www.Dracidoupe.cz


Kouzla


Malá kniha iluzí *-* 
Příprava na tisk (tisknuto 488x)
Přidáno: 23:12:56 26.05.2008
Magenergie:0 -
Dosah:-
Rozsah: -
Vyvolání:0 -
Trvání:-
Skupina:
Autor: UnknowN
Průměrné hodnocení:3.9
Popis:

Malá kniha iluzí

V první části "Malé knihy iluzí" uvedeme tři kouzla odvozená od kouzla "Fata morgána" z PPP. Tato kouzla mají všechny parametry shodné, případné odlišnosti budou u jednotlivých kouzel zmíněny.


Společné parametry:
- iluze smyslová
magenergie: 4 magy za oblast 2×2×2 sáhy
past: Int ~ 8 ~ prohlédne iluzi/neprohlédne
dosah: 10 sáhů + 3 sáhy za každou úroveň kouzelníka
rozsah: dle dodané magenergie
vyvolání: 1 kolo
trvání: Dokud není zrušena "rozptylem kouzla" nebo odvolána tím, kdo ji seslal.
obor magie: ILv - žádná část iluze se nesmí být od kouzelníka dál, než jaká je vzdálenost určená dosahem kouzla.
- na udržování kouzla není třeba se soustředit.
- případná zranění iluzí způsobená jsou pouze stínová (tato zranění mohou utržit pouze ti, kdož iluzi neprohlédli. Nevztahuje se na zranění vzniklá pouze v důsledku iluze - jako třeba následky vykročení do prázdna v místě, kde ti, co neuspějí proti pasti, vidí most přes propast)
- prostor, na který je kouzlo sesíláno, může být tvořen nepropojenými dílčími prostory

- pokud kouzelník chce, může za cenu vyšší sesílací magenergie zajistit větší komplexnost iluze. Pokud by chtěl kouzelník tyto iluze seslat jako tělesné, je potřebná magenergie dvojnásobná, pokud by je chtěl seslat jako komplexní, je potřebná magenergie trojnásobná.

Otravné potvory
*Etvaron Vypotor*

Toto kouzlo na dané oblasti vytvoří iluze různých hemžících se živočichů - hejno krys, množství všelijakého hmyzu, pavouky, motýly, hady... Ty se pak nemusí pouze hemžit po zemi či ve vzduchu, mohou lézt i po bytostech, které se v oblasti iluze nacházejí. Cílem kouzla je především rozptylovat cíle: Málokoho nechá chladným, když po něm začnou například lézt pavouci - a co teprve když ten dotyčý náhodou trpí arachnofóbií. V případě létajících potvor (jako třeba motýlů) mohou tyto zastírat bytostem výhled... Postihy pro všechny, kdož iluzi neprohlédnou jsou postih -1 k ÚČ i OČ (zakrývání výhledu a narušení koncenrace) a stížené sesílání kouzel (trvá dvakrát déle - z důvodu rozptylujících potvůrek). Všechny potvůrky mají statut jedné jediné iluze, proto pokud dojde k prohlédnutí iluze na základě jedné z těchto potvůrek, jsou jako iluze rozeznány všechny potvůrky.
- Potvůrky se objevují pořád a jakoby odnikud. V jednu chvíli je v jednom krychlovém sáhu 6-10 iluzí potvůrek. Jsou-li nějaké "zabity", objeví se v zápětí další. Tyto potvůrky nezpůsobují žádné zranění - jen otravují.



Iluze nebezpečí
*Illusio Periculum*

Toto kouzlo vytvoří iluzi okamžitě hrozícího nebezpečí - Valící se kamenné koule, požáru, rozpadající se podlaha, (žádné živé tvory)... Cílem kouzla je na nějaký čas zaměstnat nějaké bytosti nebo je donutit k okamžité akci. Předpokládá se, že například dobrodruzi nebudou stát na místě a zkoumat, jestli jde o iluzi nebo ne: Dejme tomu valící se kámen by pro ně znamenal bezprostřední ohrožení a tak se před ním dají na útěk a nebudou se ho zkoušet dotknout ani dalšími způsoby testovat jeho pravost. Další možností je donutit třeba dobrodruhy udělat chybný pohyb - rozhodit v kritický okamžik jejich rovnováhu apod. Tímto způsobem stvořené iluze působí zranění pouze za 1k6 životů, jakmile je někdo takto zraněn, okamžitě iluzi prohlédne. - na rozdíl od "Přeludu nebezpečí" vytváří "Iluze nebezpečí" iluzi věci neživé, která se pohybuje/mění podle předem daného kouzelníkova plánu.



Dvojnická iluze
*Teomen Illusium*

Toto kouzlo vytvoří iluzivní dvojníky sesílajícího kouzelníka, přičemž jejich množství může být zcela libovolné - musí však splňovat podmínku o dosahu a každému dvojníkovi musí příslušet minimálně prostor 1×1×2 sáhy (za základní cenu je tedy možné stvořit maximálně čtyři "dvojníky"). Cílem iluze je zmást protivníky a přinutit je útočit na něco jiného, než na skutečného kouzelníka. Jednotliví "dvojníci" jednají zcela nezávisle - každý může iluzivně sesílat kouzla nebo mluvit nebo se všelijak pohybovat... Iluze kouzel ale v tomto případě nemají absolutně žádný efekt. Nejlepšího výsledku kouzelník dosáhne, pokud všichni dvojníci budou dělat totéž. Pokud pak třeba k postavám přiletí dvacet modrých blesků z různých stran a jen jeden z nich bude skutečný, nebudou vědět, který byl ten skutečný a odkud přiletěl.
- ačkoliv je toto kouzlo dosti podobné kouzlu "Zdvojení", v tomto případě může vzniknout mnohonásobně větší počet "dvojníků", ti nevznikají vedle kouzelníka a nepohybují se stejně jako on.
- pro účely iluze jsou jednotliví "dvojníci" ve všem stejní, jako původní kouzelník - mají stejné vlastnosti, stejné množství životů Pokud se tak s nimi pustí do boje někdo, kdo neprohlédl, že se jedná o iluzi, bude tento iluzivní souboj probíhat stejně, jakoby cíl bojoval se sesílatelem.
- iluzivní kouzelník ale nemůže opustit působiště kouzla a tak pokud se někomu podaří iluzivního kouzelníka s působiště vystrnadit, zmizí v obláčku zeleného světla - stejně tak, pokud se někomu iluzivního kouzelníka podaří "zabít". - jsou-li všichni iluzivní kouzelníci přinuceni zmizet, kouzlo končí.



Další tři kouzla patří do kategorie "osobních iluzí" - jsou cílené na konkrétní počet bytostí. Ačkoliv následky iluzí jsou viditelné všemi, projevují se na daných cílech.



Iluze poškození těla (komplexní iluze - neskutečná)
*Illusio Vulneratio*

Magenergie: žvts×2 magů na bytost
Past: Roz+Int ~ 8 ~ prohlédne/neprohlédne
Dosah: 10 sáhů + 3 sáhy za každou úroveň kouzelníka
Rozsah: dle dodané magenergie (pouze bytosti velikosti A0, A, B nebo C)
Vyvolání: 1 kolo
Trvání: do odvolání nebo "rozptýlení"

Toto kouzlo u cílové bytosti vyvolá okamžitou iluzi nějakého zranění či jiného poškození těla (mohou to vidět všichni v okolí). Může se jednat o iluzi, še se postava pomalu rozpadá na prach, či že se jí tělo začíná rozpouštět... Toto kouzlo působí každé kolo zranění za 1k6 stínových životů, dokud není zrušeno nebo prohlédnuto a také dokud se cíli nepodaří dostat se dál, než kolik činí vzdálenost vyplývající z dosahu kouzla. Příslušná poškození těla začínají od rukou (předních končetin) a až k tělu se dostanou v době, kdy se stínové životy cíle dostanou pod mez vyřazení.



Iluze spoutání (komplexní iluze - skutečná)
*Illusio Defixio*

Magenergie: žvts×2 magů za bytost
Past: Roz+Int ~ 8 ~ prohlédne/neprohlédne
Dosah: 10 sáhů + 3 sáhy za každou úroveň kouzelníka
Rozsah: dle dodané magenergie (pouze bytosti velikosti A0, A, B nebo C)
Vyvolání: 1 kolo
Trvání: do odvolání nebo "rozptýlení"

Toto kouzlo vytvoří iluzi, která spoutává svůj cíl a znamožňuje mu pohyb - může se jednat o řetězy či provazy... Kouzlo je podobné kouzlu "Svaž postavu" - liší se ale v tom, že iluzivní pouta odolávají i té největší síle a dokud nejsou prohlédnuta (nebo rozptýlena či ukončena) nebo dokud není spoutaná postava od kouzelníka odnesena na vzdálenost větší, než jaká je daná dosahem kouzla, nelze se jich zbavit.



Iluze záměny
*Illusio Zaamenum*
Magenergie: 4/8/12 magů (smyslová/tělesná/komplexní)
Past: Pasti jsou dvě:
1. Roz ~ 3 ~ kouzlo se zdaří / kouzlo se nezdaří (hází se při seslání je-li cílová bytost cílem nedobrovolně. V případě předmětů a dobrovolníků je úspěch automatický)
2. Int ~ 8 ~ prohlédne/neprohlédne (hází se při spatření iluze)
Dosah: 10 sáhů + 3 sáhy za každou úroveň kouzelníka
Rozsah: 1 tvor (tvorové velikosti A0, A, B nebo C) nebo jeden předmět (do maximálního objemu 8 sáhů krychlových)
Vyvolání: 1 kolo
Trvání: do odvolání nebo "rozptýlení"

A) Použití na bytosti
Jednoduše řečeno, toto kouzlo vytvoří kolem cílové bytosti smyslovou/tělesnou/komplexní iluzi jiné bytosti. Využití může být dvojí: Zamaskování spojenecké bytosti, aby ji bytosti nepřátelské považovali za svého spojence (zakouzlím na tebe "Iluzi záměny" a ti skřeti tě budou považovat za jednoho z nich), či naopak iluzi využít k tomu, aby nepřátelské bytosti jednu bytost ze svého středu považovali za svého nepřítele (zakouzlím na toho skřeta "Iluzi záměny" a ti ostatní skřeti ho uvidí jako hobita). Podmínkou je to, že bytost, která je cílem kouzla a výsledná iluzivní bytost musí být stejné třídy velikosti a musí mít přibližně stejnou anatomii - ze čtyřnohé šelmy zase čtyřnohou šelmu, z humanoida humanoida (konečné slovo má v tomto případě PJ)...

B) Použití na předměty
Funguje podobně: Cílový předmět zdánlivě přemění v předmět jiný. Fungováním se podobá například chodeckému kouzlu "větvička". Původní předmět a jeho iluzivní obraz si nesmí být příliš tvarově vzdálené (meč - suchá větev, obyčejný kámen - drahý kámen...)

Vzdálí-li se cíl od kouzelníka (nebo naopak) na vzdálenost větší, než jaká je dána dosahem kouzla, iluze pomine (stejně tak jako v případě jejího ukončení nebo "rozptýlení").

Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
Počet zobrazených příspěvků: 1-9 / 9
Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     10:16:11 04.09.2013
Magonoš
*Magzon*

Magenergie: 1 mag za každé 2 iluzivní magy
Past: Int ~ 10 ~ 0
Dosah: 0
Rozsah: kouzelník
Vyvolání: 2 kola
Trvání: (úroveň kouzelníka / 2) směn
Obor: IL

Popis:

Toto kouzlo, které částečně vychází z pravidlového "Jídlonoše" (viz. PPE) dá k dispozici kouzelníkovi - za předpokladu, že neuspěl v hodu proti pasti - určitý počet iluzivních magů, s jejich pomocí pak může sesílat iluzivní verze svých kouzel (rozpoznávací past je Int ~ 8 ~ 0). Sesílá-li svá kouzla za běžný počet magů, potom se jedná o iluze smyslové. Za dvojnásobek se bude jednat o iluze tělesné, a za trojnásobek se bude jednat o iluze komplexní. Výjimku tvoří iluzivní kouzla, která není možné za iluzivní magy sesílat vůbec (z důvodu sčítání neskutečnosti).

