www.Dracidoupe.cz


Kouzla


Přivolej Matronu *Expecto Matronu* 
Příprava na tisk (tisknuto 437x)
Přidáno: 16:17:43 26.05.2008
Magenergie:10 + viz níže
Past:Int ~ 6 (10 ) ~ 0
Dosah:10 sáhů + 1 sáh za každou úroveň
Rozsah: o poloměru dosahu
Vyvolání:3 kola
Trvání:20 kol
Skupina:Iluzivní magie
Autor: Tuvy
Průměrné hodnocení:3.44
Popis:Jméno kouzla: Přivolej Matronu
Kouzelná slova: *Expecto Matronu*
Magenergie: 10 + viz níže
Past: Int ~ 6 (10 ) ~ 0
Dosah: 10 sáhů + 1 sáh za každou úroveň kouzelníka
Rozsah: koule o poloměru dosahu
Vyvolání: 3 kola
trvání: 20 kol
Obor magie: IL

Příběh:
Tři trollové seděli u ohně a opékali si skopové. „Dneska skopový, včera skopový, ať se picnu, jestli zejtra zasejc nebude jen skopový,“ stěžoval si jeden. Pak začali postupně přicházet prcajzlíci, a trollové je chytali chytře do pytle a hádali se, jak je připraví. Vypadalo to, že už se konečně dohodli, že si na ně na všechny postupně sednou a rozmačkají je na kaši. A do svítání bylo daleko. Už si pomalu jeden z trollů sedal na prvního, když oheň explodoval. Z plamenů, kouře a rozvířených uhlíků se nad trolly vztyčila ohromná obludná postava tlusté ošklivé ženské. Než stihli cokoliv udělat rozezněl se její křik údolím: „Ty špinavý malý kamenný zmetku!Zase sis neumyl ruce a hraješ si s jídlem! A co ti tvoji kamarádi – kolikrát jsem ti říkala, aby sis nehrál se Šutrem!!!“ Její křik ještě hodnou chvíli pokračoval a lehce přehlušil lámání stromů a další projevy utíkajících trollů.

Toto kouzlo vytvoří poloprůhlednou postavu obrovské matrony (například tlusté ošklivé protivné ženské kolem 45), která začne hned protivně nadávat všem ostatním v dohledu (kromě sesilatele). Matrona má jedinou schopnost - zastrašení. Pro tuto schopnost je brána jako bojovník na 6. úrovni s charismou 3.

Základní kouzlo za 10 magů vyvolá jen anonymní nikomu neznámou matronu člověka velikosti B.

V případě, že kouzelník vloží do kouzla dalších 10 magů, je kouzlo daleko přesvědčivější (matrona není poloprůhledná) a nebezpečnost pasti se zvýší na 10.

Kouzelník také může zvětšit postavu matrony a tím zvýšit její virtuální úroveň pro zastrašování. Za zvětšení postavy matrony o jednu velikostní třídu je potřeba zaplatit dalších 5 magů.
Matrona velikosti C je brána jako bojovník na 8. úrovni.
Matrona velikosti D je brána jako bojovník na 15. úrovni.
Matrona velikosti E je brána jako bojovník na 25. úrovni.

Poslední a nejmocnější možností tohoto kouzla je personifikace matrony. Kouzelník musí seslat kouzlo s dalšími 20ti magy, ale vyvolaná matrona přijde každému, na koho působí, jako žena, kterou ve svém životě nejvíce respektuje (v podstatě vždy to je matka, které se bojí i největší a nejdrsnější krollí bouchači, tím spíš, pokud svou matku zabili). Efekt je stále stejný (začne nadávat a PJ hází na zastrašení), pouze v tomto případě se bere int. zastrašovaného jako o 4 stupně nižší (minimálně 1).

Bonus:
Existuje také legenda o kouzle „Expecto Chuck Norris“ jehož síla by měla stačit na zastrašení kohokoliv (vč. zlatého draka). Nikdo ale nemá odvahu na to zjišťovat si o něm podrobnosti a sféry o něm odmítají mluvit.


S pozdravem
T.

Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  [Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 23
Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     10:30:27 03.09.2013
Okno do pekel
*Fensterum infernum*

Parametry: Jako "Zenerova karta"

Popis:

Kouzlo funguje stejně, jako "Znerova karta", s tím rozdílem, že bytosti, které neuspějí v hodu proti pasti jsou "zastrašeny" (podobně jako u válečnického "Zastrašování") a dávají se na útěk.

Ikonka uživatele Folcwine    [pošta] NEW     7:45:31 29.05.2008
Zajímavé vtipně pojaté jednoduché kouzlo. Jsou dvě pasti, jedna na prohlédnutí iluze a pak hod na k% pro samotné zastrašování. Sice to v kouzlu není výslovně napsáno, ale dá se předpokládat, že v normálním soubojovém systému každé kolo náhodně zastrašuje všechny ve svém okolí (postupně) a v RSS má k dispozici dvě akce, které vždy používá na zastrašení.

Je to psáno sice spíše jako RP zpestření, ale to není pro mě dostatečnou omluvou absence podrobnějších pravidel, jak se to chová v boji. Jednak je otázka jak zastrašuje (zda skupinky nebo vždy jen jednotlivce) koho zastrašuje, zda se upne jen na jednu postavu nebo podle nějakého klíče terče zastrašování mění (máš napsanou potřebnou úroveň válečníka "matrony", ale to řeší jen jak může zastrašovat, ne jak bude opravdu zastrašovat) atp.

Pro personifikaci bych viděl nějak započtenou životaschopnost do ceny sesílání (jak již bylo naznačeno přede mnou). Navíc při personifikaci by se neměla zvyšovat past na prohlédnutí iluze (int 12 - past 10 s postihem 4 ke stupni int - nehodí vždy ani maxovaný čaroděj), ale měnit charisma matrony a tím i šance na zastrašení.

Dále jako drobnost bych viděl, že by u kouzla by měl být odkaz na zastrašování (pravidlo a strana) nebo aspoň vypsán příslušný řádek z tabulky pro zastrašování pro charismu matrony 3 (PPZ str. 33).

Nenašel jsem v pravidlech, jak velikost ovlivňuje šanci na zastrašení. Máš zajímavě vyřešeno zvýšení úrovně válečíka s rostoucí velikostí. S rostoucí velikostí bych i představoval také rostoucí šanci na prohlédnutí iluze, dle mého když je iluze méně realistická, tak by měla být větší šance na prohlédnutí. Zde ale je další problém - musí se prolézt jak PPZ, tak PPP, tak PPE, aby je dalo dohromady pravidlové fungování jednoho kouzla. Pravděpodobně to bude v někde schované, ale po pěti minutách hledání jsem to vzdal - je sice chválihodné, že se snažíš o to, aby dílo bylo co nejkratší (mělo jen nejnutnější počet vět), ale dle mého ironicky by čtenář nad dílem strávil menší dobu, kdyby byli aspoň osvěženy pravidla pro zastrašování.

Cena kouzla je dosti vysoká s ohledem na nízký potenciál. Zastrašování funguje pouze na bytosti s inteligencí 7 (11 s personifikací) a méně, takže se docela ztrácí i použití jako taktický prvek. Snad možná představa krysodlačí matrony, jak zastrašuje krysodlaka je zajímavá, jinak asi jen zřídka se podaří zastrašit CP nebo HP, ke kterému je kouzlo určeno. Ti kola na sesílání jsou snad dostatek na to, aby i hlupák si odvodil, že to mávání rukama a blábolení kouzelníka přivolalo matronu a také to je před bojem dostatečná doba aby skřet se zalekl a šípem "vystrašil" kouzelníka.

Nadprůměrný nápad (zastrašovací kouzlo se zajímavým pojetím je vidět jen zřídka), ale podprůměrné dotáhnutí díla do konce. S vybalancováním a dopilováním se dle mého autor moc neobtěžoval. Nápad na 4*, zpracování na 1,5*. Protože upřednostňuji nápad, tozhodl jsem se nakonec sáhnout k:
***

Ikonka uživatele Denton    [pošta] NEW     12:50:40 28.05.2008
1. díky, jen mě zmátlo, že jsi napsal: "Začne nadávat všem v dohledu"
2. ok
3. dobře...
4. :-)
5. Dobrá tedy, já jen kdyby to kouzelník seslal omylem na někoho takového.

