Kouzelnická Kouzla

Štít *Perten* Hodnocení: Průměr

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 12

Skupina: Ochranná magie

Past: x

Vyvolání: 1 akce

Popis:

Jméno kouzla: Štít
Kouzelná slova: „Perten“
Magenergie: o 1/2 více než útočící kouzlo
Dosah: dotyk
Rozsah: sesílatel
Vyvolání: 1 akce
Trvání: ihned
Obor magie: EO

Zdroj: Selvirasova kniha kouzel, kapitola I.: obranná kouzla, strana 16
Popis: Spolehlivé instantní obranné kouzlo.
Elenius

Toto kouzlo je dílem mým a vězte, že bylo stvořeno z důvodů veřejnosti ne příliš známých. Nemělo se nikdy dostati mezi kouzelníky prosté, bohužel stalo se tak a já i přes svou snahu nedokázal jeho používání zabrániti. Není nijak nebezpečné, spíše naopak. Navíc je vcelku jednoduché, jen se dá velice snadno poplésti se zaklínadlem, jímž lze zapáliti většinu hořlavých materiálů. Popíši teď, jak jej správně užívati, abych čaroděje mocné ochránil před nepříjemnostmi otravnými. Pro seslání je nezbytná gestikulace a při použití slov, neboli formule, vaše energie magická úbytku ušetřena jest. Čtěte pozorně nyní, já postavení vašich rukou osvětlím Vám a povedu myšlenky vaše, které doufám, že čisté jsou.

Prvním krokem budiž zbavení se věcí nepotřebných, co v jedné ruce držíte. Nejdříve ji v lokti ohněte a máchněte hřbetem jejím směrem k hrudi vaší, až přiblíží se na palec jeden pouhý. Druhý krok neméně důležitým jest, vy svou ruku dlaní dopředu musíte vést, jak když zatlačit se pokoušíte. Ne však víc jak dvacet coulů kupředu, větší rozmach neměl by následky zrovna ideální. Z dlaně energie uvolní se, a čiré zelené pole energetické o výšce a šířce kouzelníkově, tloušťce nevelké, vytvořeno bude, aby útočné zaklínadlo odvrátilo a váš život ušetřilo, což záslužný čin jest. Důležité však je nezapomenouti se poctivě naučiti formuli magickou, jež jen krátce: „Perten“ zní. Blesky, ohně, ledy a vichry, co ublížit Vám měly, odrazí se od štítu lehce a svůj směr obrátí, někdy dokonce i na toho, kdo škodit Vám měl v úmyslu. Štít vyvolán je v mžiku a bránit připraven, však ne více než na úder jediný. Čaroděj tohoto kouzla neznající zaskočen bude a často se na útěk obrátí, tak jako temný elf před kopím Eldrethovým.

Nu tedy zaklínadlo znáte již, učit se jej, běžte. Dříve nežli od prvního úplňku druhého se dočkáte, štít Vás chrániti započne. Toť vše a hodně zdaru v užívání magie obranné.

sepsal Selviras

Selviras užíval ještě starou mluvu Východu, a proto se Vám mohou zdát některé slovní obraty poněkud krkolomné, což ale není zdaleka nic oproti knihám, ze kterých studoval on sám. Rozluštit jednu stránku je záležitostí na několik hodin. Zaklínadlo bylo zprvu obecně neznámé a přísně utajované jen pro čaroděje řádu Zlatého draka a pár Selvirasových nejbližších přátel. Bohužel jej jeden nejmenovaný mistr tajně naučil svého učedníka, ten kouzlo rozšířil do okolních měst. Díky jeho krátké vyvolávací době a vysoké účinnosti se brzy stalo jedním z nejpoužívanějších kouzel dnešní Pevniny. I já už vyučuji Štítu v carmionské škole magie. Můj názor je, ač se Vám to bude zdát trochu morbidní, že souboje kouzelníků se staly díky tomuto obrannému kouzlu mnohem napínavější a více vzrušující. Možná, že jednou přijde někdo, kdo Štít dokáže zlomit, ale zatím platí za prakticky nepokořitelné. Dnes můžeme s jistotou říci, i když to zní podivně, že Selviras s jeho pomocí zachránil nespočet životů.

Elenius

Kouzlo Štít je výjimečné tím, že lze seslat během jediné akce „obrana“ a odvrátit tím aktuálně hrozící nebezpečí v podobě EU kouzla, které bylo na kouzelníka sesláno. Existuje 10% šance, že se zaklínadlo dokonce obrátí proti útočníkovi a zasáhne ho svou poloviční silou (energie štítu část pohltí a část odrazí), ve zbytku případů je pouze vychýleno ze svého směru. Pokud se vynaloží dostatek magenergie, má kouzlo dokonce stoprocentní spolehlivost, ovšem pokud ne, jeho účinek je nulový. Neopomínejme, že Štít je pouze jednorázový, tudíž se ihned po splnění své povinnosti zase rozplyne.

Článek je v obdobné formě zveřejněn rovněž na adrese http://svet.pevnina.cz

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 12

Diskuze

 Uživatel úrovně 8

Oko za oko
*Ain ux aine*

Magenergie: dle úvahy kouzelníka
Dosah: 0
Rozsah: Kouzelník
Vyvolání: 1 kolo
Trvání: ihned
Obor: EO

Popis:

Podobně jako u rubrikového kouzla "Štít" (autor: Agarwe), i toto kouzlo je možné seslat s pomocí akce "obrana" - tzn. mimo obvyklé pořadí jako reakci na cizí kouzlo cílené na kouzelníka (tzn. nikoliv jako reakci na kouzla plošná) - načež následuje obvyklá "dokouzlovací akce", kterou již kouzelník vynakládá ve svém příštím tahu. V ZSS toto kouzlo stojí kouzelníka jednu obvyklou "obranu" (má-li jeden útok za kolo, tak má i jednu obranu za kolo, a pokud tuto obranu spotřebuje na "obranu zbraní", už nemůže použít "Oko za oko").

"Oko za oko" je kouzlo s neurčitou magenergií, a je třeba na něj vynaložit minimálně tolik magů, kolik bylo vynaloženo na původní kouzlo, na které kouzelník právě s pomocí "Oka za oko" reaguje. Použije-li dostatečné množství, potom se dané kouzlo "zkopíruje" a je vrženo na svého původce - přitom se přepočítávají všechny pasti a magenergetické náročnosti (pokud mají například oba kouzelníci odlišné životaschopnosti a dané kouzlo má magenergii třeba "žvts x2", potom musí "bránící se" kouzelník vynaložit jiné množství magenergie, než "útočící" kouzelník).

Dále v případě, že kopírované kouzlo bylo samo o sobě kouzlem s neurčitou magenergií (například modré blesky), nemusí "Oko za oko" naplnit jeho magenergii zcela - stačí, aby bylo použito dost magenergie na to, aby se kouzlo úspěšně seslalo (Na původních jedenáct "Modrých blesků" za 23 magů lze reagovat "Okem za oko" za 3 magy, které potom na útočníka vyšle pouhý jeden "Modrý blesk") - a obráceně: "Oko za oko" je schopné využít případnou magenergii přebytečnou (je možné na 1 "Modrý blesk" za 3 magy reagovat "Okem za oko" za 23 magů, což vyšle 11 blesků odvetných).

Toto kouzlo sice kouzelníka neochrání před efektem nepřátelského kouzla, umožní mu však útočníkovi útok oplatit, což by se mu za běžných podmínek už nemuselo podařit, pokud by ho nepřátelské kouzlo usmrtilo nebo jinak vyřadilo.


 Uživatel úrovně 0

Řeknu vám, to je ale hrozně odfláknuté dílo...je asi dost špatný když to říká sám autor co?:-)


 Uživatel úrovně 0

Gramatické chyby se tam sem tam občas vyskytnou takže to občas trochu zarazí.
Máš tam hodně zamatených frází které přitáhnou pozornost.
Jinak co se týká samotného obsahu tak musím konstatovat že to je pěkné ale nevím jestli bych zrovna toto chtěl ve svém drd použít.
Neboť se mi to zdá přehnané vůči (jak již bylo zmíněno) kouzlum EU. Neboť je-li kouzlo rozptýleno do okolí dostane se kamkoliv než je otvor uzavřen.


Hlasovat nebudu....


 Uživatel úrovně 0

Jo líbí se mito pěkné náš kouzelník v družině bude mít radost.


 Uživatel úrovně 5

Dílo jsem si nechal uležet. Snad je už dostatečná doba na to, abych jej mohl posoudit objektivněji. Nápad je rozhodně dobrý, zajímavý a největší možný problém se zneužitím tohoto principu (jak nastínil Tuvy) je docela dobře řešeno. Zpracování samotného kouzla na 5 řádků je málo, mnoho důležitých informací a dodatků chybí na to, aby kouzlo ode mne dostalo 4*. Škoda, dát kouzlu více času, mohlo mít kouzlo ode mne s přehledem dostat nejvyšší hodnocení.


 Uživatel úrovně 0

Gonzáles: Samozřejmě že nemůže, to je to samé jako kdybys chtěl změnit vyvolávané kouzlo už po tom cos PJovi ohlásil co kouzlíš. Hlavně jde o to, že Štít používá až během obanné akce, čili...no je to pěkně zamotané že?:-)

Mno to záleží na tom, může-li se kouzelník bránit během vyvolávání svých kouzel. Zkrátka to ber jakoto obrannou akci. Když ji má kouzelník k dispozici, tak se prostě brání.


