www.Dracidoupe.cz


Kouzla


Zápisník *pugillarisum* 
Příprava na tisk (tisknuto 358x)
Přidáno: 15:14:15 05.07.2006
Magenergie:10 magů
Dosah:viz níže
Rozsah: 0 - sesilatel
Vyvolání:1 směna
Trvání:stále (do přetížení)
Skupina:Časoprostorová magie
Autor: Lazi Vlaad
Průměrné hodnocení:3.47
Popis:

Kouzlo časoprostorové magie, vhodné nejen pro zapomětlivé čaroděje a mágy. Svým základním principem se podobá kouzlu Neviditelná torna z pravidel. Za deset magů si sesilatel vytvoří někde v časoprostoru tzv. paměťovou kapsu. Do té pak může kdykoli (kdy sešle další kouzlíčko jménem Zapiš (vyvolání: 5 kol (za 1 bod únavy)) se zaklínacím slovem *signo*, které k tomuto kouzlu neodmyslitelně patří a při učení je jeho součástí => nepočítá se do celkového počtu kouzel, která kouzelník ovládá) vkládat různé záznamy vlastních smyslů.

To v praxi znamená, že za 2 magy na 1 směnu může kouzelník zaznamenat vjem jednoho svého smyslu (pokud bych chtěl zaznamenat dva smysly bude to stát čtyři magy na 1 směnu, za tři smysly šest magů atd.). Lze zaznamenávat i takové smysly jako trpasličí infravidění (které pak může být promítnuto (viz níže) i tvorovi, který je neovládá) či hobití čich a krollí utrasluch (tyto smysly ovšem jiné rasy nejsou schopné při promítání (viz níže) vnímat). Během zaznamenávání se nemusí kouzelník na kouzlo soustředit. Ještě během trvání záznamu může kouzelník přilít magy na prodloužení kouzla. Kouzelník může také chtít, aby se mu záznam sám připomněl a vytanul na mysl v přesně určený čas (řekne kouzelníkovi, že se chtěl podívat; nijak ho neomezí a nespustí mu rovnou daný záznam). Takové připomenutí zdraží kouzlo o další mag.

Kouzelník má kdykoli zdarma přístup do paměťové kapsy a může kterýkoli záznam „vyvolat“ a přehrát si ho (přehrávání vypadá jako velmi živý sen). Také může kterýkoli záznam vymazat. Ve chvíli, kdy kouzelník prochází paměťovou kapsu nebo si přehrává záznam, nevnímá své okolí a je považován za nehybného protivníka (na prohlížení se musí kouzelník soustředit). Získání orientace v kapse zabírá 1 kolo za každý záznam, který je v kapse uložen; pokud po prohlédnutí jednoho záznamu chce kouzelník přehrát další, nemusí už znovu hledat. Prohlížení samotného záznamu trvá tak dlouho, jak dlouhý je záznam.

Paměťová kapsa má však svou kapacitu. Ta je rovna stonásobku kouzelníkovy úrovně. Při přestupu na vyšší úroveň se kapacita automaticky zvětšuje. Pokud záznamy v paměťové kapse přesáhnou svou magovou hodnotou okamžitou kapacitu, paměťová kapsa nenávratně zmizí i s veškerými záznamy.

  • Kouzelník nemůže mít více paměťových kapes najednou.
  • Zápisník i Promítej (viz níže) může bez omezení používat i mág.

K Zápisníku patří ještě jedno kouzlo. Je na vás, jestli je budete brát jako samostatné nebo jako kouzlo, které se kouzelník naučí současně se Zápisníkem (podobně jako Zapiš).