Děkuji za odpovědi.

Ikonka uživatele Tuvy    [pošta] NEW     11:47:52 28.05.2008
Denton také + rep za dobré poznámky, tjcombo + rep za konečně dobrou poznámku.

tjcombo: DrD příliš nepočítá s více jazyky a mechanismy jako takové tomu nejsou uzpůsobeny. Opakuji, že projev zastrašování nevypovídá o inteligenci kouzla, ale jen ilustruje pravidlový mechanismus (klidně by matrona mohla jen koulet očima a křičet - o to "nejde").
Přesto jde o zajímavý bod - dokazuje, že jsi se minimálně zkusil zamyslet nad tím, co by se tomu dalo vytknout, díky ti za to.

Denton:

1) Vychází z pravidel zastrašování - bojovník nezastrašuje své spolubojovníky. Jen nepřátele. Na vyšších úrovních pak může vybírat ze skupiny nepřátel jednotlivce.
2) Zodpovězeno.
3) Ano, působí. Ani kouzelník však neuvidí jak (neuvidí, jak vypadá personifikovaná matrona pro který cíl).
4) Kouzlo není prozkoumáno a jen projevení zájmu o něj většinou vede dříve nebo později ke smrti dané postavy.
5) Jde v podstatě o statisticko-psychologicky neexistující postavu, ale v DrD je možné vše, že. V tom případě by se mu pravděpodobně zjevila ta žena, kterou přecijen respektuje nejvíce (byť minimálně) - třebas nějaká drsná protivnice nebo tak. (jako PJ bych to řešil nějakým bonusem) Vzhledem k efektu personifikované matrony však nemá smysl ji sesílat na tyto méně inteligentní psychopatické jedince, protože ti stejnak podlehnou kouzlu i bez personifikace.

Díky
T.

Ikonka uživatele Erlandil    [pošta] NEW     10:24:52 28.05.2008
reputace pro Dentona za věcné poznámky

Ikonka uživatele Denton    [pošta] reputace: 2
Erlandil: +1
Tuvy: +1
NEW     10:10:57 28.05.2008
Hehe, kdyby Matronu uměl seslat Gandalf, tak se Sauron, skřeti i ti vlci mohli jít klouzat (i když, měl Sauron vůbec matku? v Silmarilionu se o tom nic nepíše...).

Měl bych několik dotazů:
1. Děsí Matrona i kouzelníkovy spolubojovníky?
2.Pokud ano, může kouzelník nějak zabránit tomu, aby Matrona nazačala děsit i jeho družinu?
3. Působí Matrona i na zvířata? Nemá pak snížený efekt?
4. Kolik magů by stálo kouzlo Expecto Chuck Norris a jakou třídu velikosti by chuck měl?:-)
5. Kdyby kouzelník použil kouzlo s personifikací na někoho, kdo nepoznal svou matku a ženy nerespektuje, zjevila by se mu také jen anonymní Matrona?

Tak to by bylo, dílko mě pobavilo a jsem si jistý, že u někoho najde využití.
Ode mě za 4*.

Ikonka uživatele Beldin    [pošta] NEW     21:36:03 27.05.2008
Já dávam 5*; je to vtipný i funkční, zkrátka mě to pobavilo.

Ikonka uživatele tjcombo    [pošta] reputace: 1
Tuvy: +1
NEW     17:24:08 27.05.2008
Tak ještě něco jsem si vzpomněl fajn podle mého trollové jsou přeci jenom statečnější než zde uvádíš ale to je jedno teď mě napadá spíše tak technická věc kouzla jestli strašák nadává bezhlavě tak musí znát jazyk trollů nebo čaroděj jej musí znát a do kouzla musí někdo vložit nějaké slovní formule nebo je dát takříkajíc random. to chce jistou dávku inteligence a to mi snad dáš za pravdu i ty mě se to kouzlo líbí je pěkné jen si myslím že mu prostě trochu ještě chybí mě se prostě zdá že vytvořit takovéhle kouzlo které zastrašuje dá se zvětšovat mluví dokonce samo a vylepšuje se by muselo zohledňovat více druhů magie jako iluze komplexní,magii proměn atd. Nic méně částečně jsi mě přesvědčil takže měním na 3* víc už stím neudělám.

Ikonka uživatele Tuvy    [pošta] NEW     15:52:47 27.05.2008
tjcombo: Zaradoval jsem se předčasně, vidíce delší souvislý text, že mě konečně přesvědčíš o mém omylu.

Dvě ze tvých třech výtek se vztahují k příběhu. Navíc nejsou mnoho platné:

Troll má int. 8 a bojovnost 5. Není tedy třeba sesílat nic, než základní zvětšenou matronu (vel. D, aby byla i pro trolly obrovská), ale aby působila na každého trolla zvlášť a bylo jisté, že bude fungovat, rozhodl se sesilatel pro personifikovanou verzi. Za těchto předpokladů stojí kouzlo 40 magů a matrona má 85% pravděpodobnost že všechny tři trolly zastraší (Základ 40% + 15x3%). Myslím, že to je dostatečná šance.

Stejně tak bych ti ovšem mohl dát toto vysvětlení příběhu:

Kouzelník schovaný ve křoví již měl jen pár magů a zelenými blesky (kterými by za 40 magů všechny tři trolly uzemnil pravděpodobně sám) by s nimi nic nespravil, rozhodl se je zkusit zastrašit. Byl to zoufalý pokus - vyvolal jen základní matronu s pravděpodobností zastrašení (40%+6x3%) / 3 = 58% / 3 = 19% (zaokrouhleno dolů). Měl ovšem velké štěstí, protože mu na k% padlo 08 a všechny tři trolly tak úspěšně kouzlem zastrašil.

K tvé technické výtce:
Nezáleží naprosto na tom, co sesilatel ví, nebo neví. Kouzlo provádí zastrašování a pro lepší popis toho, jak situace probíhá, jsem PJ přednesl formu tohoto zastrašování. Kouzlo nedisponuje žádnou inteligencí, nadává bezhlavě.
Personifikovaná verze již pak byla rozebírána jako hraniční s PS (ostatně i návrh s PO magií není špatný). To ovšem opět pouze doplňuje efektivitu kouzla, nejde o projev jakékoliv inteligence či znalosti cíle.

Věřím, že jsem ti tvé body osvětlil a sám vidíš jejich neopodstatněnost. Rád bych věděl, zda hodláš na svém hodnocení trvat (byť již není odůvodněné).

Děkuji ti přesto za tvůj příspěvek.
T.

Ikonka uživatele tjcombo    [pošta] NEW     13:24:56 27.05.2008
Byl jsem vyzván abych odůvodnil svoje hodnocení tak se pokusím. Velice oceňuji nápad strašák je originální jak už tvrdí kolega Shadowmage. Teď ale co bych asi chtěl vytknout. 1. Trollové se podle mého jen tak neleknou zvlášť když žerou lidi a jiná stvoření mají docela vysokou bojovnost. 2. pro trolla není charizma 3 nic tak neobvyklého tudíš by se asi nelekl a nebo neutíkal tak moc ale snažil by se spíše nějak to takzvaně sejmout ať už by to bylo cokoliv přeci jenom tvor žijící v divočině a zvlášť ve světech drd. musí mít pro strach uděláno jinak by nepřežil.
3. poslední vítka je asi trochu technická jestli je to kouzlo skutečně jak píše autor z oboru iluzí tak je to zřejmě komplexní iluze protože je vidět a slyšet navíc disponuje jistou dávkou inteligence to je podle mě za velice levno, víc magů to ale neřeší hodilo by se nějaké vysvětlení proč vlastně. A hlavně nějak nechápu jak sesilatel ví čeho se takový troll vlastně může leknout nebo nejenom troll ale kdokoliv a hlavně ta inteligence té iluze je zarážející vždyť musí opravdu nějak chytře zapůsobit na svůj cíl aby to mělo nějaký smysl. Takže prosím trochu o vysvětlení díky.

  [Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
3 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.7644100189209 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách