Kouzelnická Kouzla

Noční můra *Ardum nosterya* Hodnocení: Něco to má do sebe

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 16

Skupina: Časoprostorová magie

Past: Int ~ 3+1 za každých 7 úrovní sesilatele ~ zranění / probuzení

Dosah: 1

Rozsah: 50

Vyvolání: 3 kola

Popis:

Magenergie: Stupeň inteligence cíle * 2 magů

Toto kouzlo lze zakouzlit pouze na spící osobu vzdálenou maximálně 50 sáhů, při čemž musí kouzelník znát přesnou momentální pozici cíle (ale nemusí cíl vidět). Kouzelník musel s postavou v minulosti alespoň jednou promluvit! Kouzelník se myslí zaměří na spící cíl a pomalu vyřkne zaklínadlo.

Pokud kouzelník zakouzlí kouzlo bez dřívější komunikace s cílem, nepovede se mu kouzlo vyvolat. Pokud zakouzlí a pozice cíle bude jiná než pozice kterou při vyvolání v mysli použil, kouzlo sebere manu ale nic nezasáhne. Kouzelník si není vědom neúspěchu.

Kouzlo nepůsobí na zvířata, magické tvory a jiné podobné bytosti. Past je znevýhodněná pro inteligentní osoby, proto je nebezpečný úspěch hodu. Kouzlo využívá aktivní představivosti cíle, a proto mají inteligentnější osoby s větší představivostí nevýhodu.

Pokud cíl neuspěje v hodu proti pasti: Kouzlo se nezdaří a již po dobu spánku nebude víckrát působit. Cíl se sám probudí a sen po probuzení zapomene, ví pouze, že měl noční můru jinak si ničeho nevšimne.

Pokud cíl uspěje v hodu proti pasti: Postavě prokleté tímto kouzlem se budou zdát strašné sny, bude sebou házet na místě, křičet nesrozumitelná slova ze spaní, ale neprobudí se, dokud uspěje v hodu proti pasti nebo ji někdo jiný nevzbudí.

Za každou směnu spánku (na konci směny) si cíl hází na past a pokud neuspěje je zraněn o 1-3 (1k6/2) životů. Toto zranění není vidět, je způsobeno vnitřním stavem organismu, který je vyvolán strachem. Je to průdké zvýšení adrenalinu a velice vysoký tep, který je stále zvyšován pokračujícím snem. Pokud zranění překročí celkový počet životů, dojde k vnitřnímu poškození organismu (pravděpodobně infarktem) a postava zemře ve spánku. Pokud se postava probudí, tak se její životní funkce během chvíle stabilizují a okamžitě zmizí i její zranění. Postava, která prodělala noční můru (a probudila se) místo odpočinku ztrácí 2 body únavy. Cíl opět svůj sen po probuzení zapomene a ví pouze, že měl noční můru jinak si ničeho nevšimne.

- UnknowNovi děkuji za jeho připomínky v Moudré Sově

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 16

Diskuze

 Uživatel úrovně 8

Spánkonoš
*Somnofor*

Magenergie: 12 (24) magů
Past: Int ~ 10 ~ 0
Dosah: dotek
Rozsah: 1 tvor
Vyvolání: 2 kola
Trvání: (úroveň kouzelníka / 2) směn
Obor: IL

Popis:

Toto kouzlo se podobá kouzlu "Jídlonoš", a sice v tom, že jednu ze základních životních potřeb nahrazuje iluzivní náhražkou. Tvor, který podlehne iluzi, se bude cítit úplně stejně, jakoby právě 4 hodiny odpočíval (8 hodin spal) - zmizí body únavy, případně i přibudou životy. Kouzelníci a hraničáři, kteří v daném dni ještě neostřili / nemeditovali, tak mohou učinit (pokud je u vás spánek podmínkou pro vykonání těchto činností).

Tyto efekty jsou ale pouze iluzivní a po skončení trvání kouzla mizí - pouze případná naostřená / nameditovaná magenergie zůstává (není produktem iluze) - životy se odečtou, body únavy přičtou, etc.


 Uživatel úrovně 5

Tak je to s tou pastí ještě jinak. Jak už Gurni poukázal, s rostoucí úrovní kouzelníka má terč vyšší šanci neuspět a tak se vyhnout smrti. Kouzlo na 1.-6. úrovni je zabiják postav s int +2 a vyšší. Paradoxne cucák na 1. úrovni může (pokud by měl nějakou záhadou dostatek magnenergie, například nějakým artefaktem nebo by přišel ke svitku s tímto kouzlem) zabít nabucha na 36.úrovni, aniž by měl nabuch jakoukoli šanci se kouzlu vyhnout. Sice by šlo asi naprogramovat dubla, aby kouzelníka třesoucího se v noční můře vzbudil, ale levné řešení to není. Podobně družiník na hlídce by asi také vzbudil třesoucí s postavu v noční můře. Ale i tak má kouzlo nezmíněný druhý závažný efekt - nemožnost ráno meditovat/zaostřovat mysl.

Už jenom zrušení efektu spánku je velmi sílná věc (hlavně proti hraničářům a kouzelníkům), protože si nemohou ráno obnovit magy.

Zmatky s pastí, nejasnosti kolem toho, kdo může být cílem. Nevyváženost kouzla a jiné faktory ukazují na 0*. Ale nebudu zase tak zlý, není to klasické "uber co nejvíce"/"zabij hned" kouzlo, za nápad zabíjet strachem dávám alespoň jednu hvězdičku naděje (konečné rozhodnutí).


 Uživatel úrovně 5

Past je formálně dobře, oběť si háže na past, která se s úrovní kouzelníka nepatrně zvyšuje. Co se mi na pasti nelíbí jsou účinky. Když by postava uspěla hned na poprvé, dla bych, že kouzlo neúčinkovalo (postava spí dál jako dudek a o žádné noční můře neví). Past INT 3 (popř 8 na 36. úrovni) není zase tak mnoho, pouze bych dal, že přírodní 10 (na k10 padne "10") je vždy úspěch - jinak by kouzelník na úrovni 21 a výše mohl beztrestně zabíjet vysokointeligentní postavy šanci past hodit = automatická smrt bez šance na záchranu.

Možná se pletu, ale mám dojem, že past na kouzlo vždy háže terč, nikoli sesilatel (jakkoli to zní nesmyslně). Podle popisu v textu "inteligentní jsou znevýhodněni" je kouzlo naprostá nehoráznost. Kouzelník na 35./36. úrovní kohokoli s INT +3 automaticky zabíjí - to je velmi velký nedostatek. Podobně na 28. a vyšší zabíjí postavy s INT +4 a více a na 31. úrovni zabíjí automaticky postavy i INT +5 a více. Co třeba takový drakodlak nebo jné bestie s vysokou inteligencí (+9 a více), ti jsou také po spánku mrtvi?

Kouzlo je dle mého nešťastně vyřešeno co se hodů kostek týče. Kouzelník-terč se 40 životy si průměrně musí hodit 40x, než chcípne (beru-li průměr zranění za směnu 2životy), prostě a jednoduše to je kostkománie. Vyřešila by to souhrná nebo stupňovaná past.

Zatím zahodnotím za 1* (a to jsem zamhouřil jedno oko). Doma se podívám ještě do pravidel a pokud se ukáže, že jsem se s tou pastí mýlil, tak honocení dodatečně zvýším.

K debatě:
Kouzlo ochrom bleskem, také zraňuje "normálně" a když postava má zemřít, je pouze omráčena a po směně se budí s vrácenými životy ubranými iluzirními blesky. Pokud není omráčena, tak se jí po směně také vrací všechny životy ubrané kouzlem ochrom bleskem.

Kdyby bylo určování konkrétních můr dobře vyřešeno, díle by to přidalo velmi moc na kvalitě. Ale sám nevím jak by to mělo vypadat, aby to nebyla levná varianta sféry "moc nad sny" (pořadové číslo sféry =cca10=cca500magů=cca5000zlatých).


 Uživatel úrovně 0

Ahoj všem. Tohle kouzlo jsem mohl sledovat už při jeho ústním vzniku a proto si myslím, že 4* jsou zasloužené i když 3* jsem také zvažoval. Mám samozřejmě své výhrady a názory.

Zranění by podle mě mohlo být jak klasické, tak stínové. Přece jenom většina děl co sem lidé píšou nejsou někdy ani zdaleka podle pravidel. Podstatné je, co se stane potom, až zranění překročí počet životů.-----(pro Aritmua možná i ostatní: stínové zranění, aspoň podle průvodce ppz nikoho neovlivňují, až když překroší počet životů, postava je na 1 směnu vyřazena. Následně se probere a je zraněna za čtvrtinu stínového zranění.....)

Past by mě ani tak moc nevadila. Je to takové kouzlo přispůsobující se zkušenostem sesilatele..... k čemu se učit něco dalšího, když mi tohle vydrží až do mojí smrti?=)
Díky tomu, že je na inteligentnější cíl zároveň potřeba více magů, proto je ta past podle mě v pořádku.-----Jedinou věcí, co by stála za zmínku je, že kdyby se po pár směnách zvýšila pravděpodobnost probuzení, neuškodilo by to.

Potřeba dřívější komunikace je nesmyslná. K čemu to? Z jakého důvodu? Typ magie je zvoraný. Je to napsané zmatečně, proto je tu nespíš tolik dohadů.

Musím říct, že někteří hodnotící toto dílo dostatečně nedocenili, či snad i nepochopili. Nechápejte to špatně, ale je to zase jeden můj názor.

found: organismus se nerovná slovu orgán=)

S pozdravem Airril.


 Uživatel úrovně 0

found:
Dovolím si zase vysvětlení...
- Já jsem o zničení žaludku ani jater nic nepsal... šlo o jevy jako infarkt, mrtvice nebo jiné které jsou způsobené přetížením organismu. Nejsem lékař, proto nemohu říct vše, co se může při takovém vypětí stát...