Promítej *Projecto*
magenergie: 5 magů za osobu
vyvolání: 5 kol (za 1 bod únavy)
rozsah: až (úroveň kouzelníka) tvorů (s inteligencí vyšší než 1)
dosah: 2 sáhy
trvání: podle délky záznamu
obor: psychická - iluze
past souhlasící cíl: Int~0~promítání/nic
past nesouhlasící cíl: Roz + Int~0~nic/promítání

Tímto kouzlem může kouzelník promítnout jakýkoli záznam z paměťové kapsy jinému inteligentnímu tvorovi. Tento tvor nemusí s tím, že bude cílem kouzla, souhlasit. Pokud souhlasí, musí si hodit proti pasti uvedené výše (ne každý svou mysl přesvědčí, že to chce opravdu vidět, a magie není všemocná). Nesouhlasící tvor si hodí proti druhé pasti a pokud neuspěje je mu násilně do hlavy vnuceno prohlížení kouzelníkem vybraného záznamu. Kouzelník může zvýšit past o 1 přidáním 2 magů za osobu. Pasti může zvýšit pro různé osoby různě. Pro tvora, kterému je záznam promítán, pak platí totéž, co platí pro kouzelníka, který si prohlíží vlastní záznam tj. nevnímá své okolí, je považován za nehybného protivníka. Promítání pro něj vypadá velmi skutečně (zvláště, když jsou k dispozici všechny smysly).

Předtím, než kouzelník sešle toto kouzlo, se kouzelník musí zorientovat ve svých záznamech. Stačí, když to udělá 24 hodin před sesláním tohoto kouzla (což znamená, že pokud chce být kouzelník vždy připraven na seslání tohoto kouzla pro zneškodnění nějakého inteligentního tvora, musí si své záznamy procházet denně).

Slepý, hluchý apod. mohou „prohlížet“ i těmi smysly, které vlastně nemají (ale dříve je měli či mohli mít).

Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  [Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 26
Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     9:48:47 23.08.2013
Štěnice
*Ajspaj uyt maj litlaj*

Parametry: Jako pravidlové kouzlo "Oko"

Popis:

Toto kouzlo je v mnohém podobné pravidlovému kouzlu "Oko" - rovněž vytváří neviditelnou oční bulvu s infraviděním. Na rozdíl od "Oka" je ale štěnice nehybná - kouzelník při seslání určí, kde se má vytvořit a kterým směrem se dívat, a takto "Štěnice" setrvá až do konce kouzla. Dále "Štěnice" nepřenáší kouzelníkovi informace v reálném čase - místo toho ukládá informace v sobě, a jakmile kouzlo skončí, "naskočí" tyto informace do kouzelníkovy paměti (pokud je však kouzlo předčasně zrušeno například nějakou rušivou magií, potom k přesunu informací nedochází). Díky tomu se kouzelník na kouzlo nemusí soustředit a může mít v jednu chvíli tolik "Štěnic", na kolik mu vystačí magenergie.

Ikonka uživatele Erlandil    [pošta] NEW     13:18:52 15.10.2006
Maglor: to je diskutabilní, nebylo to pořádně dokázáno ani vyvráceno... navíc nejde o vzpomínu, ale přesný záznam jakéhokoli vjemu

Lazi: jednu věc jsme nepořešili... a to nekonvenční zneužitelnost kouzla: např.: pachový záznam těkavých jedů, zrakový vjem pohledu medůzy/baziliška...

Ikonka uživatele Edax    [pošta] NEW     11:47:14 29.08.2006
Bylo to kvalitní dílo,, _Nicméně jak se tady říkalo, v paměťi zo dílo máš pořád, a tak nebudu opakovat..

Něříkal jsi tam třeba, jestli se ta vzpomínka po jednom přehrátí vymaže nebo ne.. Taky mám pocit, že ses nezmínil, jestli když si nahrává, jestli na to má nějaké postihy a musí se na to soustředit.

Pak poslední věta, píšeš, že si to mohou přehrávat i ti, co ty smysly kdysi měli, tak pokud někdo se už narodil jako slepý, tak to nemůže vidět? Nebo pokud je nějaký živočich prostě přirozeně slepý, tak to nemůže také vidět? To trochu upřesnit.. Jinak kvalitní dílo..

Ikonka uživatele Folcwine    [pošta] NEW     17:13:24 21.08.2006
Dobré kouzlo. Originální a ani po stránce technické jsem nenašel závažné chyby. Pouze se to trochu kříží s hraničářskou telepatií, ale zase ta není tak dokonalá.
Jinak použitelnost je dost dobrá, ... třeba jako dorozumívání s rasou jejíž jazyk nikdo z družiny nezná apod (kouzlo promítej) a může u toho být docela sranda :-)

Ikonka uživatele Maglor    [pošta] NEW     13:43:31 07.08.2006

Jak již bylo řečeno níže v diskuzi nerozumím tomu proč vzpomínky ukládat do nějakého externího záznamníku, když se stále vyskytují v naší paměti (to že si je neumíme vyvolat neznamená že tam nejsou).
Další věc kterou mám zas a znova problém překousnout je navyšování pasti pomoci magenergie, jsem absolutně proti této možnosti, vždyť třeba u pastí na ROZ se za mizerných 20magů dostaneme na úroveň kouzelníka o 10 levelů výše uvědomme si kolik je to let dřiny a praxe :-((
Jinak bych autora poprosil ať zopoví i starší dotazy zejména pak schvalovatele příspěvku.

Ikonka uživatele runak    [pošta] NEW     13:07:07 01.08.2006
myslím že tohle není moc špatný nápad
nevím co by na tomhle bylo špatného 3*

Ikonka uživatele Keydža    [pošta] NEW     19:54:32 10.07.2006
Vynikající nápad, dobré zpracování. Jen jediná věc mě na kouzlu mrzí (možná to již bylo zmiňováno) - člověk (nebo jiná rasa), který odjakživa neviděl, necítil atd. a tyto smysly "na chvíli" ve snu může mít, by měli mít alespoň zvýšenou past nebo bych to raději úplně vypustil.

4*

LG je mistr v kulečníku!

Ikonka uživatele Gurni    [pošta] NEW     7:07:08 10.07.2006
řekl bych, že je to vynikající nápad, hlavně právě pr RP. Jediné, co se mi tam nelíbí je past při promítání i pro souhlasícího. P/odle mě pokud souhlasí, neměl by vůbec házet. Celkově je to popsané tak jako nějak moc páté přes deváté, ale i tak budu hodnotit 4*, protože ten nápad se mi vážně líbí.

Ikonka uživatele Lazi Vlaad    [pošta] NEW     20:55:55 09.07.2006
abbé Faria: toto kouzlo je určeno právě pro role-playing. A navíc jde hlavně o to, aby si kouzelník mohl do detailu přehrát něco, co viděl (slyšel, cítil, ochutnal, ohmatal). A může to pak přehrát i jiným. Myslím, že to může být dobré například ve spojení s kouzlem neviditelnost: kouzelník se vydá na výzvědy neviditelný a se zápisníkem => může pak svým přátelům mnohem lépe vysvětlit (či rovnou předvést) co viděl (slyšel,...). Družina (zvláště například někteří její členové) se pak mohou lépe domluvit co udělají a být více připraveni.

ad mág: chápu, že jde o časoprostorovou magii a s tou mág většinou nic nedělá, ale myslel jsem, že by bylo dobré dopřát toto kouzlo i mágům (těm zapomětlivým stařečkům :) ) bez jakýchkoli zdražení. Není to pro ně extrémní výhoda...

Jinak děkuji Erlandilovi a Gandalvovi za poznámky a návrhy úprav v MS...

Ikonka uživatele Erlandil    [pošta] NEW     13:24:47 09.07.2006
Snorch: ale ta poznámka ohledně mága se týká pouze kouzla promítej, pokud si to dobře pamatuji a to je PS-IL... navíc mág nemá pouze PS, ale i třeba jiná další kouzla, která mají nějaký "myšlenkový nebo mysli se týkající" princip, např: čtení myšlenek, duševní rozštěp či převtělení nebo zapůjčení...

  [Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
7 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.060306072235107 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách