www.Dracidoupe.cz


Kouzla


Ovládni smysly **agzh rebulus* * 
Příprava na tisk (tisknuto 378x)
Přidáno: 1:30:17 13.08.2007
Magenergie:0 magů
Past:Int+Roz-8-nepodlehne/podlehne
Dosah:10 sáhů
Rozsah:1 humanoid
Vyvolání:1 kolo
Trvání:3 směny
Skupina:Psychická magie
Autor: Sinthoras
Průměrné hodnocení:4.33
Popis:Magenergie: životaschopnost*2 magů

Všeobecné informace: Jedná se o 5 samostatných zaklínadel, které fungují na stejném principu, proto je uvádím v jednom příspěvku. Tohle je společné pro všechny zaklínadla. Kouzla lze seslat pouze na humanoidní nemagické tvory s inteligencí větší než 1 a předpokladem, že daný smysl mají. Kouzla vlastně přidají, či odeberou, určitý vjem, který kouzelník určí. Ale ve skutečnosti tento vjem (pokud je přidán) neexistuje! A pokud je odebrán - nezmizí, akorát jej oběť neuvidí (neuslyší, neucítí, atd.). A pokud poškozuje zdraví oběti (viz. níže u jednotlivých smyslů) tak se oběť zraní stejně jako by žádného zaklínadla nebylo – prostě a jednoduše se to odehrává pouze v hlavě oběti. Proti pasti si hází oběť kouzla. Pokud sešleme na postavu kouzlo ovládni *daný smysl*, pak nelze po dobu trvání kouzla na danou postavu seslat totéž kouzlo podruhé. (Tedy např.: 2krát ve třech směnách ovládni sluch NE, (platí pouze při úspěšném seslání kouzla) ale lze ve třech směnách ovlivnit všechny smysly.) Tato zaklínadla nedokáží ovlivnit krollí ultrasluch, infravidění trpaslíků, hobití čich – toto platí pokud nenáleží kouzelník k rase, která uvedenou schopnost má – poté již může jen a pouze tuto schopnost ovlivnit. Mág může ovlivnit schopnosti, které měli (či mají) postavy, které si podrobil (sem by se dalo zařadit i alchymistické vidění magenergie – ale tuto schopnost nelze ovlivnit – ani kdyby měl mág podrobeného alchymistu). Toto zaklínadlo může bez omezení používat i mág. Teď přejdeme k jednotlivým kouzlům:


Ovládni Čich: *agzh rebulus olfactus*


Přidání: Ovlivní postavu tak, že ucítí něco co ve skutečnosti vlastně neexistuje. Kouzelník musel už někdy vůni (či smrad) cítit. Jinak má Pj právo mu seslání zakázat.
Například: Hráč: chci aby smrděl jako rozkládající se krysa Pj: kouzlo si neseslal – dyť si nikdy žádnou neviděl, natož pak cítil

Právě jsem se vracel ze schůzky se starostou města. Přemýšlel jsem zrovna jak provedeme úkol, kterým nás starosta pověřil, když v tom do mě vrazil nějakej trpajzlík a ještě se na mě zle obořil! Pár dní v chládku mu určitě prospěje. Naoko jsem si tohoto incidentu nevšiml, ale než se vzdálil tak jsem na něj seslal kouzlo ovlivni čich. Trpaslík vešel do starostovi kanceláře a místo pozdravu hned spustil: „Něco ti tu děsně smrdí, skoro jako by se tu někdo posral!“ Starostovi spadla čelist – čekal ledacos, ale tohle opravdu ne. Nicméně se zmohl na slušné: „Co prosím?“ Trpaslík (přišel blíž ke stolu): „Cos dělal? Dyť smrdíš jak žumpa! Ty hele si vůbec starosta, nesplet sem si dveře? Říkali mě, že to je tady!“ Starostovi po tomhle došla trpělivost a zařval: „Ven!! Stráže vyveďte ho!“ Po pár dnech jsem přišel navštívit starostu, úkol jsme splnili. A pak jsem se mezi řečí dozvěděl o incidentu na radnici a přírůstku v místní věznici – trpaslík si odseděl 14 dní za urážku starosty, a pak byl vyhozen z města.

