Kouzelnická Kouzla

Mráček neštěstí **hydorexcalígó** Hodnocení: Kvalita

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 15

Skupina: Časoprostorová magie

Past: -

Dosah:

Rozsah:

Vyvolání: 1 kolo

Popis:

Čaroděj Dejm jde se svým učedníkem Řízmírem po městě a vysvětluje mu princip Mráčku neštěstí. „Řízmíre! Posloucháš mě? A-ano mistře. Je to velice triviální, řekl bych až triviální, eh, primitivní časoprostorové kouzlo. Po zakletí, se objeví malý obláček, tmavší tím více čím více obsahuje vody.Voda je to skutečná, kouzlo žádnou netvoří, a prší na zem. Posloucháš mě vůbec? Ano, mistře. Já to věděl, že jít do města byla blbost, no!!! Kobylinec! Vy, vy, koně... Vymyslím na vás salámovací kouzlo! Kdeže jsme to přestali? U, kde se vezme voda, mistře. Á, ano, už jsem si vzpomněl, kouzlo pouze zkapalní přítomnou vodní páru a o zbytek se už postará zemská přitažlivost, takže až zase půjdeš za tím tvým alchymistickým kamarádem, nekouzli mu to v dílně, mohly by se tam vyskytovat nějaké páry kyselin či louhů a měl bys poleptaného kamaráda, což snad nechceš!?! Kde sem to přestal? Jo, už vím, ..., mráček můžeme „zavěsit“ nad nějaké místo, tak třeba tamta zahrádka, ..., no, vidíš to? A je zalito. Nebo když se budeš snažit o něco více, bude kouzlo svou oběť pronásledovat. A teď, se trochu pobavíme, zavěš ho nad něčí hlavu – třeba, támhle, nad toho hobita a ať ho pronásleduje... ...Řízmíre?! Já myslel támhle toho a néé starostu! Mistře? Kam ste zmizel? ... Sakra, stráže! Já, nic, já muzikant, jak se asi kouzlí píšťala? No nic... Zdravím pánové, Hyearchom!

...Mistře? Jak se to kouzlo vlastně ruší? Ty, už si tady? To kouzlo se nedá zrušit, vždyť tam už žádné není. Zrušit můžeš pouze pronásledování. A proč se jmenuje Mráček neštěstí? Mráček je ti jasnej a to neštěstí je pro dotvoření toho poetického názvu. Možná, že když někdo takhle zmoknul, když nebe bylo bez mráčku, a pak po tom mokrým uklouzl, tak si myslel, že za to může ten mráček a né jeho neohrabanost. Mistře Dejmusi? Je tu posel od starosty...“

O kouzle

Kouzelník si může určit, jestli budou padat drobounké kapičky (skoro mlha) nebo velké kapky, pokud nemá žádné speciální požadavky, budou padat kapky normální velikosti. Vody naprší dle úvahy PJ, neboť kouzlo, za 2 magy, stahuje páry (tedy i kyseliny a jiné utrejchy v podobě páry, třeba i rtuť) z okolí určeného bodu, zhruba tak 2-4 sáhů, a záleží jenom na tom kolik tam těch par bude (tedy na koncentraci par ve vzduchu). Doba po kterou prší je rovněž závislá na množství vody (či čehokoliv jiného), které kouzlo přitáhlo z okolí a tedy na PJ (na poušti asi moc nezaprší, ale což, zkusit se to musí). Za každý mag navíc se vzdálenost, ze které se stahujou páry, zvýší o 1,5 sáhu poloměru, čímž se podstatě zvětšuje i velikost mraku. Za 1 mag se voda do mráčku nebere z páry, ale kouzlo jí uzme z nějakého vodního zdroje (fontána, louže), který se musí nacházet do 15 sáhů od terče kouzla (místa), tímto způsobem je tedy možné „přelévat“ tekutiny (né bahno) z jednoho místa na místo druhé nebo odčepat jedovatý plyn z místnosti a podobně. Za jeden mag přenese kouzlo nad terč (místo) asi tak jeden litr, řekněme, vody, za každý další mag se množství té naší vody zvedne o 1 litr. Zasažená oblast je asi 0,5 m2, za každé zvětšení plochy o 1 sáh2, se musí připlatit 3 magy. Nesmyslným zvětšováním plochy se může dosáhnout i toho, že místo našich kapek velkých jako pěst, které se nám snesou nad ves bude padat mlha... Déšť ovlivňuje normálním způsobem vítr, pokud není pronásledovací.