 Uživatel úrovně 0

Áve lidi!
Nějak jsem v textu nepostřehl takovou drobnou banalitku jako jestli lze toto kouzlo zakouzlit i během kouzlení jiného kouzla?
Kouzelník kouzlí třeba mágův velký mix nebo jen světlo, a najednou zjistí, že v následujícím okamžiku se stane terčem cizího útočného kouzla, může použít kouzlo štít? Co se stane s kouzlem primárně sesílaným?


 Uživatel úrovně 0

Děkuji za názory, jmenovitě zejména Folcwinovi. Slibuji že se pro příště polepším ve zpracovávání.

Mezi námi...možná to příště někomu ukážu než to sem mrsknu:-)


 Uživatel úrovně 0

Kouzlo se mi celkem zalíbilo, je rychlé a nemá nekonečnou výdrž, takže má své pro i proti, jelikož mi jde o kvalitu díla, jako takového a samotného nápadu... dle mě nikterak moc originální... hodnotil jsem, jak jsem hodnotil
Zpracování je však velmi líbivé, je to krátké, stručné a výstižné, žádné zbytečné dlouhé rozepisování a okecávání....
Po dlouhém hloubání a dloubání jsem se tedy rozhodl pro 3*
s úctou
smycma


 Uživatel úrovně 5

Kouzlo je protějškem kouzla Rozptyl kouzla zaměřené proti EU kouzlům působícím ihned. Velmi se mi líbí myšlenka odvracení kouzel už při jejich sesílání jako obranná akce.

Sice může se pak stát, že se hráči budou ptát, proč i blesky nebo jiné kouzla se nemohou sesílat jako obranná akce, ale s ohledem na původ kouzla a jedinečnost (z příběhu) je to dle mého uspokojivé řešení.

Přínos tohoto kouzla pro hru dle mého soudu je. Protože vskutku souboje kouzelníku v DrD na můj vkus jsou suché - kdo vyhraje iniciativu (nebo se měl čas připravit) jednoduše vyhrál magický souboj. Toto kouzlo může pěkně zamíchat kartami.

Agarwe nadhodil řečnickou otázku, co by měl na kouzlu dodělat, pokusím se odpovědět (z mého úhlu pohledu):
- bylo mi řečeno, že tagování prováděl sám autor - Sniper měl pravdu, příběhové věci by měli být oddělené (např celé kurzívou) a pravidlové poznatky z příběhů znovu v samotném kouzle klidně zopakovány
- kouzlo přináší do hry nový princip - kouzlení z obrany. Rozhodně pokud by jsi dopsal teorii kolem tohoto nového principu - jaké přinese výhody (např. ozvláštnění soubojů) a nevýhody (např. PJ si musí dát pozor, aby takovýchto kouzel nebylo mnoho), jak s tímto novým pravidlem zacházet atp. Chybí kapitolka Teoretický rozbor, rady, výhody a nevýhody, teorie.
- není NIJAK řešeno, jak se postupuje v základní soubojovém systému - doplnit i pravidla pro základní souboják
- normální v záklaďáku jednokolové kouzlo se vykouzlí v první akci a ta druhá akce slouží pro ustálení mysli, není jednoznačné, jestli i zde je po akci a obrana nutná druhá odpočinková akce, či nikoli. A pokud není, tak by v teoretickém rozboru mělo být napsáno proč
- jak probíhá kouzlení štítu? mohl jsi popsat, že nepřátelský kouzelník začne sesílat kouzlo, ještě než obránce zjistí jaké, tak může nahodit štít do kterého obětuje nejvýše X magů, pak nepřítel dokouzlí kouzlo, které chtěl původně seslat, vyhodnotí se, zda dodaná magenergie do štítu stačí a co se stane
- dodělat jaké kouzla jsou štítem ovlivněna - jen direktivně zraňující (jako blesky) nebo i plošně zraňující. Jak se odráží (pokud vůbec) plošně zraňující kouzla - toto chtělo také nějak vyřešit

Musím rychle končit, takže narychlo jen shrnu:
Dle mého vynikající nápad, který odstraňuje největší možný problém - zneužití (pomocí příběhu). Avšak mnoho pravidlových věcí není dotaženo do konce a mnoho pravidel a stavů není domyšleno. Zatím vidím hodnocení v rozsahu 2*-4*, zatím se rozmyslím, abych nedělal unáhlená rozhodnutí. Děkuji za pochopení.

Autorovi přeji další podobné nápady a trochu více trpělivosti a pečlivosti s další tvorbou.
Folcwine