Odebrání: Tady je využití trochu omezené. Nicméně ho lze prakticky využít, když třeba jdete chodbou, z které jde přímo nesnesitelný zápach, až se z toho dělá kouzelníkovi špatně. Určitě jej využije, ovšem zabrání to pouze tomu, aby postava ten smrad cítila, pokud se jedná o vedlejší účinky, na které je třeba házet proti pasti, hází si terč kouzla stejně, třeba jedovaté plyny - smrad neucítí, ale otráví se stejně.


Ovládni Hmat: *agzh rebulus tactus*


Přidání: Tato varianta způsobí, že se postavě při dotyku s nějakým předmětem něco stane, ale stane se tak pouze v hlavě oběti. Opět je podmínkou, že kouzelník musel někdy třeba píchnutí špendlíkem (spíš hřebíkem) zažít. Tohle kouzlo neumí přivodit takovou bolest, při níž by se oběť svíjela v křečích, spíše jde o žertovné zaklínadlo. Tzn. píchnutí špendlíkem ano, ale pocit jako by tě někdo seknul mečem ne. (Nehledě na to že většina kouzelníků tenhle pocit zažívá jen jednou.) Tohle nezpůsobuje postavě žádné zranění, ani stínové.

Např.: Postava při sednutí na židli bude mít pocit, jakoby sedla na něco špičatého (ten náš špendlík), důsledkem samozřejmě bude okamžitý výskok postavy (pokud se nejedná o natvrdlýho krolla). Podotýkám, že to platí pouze a jen na židli, kterou kouzelník popsal Pj. tj. na všechny židle v dané hospodě. (Tedy pokud jsou přibližně stejné, nemyslím absolutně stejné.) Pokud půjde postava jinam, kde jsou židle jiné, pak na ní toto kouzlo nepůsobí.

Odebrání: I zde se jedná spíše o praktickou věc. Třeba postavy zaskočila zima, kouzelník si na sebe sešle tohle zaklínadlo a alespoň na chvíli se zbaví pocitu, že by měl zmrznout. Když však dojdou do vesnice, bude mít omrzliny jako všichni ostatní.


Ovládni Chuť *agzh rebulus geusis*


Přidání: Postava ucítí v ústech určitou pachuť. Prostě jakoukoliv chuť s níž se kouzelník měl tu čest setkat.
Např.: „Taáák, řekl trpaslík, konečně si dám to kuře. Jo kdypa sem ho měl naposledy.“Ochutnal první sousto, druhé a pak se lokálem nesl nepříčetný řev : „Hergot hospodskej, to si odsereš, ze mě si nikdo dělat srandu nebude!!“ No ono když někdo čeká kuře a po prvních soustech má na jazyku pachuť zkaženého jablka. . . To naštve. I zde platí pravidlo, že danou chuť musel už někdy kouzelník zažít.

Odebrání: Tady se toho moc použít nedá, ačkoliv při konzumaci nějakého odporného léku (který už kouzelník někdy měl) se to dá použít. Platí však, že se dá odebrat pouze jedna určitá Pj popsaná chuť.


Ovládni Sluch: *agzh rebulus auditis*


Přidání: Přidaný zvuk slyší jen postava kouzlem postižená. Může to být jakýkoliv zvuk, který kdy kouzelník slyšel. Zde platí, že kouzelník může „přidat“ zvuk, který trvá nejdéle 1 kolo. Pokud chce kouzelník přidat zvuk, který trvá déle, pak se musí na zaklínadlo soustředit. Délka sesílání zaklínadla se zvýší o tolik kol, o kolik kol přesahuje délka trvání zvuku jedno kolo. Za každé kolo sesílání navíc se cena zaklínadla zvýší o 1 mag. (Např: Kouzelník chce přidat zvuk, který trvá 3 kola – doba sesílání zaklínadla se prodlouží o 2 kola a cena se zvýší o 2 magy) Pokud kouzelník chce, aby oběť slyšela nějakou zvukovou smyčku (tedy aby se zvuk neopakoval neustále za sebou, ale např. jen jednou za 3 kola). Pak musí za každou takovou smyčku vložit do kouzla 2 magy navíc. Smyček může být nejvýše 5.
Např.: Kouzelník chce, aby oběť slyšela, jak někdo volá její jméno. Kouzelník !předem! řekne Pj., že budou v zaklínadle 2 zvukové smyčky – první smyčka . Daný zvuk oběť uslyší 5* jednou za tři kola a pak už zvuk uslyší jen jednou za 7 kol. Celkem tedy bude tahle vychytávka stát kouzelníka 4 magy.

