Kouzelnická Kouzla

Změň myšlení v.2 *Didarty marte* Hodnocení: Něco to má do sebe

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 18

Skupina: Psychická magie

Past: Roz-7-nepodlehne/podlehne

Dosah: 1

Rozsah: 10

Vyvolání: 2 kola

Trvání: 24 hodin

Popis:

"Náš starý král se tenkrát pomátl, nevěděl o sobě,kokrhal, křičel na celé kolo, jako malé dítě. Nikdo nevěděl co dělat, po celém království se roznesla zpráva, že je duševně chorý, po asi 2 měsících přivítal na královský dvůr stařec v šedém otrhaném plášti, dal se ohlásit,že jde vyléčit krále. Uvedli ho ke králi, který si jako vždy po ránu hrál s kachničkou. Přišel k němu zamumlal mu něco do ucha a král příští den snížil daně."

"Vzpomínky rádce Opocházela"

Při sesílání kouzla nesmí být kouzelník absolutně nijak vyrušen, při kouzlení položí ruce na hruď, poté zamumlá kouzelná slova při nichž pomalu rozpaží. Pokud se kouzlo nepodaří je kouzelník zraněn na mysli, může to vést až k totální zapomnětlivosti, totéž se může stát, když bude při sesílání někým vyrušen, past je stejná, jako past terče při seslání kouzla.

Kouzlo může sesílat jenom kouzelník který umí ovládat nejméně 4 kouzla z oboru psychické magie. Toto kouzlo pochází z hlubin psychické magie a ovlivňování mysli. Po seslání kouzla se na přání kouzelníka změní myšlení na určité stádium,jako například v příběhu na stádium novorozeněte.

Sesilatel tohoto kouzla si může stanovit heslo za přídavek 10 magenergie potřebné k seslání, tímto heslem může kouzlo zrušit, ale ne znovu obnovit, pokud někomu to heslo řekne, může i on toto kouzlo zrušit, ale musí napadené osobě heslo říci do ucha.

Postrašovat se nedá, protože postava zatím nepoznala toto myšlení, a proto to není zahrnuto v tomto kouzlu.

Kouzelník při tomto kouzle nijak negestikuluje, protože nechce být nápadný, vše hlavní při sesílání kouzla jsou kouzelná slova, dostatek magenergie a psychických kouzel.

Kouzlo se dá prodlužovat s tím, že se buď prodlouží hned při sesílání 2, 3, 4, ... násobkem magenergie úměrným k počtu dnů, nebo ho může prodloužit po jeho skončení s rizikem, že past pro humanoida bude menší s dalším kouzlem o 1, 2, 3, 4, apod.

Batole, ale i chlapec a ostatní stádia budou mít stejné vlastnosti, jako postava v dobrodružství, protože kouzlo není o fyzické proměně.

U všech stádií se úroveň při působení kouzla přesunuje na 1.

Stádia

  • Batolata(1 - 5let) - postava není při smyslech neovládá se, nemůže nijak zasahovat do dobrodružství, vnímat bude až 4 hodin po zrušení kouzla.
  • Chlapec(5 - 15let) - postava je při smyslech je zmatená, neví o současné situaci v družině, je v psychickém šoku(málo odolné postavy, to jest odolnost - 1-10 si hází k6 ,jestli bude v šoku po 1-6 hodin, odolnější postavy se na sebe při nejbližších setkání se svou podobou budou chvíli nehnutě zírat asi 30 vteřin)a moc se do dobrodružství asi zapojovat nebude.A má znalosti, zhruba,jako v době tohoto roku.
  • Mladík(16 - 20let) -jako na začátku dobrodružství a neomezené znalosti postavy v období jejího nynějšího stanoveného roku.
  • Střední věk(21 – 49let) – jako všechna stádia nemá na nic postih.
  • Stařec(50 - xlet) - nemá postih za sílu, ani postih za obratnost. Často může být ospalý, možná i sklerotický.

Magenergie:

  • Při změně o více než 60 let stojí kouzlo 20 magů.
  • Při změně od 59 - 30let stojí kouzlo 17 magů.
  • Při změně od 29 - 10let stojí kouzlo 12 magů.
  • Při změně od 10 - 1roku stojí kouzlo 7 magů.