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     11:51:39 28.05.2008
Iluze poškození těla:
- Př.: Tvor, který má žvts 8 může mít maximálně 64 životů. Pokud by byl tímto kouzlem zasažen v plné síle a pouze tímto kouzlem vyřazen, bude zraněn za 16 skutečných životů. Vzhledem k tomu, že magenergie potřebná pro seslání kouzla = žvts×2, tak by na tohoto tvora kouzlo stálo 16 magů, tzn. poměr magenergie/zranění je 1:1 (16 magů --> 16 skutečných životů). Ačkoliv toto kouzlo zároveň tvora na čas směnu vyřadí, připojte si k tomu možnost prohlédnutí iluze.

Ikonka uživatele Fafrin    [pošta] NEW     11:08:52 28.05.2008
(S hodnocením jsem šel dolů, aby se přiblížilo tomu, co jsem si vypočítal jako průměr z oněch kouzel - 3,66)

Ikonka uživatele Fafrin    [pošta] NEW     11:06:17 28.05.2008
takže, co se týče dvojnické iluze, ta je opravdu špatně. Už jen vyvolání iluze jediného čaroděje, který by sám konal a něco dělal, je daleko složitější než pouhá Fata Morgana, sloužící primárně k přeludům vzdálenějších krajin. Navíc by mělo být výslovně zmíněno, jak onají kouzelníci. Fata morgana rozhodně není dělaná na nějaké promyšlené akce či provádění nějakých složitých úkonů (kopírování pohybů sesílatele.) Spíš bych zde uvítal - vyvolané obrazy kouzelníka se budou chovad celken náhodně a nesmyslně, budou hlavně opakovat činnosti, které v poslední době (hodině, dni) prováděl on sám.
Iluze poškození těla - je velmi zajímavá, problém je z přílišnou silou, co se zranění týče (nezapomínejme, že stínové zranění se převede do skutečného/4 a zaokrouhlý nahoru). Jednoduchou náplastí by bylo, že po ukončení iluze veškerá zranění zmizí. Jinak je to krásné RP kouzlo.
U spoutání mi past příjde opravdu přesílená (pokud sesíláte svaž postavu na jedinou bytost, past se poměrně zvýší, ale stejně bude myslím nižší), ale uvítal bych nějaké omezení maximálního počtu cílů. Jinak skvělý nápad proti silným a tůpým válečníkům.
Jinak moc pěkné, opravdu.

Ikonka uživatele Ithildur    [pošta] NEW     11:57:37 27.05.2008
Veľmi zaujímavé dielko, ilúzií je naozaj žalostne málo, ak sa nemýlim, tak dokopy v celých pravidlách len 8. Týchto šesť nových to skoro zdvojnásobuje, čo je rozhodne dobre.

Jednotlivé kúzla sú užitočné a viacmenej použiteľné, len pri Dvojníckej ilúzii by som dal trochu za pravdu Erlandilovi s tým sústredením a cenou. Možno by sa to dalo riešiť podobne ako u podrobených u mága, ale to by bolo zbytočne zložité a neprehľadné. Môžeš povedať, že kúzlo vymyslel geniálny čarodej na 36., majster ilúzií, je to jeho majstrovské dielo a teda je lacné a neuveriteľne účinné ;)

Spracovanie je kvalitné, použiteľnosť po maličkých úpravách vysoká, navyše sa mi to do hry vyslovene hodí, takže sa prikloním k vyššiemu hodnoteniu. Dobrá práca...

S úctou
Ith

Ikonka uživatele Erlandil    [pošta] NEW     10:32:25 27.05.2008
UnknowN: s tím přeludem nebezpečí máš nejspíš pravdu. repka +1

Ikonka uživatele tjcombo    [pošta] NEW     10:18:41 27.05.2008
Za každý takovíto příspěvek jsem velice rád v pravidlech je jen málo iluzí a tak takovouto snahu cením jen bych si dal být tebou pozor na to jak se dá ta či ona iluze odhalit nebo jak obelstít jinak ale chválím a děkuji.

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] reputace: 1
Erlandil: +1
NEW     8:06:12 27.05.2008
1) + 3) Jednoho pavouka by šlo stvořit pomocí "Přeludu nebezpečí" - Toto kouzlo tvoří iluzi jednoho tvora, jakého už kouzelník viděl. Nezávislé chování jednotlivých iluzí vychází z "přeludu nebezpečí" - zde je tvořen jeden tvor, který se chová přirozeně jako daný druh zvířete a kouzelník jeho chování nijak neovlivní. Navíc nesmíme zapomínat, že pokud by to byla pouze iluze smyslová, tak ji každý lehce prohlédne jakmile kouzelníci sešlou první kouzlo/potvory se někoho dotknou.

4) Toto kouzlo působí pouze stínové zranění, tudíž po dosažení meze vyřazení postava pouze upadá do bezvědomí a ztrácí třetinu životů.

5) Hmm... Zde jsem nejspíš cenu učinil úměrnou náročnosti provedení místo výsledného efektu...

6) Realističnost provedení opět vychází z "přeludu nebezpečí", cena je zase spíše úměrná náročnosti provedení než výslednému efektu...

7) Hmm, ano... To by možná bylo vhodné.

11) Přikláněl bych se k tomu, že je může sesílat pouze s pomocnými kouzly... možná až na některé výjimky...

Ikonka uživatele Erlandil    [pošta] NEW     23:16:30 26.05.2008
a máme tu celé komplexní dílo

konkrétně:
1) otravné potvory: pokud se tato iluze hýbe (brouci lezou), měla by být dražší. pokud se nehýbe, měly by mít nižší past za nerealističnost vjemu (třeba jen o -1). je také škoda, že nelze "vyrobit" pouze třeba jediného pavouka.
2) iluze nebezpečí: výborně zvládnuté včetně srovnání s přeludem neberpečí.
3) dvojnická iluze: tato iluze by měla vyžadovat extrémní množství megenergie. navíc, pokud má každý obraz dělat něco jiného, bylo by potřeba ho předem nějak "naprogramovat" nebo se na kouzlo nepřetržitě soustředit. nelze moc vycházet z fata morgany. tady jde o úplně něco jiného. navíc držení více samostatně operujících jedinců za tak kraťoučkou vyvolávací dobu je nemyslitelné.
4) iluze poškození těla: hrozně přesílené. iluze by neměla přímo nikoho zabít! byť by byl na mezi vyřazení. podle takhle zapsaného trvání by to znamenalo, že navrácením životů nad mez vyřazení by kouzlo začalo účinkovat znova, nebylo-li zrušeno či rozptýleno... ale uznávám, že je to alespoň částečně vykoupeno magovou náročností.
5) iluze spoutání: zajímavé. ale chce to přidat magy, jelikož takhle je stejně náročné jako svaž postavu a přitom má vyšší past. ač se jedná o jiný typ magie. jde o vyváženost.
6) iluze záměny: s tímhle trváním a za tak málo magů je tohle kouzlo hrozně ultimátní. narážíme tu také na problematiku přesné znalosti originálu pro iluzorní podoby. problém iluzí je v tom, že sesilatel si musí v hlavě přesně vytvořit obraz, který potom promítne. to se bez toho, aby originál stál hned vedle prakticky nedá. a když je potřeba vytvořit podobu nějakého obyčejného skřeta, jak takový skřet bude přesně vypadat, když žádného zrovna nevidíme?...navíc pokud není kopírovaný originál v blízkém dohledu a kouzelník si po předtím pečlivě neprostuduje, nelze takovéto kouzlo pak seslat za 1 kolo.

obecně:
7) při učení se některých těchto iluzí by bylo záhodno vyžadovat znalost nějakého počtu iluzí jiných. přecijen některé jsou dost složité.
8) je vidět opravdu hodně práce, kterou si s tím autor dal. je to promyšlené do hloubky, ač některé věci pořád trochu zlobí. iluze jsou jeden z nejtěžších oborů na vymýšlení, zvlášť proto, že jsou tak nedůsledně řešené pravidly (myšleno zejmnéna na jednotlivá kouzla).
9) minimálně polovina těchto kouzlíček je z fleku (nebo s drobnými úpravami) použitelná a je tu plno zajímavých nápadů. výborně.
10) zpracování: jasné (krom výše zmíněných bodů), stručné, výstižné, bez zbytečných okecávek.
11) jen tak naokraj, že zase otravuju s mágy (jako vždy :))... jak je to s jednotlivými kouzly a mágem z hlediska učení. vím, nejsou PS, ale třeba fata morgana spadá do kouzel, která může mág sesílat bez omezení, tak by mě to jako hráče mága velice zajímalo :)



Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
8 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.68231010437012 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách