo způsobí poškození ohněm za 1k6 životů. Čtverců tedy může být až dvacet, a může mezi nimi být libovolná vzdálenost - všechny ovšem musí být v dosahu kouzla. Je dokonce možné všech dvacet čtverců naskládat na jedno místo - potom se jejich efekty sčítají (až do maximální hodnoty 20k6 životů - pro ulehčení počítání lze ponechat pouze hod 2k6 a zbytek hodů sloučit do konstanty, a sice v poměru 2k6=7. 20k6 by se tedy dalo napsat jako 2k6+63).


 Uživatel úrovně 0

Hodně dobré dílko.


 Uživatel úrovně 0

Osobně se mi líbí takováto varianta rozvinutí základního kouzla. Nabízené možnosti jsou vyváženy magovou a časovou náročností, což odpovídá tomu že je defacto přepínáno jednoduché kouzlo.


 Uživatel úrovně 0

Gandalv + reputace za péči o dílo


 Uživatel úrovně 0

Octopus:
2 - nehledě na to, že by stejně musel být tak blízko jich aby jim viděl do očí.


 Uživatel úrovně 0

Gandalv: 1. něco takového jsem čekal...
2. to mi stačí
3. i mistr tesař se utne... nebo to byl možná úmysl :)

Kibe: je to samozřejmě sporné, každý pj tohle určitě řeší, ale my tu navazujeme na pravidla Altaru ve kterých je to takhle neštastně napsáno...


 Uživatel úrovně 0

Kibe: jelikož není řečeno jinak, tak platí 6 magů. Stále je to kouzlení. Základní neviditelnost to také neřeší. Kouzleníje prostě kouzlení.


 Uživatel úrovně 0

Super...jen mám dotaz ohledně kouzlení: Bude platit hodnota 6magů za kolo i u kouzlení gestikulací, nebo myšlenkou(bez hlasu)?

To Octopus: Ohledně zvláštních schopností to je sporné...třeba na stopování, vidění magenergie, odhadu zbraně nebo soupeře nevidím důvod k zviditelnění...naopak několik zlodějských schopností, ale i jiné by postavu jistě odhalili...?


 Uživatel úrovně 0

oslovodík: zkopírovals toho málo. Když se koukneš na další větu, zjistíš, že je tam napsáno Doběhy mohou být různě dlouhé a v takovém případě se neviditelnost zruší po doběhnutí nejdelšího z nich. Samozřejmě jsou "kryty" pouze ty činnosti, pro které ještě běží doběh. - tedy pokud si dám mluvení 15 kol a boj 1 kolo a zaútočim, nevidinelnost se zruší po 15 kolech, ale bojovat je možno pouze v prvním kole a pokud bych zaútočil v jakémkoliv pozdějším kole, neviditelnost by se mi okamžitě zrušila, protože už běží pouze mluvící doběh.

Není to přesílené. Koukni se do pravidel na různé ceny magenergie. 107 magů je opravdu hodně a za tuto cenu není problém být dočasně supermanem.


 Uživatel úrovně 0

Je to celkem dobré, ale našel jsem dvě chyby. Takže 1.: Doběhy mohou být různě dlouhé a v takovém případě se neviditelnost zruší po doběhnutí nejdelšího z nich.
V takovémto případě by mohlo dojít k úspoře magů. Kouzelník potřebuje aby mu kouzlo vydrželo ještě po útoku Sešle kouzlo a nastaví aby mu kouzlo vydrželo ještě 15 kol po mluvení a potom použije modifikaci aby mu to vydrželo 1 kolo po boji. Podle toho, co jsem skopíroval výše by to znamenalo, že po boji mu vydrželo ještě 15 kol. Kdyby kouzlo použil jenom na boj na 15 kol, stálo by to 60 magů, v tomto případě by to stálo pouze 36 magů.

Za 2.: Kouzlo Neviditelnost III. Je značně přesílené Kouzelník se 107 magy(aby se mi to dobře počítalo) ho na sebe sešle s tím že bude moci 25 kol po začátku boje zůstat neviditelný. To ještě neuvažuji s chybou, kterou jsem posal výše a která by počet kol ještě zvýšila. Když uvážím jaké má výhody neviditelný bojovník, kouzelník by se stal supermanem. :)
Jinak je zpracování i nápad dobrý, použitelnost celkem dobrá(stačilo by u 3 zvýšit počet magů u modifikací a upravit to co jsem napsal u bodu 1) Takže za 4*