Za každé dvě úrovně rozdílu výše od kouzelníka se magenergie zvyšuje o 5 magu.

Pro PJ

Kouzlo je samozřejmě o psychické proměně, proto, když se vás hráči budou ptát, proč omdleli, dejte jim příklad, že jeden den se viděl v odrazu, jako stařec. Poté, když se jeho myšlení posune o například 20 let, je mu teoreticky mezi 36-48, ale pouze myšlenkově, tudíž si nepamatuje co těch dalších 20 let dělal, ví jenom, že včera například sypal slepicím, a podobně. Tudíž bude zmatený, kde je, když bude s družinou někde jinde, pokud uvidí svůj obraz, uvidí se ale o 20 let starší! Z toho plyne past na odolnost postavy. Zkuste se někdy probudit o 50 let později, hmm rozhodně to bude zajímavé setkání po ránu se zrcadlem.

Batole, ale i chlapec a ostatní stádia budou mít stejné vlastnosti, jako postava v dobrodružství, protože kouzlo není o fyzické proměně. Tudíž pokud budou donuceni k boji neexistují žádné postihy.

Mág bude mít oproti čaroději výhodu při sesílání tohoto kouzla v tom, že past na seslání kouzla se bude lišit tím, že si terč hází o 2 body zvýšenou pastí, čili Roz-9-nepodlehne/podlehne.

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 18

Diskuze

 Uživatel úrovně 8

Vtíravá myšlenka
*Kono saxšvi*

Magenergie: 5 magů
Past: Roz+Int ~ 7 ~ !
Dosah: 20 sáhů
Rozsah: 1 tvor
Vyvolání: 1 kolo
Trvání: Do nejbližší půlnoci
Obor: PS

Popis:

Toto kouzlo uloží cíly do hlavy jednu myšlenku - jednoduchou větu, úryvek písničky nebo obraz... Tato myšlenka se pak cíli bude neustále dokola honit hlavou. S pomocí tohoto kouzla lze leckomu lézt pěkně na nervy a dohánět lidi k šílenství (pomazejsemarmeládou, pomazejsemarmeládou, pomazejsemarmeládou...), ale zapomětliví kouzelníci mohou toto kouzlo využít i k tomu, aby si v hlavě přehrávali seznam svých nákupů. Toto kouzlo zůstává aktivní i skrze různá kouzla typu "zapomeň", takže ho kouzelník může použít jako takovou prevenci (kouzlo mu bude připomínat to, co z jeho paměti někdo odčaroval).


 Uživatel úrovně 5

Na podobné efekty již zde je duševní rozštěp z PPE, který má lépe definované, co se vlastně s postavou děje.

Toto kouzlo je zmatené, místy mi drhnou důsledky.

Naprosto nechápu, proč kouzelník nemusí gestikulovat - pokud kouzelník chce kouzlo seslat bez gestikulace nebo slov, tak ať si dle pravidel patřičně připlatí magenergii na dvojnásobek a trpí postihem na seslání. Dle mého je to špatná móda dělat kouzla bez gestikulace nebo bez mluvení, protože s nimi kouzlo má nižší použitelnost. Pokud se postava nedokáže zařídit, aby gestikulace a slova při sesílání mohl provést, tak ať platí - magenergií navíc a sníženou šancí na seslání.

Podobně tak věto o úpravě pasti pro mága je u kouzla nesmysl - zvýšení pasti je záležitostí mága a jeho schopností a ne kouzla. Do kouzla to jednoduše nepatří.

Kouzlo je dle mého příliš na magenergii levné, ale aspoň chválím přítomnosti past ROZ.

Je to pěkná inspirace na alternativu duševního roštěpu, ale nedotažené do konce, takže kromě nápadu se toho moc z kouzla vzít nedá:

2*


 Uživatel úrovně 0

Nevidím na tom nic špatného, na to že čtu pravidla jednou za tejden tak dobrý.


 Uživatel úrovně 0

Kouzelník negestikuluje? Pro sesílání kouzel ve světě DrD jsou jasná pravidla a sesílání bez gestikulace se projeví. Mimochodem todle je co? "při kouzlení položí ruce na hruď, poté zamumlá kouzelná slova při nichž pomalu rozpaží."

U psychyckých kouzel s takovouto mírou ovlivnění by měla být magenergie závislá na úrovni oběti.

Proč při úspěchu oběti proti pasti najednou kouzlo působí zcela jinak?

Proč když jde o psychický šok si postava hází na fyzickou odolnnost?

Co znamená "nemá postih za sílu, ani postih za obratnost. Často může být ospalý, možná i sklerotický." někde snad postih za sílu a obratnost má? Obecně je ten popis stádií vcelku nesmyslný, myslím, že PJ je schopen domyslet si důsledky daného věku.

Toto kouzlo si zhruba pamatuju z MS v odost staší verzi od té doby se dosti změnilo, ale bohužel jsi zapoměl některé části odmazat a celkově jsi jej nepřizpůsobil nové koncepci, celkově z toho vniká podivný paskvil.


 Uživatel úrovně 0

Fafrin Vok atd.: Jsem ten poslední, kdo by ti chtěl mluvit do tvého hodnocení, ale mám jednu otázku. Podívej se, prosím, na dílo Harry Potter, Oxonox nebo Moucha Tse Tse v rubrice Bestiář. Tyto díla jsou ohodnoceny 0, takže mají stejné hodnocení, jako jsi ty ohodnotil tento příspěvek. Porovnej tyto příspěvky s tímto. Opravdu mezi tím není žádný rozdíl, že jsi tento příspěvek zaslouží stejné ohodnocení? Já bych řekl, že je v tom sakra rozdíl. Tady je vidět snaha, dobrý nápad, celkem přijatelné zpracování a hodnocení 0 si to rozhodně nezaslouží. A jak vidíš, ostatní dávají o 1-2* více, než jsi dal ty. Rozmysli si, prosím, své hodnocení. Pokud ovšem máš pádný důvod, napiš mi ho prosím do pošty, rád se poučím, do budoucna se mi to určo bude hodit.

S úctou

Athos


 Uživatel úrovně 0

Zdravíčko. Po delší době jsem zavítal zpět na server a našel jsem tento příspěvek. Pokusím se říct zde svůj názor.

Nápad dobrý, ale....

1) Připadá mi to spíš jako DOVEDNOST (nikoli kouzlo) mága. Píšeš tam (správně), že kouzlo může seslat kouzelník. No jo, ale takový čaroděj se věnuje spíše praktické magii a tenhle nápad by se dal použít jako geniální dovednost mága, při čemž by se samozřejmě musely vychytat mouchy a malinko doladit.
2) "Sesilatel tohoto kouzla si může stanovit heslo za přídavek 10 magenergie potřebné k seslání, tímto heslem může kouzlo zrušit, ale ne znovu obnovit, pokud někomu to heslo řekne, může i on toto kouzlo zrušit, ale musí napadené osobě heslo říci do ucha." --- přečetl jsem si to nejmíň čtyřikrát, ale stále to nechápu. Buď jsem blbej já, anebo to je blbě napsaný.
3) Pokud kouzelník negestikuluje, tak si odečte příslušný postih od pravděpodobnosti úspěchu. To je základní PRAVIDLO sesílání kouzel. Důvod, cos napsal, je trochu mimo. Když se kouzelník schovává ve křoví a chce nenápadně švihnout trolla bleskem do hlavy, taky musí gestikulovat, pokud nechce mít postih.

Něco, co se mi nelíbí tam samozřejmě je, ale projížděl jsem jen tak očima diskuzi a viděl jsem, že na něco již upozornili lidé předemnou, a proto nemá cenu dál upozorňovat

Celkový dojem je dobrý. Musím říct, že nápad je to jeden z nejlepších, co se tu dá najít. Zpracování taky není zas tak špatné, rozhodně je to použitelné... Dám ti 3 hvězdičky.


Athos


 Uživatel úrovně 0

Řekl bych, že je to docela nepřehledné a možná na jedno kouzlo i dlouhé - jak se to vezme. Kouzlo je docela promyšlené, ale dali by se najít nedostatky. 5ekl bych že je to podprůměrné.


 Uživatel úrovně 0

Úvod - že ty jsi se díval na Nesmrtelnou tetu? :)
Text je strašně chaoticky napsaný, měl by být formulován lépe.
Myslím, že jsi zapoměl na dost důležitou věc a to jest - jak je doopravdy stará danná postava a podobně. Neřešíš co se stane z dovednostma, nechápu k čem u je, že zničehonic někdo zestárne o 50 let navíc, co mu to dá? Nic zkušenosti a tak budou stejné, pokud se proměním na chlapce, tak bych si naopak neměl pamatovat, nic co se dělo za posledních X let po mých patnáctinách a měl bych stratit zkušenosti a schopnosti (= úroven) a nejspíše i životy. Tohle je těžcne nedotažené. Asi jsi měl zvolit cestu změny jen na to dítě, to by bylo mnohem lepší.


 Uživatel úrovně 8

Samotné se mi to zdá tak trochu chaotické.
Za prvé se mi zdá že samotné zbláznění kouzelníka po neúspěšném seslání kouzla, jako dost velká oběť.
Také se mi to celé zdá nějak matné a nevýrazné. Nic moc nového pod sluncem to není ,pouze se mi zdálo že je to nějaká podobná forma už nějakého existujícího psychického kouzla koula. Vtipem to moc nesrší a zajímavost ,nebo alespoň nějaká slušná povídka na začátku také není.
Bohužel celé se mi to zdálo takové narychlo sepsané.


 Uživatel úrovně 0

O stárnutí postav je v pravidlech pro začátečníky odstaveček s tím, že každý PJ si může úmrtnost a mladistvost postavy určovat sám, neboli improvizovat, dále tam je že souhrně všechny rasy v této hře budou mít stejnou úmrtnost, tudíž jakože umře hobit v 63 letech, stejně tak v této hře může umřít i elf, já osobně když hraji DrD tak s počítáním let nedělám cavyky u všech ras začínáme v letech 15 - 20, jak je to uvedeno v Pravidlech pro PJ PPP ve Vývoji postav, tozn. že elf jako batole získá potencionálně 1 - 5. úroveń? Nebylo by to potom výodnější si brát elfa než člověka? Rozhodě ano. Tímto bych skončil debaty o potencionálním starším hobitovi či trpaslíkovi.
K magenergii. Kouzelník si sám rozhoduje kolik vrazí do kouzla magenergie, takže by měl aspoń zhruba vědět jakou má úroveń, také by podle něj měl vědět, jaký má věk, tudíž jak mu má myšlení omladit. Prodlužování je popsáno způsobem tak, že se úměrně s magenergií zvyšuje i doba kouzla,

Např. Kouzelník na 4. úrovni si usmyslel, že svého druha - hobitího zloděje obere o výdělěk a omladí ho do stádia batolete, počká si až si půjde jeho druh lehnout, ví že je mu od 18 - 25 let a chce ho omladit do stádia batolete, neví ale jakou má úroveň, tak dá do kouzla projistotu o 5 magu navíc, potom dá do kouzla ještě 12 magů za již zmíněné roky, chce aby ho hobit nedohonil, tak chce dát kouzlo aspoń na dva dny, tudíž musí magenergii zdvojnásobit, tudíž jeho magenergie dělá asi: (12 + 5) x 2 = 34magů. Kouzlo se mu zdaří. PJ ví, že hobit je na 6. úrovni a je mu 27 let, tudíž jeho myšlení kouzelník omladil na batole, rozdíl úrovní byl také smazán, tudíž se kouzlo nevymyká kouzelníkovi z rukou a na dva dny je hobit batoletem.
Jak batole zasáhne do dobrodružství zasáhne do dobrodružství je na PJ fantazii, jako celá hra, tudíž to není nijak omezováno, pokud jste si všimli že jsem tam proto napsal asi.

To je ode mě vše, děkuji za kritiku.