Prach a pavučiny **muerch**
Autor: | Saladin |
---|---|
Přidáno: | |
Hlasovalo: | 30 |
Skupina: Materiální magie
Dosah: 1
Rozsah:
Vyvolání: 1 kolo
Popis:
Kouzlo Prach a pavučiny jednoduše vytvoří souvislou prachovou vrstvu na pevné vodorovné ploše 1 čtverečního metru (tedy kupř. na kruhu o průměru přibližně 1,13 m nebo na čtverci o hraně 1 m). Toto stojí 1 mag. Účelem použití kouzla zpravidla je zamaskovat návštěvu nějakého místa - anebo si naopak nějaké místo zaprášit a později bezpečně poznat, jestli ho někdo navštívil či ne. Varianta kouzla na jinou než vodorovnou plochu stojí 2 magy a pokud je to nutné, je doplněna i nějakými těmi pavučinami. Obecně pro funkci kouzla platí, že není možné vytvořit něco, co by na tom místě nevzniklo přirozeně*, a naopak to, co je možné vytvořit, je možné vytvořit právě tak, jak by to vzniklo přirozeně (tzn. žádné husté pavučiny, do kterých lze někoho zaplést a zalepit- nanejvýš návštěvníka tak ušpiní). Vyvolaná prachová vrstvička je skutečná (a působí na ni vlivy prostředí), nicméně je možné ji zrušit nějakým protikouzlem či rušícím kouzlem. Kouzlo existuje pouze v této jedné popsané variantě. Tzn. není možné zvětšit rozsah kouzla přidáním magenergie - pokud chcete zasáhnout větší plochu, musíte ho seslat víckrát.**
*Pro toto platí jedna vyjímka - velmi tenkou vrstvičku prachu je možné vytvořit kdekoliv.
**Samozřejmě je to hloupost, technicky to nepochybně možné je - jen mě prostě baví představa kouzelníka pobíhajícího po místnosti a opakujícího do zblbnutí "muerchmuerchmuerchmuerchmuerchmuerchdebilníkouzlomuerch...".
Za konzultaci při tvorbě a pilování kouzla děkuji mistrovi toho oboru - Maglorovi.
Přidáno:
Přečteno: 0
Hlasovalo: 30
Diskuze
Špindíra
*Rapas*
Magenergie: 6 (7) magů
Past: Roz ~ 5 ~ 0
Dosah: 10 sáhů
Rozsah: 1 postava
Vyvolání: 1 kolo
Trvání: ihned
Obor: ČP
Popis:
Toto kouzlo je protikladem ke kouzlu "Lazebník" - příjemce kouzla bude najednou opocený, špinavý, rozcuchaný, a pokud byl čerstvě oholen, vyraší mu krátké strniště. Za příplatek jednoho magu toto kouzlo také ušpiní a pomuchlá jeho oblečení. Kromě toho, že je s pomocí tohoto kouzla možné srážřet v rozletu různé vyšampónované elegány, najde uplatnění též ve chvílích, kdy je důležité, aby kouzelník nebo někdo z družiny budil zdání, že byl třeba dlouho na cestě, apod.
I u tohoto skvělého díla Alcator projevil svůj osobitý smysl pro humor.
Oceňuji tento vtipný a použitelný nápad.
Vskutku se jedná o praktickou věc, ale prosim tě, tohle si nemůžu odputstit. Nápad je to hezkej, ale opravdu sis na tom mohl dát víc záležet. To kouzlo je opravdu zajímavý a dá se využít v mnoho situacích, ale na to, co by z toho mohlo být, si to pěkně odbyl. To je můj názor.
Zaujímavé kúzlo. Viem si predstaviť aspoň zopár situácií kedy sa veľmi dobre hodí, no aj opačne.. Môže byť naozaj praktické i vtipné. (Jeden kúzelnik "zapráši" kolegovi knižnicu a potom si ho začne doberať.)
Skôr či neskôr by som ho však do grimoáru môjho kúzelnika určite pridal.
..Z celkom veľkej diskusie som si prečítal prvé tri príspevky a v súvislosti s dosahom ma napadla jedna vec:
Vzhľadom na povahu kúzla či už niečo zamaskovať (náštevu miesta), alebo nastražiť akýsi "vlas na skrini" tada "pascu" proti návšteve, sa mi zdá kontraproduktívny spôsob zosialania, že -dotknem sa miesta-zošlem kúzlo-odtiahnem ruku-a v prachu nechám vlastný odtlačok.