Mráček, který nejde setřást

Za mrak, který bude svou oběť pronásledovat, si kouzelník musí „připlatit“ 5 magů. Takovýto mráček nejenomže přibírá další a další vodu (i jejích zdrojů – louže, řeky, bude-li si to sesilatel přát), přičemž maximální trvání je +- 15 kol(u par a 1 směna u vody nakradené z louží), ale i svou oběť pronásleduje, zhruba ve výšce 25 cm nad její hlavou rychlostí kolem maximálně 30 sáhů za kolo. Nebo se když se stačí terč teleportovat alespoň 11 sáhů od mraku, ten pak ztratí s terčem kontakt a zastaví se. Zakouzlí-li někdo rozptyl kouzla na pronásledující mráček, rovněž se zastaví, pršet však bude dokud „nedojde“ voda. A pokud jde o to padání je šance na uklouznutí nepatrná, je to spíše na souhře náhod (nemotora na mramorové podlaze, atd.). Pršet začne v druhém kole od seslání.

Tímto kouzlem lze tedy rozesmát i naštvat, zalít, uhasit malý ohýnek, osvěžit, popřípadně i zranit...

Pokud někdo na mráček sešle v době kdy prší, kouzlo chlad hvězd, má hotový kroupy, popřípadně sníh, to už ale chce pořádný cvik.

A pokud jde o Řízmíra, tak ten platil pouze „vysvětlovací“ večeři se starostou, což ho úplně oškubalo o veškeré úspory...

Doufám, že se vám bude Mráček neštěstí líbit a děkuji Rotrigovi a Legarovi za to, že mi v dílně vytýkali chyby a nastínili i jiná použití tohoto kouzla...

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 15

Diskuze

 Uživatel úrovně 8

Solventní déšť
*Nefelé solventea*

Parametry: Jako "Ohnivý déšť"
Obor: MA

Podobá se kouzlu "Ohnivý déšť", ale místo každého života zranění způsobí na každém zasaženém čtverci / hexu hmotnou škodu ve výši 4 zlatých - déšť spolehlivě rozpouští veškerý nemagický majetek, výrobky a produkty lidské činnosti (tzn. třeba i v sýpce uloženou sklizenou úrodu).

Kouzlo jako takové nereaguje na fyzickou podstatu věcí (nerozlišuje třeba "kámen" a "kov"), ale na průměrnou metafyzickou emocionálně-duševní energii, kterou do zasažených předmětů kolektivně investovaly inteligentní bytosti, které s nimi kdy měly co dočinění. Hodnota věcí se tak řídí místními podmínkami (tzn. například v zemích, kde je stříbro cenější než zlato, se stříbrné předměty budou rozpouštět méně).

Kouzlo rozpouští bezodpadově, avšak pouze takové produkty lidské činnosti, kde je *co* rozpouštět. Třeba takový výkop pro novou kanalizaci "Solventní déšť" nerozpustí, protože "díra" z pohledu kouzla není objekt, i kdyby za její vykopání někomu zaplatili sebevíc (zato ale bez problémů rozspustí krumpáč ve výkopu zapomenutý a dlažbu v blízkém okolí).


 Uživatel úrovně 0

Áve Tuvy!
nejprve k bodu 5) Vono je to tu běžně o slovíčkaření a tak nevybočuji z řady a když někdo napíše tvoří tak napíšu netvoří... Vlastně máš pravdu, že obětuješ 1 mag a navolíš si kde co, ale ono to zas tak světoborný není, když sebereš něc vody a chceš drobný déšť, tak to není zase tolik. Todle kouzlo bylo primárně dělaný na vodu, postupem času se druhotně přidaly i páry jiných a až nakonec ta rtuť. Bohužel jako vždy se opět zapomělo na "celkovou analýzu", a tak by se opravdu některé látky musely nutit k pršení magenergií...

to je snad všechno, snad sem ti odpověděl na všechno...
měj se...


 Uživatel úrovně 0

Zdravím Gonzále:

Tak znovu k mým bodům:
1) a 3) s tvými komentáři dohromady silně podporují 4) - tedy to, že si může kdeco "navolit" a přitom za to vše zaplatí jen 1mag.
5) Otázka není, zda kouzlo tvoří látky, ale že látky netvoří mraky (mlhu či tak). To že tekutinu rozsekáš na molekuly, které přeneseš a necháš kouzlo "sestavit" kapky (které by ale během jediného kola spadnou) je řešení - ale magenergicky podstatně náročnější než 1 mag. Zvlášť, pokud je mrak nemagický, není způsob jak některé látky udržet v této formě a ještě je přinutit pršet.

Jak vidíš z mého hodnocení, je to docela dobré, jen ty drobnosti mi tam nesedí.
S pozdravem
T.


 Uživatel úrovně 0

Zdravím vás!
Já než se dostanu k internetu, tak se mi vždy u dílek nastřádají...
Budu se snažit na všechno objasnit a pokud na něco zapomenu, tak mě upozorněte...

hlavně Sukovi:
Dosah kouzla: Nevím jak vás, ale mě celkem štvou pravilová kouzla s dosahem 10 metrů a pak konec, a tak sem dal tomuto kouzlu dosah pro jistotu větší, i když opravdu je asi přestřelený... A to s tim prodlužováním dosahu za dodanou magenergii neni zas tak od věci!
. Použité jednotky: Vzhledem k tomu, že se dílko schvalovalo delší dobu, tak vám už nepovím jestli to bylo napsáno úmyslně nebo omylem. Nicméně si myslím, že když se 1 čtvrtka = 1 litru, 1 sáh = 1 metru, 1 coul = 1 centimetru (jak se to v DrD prezentuje) tak by pro nikoho kdo četl pravidla neměl být problém to nějak pobrat...
. Dále pak, proč by mráček neměl jít zaměřit někam do prostoru? Kouzelník nemusí nutně osobu nebo místo vidět, ale pak se nesmí divit, když se splete a zaleje někoho (něco) jiného...
. V odstavci mráček, který nejde setřást se výslovně píše, že: zakouzlí-li někdo rozptyl kouzla na pronásledující mráček, rovněž se zastaví... Takže se nekouzlí rozptyl kouzla ani zlom kouzlo na osobu, nýbrž můžeme zakouzlit kouzlo rozptyl kouzla na mráček a to ke všemu jen na takový, který někoho honí...

. No taky jsem tam teď objevil dvě chyby... (zapomněl sem mezeru a jedno slovo mi upravil word a já si toho jako obvykle nevšiml...)

. Řeč mistra a učně rozdělená není, protože si myslím (může to být jen můj dojem), že to lze celkem dobře rozlišit, navíc nejsem žádný češtinář (abych to ještě více nepokazil) a nechtěl jsem to narušovat kde jakou přestávkou typu řekl mistr, atd...

Hlavně Tuvymu
. Dílko je lehce chaotické, ale když ste to pochopili, tak to zřejmě nebude tak strašné. Rozdělit do více odstavců jsem měl, ale nebojte v mém dalším příspěvku (až někdy) to bude lepší...
. Je fakt, že sem mohl trochu bádat a pátrat a napsat tam za jak dlouho to asi tak vyprší, problém však je jak velké kapky bude kouzelník chtít, protože tam se to může celkem o dost lišit... Jo, ještě jedna věc, ty víš jaký jsou průměrný srážky? (625 mm za celoroční období - průměr za 100 let)
. Nic proti tobě Tuvy, ale průměrná vlhkost vzduchu je v našich podmínkách jen několikrát do roka, obvykle ve vyjímečných situacích (velké horko). Jinak se průměrná roční vlhkost vzduchu pohybuje podle lokality zhruba od 50% do 85% (alespoň v Pošumaví).
. Kouzlo bylo schválně konstruováno, aby vzalo vodu "z ničeho" (normální prostý občan si to alespoň bude myslet...)
. Že je toto kouzlo dost levné? Ano je, protože taky nedělá nic světoborného...
. 5) tak tohleto jsem tedy moc nepochopil - na co se to vlastně ptáš... Toto kouzlo NETVOŘÍ žádné látky (to by pak spadalo do materiální magie), ono pouze buď páru stáhne do jednoho místa, rozptýlí, tak aby měly kapky potřebnou velikost a nechá je jednoduše spadnout. Pokud sebere třeba vodu ze studny, pouze ji dopraví na místo, rozptýlí tak, abychom dostali požadovanou velikost kapek a nechá je spadnout... Mráček pouze zajistí, aby se v místě působení se molekuly té kapaliny dostaly tak blízko, případně daleko, aby ještě pršelo...
. 6)Ano, je to tak. Mráček je nemagický a tedy ho můžeš rozehnat jakýmkoliv způsobem, který za Á) je logický (ta tvá ohnivá koule - voda se vypaří) za Bé) ti dovolí PJ... Pokud je mráček pronásledovací, pouze se pokouší držet se své oběti, ale pořád se dá "vysušit" , samozřejmě pokud se jedná o vodu, tu rtuť budeme muset odstranit nějak jinak, třeba si dát na hlavu vědro...
. 7)utéct, uletět, ano je to možné, ale vzhledem k tomu, že mráček je opravdu velice rychlý, půjde to ztuha. Oběť by, jak vyplívá z textu o té teleportaci, se musela dostat 11 sáhů od mráčku, aby s ní ztratil kontakt. Rovněž je také možné si vzít pláštěnku nebo něco na ten způsob, nebo si vlézt pod střechu, avšak střecha musí být maximálně 25 sáhů široká, jinak mráček sníží výšku na méně nežli 25 coulů. z toho vyplívá, že je možné mezi oběť (obvykle její hlavu) cokoliv vložit, třeba prkno, chcete-li.

Hlavně pro Folcwina:
. Znovu říkám, že mráček neštěstí netvoří hmotu, pouze jí stáhne, zkoncentruje, do jednoho místa.
. Dále je v textu psáno, že: Za mrak, který bude svou oběť pronásledovat, si kouzelník musí „připlatit“ 5 magů. Tudíž za jeden 1 opravdu mráček nikoho pronásledovat nebude.
. Když na někoho sešleme mráček neštěstí a následně do něj budeme šít blesky? No to si myslim že je na PJ. Buď se nic dít nebude a blesky budou ubírat normálně nebo můžou mít větší šanci na zásah a nebo budou mít zvýšené poškození. To by pak ale stačilo sesílat blesky v dešti a efekt je stejný, až na to, kdyby byla nějakej slejvák, to by pak mohlo zkratovat celé okolí, tedy to z toho co jsi tu napsal vyplívá... Pokud já vim, tak ve vodě blesky sesílat nelze, průrazné blesky neprorazí led, ale že by měli ubírat bonusové životy, za to že je terč mokrej? Proč proboha? Možná, že máš jiná pravidla já mam pouze 1.5, ale zase na druhou stranu, voda je pouze vodič. Destilka, což nám vlastně s nejvyšší pravděpodobností padá z nebe elektriku moc nevodí, neboť tam musí být alespoň nějaké příměsi (pokud se pletu opravte mě). Vodní pára je bez příměsí, pouze H2O. A taky další věc, v příručkách se nikde a nijak neřeší zda-li pak je modrý blesk elektrický výboj (i když je to nasnadě) a i když tě ten blesk sejme, stejně zasáhne celé tělo, takže je to jedno, jedině že by část výboje přeskočila i na okolní (mokré či v mokru stojící) bytosti!
. Za jistých okolností určitě, ale pokud nejni postava alchymistou tak s sebou určitě běžně netahá lahve s kyselinou! A i kdyby, musí ji nejprve otevřít a pak teprve vyvolat kouzlo.
. S ohledem na zneužití kouzla ti říkám, že většina věcí měla sloužit ku prospěchu a až lidé (případně další rasy) z toho udělali zlomyslnost nebo zbraň!
Příklady? Takže od nás: Vývojáři atomové pumy si taky mysleli, že dělají dobrou věc ve prospěch lidstva - v té době nikdo nemohl tušit co se bude dít potom. A od kouzel? Když to trochu přeženu, tak ten co vymyslel ohnivou kouli si mohl chtít vymyslet "jen" ohňostroj a nebo tvůrce mágova velkého mixu třeba chtěl pudink... To samé je s cepem, jeho tvůrce určitě nepočítal s tim, že přijde nějaký Husita a udělá ze zemědělského nástroje zbraň!
Prostě a jednoduše. Inteligentní bytosti (mi lidé, ale i jiné rasy) dokážou zneužít cokoliv a kdykoliv. nemůžeš udělat nic co by bylo absolutně bezpečné, vždyť i kelímek s vodou, když piješ a někdo ti ho víc přihne tě může "zahubit"!
Proto si myslím, že zneužitelnost je všude a nemůžeš jí (teda můžeš, ale dle mého názoru bys neměl) soudit "věci" (v našem případě kouzlo), u kterých je to tak jednoduché. Záleží totiž na tom, né kdo, ale jak se věci, schopnosti používají!!!
Snad jsem na nic nezapoměl!
Všem děkuji za kritiku, je velice přínosná a podnětná...
A opravdu se omlouvám za to, že zatím vždy (i u bublíka) byly mé odpovědi na Vaši kritiku delší než-li příspěvek samotný… U specializací se to již nestane (mé další dílko)!
Mějte se dobře! .................................................. .................................................. .......................Gonzáles


 Uživatel úrovně 0

dost precizní kouzlo....jednoduché praktické...lehce hratelné a ten příběh..ŠPIČKA..


 Uživatel úrovně 5

Zajímavé kouzlo, ale má pár vad, které se mi nelíbí. Cena je jen 1 mag, to bych si představoval spíše než u kouzel u čarodějnických triků, jako například pouhé vytvoření vody kondenzací. Dle mého už jeden mag nevystačí na pronásledování a jiné blbůstky, ale máme kouzla typu rychlost, tak to zas není taková chyba.

Ale co když na někoho dáme obláček neštěstí a pak do něj budeme rajbit blesky? To pak za malé zvýšení magenergie a jedno kolo navíc máme účinnost blesků dvojnásobnou (za terč ve vodě ).

Pak za jistých okolností lze nepřítele zraňovat citelně kyselinovou mlhou ( ad příklad s alchimistou ).

Sohledem na takovéto možnosti "zneužití kouzla" musím chtě nechtě dát tak málo. Jsem otevřen debatě, takže lynčovat mě můžete až později.

S pozdravem
Folcwine


 Uživatel úrovně 0

Trochu jsem upadal po čtení začátku ale vrátilo mne do hry to, že mráček může pronásledovat.
To se mi jeví jako hodně praktické, rptože tím dotyčného dosti naštveme přinejmenším. Jak je psáno, i možná zraníme, spíše ale jen stínové životy.
Proto tedy hlasuji pro nadprůměr, hlavně za Řizmíra.


 Uživatel úrovně 0

Zdravím

Kouzlo se mi líbí (rozhodně vyniká v řadě těch několika naráz schválených), ale určitě mám i své námitky.
1) U "obyčejné" varianty kouzla je popis velmi chaotický a doba trvání není v podstatě udána ani naznačena (ačkoliv by být mohla) - takto musí PJ zjistit průměrné srážky, aby věděl, za jak dlouho mu vyprší několikačtvrtkový mrak.
2) Stylistické chyby - míchání sáhů, metrů, cm, litrů, čtvrtek atp.
3) Fyzikální chyba - z koule o poloměru 4 sáhy s průměrnou 12% vlhkostí (to neznamená, že 12% objemu je voda!) bys nezískal dostatek vody ani k zalití ředkviček (toto je však pro fantasy světy a hratelnost kouzla méně podstatné). Nutný podstatně větší "nasávací" dosah, ještě lépe (nejde o hraničářské kouzlo) nechat pouze možnost "nasátí" kapaliny ze zdroje.
4) Celkově mi to přijde dost levné, ale asi se jedná pouze o můj dojem.
5) Mnoho látek (ač tekutých) mrak nikdy nevytvoří a nemohou tedy "pršet" - jsou tyto látky (Hg) udržovány v "oblačném" stavu magicky?
6) Pronásledovací mráček - z popsaného vypývá, že mráček je nemagický, tedy, pokud na něj zakouzlím např. ohnivou kouli nebo něco na ten způsob, co by obyčejný mrak rozehnalo, bude to na něj působit stejně. Je tomu tak?
7) Stačí tomuto mráčku utéct (tj. je opravdu nutná pouze teleportace)?

Celkově pěkné kouzlo a pokud si kouzelník bude v kapse nosit lahev s nějakým prudkým jedem, v kombinaci se zmlhovatěním mraku velice silné a smrtonosné (na rozdíl od jiných, já tyto v principu primitivní efekty, které když se správně využijí jsou velmi velmi silné a smrtonosné vítám, protože prostředek je v pořádku).

S hodnocením ještě počkám.
S pozdravem
T.


 Uživatel úrovně 0

Když jsem si to tak pročítal napadlo mě spousta možností, jak to použít ve hře a proto 4*.

barbar Michael


 Uživatel úrovně 0

Zdravím,
Jednoduché vtipné a pěkně zpracované zaklínadlo.
Nejvíce se mi u tohoto zaklínadla líbí to, že se dá využít nejen jako zlomyslnost, ale také prakticky - v případě bloudění na poušti trochu vody určitě přijde vhod.