Kouzelnická Kouzla

Paralýza *Imobilite* Hodnocení: Průměr

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 28

Skupina: Vitální magie

Past: Roz+odl-7-paralýza/nic

Dosah: 1

Rozsah:

Vyvolání: 1 kolo

Trvání: 30 kôl

Popis:

* Za terč kúzla je považovaný ten na ktorého zošle kúzlo sám kúzelník.

Kúzelník vykríkne *Imobilite* a koncom palice, alebo rukou sa dotkne protivníka. Ten je paralyzovaný, pokiaľ neuspeje proti pasti , tak že sa nemôže hýbať. Necíti si telo a jeho svaly sú kŕčovito napnuté. Toto kúzlo trvá tridsať kôl, počas ktorých je možné na paralyzovaného útočiť aj zosielať kúzla. Pritom všetky útoky na neho platia ako útoky na nehybného protivníka

Paralyzovaný musí po celú dobu zostať v takej pozícii v akej bol pri zoslaní kúzla, avšak pokiaľ bola tá pozícia príliš nestabilná, môže jednoducho spadnúť. Svaly vnútorné, ako sú srdce a žalúdok pracujú normálne, napnuté sú len svaly, ktoré vie postava ovládať. Paralyzovaná postava nie je schopná vykonávať akúkoľvek činnosť pri ktorej je potrebné použitie svalov.

Toto kúzlo pôsobí len na stvorenia, ktoré majú svaly.

Po skončení trvania kúzla sa jeho svaly opäť uvoľnia a začne si opäť cítiť telo. Kvôli kŕčovitému zovretiu tela ale dostane 4 body únavy a je zranený za 5 tieňových životov, pretože svaly príšerne bolia.

Špecialitou tohto kúzla je, že ktokoľvek sa paralyzovaného fyzicky dotkne, je tiež paralyzovaný a jeho paralýza trvá opäť 30 kôl. Takto sa môže vytvoriť aj reťazec niekoľkých paralyzovaných.

Z tohto vyplýva že je vhodné na paralyzovaných zosielať kúzla, alebo stierať.

Pri útoku na paralyzovanú postavu zbraňou tvárou v tvár je paralyzovaný normálne zranený, ale po dokončení útoku, si postava hádže proti pasti a je možné že bude tiež paralyzovaná /viz.nižšie/.

Je tiež dôležité či sa dotkne paralyzovaného holou rukou, alebo napríklad mečom, to zhrnuje nasledujúca tabuľka:


Druh látky Bonus ku pasti
Holá koža 0
Tenká látka +1
Drevo +3
Kov +4
Iné Podla PJ

Pri zosielaní kúzla si musí obeť hodiť proti pasti Roz+odl-7-paralýza/nic. Pokiaľ obeť proti pasti neuspeje je paralyzovaná, ak uspeje, nestane sa nič. Pokiaľ sa paralyzovaného niekto dotkne hádže si taktiež proti pasti, len pri rozdiele úrovní sa vždy počíta úroveň prenášača, teda toho kto kúzlo prenáša, nie toho kto ho zoslal.

Kúzlo je silnejšie čím viac ľudí je zapojených v reťazci. Preto o každého ďalšieho paralyzovaného pasť stúpa o jedna. No žiadne kúzlo netrvá večne, takže po piatich paralyzovaných kúzlo začne slabnúť a pasť sa za každého ďalšieho v reťazci znižuje o dva.

Tým by som chcel predísť situáciám, v ktorých sa dvadsať ľudí pochytá za ruky, nejaký mág zošle kúzlo a tak sa podarí paralyzovať aj draka.

Princípom tohto kúzla je prenášanie akejsi magickej energie, ktorá ovláda svaly paralyzovaného. Pričom rovnako ako u elektrického prúdu nezáleží či sa zdroju energie dotknete malou paličkou, alebp velkou tyčou, ale záleží len na materiále. Týmto pravidlom by som chcel predíjsť príliš zložitým výpočtom a hodom, ktoré by zhoršovali použitelnosť.

Dva príklady na záver

Čaroděj Texel nebyl v právě nejradostnější pozici. Už popadesáté se ptal sám sebe, má-li tohle vůbec zapotřebí, při svém svém postavení u dvora snad nemusí snášet takové ústrky. Ze všech sil se pokusil potlačit kýchnutí, když se na něj snesl další oblak prachu. To se princ Vlastimír vrhl do postele, pod kterou Texel ležel. Ozvalo se pitomoučké zachichotání, a další, o trochu menší oblak prachu se snesl Texelovi do tváře. Zavřel pevně oči a silou vůle se pokusil zacpat si i uši, to ale otevřelo stavidla jeho fantazii. Už to nebude snášet o nic déle než je nutné. Dal pokyn svému havranovi za oknem. Princ a…hmm, a ona teď podle všeho leželi. Texel zaklonil hlavu, a spatřil pár chlupatých nohou, vyčuhujících na jedné straně postele. Posunul se na loktech, znova potlačil kýchnutí, natáhl ruku, zašeptal „Imobilite“ a pevně stiskl nahý kotník. Noha okamžitě ztuhla. Ozval se překvapený vzdech a němý začátek výkřiku Texel se okamžitě vykutálel z pod postele, postavil se a začal oběma rukama zvonit současně na zvonky pro služebnictvo a pro stráž. Nevšímal si strnulé dvojice na posteli, procítěně pronesl „ufi“ a vyletěl otevřeným oknem do zámecké zahrady.

Hrdina otřel zkrvavený meč o vyšívanou tuniku nejbližšího strážného, ležícího s probodnutým břichem na podlaze. Hrdina stál uprostřed nejvyššího patra nejvyšší věže v Severním království. Cesta sem byla lemována krví a zmarem, četnými mrtvolami a překonanými nástrahami. Teď hrdina stál na zdobené podlaze kruhové místnosti, za zády měl dveře, kterými přišel, a před sebou trůn. Ten sice nebyl z lebek, v dobré vůli na něm však byla lebka umístěna.

„Takže jsi dospěl až sem.“

Chladný hlas jakoby zněl přímo ze stěn.

„Ano.“

Chladný hlas se zasmál

:

„Odpusť mi to klišé, ale tady tvá cesta končí.“

Hrdina pokrčil rameny, a nárameníky plátové zbroje toto gesto ještě zvýraznily.

„Ano, říká se to. Vlastně, říkají to. Většinou je to ale to poslední, co kdy řeknou.“

Majitel chladného hlasu vstal z trůnu, vykasal si černý plášť a vykročil směrem k hrdinovi.

Hrdina pozvedl meč. „Slíbil jsem králi Severního království, že mu přinesu tvou hlavu na stříbrném podnose. Nevím do jaké míry to myslel vážně, ale pro jistotu…nemáš tu nějaký stříbrný podnos?

Postava v černém plášti si odfrkla a zastavila se na dva sáhy před hrdinou.

„Vím že vy hrdinové máte určitá pravidla, jak tohle dělat…přece bys mě nezabil jako prase na porážce? Něco takového musí proběhnout pořádně. Ale musí to být fér, to znamená, že v tvém případě žádná zbroj a žádný meč, v mém žádná kouzla. Souhlasíš?“

Hrdina chvíli přemýšlel, a potom přisvědčil.

„Dobře, ale jak tedy budeme bojovat?“

„No…“ Černokněžník se zeširoka rozhovořil o pravidlech čestného souboje, o morálních zásadách a podobně, i když se mu příliš nepodařilo zakrýt ironický tón. Než stihl hrdina namítnout, že se k samotném souboji vůbec nevyjádřil, pronesl černokněžník nahlas:

„…Ale, hlavně popořádku. Je takový pěkný zvyk, že si soupeři před soubojem podají ruce. Je to prastará tradice, původně určená jako gesto na důkaz toho, že ani

jeden ze soupeřů nedrží zbraň. Takže…“

Hrdina, po proslovu trochu popletený, si stáhl kovovou rukavici a sevřel svou medvědí tlapou černokněžníkovu bílou, štíhlou ruku s černými nehty. Černokněžník zamrkal, a pak sebejistým hlasem pronesl „Jak mi vždycky říkávala maminka…všechno jde vyřešit bez IMOBILITE!!!“

Hrdina strnul, s rukou nataženou před sebe. Černokněžník svou pomačkanou ruku vymanil ze stisku, zasmál se a natáhl ruku, do které mu vklouzla napitá kuše. Na hrdinovi se hýbaly jen napůl překvapené, napůl vystrašené oči. Černokněžník se na něj přátelsky usmál:

„Víš, všechny ty kecy o pravidlech a tak…to jsou kecy dobrý leda tak pro vás. Já naštěstí hrdina nejsem, a pravidly se řídit nemusím. Nemusím ani hrát fér, ani podle nějaké pochybné cti. Vyřiď tohle prosímtě svým kamarádům, až se s nimi setkáš tam, kde vy pošetilci věříte že se po smrti setkáte.“

Opřel kuši o kovový límec hrdinovy zbroje.

„Adios, stupido“

Halou se ozvalo zadrnčení.

Hned po té křupnutí.

Asi za deset vteřin se halou rozneslo zařinčení.

A nakonec krátký, pobavený smích.

Na záver by som chcel chtěl poděkovat Plžovi, Shadowmagovi a Maris za kritiku v MS a Barbarovi Cohenovi za spísanie záverečných poviedok

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 28

Diskuze

 Uživatel úrovně 8

Pingpongové kouzlo
*Pingipongum*

Magenergie: 2x žvts (počítá se žvts toho méně životaschopného z obou tvorů)
Past: Roz ~ (0+počet odrazů) ~ odraz / (1+počet odrazů)k6 životů
Dosah: 20 sáhů
Rozsah: 2 bytosti
Vyvolání: 1 kolo
Trvání: ihned
Obor: EU

Popis:

Kouzelní při seslání určí dvě bytosti, z nichž jednu dle jeho volby zasáhne kouzlo jako první. Tato bytost si hází proti pasti uvedené v popisu kouzla. Pokud neuspěje, je zraněna za 1k6 životů. Pokud uspěje, odráží se kouzlo na druhou specifikovanou bytost - tentokrát ale jeho past narůstá o 1 a taktéž zranění v případě neúspěchu roste o dalších 1k6 životů. V případě úspěchu se kouzlo znovu odráží zpět na první bytost, a cyklus se opakuje, dokud se bytostem daří past přehazovat - jakmile jedna z bytostí nepřehodí, je zraněna nakumulovanou energií a kouzlo už dál nepřeskakuje.


 Uživatel úrovně 5

Jedná se o kouzlo Svaž postavu, které je trochu okořeněno přenášením paralýzy. Těžko říci, zda je kouzlo vyvážené, ale celkově se zdá že ano. avšak jak poznamenal Suk, tím že je umožněno přnášek paralýzu i jinak než přímým dotykem, vyvstává otázka, nakolik se paralýza přenáší například zmíněnými dveřmi nebo třeba podlahou. Osobně bych asi nechal přímý dotyk (nejvýše s rukavicí na zbroj).

Podobným způsobem jako toto kouzlo působí i Seepia snake Sigil, kdy také se paralýza může šířit stejným způsobem, jak je napsáno zde. A ještě jsem to neviděl nijak zneužité.

Co bych zrušil je nárust pasti s počtem paralyzovaných - čekal bych přesný opak, kouzlo je sesláno za magenergii, která se ředí čím dál tím více, čím více osob musí kouzlo držet v paralýze.

Celkově dobrý nápad a alternativa k jiným znepohyblivujícím kouzlům, která je pečlivě zpracována:

3*

K příběhům - první jsem skoro do konce netušil oč jde (neříkám, že je to tak špatně)

Druhý mě přišel naivní z obou stran - pokud by mi velký nepřítel nabídl ruku a přiblíží se dostatečně nadosah, tak s ním jdu do rvačky - kouzelník by ve rvačce neměl mít nejmenší šanci (pokud se předem vhodně neokouzlí). (Rýp :))


 Uživatel úrovně 0

Fafrin Vok:

Jsi zase moc důkladný :-). Z mého zápisu pasti to lze poznat stejně jako z tvého. Vše okolo jsou pouze formality. Proč se vlastně opičit po pravidlech?


 Uživatel úrovně 0

Kouzlo se mi moc líbí. Vnáší nový prvek do hry, je to hezký nápad a poměrně dobře zpracovaný. Příběh jsem si na konci nečetl, nepovažuji to za nutný p otom co jsem shlédnul to předchozí.

Jen snad bych napsal že parylizopvaná postava má třeba jakýsi magický energetický obal, což by vysvětlovalo možnost paralizovat se dotykem jeho, nebo něčeho co má při sobě.
Pak když se do kouzla přimotá více osob (drží se) tak jak vypadá konečná past? Řekl bych, že se to počítá odm toho co je na nejvyšší úrovni + úprava podle počtu.
Jinka kouzlo je to silné, ale myslím že vynechání nějaké podmínky (třeba znalost nějakého kouzla z vitální magie) vůbec nevadí.
100% to není, ale toto kouzlo se mi zdá dosti použitelné, oproti mnohým jiným odsud.


 Uživatel úrovně 0

Tohle je proti předchozímu kouzlu fakt hodně slabé. Všechny chybky jsou tam někde vzadu, tak se do kritiky poštět nebudu. Zajímalo by mě jen jak je to s tím přenosem na kouzelníka co psal Angeluss? Když se jako kouzelník někoho dotknu a přenesu na něj tuhle paralýzu, budu přece první na koho se vztahují přenosné účinky ne?


 Uživatel úrovně 0

Fafrin - Obávám se, že kouzlo není plně použitelné ani z tvého úhlu pohledu, vyžaduje změny, aby se dalo "bez obav" použít.


 Uživatel úrovně 0

Firefanatic - dobrý, jsem zvyklej, jen už ně štvalo, že ho tady lidi kroutí už druhej týden, a furt se ne a ne trefit. Jinak Fafrin stačí.

OK. Možná se liší jen náš názor, co je to použitelné kouzlo, potažmo příspěvek. Pro mě je to věc, kterou mohu jako PJ použít beze strachu o narušení chodu, děje a rovnováhy. Pro tebe jako hráče je to asi spíš věc, kterou můžeš dát (použít) pro svou postavu a bude ti to k něčemu.
Ty pohledy jsou odlišné a oba správné.


 Uživatel úrovně 0

Fafrin Vok atd. - promiň za to jméno...

Obávám se, že v otázce použitelnosti se neshodneme, je tedy zbytečné nadále debatovat.


 Uživatel úrovně 0

Firefanatic -
(bože, kdy konečně někdo napíše moje jméno dobře)
Když chceš někoho zlikvidovat tiše, ale tak aby to přežil, je tohle kouzlo celkem vhodné (kdyby se nešířilo a bylo tím padém vyvážené a použitelné, protože takhle skutečně není k ničemu jinému, něž nepřítele paralizovat, a poté pohodlně zabít)) Například když se asi před 2ma leti snažila jedna moje družinka vysvobodit někoho z městské věznice, potřebovaly projít kolem stráží dovnítř (nakonec myslím část předstírala opilé a nechali se zavřít na záchytku, a druhá část omráčila oslabenou stráž a přišla všechny vzpustit převlečená za desátníka, takže celé bez boje). Určitě bz bzlo účiné, kdybz se ke stráži člověk přiblížil jako opilec, pak je paralizoval, a pak zmatené někde.... (teď mě napadlo skvělé nekrvavě likvidující kouzlo, hmmm..) ... nechal stát, aniž by přesně věděly, jak jim ten prevít utek.
Jinak semozřejmě že moc použitelné není, pokud chceš někoho zabít, tak ho usmažíš rovnou, a pokud ho chceš zneškodnit, tak použiješ "Svaž postavu".


 Uživatel úrovně 0

Moc se mi to nelíbí formou. Jednak je to levné, silné a trochu neoriginální a jednak se mi zdá, že pravidla píšeš dost na přeskáčku. Třeba hod na past bych si představoval někde na začátku po věcech týkajících se sesílání, efekty až po pasti, nakonec působení na okolí. Navíc bych to shrnul do odstavců. Příjde mi, že jsi to takhle chtěl natáhnout obsahově, ale na mě to moc dobře nepůsobí.

Mezi příkladem a příběhem je docela rozdíl. Příklad je to co se vyskytuje v pravidlech a příběh to co jsi napsal ty. To je ale asi jen chyba v pojmenování.

Ohledně magenergie 2*úroveň. Co když kouzelník sesílá kouzlo na člověka a ne příšeru? Pak je přeci ohromě silné ne?

Další věc je působení dotykem. Normálně by mi přišlo dobré, ale v tomhle případě se mi zdá, že kouzelník bude okamžitě jedním z adeptů na paralýzu, protože ji tím dotykem přenese zpět na sebe.

Za 30 kol tzn. zhruba 5 minut pokud se nemýlím pak udolám každého. Navíc když se mu budou započítávat postihy za útok na nehybného protivníka což by podle mě měly.

Pak je tu past... odolnost. Dejme tomu, že víc než 3/4 postav ji mají kolem nuly, nebo dokonce pod. 7 je dost vysoké číslo.