- To obrácení úspěchu a neúspěchu je tu proto, abych zachoval význam pasti (zranění úměrné inteligenci) nejsem zrovna moc dobrej na pasti. Tahle past nějak nevyšla :-(

All:
Prosím nemohl byste mi někdo ( kdo ste tu past pochopil) napsat, jak by ten zápis pasti mohl vypadat? Doce la by mě to zajímalo, pro mě byl tohle dost velký problém, který jsem očividně nezvládl :-(


 Uživatel úrovně 0

Pěkný den,

kouzlo samo o sobě má název, který je pro danou situaci trošku nepřesný se mi zdá. Je to asi proto, že když jsem dílo četl, zeptat jsem se sám sebe, zranil jsem se nikdy, když se mi zdálo, že někdo požírá moje známé nebo tak? ( tohle se mi teda nezdálo, ale svěřovat se tu nebudu, to promiňte :-D ). Je to přece obyčejný sen vyvolaný kouzleníkem. Jak se mi může při pomyšlení ( například ) na smrt rodiny, kde nemůžu nic udělat, třeba zničit žaludek nebo mi přestanou fungovat játra ... chápu infarkt, když je to už moc, protože srdce nestíhá, nicméně, pokud k tomu nedojde, nechápu, nač se odečítají životy...

Pak mi tu nesedí ta část, kde je popis, že při neuspěchu očarovaného se nic nestane a když má očarovaný štěstí, tak se mu zdají hnusné sny ... možná, že logicky by to mělo být obráceně ...

and that's all...
found


 Uživatel úrovně 4

Kouzlo se mi zdá zajímavé, kladně hodnotím také to, že okolo jeho působení lze vybudovat nějakou zápletku (dvorní čaroděj útočí na vyslance, obyvatel nějakého temného místa děsí příchozí nocležníky...).


 Uživatel úrovně 0

Děkuji za kritiku:
LG: stínové zranění jsme řešili v MS a nějak sme usoudili, že je to proti pavidlům. Stínovým zraněním nemůžeš ublížit, jen způsobíš cíly nevolnost (tak nějak je to v pravidlech) ale tohle kouzlo bylo vymyšleno přímo jako útočné kouzlo s cílem nepřítele zabít. Zabít hlavně bez přímého kontaktu se sesilatelem.

Past:
Ano uznávám, že v těch pastech trochu tápu ale mě to nepřipadá tak nepochopitelné (snad proto, že jsem to dělal já). Když jsem past zkoušel na různé postavy, tak mi nepřišla nějak přehnaná. Ale možná jsem někde udělal chybu...

Doba spánku:
Kouzlo se nezdaří a již po dobu spánku nebude víckrát působit. Cíl se sám probudí a sen po probuzení zapomene
Mě to teda připadá pochopitelné... mno asi sem se zase zpletl

PS: Pokusím se odpovědět na všechny otázky... uznávám, že někde sem to nevychytal (ale fakt sem se snažil)


 Uživatel úrovně 5

Tak nechápu proč je tak podhodnocený. Chybí vám kilometrovej příběh a mrtě vtípků či co?

Aritma: Dal bych složenou past na odolnost a inteligenci

Neexistencí předchozí komunikace bych to neznemožňoval ale dal bych spiš opravu k pasti.

Trošku se motáš v té pasti, to je věc co pravidlofila praští do očí hned.

Zařadil bych to spíš do psychycké magie.

Navrhoval bych aby se zranění probuzením změnila ve stínová.

LG: to je ale blbost! vono by to bylo první kouzlo na jehož následky se umírá, žejo.

Musim říct že se mi kouzlo velmi líbí. Vlastně je nenápadné a odpovídajícím způsobem vražedné, potenciál nápadu je na plné hodnocení, nicméně pokulhává zpracování a plno věcí je řešeno nešikovně. Mělo by to u drtivé většiny pokusů na postavu na srovnatelné úrovni končit probuzením postavy, která by si myslela že má horečku je nemocná apod. Navíc následky by měli pomau doznívat ještě několik hodin aby to mělo tu správnou šťávu.

Nadruhou stranu, možnost zabití tou dodává tu správně temnou a strašidelnou šťávu a je to narozdíl od LG to co se mi LÍBÍ!

Jenom si nadávám že už tak často nechodím do dílny a že sem to tam nezahlíd. Ach jo. Doporučil bych komplet přepsat.

PS: Tu první větu tam nechám, ale už to chápu.


 Uživatel úrovně 0

Hned zkraje se mi absolutně nelíbí systém pasti. Podle mě, by měla sloužit spíš k tou, jestli se kouzelníkovi vůbec podaří, dostat se cíli do mysli.

Cíl neuspěje v hodu proti pasti: z uvedeného my vyplívá, že čím vyšší úroveň kouzelník má, tím nižší má proti stejnému cili šanci.
Cíl uspěje v hodu proti pasti: Jak dlouho bude postava spát pokud jí nikdo nevzbudí a nebude schpná neuspět v hodu proti pasti? Navěky? Celkem slušný prostředek jak se zbavit velice našlápnutýho mága...
Jinka souhlasím s tím, že zranění způsobené následky tohoto kouzla by mělo být pouze stínové a s vytvářením nočních můr. No jen si to představte...to by bylo něco pro RP:)