Ono to môže byť detail, ale v poslednej dobe módnych detektívnych dobrodružstvách to môže byť detail dôležitý.
Taktiež drobný problém potom zamaskovať-zaprášiť miesta v podstate nedostupné...
Suma sumárum - podstate sú to len drobnosti. Kúzlo ma potenciál a i k hore uvedenému dávam ****
Hej je to gut! ma to mnoho využití a hned ho nabídku kolegovi kouzelníkovi. :o) dal bych 5* kdybych mohl
Jednoduché, milé, užitečné,... zajímalo by mě však jedno. Kouzlo se dá zrušit, ale co se pak s tím prachem stane? Zmizí? Vypaří se?
Víš Fenqel má pravdu , nedovedu si představit že kouzelník na 1ú si do podzemí vybere kouzlo který vytvoří pavučinu kterých je stejně plný podzemí a naproti tomu čaroděj na 20ú kterému táhne na padesát si asi místnost poznačí nějakým výraznějším spůsobem.
Podle mě se většina zdejších kouzel zakládá na tom, že se nějak dají nahradit jinými kouzly. Nebo aspoň napodobit.
Fengel: Dobrá, toto beru, pokud by e jednalo o čaroděje, ale vem si třeba mága. Bude obětovat jedno ze svých opravdu zůžených výběrů kouzel takové, které někdy občas využije na zaprášení. To už se mu víve hodí Hyperprostor a schová se kam chce také bez praachové stopy, použije amébu a má nulovou hmotnost a snad potom ani tak by nepotřeoval prach a pavučiny, dokonce améba má i jiné přednosti. Může si na postavu počkat i jinýma kouzlama. Chtěl jsem jenom říci, že toto kouzlo je dosti nahraditelné jinými kouzly...Prostě u čaroděje chápu že by mu nevadilo dát si toto kouzlo, protože prostě jich má hodně, ale mág jich má pouze pár a spíše využije kouzla íceúčelová, která v mnohých situacích nahradí toto kouzlo a navíc by se daly využít i jinak...
S pozdravem anarion
anarion
Mmm.. Předem se omlouvám za to, že reaguji až tak pozdě, ale zapomněl jsem na tento příspěvek. Takže se k tomu teďka až vracím. A snad ti to vysvětlím tak jak to vidím já.
Kouzlo mi přijde mnohokrát využitelné, protože když se na to fakt takhle zadíváš, tak to má využití. A to dvojího účelu. Pokaždé je tam něco ze sledování. Můlžeš ho použít tak, že ho někam naprášíš, kde jsi předtím rozšlapal prachovou vrstvu. Třeba když se ocitneš na nějaké půdě a něco tam hledáš, tak je tam několika centimetrová vrstva prachu. Naráz tě někdo vyruší, potřebuješ se skrýt, to je v pořádku, někam zalezeš, ale stopy by tě prozradily - tak je zaprášíš, každej kdo je trochu inteligentní přijde na to, že když je neporušená prachová vrstva, tak tam asi nikdo nešlapal. -> Tohle je první účel, který jde využít na mnoha místech. V jeskyni, v barácích, sklepích na půdě atd.
Druhá možnost - a to se držím osnov od Saladina - je zaprášení nějakého místa. Je to jednoduchá a skvělá možnost, jak se dá zjistit, jestli to místo někdo navštívil.
Třeba - dostaneš se do nějakého sklepa, kam jsi se dostal po hodně dlouhém zkoumání přes nějaký mechanismus třeba. Jenže ouha, když tam přijdeš - tvá oběť už tam není. Tak si na ni počkáš, chceš se schovat někam, ale zjistíš, že k tomu není místo. Tak se zase odplížíš počkat někam ven. Předtím tam naprášíš tu vrstvu.. Po nějaké době se přijdeš podívat a zjistíš, že tam opravdu někdo byl. Podle stopy poznáš, že jde třeba o hobita (nenosí boty) a máš důkaz.
Nebo to jde využít tak, že potřebuješ dokázat že někdo někam chodí. Jen nastražíš třeba před objekt vrstvu a máš vystaráno.
Snad jsem tě přesvědčil..