Odebrání: Postava neuslyší daný zvuk.
Např.: Jím lze způsobit, že postava neuslyší svůj hlas. Ovšem kouzelník musí dobře znát hlas oběti. Oběť vše ostatní slyšet bude, a tak se bude domnívat, že je němá. Nebo může zachránit kouzelníka s citem pro umění (ostatně i bez něj) před zpívajícími válečníky.


Ovládni Zrak: *agzh rebulus opsis*


Přidání: Lze přidat až 3 věci do velikosti 3*3 sáhů. Tady má kouzelník největší prostor co se fantazie týká - buď může vymyslet, že oběť uvidí nějakou bytost, či věc v určitém místě. Je zapovězeno, aby oběť třeba viděla jen tmu – tj. vpodstatě byla 3 směny slepá. Ale lze například, aby místo krásně černého pláště viděla plášť, no třeba růžový (to je taková oblíbená barva). Pokud si kouzelník třeba vymyslí, že oběť uvidí kostlivce, který třímá v ruce její vlastní meč, přeběhne skrz hospodu, otevře dveře (tady podotýkám, že ty dveře zůstaly zavřené – odehrává se to pouze v mysli oběti) a běží ke kašně, aby se tam vykoupal,tak pokud se iluze má pohybovat, (tj. nebo prostě pokud nemá opakovat jednu a tu samou akci) pak se na kouzlo musí kouzelník stále soustředit. Takže v tomto případě by kostlivec po 1 minutě, než doběhnul do kašny a usídlil se v jejím středu (až doteď se na to musel kouzelník soustředit) a zbývající čas už jen bude ukazovat na oběť, aby si pro svůj meč došla (platí že ukazuje pouze tím směrem kdy se kouzelník přestal soustředit, tj. neotáčí se za postavou). Za každé kolo soustředění musí kouzelník vložit do kouzla 1 mag navíc.

Odebrání: Kouzlo způsobí že oběť neuvidí věc (či věci, pokud jsou přibližně stejné) danou kouzelníkem. Např. : Válečník neuvidí svůj drahocenný meč, a tak stráví 3 směny lítáním po městě vyhrožováním smrtí několika lidem kteří údajně měli meč vidět, či mu jej dokonce vzali.



A teď co tyto zaklínadla provedou v rukou zlomyslného kouzelníka:

Do Saledu se celá naše družina těšila, hlavně kvůli odpočinku. Zašli jsme hned do první hospody, co jsme uviděli. Najedli jsme se a tak nějak jsme čekali až přijde večer. V lokále bylo i pár hobitů a taky tři trpaslíci. A zrovna přišla parta 4 barbarů. Hned si poručili pivo. Když vtom jeden z nich hned jak se dotknul korbelu, jej opět pustil (no spíš ho hodil) a ozvalo se „Jau, dyť ten korbel je horkej!!“ Kolegové se chvilku divili, hostinskej taky, nu což nechal si přinést další, ostatní si teda připily a jeden ze zbývající trojice vyprsknul: „Fuj, dyť je to kyselý!!“ „Co nám to nalejváš za břečku neřáde??!!“ Hostinskej : „To je prvotřídní pivo, nejlepší ve městě!!“ „Já ti dam nejlepší.“ Už se rozmachoval, nicméně kolegové ho včas uklidnili, a tak po hostinským korbel i s „kyselým pivem“ nehodil. Aby si spravili chuť tak si objednali kuře, nějaký čas to trvalo, takže si pivko dali všichni. Když přinesl kuře s nějakou zeleninou jeden z barbarů vstal a řek: „To si děláš srandu néé?? My jsme chtěli kuře a ne žádnou kaši!! Co si sakra myslíš ??“ Začal do hostinského strkat . . . . . Nicméně jeho kolegové se do kuřete pustili. A hned vznikla další potíž: „Hostinskej !! To kuře je hnusný !! To i skřeti uměj lepší! Takovýhle kuře si sežer.“ Jak to skončilo myslím nemá smysl rozebírat, hostinskej vyvázl s pár modřinami a ti dva barbaři s několika dny v chládku, pokutou 5 zlaťáků a úhradou škod.

Poděkování Na závěr bych chtěl poděkovat za pomoc v dílně Legarovi, Gonzálesovi, Tuvymu a Plžovi.

Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  [Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 11
Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     0:48:10 30.08.2013
Najdi smysly
*Tymcei sensum*

Magenergie: 20 magů za první smysl, 10 magů za každý další
Dosah: 0
Rozsah: Kouzelník
Vyvolání: 1 kolo
Trvání: 1 směna
Obor: PO

Popis:

Toto kouzlo v kouzelníkových očích "obarví" okolní svět podle toho, jak moc je existence čehokoliv nahlíženého registrována zvlolenými smysly jakýchkoliv živých bytostí, kromě kouzelníka samotného, a libovolného počtu kouzelníkem konkrétně určených bytostí (tzn. například "kromě tebe, támhletoho barbara a našeho hobita zloděje, který by měl každou chvíli přijít", ale nikoliv "kromě všech elfů", apod.).

Kouzlo kromě vlastního vnímání rozlišuje i ostrost, s jakou jsou nahlížené věci registrovány. Kouzelník plížící se chodbou a detekující, jestli ho nikdo neslyší, tak třeba při každém zaskřípění prken pod svýma nohama zahlédne slabé zabarvení, signalizující že třeba někde o patro níž k někomu jeho kroky doléhají jako tichoučká vrznutíčka, která budou pravděpodobně přičtena na vrub běžným zvukům starého domu. Jakmile by ale kouzelník kupříkladu udeřil do gongu, v tu ránu by viděl, jak se celý gong barví sytě kontrastní barvou, neboť jeho doznívající ozvěnu slyšel celý dům a pak ještě půlka sousedství.

Ikonka uživatele Regis    [pošta] NEW     17:47:49 01.10.2007
Líbí moc. Pěkně zpracované. CHyby už tu byly zmíněny, ale abych to zopakoval, tak magová diferenciace jednotlivých kouzel a rovněž by nebylo špatné rozmezí pastí jak navrhoval Folcwine.

Ikonka uživatele Fafrin    [pošta] NEW     14:04:53 10.09.2007
Je to pěkné, cena 2*žvt je dokonce IMHO v některých případech vysoká.
Co se týče problému odebrání zrakového vjemu sebe sama z vnímání objeti, kterou pak zaříznete, tak to odpovídá ceně, porovnejte s mágovým velkým mixem, nebo ideálně s hypnózou. Zhypnotizovanému taky můžete říct teď se nehýbej, pak ho obejít dokola a podříznout.

Ikonka uživatele Sinthoras    [pošta] NEW     20:56:46 31.08.2007
1- Jak říkám u všech kouzel platí, že daný vjem už musel někdy kouzelník zažít . . .

2- Souhlasím - tady by se to dalo řešit bonusem/postihem k pasti - dle Pj (ačkoliv spíše bych uplatňoval ten postih tj. k pasti 0 až -3)

Ikonka uživatele Folcwine    [pošta] NEW     6:23:56 31.08.2007
1 - jsem si neuvědoml, že v DrD bestiáři ani seznamu kouzel není žádné, které by omračovalo zvukem. Zvukem by šo teda někomu navodit leda infarkt od leknutí (taková hlásná trouba, která zazní jakoby 1 sáh od ucha není zrovna to pravé ku zdraví a kouzelník takovýto zkuk může uslyšet) Dobře, ale pořád máme čich, vytvořit doslova vyřazující smrad není zase tak těžké.

2 - past minimálně zohlednění na realističnost vjemu (když už ne na sílu věmu), by měla být. Prohlédnout, že zničehonic oběvivší se obr v hospodě, kterého si navíc nikdo jiný nevšímá, bude jednodušší prohlédnou jako šálení smyslů než třeba záměnu obličeje šlechtice v tvář hledaného bandity.

3,4 - jsou mnohem silnější a levnější zaklínadla (třebas ale s většími riziky) - Přelud nebezpečí, Hypnóza, Sugesce, Fata Morgána. Toto do hodnecení nezapočítávám, jen jsem chtěl pokázat, že zas tak o moc převratného nejde. Navíc všechny kozla ovládnutí smyslů jsou stejně "drahá", ale navzájem se rapidně liší silou účinků a použitelností, to asi chtělo také trochu vybalancovat.

Ikonka uživatele Sinthoras    [pošta] NEW     19:31:27 30.08.2007
Folcwine:

Děkuji za hodnocení.

Špatně jsi si pročetl příspěvek. U každého kouzla je uvedeno, že kouzelník MUSEL už někdy daný vjem zažít - tj. jak zde uvádíš 200 dB jen těžko může něco dosáhnout - jen těžko si dokážu představit co by takovýto zvuk v DRD vydávalo.

Co se týká pasti - možná by se to mělo trochu zohlednit - ale stalo by se z toho trochu komplikované kouzlo - stanovovat který vjem bude hranicí (u zvuku budiš, ale co u čichu?).

Ovládni zrak - dalo by se sice nahradit různými zaklínadly - ale toto kouzlo je vpodstatě obsahuje v jednom . . . a má tak trochu odlišný princip.

Sousředění kouzelníka jsem zvolil jako omezující faktor - ovládni zrak je už tak celkem silným kouzlem. Omezí to kouzelníka v tom, aby neovládl 20 lidí rozličnými iluzemi a pak je vpohodě nechal se mezi sebou pozabíjet. . .


Ikonka uživatele Folcwine    [pošta] NEW     6:26:14 29.08.2007
Kouzlo je dost dobře zneužitelné silnými vjemy, které mohou uškodit šokem. Třeba takový 200dB neexistující věm může i ochromit. Podobně by šel zneužít čich a hmat (hmat jako jediný máš ošetřený proti tomuto). Kouzlům by neškodilo, kdyby nebezpečnost pasti byla nepřímo úměrná "velikosti vjemu".

Příklad: Nebezpečnost pasti proti kouzlu tvořící jemnou vůni levandule by mohlá být 11, past na uslyšení burácení odpovídající průletu nadzvukového letadla by mohla být 1.

Ovládni zrak je kouzlo nahraditelné jinými - fata morgána, přelud nebezpečí a podobně.

Trochu jsem nepochopil, proč se kouzelník musí soustředit na iluzi, která se odehrává jen v mysli někoho jiného. Ani psychická ani iluzorní kouzla nevyžadují nepřetržité soustředění.

Celkově vzato mi kouzla připadají nahraditelná jinými a většinou jinými, univerzálnějšími a lepšími kouzly (sugesce, hypnóza atp.). Na druhou stranu to není jedno kouzlo ale hned pět (i když stejných jako vejce vejci), tak nakonec dávám druhé nejvyšší hodnocení.

Ikonka uživatele Sinthoras    [pošta] NEW     23:17:39 14.08.2007
Zdravím,
Děkuji Vám za hodnocení.

LG
1/ Nápad s provázaností kouzel se mi líbí - určitě bych ho tam zakomponoval.
2/ Přiznám se, že jsem dlouho uvažoval nad tím jak zamezit tomu, aby oběť nemohla oslepnout ohluchnout atp. Největší problém to byl právě u ovládni zrak, ale přestože je to zneužitelné - nechal bych to spíše tak jak to je (možná omezil na přidání jedné věci 3*3 sáhy).
Hráč si vždy najde cestu jak toto obejít a oběti co nejvíce ublížit (jak už podotkl Gonzáles).

Zdenál
Je to zajímavý způsob jak to vyřešit, ale bylo by třeba popsat jak moc vjem vynechává (a to je vzhledem k široké škále možných použití není možné. Opět by to házelo další povinnost na Pj. Nehledě na to, že u některých vjemů by to bylo relativně složité . . .+ lidský faktor - hráči se rádi hádají:)
Neznamená to, že bych tohle zatracoval - jen se snažím poukázat na to, že i tohle má své mouchy (ostatně jako vše:)

Ještě jednou děkuji jak za hodnocení, tak za komentáře . . .

Ikonka uživatele Zdenál    [pošta] NEW     14:08:14 13.08.2007
LG: Měl bych jinej návrh: aby byl potřeba TU na plný ovládnutí. Pak musí hráč přehodit u postavy na stejné úrovni past 14. Pokud by to byl jen úspěch pak by fungovalo jen částečně tj. smrad/vůně by nebyly tak silný, nešel by ohlušit oslepit, n epozvracel by se z nějaké děsivé chuti, nešel by ulechtat k smrti, vjem by vynecával.

Cena mi přijde docela odpovídající - no možná žvt *3 ale to je detail. Kždopádně dát to do závislosti na žvt je správný řešení.

Ikonka uživatele Gonzáles    [pošta] NEW     12:05:46 13.08.2007
Áve!
Že se mi kouzlo líbí je patrné už z mého hodnocení.

Pouze LGmu chci říci: Člověk (a i jiné rasy a tvorové) je tvor vynalézavý a ať se koukneš kam se koukneš, tak zjistíš, že zneužít se dá vpodstatě všechno...

Áve Gonzáles!

  [Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
16 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.73240303993225 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách